Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräpukamat pilaa mun elämän!

Vierailija
01.04.2017 |

Onnea teille, joilla ei ole tällaista vaivaa riesanaan. Jatkuva kipu takapuolessa kohta viidettä kuukautta. Parisuhde kärsinyt kun seksiä ei ole voinut harrastaa kuukausiin, määräaikaista työsuhdetta ei jatkettu enää, kun olen ollut vaivan vuoksi viikkoja sairaslomalla. Lääkärit eivät tee yhtään mitään, käskevät vain elämään vaivan kanssa. Sisäisiä pukamia on hirtetty, mutta ulkopuolella törröttäville törkeän kipeille pallukoille ei kuulema voi tehdä mitään. Vahvat kipulääkkeet käytössä kun buranat ja muut tavalliset ei auta. Voiteet ja supot kokeiltu kaikki reseptillä saatavia myöten.

Mitä mä teen? Tietääkö joku jotain spesialistilääkäriä? Onko jollain muullakin ollut vaiva näin pahana? Olen nuori nainen ja terveelliset elämäntavat, ei ylipainoa eikä ummetusta. Pelkään, että poikaystäväkin jättää, kun en kehtaa näyttää alakertaani hänelle enää ollenkaan.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin aloittajalle yksityislääkärin puoleen kääntymistä. Ja nimenomaan vaivaan erikoistuneen gastrokirurgin pakeille. On totta, että peräpukamat ovat yleisiä ja suurella osalla ihmisistä vaiva helpottuu pelkällä kotihoidolla ja apteekin voiteilla tai supoilla.

Toisaalta pukamat voivat äityä niin pahoiksi, että leikkaushoito on välttämätön. Vaiva voidaan luokitella ns viidennen asteen pukamiksi, jos ne eivät pysy enää anaalikanavassa työntämisestä huolimatta. Pukamat voivat myös trombosoitua, jolloin ne viilletään auki päivystyksessä.

Isoimmat pukamat voivat pahassa tapauksessa aiheuttaa myös peräsuolen prolapsin, jossa myös osa peräsuolta luiskahtaa pukamien mukana näkyville. Myös anaalifissuura on mahdollinen, jos kipua ja verenvuotoa esiintyy ulostamisen yhteydessä. Fisuurassa kipu on lamauttavaa ja jatkuu pitkään ulostamisen jälkeen.

Joten kipinkapin yksityiselle, niin saat asiantuntevaa apua.

T. Pahojakin pukamia nähnyt sairaanhoitaja

Vierailija
22/92 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri. Olen nuori nainen ja minullakin riesana kivuliaat, ulkoiset pukamat. Seksielämän ovat pilanneet täysin kun aina joutuu olemaan pimeässä tai häpeämään. Lääkärit eivät tee mitään, määrääväät aina vaan niitä suppoja ja voiteita vaikka sanon haluavani leikkaukseen. Yksityiseen ei ole varaa, valitettavasti.

Niin ja en edes tiedä miksi olen tälläisen vaivan saanut, en edes kärsi kovasta vatsasta vaan enemmänkin on taipumusta ripuliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kohtalotoveri. Olen nuori nainen ja minullakin riesana kivuliaat, ulkoiset pukamat. Seksielämän ovat pilanneet täysin kun aina joutuu olemaan pimeässä tai häpeämään. Lääkärit eivät tee mitään, määrääväät aina vaan niitä suppoja ja voiteita vaikka sanon haluavani leikkaukseen. Yksityiseen ei ole varaa, valitettavasti.

Niin ja en edes tiedä miksi olen tälläisen vaivan saanut, en edes kärsi kovasta vatsasta vaan enemmänkin on taipumusta ripuliin.

Älä lääkäreitä syytä. Voit itse halutessasi itse tehdä asialle jotain.

Vierailija
24/92 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta heti sen ruisleivän syöminen ja lisää kasviksia ja rasvaa  ruokavalioosi etteivät pukamat ainakaan pahene.

Vierailija
25/92 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, käsisuihku käyttöön. Pyyhkiminen kannattaa unohtaa. T:25v pukamissa.

Vessassani ei ole bideesuihkua, eikä vuokranantaja suostu sellaista hankkimaan.

Vierailija
26/92 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap löydät vielä tänne, oletko saanut apua vaivaasi?

Vierailija
27/92 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tyydytät miehesi seksuaaliset tarpeet kuitenkin jotenkin?

Vierailija
28/92 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ruokavalio sulla? ylipainoa?

Vierailija
29/92 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että tällä kirjoittajalla on joko stressivatsa tai allergia. Ylipäänsä te jotka kärsitte pukamista miettikää onko se pohjimmiltaan allergian aiheuttamaa. Minulla itselläni on vielä kesken päättelyketju onko pukamavaiva stressin vai itselleni sopimattomien ruoka-aineiden aiheuttamaa, mutta jätin pois kaikki maidot, myös kasvimaidot, ja nyt ei pukamat eikä ripuli vaivaa.

