Oon niin pettynyt :( Saan 2016 äitiyspakkauksen.
Jakavat sitä vielä huhtikuun loppuun ja sitten aletaan jakamaan 2017 äitiyspakkausta, jossa mun mielestä on paljon kivempia värejä vaatteissa ja muutama tarpeellinen tuote, jotka toivoisin omallekin vauvalle. :/ 2017 pakkauksessa ne väritkin on niin sopivan neutraaleja ja ne raidat on niin kivoja niissä bodeissa.
Kommentit (61)
Minulla ei ole lapsia, mutta aina kun uusi äitiyspakkaus tulee markkinoille (no eihän se markkinoille tule tavallaan, kun on ilmainen, mutta saataville), katson esittelyn läpi ihastellen. Noin paljon kauniita, vauvanpuhtoisia vaatteita, ihania pöllökuosia, jne. Vauvanvaatteet kun ovat erityissöpöjä.
Käyttäjä4804 kirjoitti:
Milloin aloittajan la sitten on?
Kesäkuun alussa laskettu aika. ap
Oi sun baby nyt "ilmaisesta" laatikosta saa nyt niiiin väärän värisiä vaatteita. Minä niin mieleni pahoitin. Suomi on kakka maa kun "ilmaisesksi" saatiin ja väriä en saanut valita. Voi yyyhyy ja nyyhkis *snifff* pärjäätkö? Tai ota se rahana ja katso saatko niin jyvää tuotetta ostettua ite :)?
Todella ihmettelen miten näin hienosta edusta valitetaan. Itse ottaisin, vaikka olisi minkä värisiä tahansa. Häpeä!
Aikanaan äitiyspakkaus ei ollut oleellinen asia.
Ota rahana, oikeasti. Kuten täällä jo sanottiin, niin vaatteiden mitoitukset on ihan pielessä ja trikoo niin karmeaa ohutta ja kovaa, ettei edes H&M:ltä saa niin huonoa. Kirpparilta saat moninkerroin enemmän tavaraa ja paljon laadukkaampaa.
Mä ostin aikoinaan sillä 140 eurolla pakoputken mun autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti on kuitenkin terveeltä vaikuttava vauva tulossa? Vauva ei ole nirso vaatteiden väreistä.
Voithan kokeilla säästää pakkauksen sellaisenaan, ja kysellä parin kuukauden päästä, olisiko joku halukas vaihtamaan.
Vauva on ihan terve :D kumma ettei saa harmittaa tällainen asia. Pitääkö suunnilleen pää olla irtoamassa, että on oikeus tuntea harmia? Kumma juttu.
Voimahali sulle tämän harmituksen keskellä.
Koot menee kyllä oudosti v. 2016 pakkauksessa. Ne 50-56cm vastaa mun mielestä kokoa 62 jne.
Oikeasti naiset, menkää itseenne. Valitatte täällä valtion ilmaiseksi teille tarjoamasta asiasta?
Olette päättäneet hankkia lapsen, kiva, ostakaa vauvalle mieleisiä vaatteita.
Äitiyspakkaus on kiva lisä, mutta ei sen tarkoitus ole vaatettaa lastanne kokonaan.
Suomi on edelläkävijä tässä asiassa, vaatteetkin ovat laadukkaita ja hyvämateriaalisia, mutta meillä kehdataan valittaa.
Itse sain 2015 vuoden pakkauksen toukokuussa 2016 syntyneelle tytölleni, ja montaa tavaraa ei ollut jota olisi käytetty. Makuupussia eniten, suurinosa käyttämättömiä. Olivat todella poikamaisia ja vauvalla muutenkin vaatteita, lahjoitan kaikki muut esim jollekin opiskelijalle. Pakkauksessa kuitenkin hyvä toppahaalari jne.
Olen sanaton tälläisestä vikinästä, vain Suomessa!
tää palsta on menny ihan pilalle ku niin pieni osa on oikeesti raskaana / vauvojen vanhempia :/
Kirjotat mitä vaan niin aina tulee haukut ja provoiliat heti huutelemaan!
Mä kyllä ymmärrän sun harmituksen ap. Ite olin ajatellu niin et otan pakkauksen ja myyn sen sitten avaamattomana (saa enempi kun sen 140€) mut mulle aika varmasti tulee se -17 pakkaus kun laskettu aikaki on vasta syksyllä, niin se kyllä on tosi kiva ja aijonki varmasti pitää sen ite :)
Tai sitte voithan myös ottaa pakkauksen ja koittaa vaihtaa sen siihen -17pakkaukseen jos joku tykkääkin enempi siitä -16 pakkauksesta (esim. Facebookin Äitiyspakkauskirppiksellä)
Mäkin haluaisin Kelalta enemmän ilmaista rahaa. Nykyään saan vain vajaan tonnin. Ei ku...
Häpeäisit, me veronmaksajat maksetaan sun pakkaukset, ja vielä viitsit ruikuttaa. Äitiyspakkaus saisi olla kyllä maksullinen.
Vuoden 2017 pakkaus on kyllä kaunein vuosiin, joten ymmärrän harmituksen.
No voi perkele, kai nyt ihmistä saa harmittaa pikkujututkin :D TIETYSTI pääasia on se että tuleva lapsi on terve ja kaikki menee hyvin ja on kiitollinen että sen pakkauksen ilmaiseksi saa. Mutta itsekin henk.koht. pidän tämänvuotisesta pakkauksesta enemmän ja varsinkin jos on tytön saamassa, niin mieluiten ottaisi tämän vuoden pakkauksen vaatteiden värien puolesta. Ei ap ole missään vaiheessa haukkunut että saa vaan sen ruman paskan viimevuotisen, Hyi! :D
Me toivotaan miehen kanssa vauvaa jo toista vuotta. Ei tule ja joka kerta menkat alkaa ja itku ja masennus valtaa mielen. Miksi juuri meille käy näin kun kaikki muut ympärillä tulevat helposti raskaaksi?:/ Ole onnellinen ja unohda noin tyhmästä asiasta valitus jestas sentään!!!!! Mä antaisin oikwasti mitä vaan että tulisin raskaaksi .
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, vähän tympäisi. Täytyy olla kiitollinen kuitenkin,oli siellä kaameiden rytkyjen seassa nättejäkin.
En ymmärrä kyllä yhtään alapeukkujen määrää. Miksi ei saa ääneen sanoa,että osa vaatteista oli omasta mielestä kamalia? Koska äitiyspakkaus on ilmainen? Uudessa pakkauksessa vaan olisi ollut enemmän mieleistä vaatetta, huono tuuri. Pieni murhe tietysti, mutta kyllä se hetken harmitti kun luuli saavansa uuden,tämän vuoden pakkauksen.
Äitiyspakkaus pitäs olla aina sama. Vaihdettas kuosit sitten vaikka 5-10v välein. Ei tarttis joka vuosi lukea näitä samoja juttuja kun olis halunnu just sen toisen. Laittaisivat tarjolle vaikka 2 erilaista ja valitse näistä ja tosiaan harventaa sitä pakkauksen uusimista.
Mä en loppujenlopuksi ymmärrä miksi nykyaikana ei voisi äitiyspaketissa olla muutamaa eri väri- ja kuosivaihtoehtoa mistä saisi valita. Ymmärrän että joskus 60-luvulla kaikilla on pitänyt olla samanlaiset valkoiset vaatteet ja se emaliämpäri, mutta tänä päivänä tekniikka ja tuotanto on niin kehittynyttä että äidit ja isät voisivat ihan hyvin valita nettilomakkeella sen itselleen mieluisan paketin. Se että tehdäänkö samaa kuosia kymmenentuhatta vai viisikymmmentätuhatta ei ole merkittävä kustannusero.
Ei ole mikään itseisarvo että kaikilla vauvoilla on samanväriset potkuhousut samaan aikaan. Jotenkin meillä on sisäänrakennettu ajatus että julkiselta tuotteelta tai palvelulta ei saa vaatia mitään kun se on 'ilmaista'. Yllätys yllätys, se ei ole ilmaista ja julkiseltakin palvelulta voi vaatia asiakaslähtöisyyttä, laatua ja vaihtoehtoja. Tervetuloa nykyaikaan KELA.
Mä kirjoitin eilen illalla tuon ekan FirstWorldProblems besserwisser-viestin. Tänään olen paremmalla tuulella ja tulen sanomaan ap:lle ettei ota itseensä tästä ketjusta josta valtaosaviesteistä on aika törkyä. Pienistäkin asioista saa tuntea mielipahaa ja niistä saa keskustella ja kertoa tunteistaan, harmituksestaan. Se on alku muutokseen. Haastan kaikki jotka tuntevat harmitusta siitä että saivat mielestään vääränvärisen äitiyspaketin kirjoittamaan Kelalle palautetta että jatkossa olisi muutama vaihtoehto. Juuri sinä voit vaikuttaa.
Ja ap:lle mukaavaa ja rentouttavaa loppuraskautta.
Milloin aloittajan la sitten on?