Peräpukamat pilaa mun elämän!
Onnea teille, joilla ei ole tällaista vaivaa riesanaan. Jatkuva kipu takapuolessa kohta viidettä kuukautta. Parisuhde kärsinyt kun seksiä ei ole voinut harrastaa kuukausiin, määräaikaista työsuhdetta ei jatkettu enää, kun olen ollut vaivan vuoksi viikkoja sairaslomalla. Lääkärit eivät tee yhtään mitään, käskevät vain elämään vaivan kanssa. Sisäisiä pukamia on hirtetty, mutta ulkopuolella törröttäville törkeän kipeille pallukoille ei kuulema voi tehdä mitään. Vahvat kipulääkkeet käytössä kun buranat ja muut tavalliset ei auta. Voiteet ja supot kokeiltu kaikki reseptillä saatavia myöten.
Mitä mä teen? Tietääkö joku jotain spesialistilääkäriä? Onko jollain muullakin ollut vaiva näin pahana? Olen nuori nainen ja terveelliset elämäntavat, ei ylipainoa eikä ummetusta. Pelkään, että poikaystäväkin jättää, kun en kehtaa näyttää alakertaani hänelle enää ollenkaan.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Itse kärsin pitkään.
Mikä auttoi:
Liikunta ja ruokavalio.
Ei oikein ole vaihtoehto kun tykkään ryypätä ja syödä.
Eikö niistä hinnoista tiedä kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ruisleivässä mahtaa olla, että pahentaa tilannetta? Kuituja patistetaan syömään mutta olen huomannut selvän yhteyden pukamiin rukiin syömisen jälkeen. Jäätelöllä sama vaikutus mutta sen ymmärrän paremmin.
En tiedä, mutta minäkin syön nykyisin ruisleipää vain suunnilleen juhlapäivinä, muutaman kerran vuodessa. Harmillista, kun ruisleipä on todella hyvän makuista. Kauraleivällä mennään. Helpottaa oireita.
Tuo mainoksessa oleva jakkara voi olla hyvä udea! Aion koettaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kärsin pitkään.
Mikä auttoi:
Liikunta ja ruokavalio.
Kerrotko mitä muutoksia teit ruokavalioon? Mitä jätit pois ja mitä lisäsit? Entä minkä tyyppistä liikuntaa, riittääkö esim kävelyn lisääminen?
Minuakin kiinnostaisi ruokavalion vaikutus pukamiin.. ruis siis pahentaa vaivaa? Oudolta kuulostaa..
Mun työkaverille tehtiin leikkaus ja hän sanoo ettei voi suositella kenellekään. Tosi pitkä, helvetin kivulias toipumisaika ja helpotti vain hetkeksi, pukamat uusi!
Kauraa ystävät, kauraa!!! Unohtakaa ruisleivät. Itse syön kauraleipää ja kaurapuuroa vähintään kerran päivässä.
Minulla on vaivanneet pukamat säännöllisin väliajoin. Vähän aikaa sitten kipu meni niin pahaksi että olin sairauslomalla KAKSI VIIKKOA koska nämä pirun pukamat ärtyivät jo kävelystä. Lääkäri käski levätä ja sanoi ettei saa rehkiä ja ponnistella nyt. Hirttoon varaan ajan. Kyse sisäisistä pukamista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lääkärien pitäisi tehdä jotain? Miksi et itse tee jotain? Sulla on ruokavaliossa jotain, joka niitä pukamia aiheuttaa.
(Tiedän, että et sitä usko, mutta kärsi sitten)
Voiko oikeasti noin tyhmää ihmistä olla olemassa?
Kirjoitin tämän viestin muuallekkin. Tämä ei ole mikään pika-apu, mutta auttaa pitkällä aikavälillä....Ite kärsiny pukamista pitkään, aina kun parantuivat, niin uusivat heti kahdenviikon päästä ja tätä jatkui vuosia. Nyt puolivuotta mennyt ilman pukamia. Syy: Täydellinen ruokavalio ja elämäntapamuutos. Uloste on pidettävä pehmoisena!!!!!!. Se on se avainasia. 1.5 litraa vettä pieninä kulauksina pitkin päivää. Paljon liuokoisia kuituja hedelmistä ja vihanneksista. Jos syön aamulla pelkän kaurapuuron ja ruisleivän, se ei riitä. Siihen päälle on syötävä 1-2 omenaa tai yksi iso päärynä. Pizzaa voi syödä kyllä, mutta sen lisäksi pitää syödä kasviksia ja paljon. Ei riitä pikku lautanen vihreetä, sitä pitää olla iso lautanen täynnä. Toinen vaihtoehto Pizzan yms jälkeen, seuraava ateria on oltava täysin kasvis/ hedelmä pitoinen. Jos päivälliseksi syö pitsan, on iltapala oltava 2kpl isoa omenaa. Apteekin tuotteita en käytä, niitä on olemassa kyllä hätävaraksi, mutta en halua käyttää niitä jatkuvasti. Lisäksi liikuntaa väh 5 kertaa viikossa ja se on oltava hikiliikuntaa, pikku kävelyretket ei auta, tai sitten kävelylenkki pitää kestää väh 2h. Lihan, perunan ja pastan syöntiä pitää vähentää merkittävästi
Vastaan omaan viestiini: Näyttää siltä että juokseminen pahentaa/ aiheuttaa pukamia. Itsekkin nyt tämän huomannut kun juoksen paljon. Paradoksi on, että liikunta pitää ulosteen pehmoisena joten liikkua pitäisi. Alaselkä meni jumiin joten tein "hyvää huomenta" liikettä mutta siten että olen lähes kaksi kerroin pään roikkuessa alaspäin. Tämä liike on osoittautunut hyväksi ulosteen pehmentäjäksi ja lisää suolen toimintaa. Nyt kokeilussa ruisleipä boikotti, saa nähdä onko siitä apua.
Itse kärsin pitkään.
Mikä auttoi:
Liikunta ja ruokavalio.