Vierailija
30/92 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös aikanaan niin kipeät peräpukamat, etten pystynyt istumaan.

Jätin sitten kaikki, siis ihan kaikki, keinotekoiset makeutusaineet pois. Aspartaami on pahin. Eli kaikki light, zero yms. juomat saa jäädä kaupan hyllyyn. Muutenkin kaikkien makeiden juomien, hillojen, marmelaadien, sekä hedelmä- ja vihannessäilykkeiden kanssa pitää olla tarkkana, ja lukea tuoteselosteet.

Xylitolin kanssa on siinä ja siinä. Satunnaisesti voi jotain pillereitä syödä, mutta ei jatkuvasti.

Vierailija
31/92 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta porvoossa tk-lääkäri poisti pallot kätevästi ja laittoi purkkiin. Sain kivan uuden helistimen!

Vierailija
32/92 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamaleikkauksesta kannattaa googlettaa. Oliko esim.suomi24 ketju menneiltä vuosilta. Sen luettuani päätin että oma ulkoinen pukama saa olla.

Vierailija
33/92 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pukamat hoidetaan:

Ne pitää sinnikkäästi työntää takaisin sisään monta kertaa päivässä. Jos ne ovat menneet noin kookkaiksi, on tämä unohtunut tehdä. Muutaman kerran päivässä myös kontalleen, rinta lattiaan ja peppu ylös. Kertakäyttöisiin käsineisiin voi pakastaa vettä. Laita kaksi hanskaa päällekkäin. Irrota jäätynyt sormi ja pukkaa sisään ollessasi kontallasi. Älä pidä liian kauan, ettei tule paleltumavammaa (ja siksi se toinen käsine siinä päällä myös). Kävelylle usein. Apteekista scheripoct voide. Se ei tunnu auttavan, mutta auttaa kuitenkin. Muutos näkyy viikkojen/ parin kuukauden sisällä. Nämä kaikki temput monta kertaa päivässä. 

Vierailija
34/92 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, käsisuihku käyttöön. Pyyhkiminen kannattaa unohtaa. T:25v pukamissa.

Laitat vessan seinään pöntön viereen koukun ja ripustat siihen noin litran vetoisen muovisen kahvallisen kannun. Sillä sitten peset alapääsi. Näin toimittiin sairaanhoito-opiston asuntolassa jo 80-luvulla.

Vierailija
35/92 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosteuspyyhkeitä itse käytän, minullakaan ei ole bideesuihkua. Jos ei hoppu ole niin suihkun puolelle loikkaan asioinnin jälkeen pesulle. Kuivaa paperia ei voi kuvitellakaan, kipu ja kirvely sen jälkeen on liian kova.

Vierailija
36/92 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli myös aikanaan niin kipeät peräpukamat, etten pystynyt istumaan.

Jätin sitten kaikki, siis ihan kaikki, keinotekoiset makeutusaineet pois. Aspartaami on pahin. Eli kaikki light, zero yms. juomat saa jäädä kaupan hyllyyn. Muutenkin kaikkien makeiden juomien, hillojen, marmelaadien, sekä hedelmä- ja vihannessäilykkeiden kanssa pitää olla tarkkana, ja lukea tuoteselosteet.

Xylitolin kanssa on siinä ja siinä. Satunnaisesti voi jotain pillereitä syödä, mutta ei jatkuvasti.

Joo, sama kokemus täällä. Pepsimax toinen jonka olen lopettanut. T. Tuo maitotuotteet jättänyt. Se että on koko ajan ripulilla niin kuin aiemmin kirjoittanut ei ole normaalia. Poista ripuli ja katso sitten miten pukamille käy.

Vierailija
37/92 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on Miikallakin. Aivan kauheat peräpukamat joista on paljon haittaa etenkin Finnairin pidemmillä lennoilla. Suosittelen maapähkinöitä. Miikalla ainakin auttoi.

Vierailija
38/92 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ap, tosi ikävä tilanne. Tilaa heti huomenna taas lääkäriaika. Liioittele vähän ja ole vaativa. Sinut pitää hoitaa pian kuntoon. Vaiva on paha. Jos tälläkään kertaa lääkäri ei suostu tekemään mitään, suosittelen, että menet yksityiselle. Vaiva on nyt hoidettava pois, että voit jatkaa elämää. Krooninen kipu on paha juttu.

39/92 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lääkärien pitäisi tehdä jotain? Miksi et itse tee jotain?  Sulla on ruokavaliossa jotain, joka niitä pukamia aiheuttaa.

(Tiedän, että et sitä usko, mutta kärsi sitten)

Oot kyllä niin sekaisin kuin olla ja voi, olisit hiljaa kun et tiedä !

Vierailija
40/92 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman trans hoitoihin riittää valtiolla rahaa, mutta ei tähän. Sairasta, en voi ymmärtää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi