Tapahtui tänään puoluekojulla niin, että minulle ei suostuttu puhumaan vihreiden kojulla
Kävin tänään puolueiden ulkokojuilla. Kaikkien muiden puolueiden ehdokkaat keskustelivat asiallisesti, mutta vihreät sanoivat, että he eivät halua keskustella minun kanssani.
Siellä oli Annikin, joka käänsi selkänsä minulle.
Eli kun perustelin asiani ja pyysin heitä perustelemaan vasta-argumenttia, jolle ei ollut perusteita, niin eivät vihreät suostuneet puhumaan mitään.
Raukkamaista.
Kommentit (137)
No en yhtään ihmettele, etteivät jaksaneet väitellä sun kanssa. Itse en ole edes vihreiden kannattaja, mutta en jaksaisi vääntää noin kujalla olevan henkilön kanssa.
Toistan kysymykseni, joka on näemmä noteerattu, mutta jäänyt ilman vastausta:
Miksi Rautatientorilta pitäisi ajaa henkilöautolla Lentokentälle?
(Kohteen välinhän taittaa nopeiten ja helpoiten junalla.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sanoit niille?
Sanoin, että on paljolti vihreiden syy, että teollisuus on ajettu Kiinaan, intiaan, Bangaleshiin jne.
Vihreän politiikan syytä on, että kiinassa kuolee ilmansaasteisiin miljoonia ihmisiä vuosittain.
Sanoin, että suomesta on vihreiden säännösten takia (energiavero, pakkausvero, valmistevero, päästövero jne) hävinnyt 100 000 teollista työpaikkaa kymmenessä vuodessa.
Anni yritti puolustella, että Kiina satsaa ympäristöasioihin tätä nykyä tosi paljon.
Olet siis vajaa. Ei ihme etteivät suostuneet keskustelemaan. Kaltaistesi kanssa väittely on aivan ajanhaaskausta.
Vihreiden vastaukset ovat näköjään täysin linjassa palstalla antamiensa vastausten kanssa. Ei kyetä sanomaan kuin korkeintaan "ei pidä paikkaansa" ja sen jälkeen siirrytään v-uilun puolelle. Tosiasia kuitenkin on, että vihreiden ansiosta
- teollisia työpaikkoja on meiltä pysyvästi kadonnut noin 150 - 200 000
- ulkomaankauppa ei pysty kilpailemaan korkean energiakulun (tuotanto, kuljetuskustannukset) takia
- energiantuotannossa meidät on pakkovaljastettu fossiilivoimaan, koska puhdasta ydinenergiaa on kampitettu vuosikymmenet
- pk-seudulla keskuspuisto, vanhankaupunginkosket,Malmin lentokenttä tuhotaan turhaan
- jo olemassa olevien ratojen varsia ei rakenneta tehokkaasti
- huippukalliit Kruunuvuorensillat imevät kehitysrahat, vaikka palvelevat pientä väkimäärää
- kaupunkibulevardit saastuttavat, hankaloittavat elämää ja liikkumista ja saavat työpaikat pakenemaan Helsingistä, jonne jää vain jopo- ja mielenosoitusporukat
- metro raiskaa eteläisen Espoon, millä Helsinki toivoo estävänsä hyvätuloisten pakenemisen Helsingistä
- Niinistö väistelee vastuuta ja työntää päätöksiä, jossa itse on ollut mukana, muiden niskoille
Muuten meni ihan oikein, mutta kaupunkibulevardit ja pyörätiet pitää rakentaa. Ei eletä enää 50 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vapaassa maailmassa minä valitsen millä sinne menen, on se sitten jalan, omalla autollani tai konttaamalla.
Totalitärismissa minulle sanotaan millä minun tulee sinne mennä, tai paremminkin saanko mennä sinne ylipäätään.
Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaassa maailmassa minä valitsen millä sinne menen, on se sitten jalan, omalla autollani tai konttaamalla.
Totalitärismissa minulle sanotaan millä minun tulee sinne mennä, tai paremminkin saanko mennä sinne ylipäätään.
Siksi.
Kuntavaalit eivät todellakaan ole sinun juttusi. Siellä kun päätetään niistä yhteisistä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi.
Kuntavaalit eivät todellakaan ole sinun juttusi. Siellä kun päätetään niistä yhteisistä asioita.
Kerroppa ihmeessä lisää.
Vihreiden uusin veto on että he haluaa että valtio antaa rahaa homekoulujen korjaukseen.... ja samaan hengenvetoon vihreät vaativat että taloista pitää rakentaa pullomaisia matalaenergiataloja jotka tod näk homehtuu
Kaupunkibulevardit 50m välein olevine liikennevaloineen lisää dieselrekkojen pysähtelyä valoissa. Kukaan hullu ei halua asua vilkkaasti liikennöidyn kadun varrella, keuhkotautiriski.
Mieluummin taloja Hesan rannat täyteen
Käyttäjä2513 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuin siitä, että mitä järkeä on syödä kasvisruokaa, joka on linssejä, papuja ym. jotka kasvatetaan maapallon toisella puolella, jossa on vesipula, ja jopa ruokapuola. viemme siis köyhiltä ruokaa.
Hahah, toivottavasti tää oli provo tai muuten osoitit täydellisen ymmärtämättömyytesi näistä asioista. Nimenomaan suuren lihankulutuksen takia ruokaa ei riitä kaikille maapallolla, ne pellot kun on paljon tehokkaammassa käytössä kun viljellään ruokaa suoraan ihmisille, ei tuontantoeläimille.
SUOMESSA LIHANKASVATUS EI KULUTA VETTÄ JA PELTOJA ON RIITTÄMIIN. EI KANNATA LÄHTEÄ VIEMÄÄN MITÄÄN ELINTARVIKKEITA TÄÄLTÄ MUUALLE. JOJAISEEN MAAHAN LÄHIRUOKA.
Koko vihreää ideologiaa ei olisi olemassa, mikäli naiset eivät olisi koskaan saaneet äänioikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä keskustelit sitten näiden muiden puolueiden kanssa?
Keskustelin ihan samoista asioista: moskeijasta, globalisaatiosta, maailman saastumisesta ja siitä mikä siihen on johtanut, työpaikkojen kadosta kaukomaille, ihmisoikeuksista siellä kaukomaiden tehtaissa.
Ja ennen kaikkea puhuin siitä miten vihreät ovat menneet retkuun kun ovat ottaneet tukia rikkaiden säätiöiltä ympäri maailmaa. Vihreät eivät ole tajunneet, että rikkaa ovat ajaneet omaa etuaan, kun ovat ajaneet teollisuuden kiinaan. Nyt rikkaat valmistuttavat kiinassa kaiken -90% hinnalla siitä mitä ne tuotteet ennen tehtiin länsimaissa.
Ikävää, että se on luontoäiti, joka itkee kun maaperät ja vedet saastuu Kiinassa ja Intiasa, Bangladeshissa.Vihreät toki puolustelevat, että Kiinassa aletaan jo ottamaan huomioon ympäristöä ja siellä tulee ympäristölakeja ja VIHREÄÄ KALLISTA ENERGIAA.
Seuraava maa onkin sitten Afrikka, jonne se teollisuus siirtyy ja lopulta on Afrikkakin paskottu pilalle.
RATKAISU VIHREILTÄ OLISI TÄMÄ : VIHREIDEN PITÄISI VIESTIÄ YMPÄRI MAAILMAN; ETTÄ ÄLKÄÄ OSTAKO ! SÄÄSTÄKÄÄ RAHAT TILILLENNE !
Moititko sinä muiden puolueiden edustajille heidän omaa puoluettaan samoin kuin haukuit vihreiden edustajille vihreitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä keskustelit sitten näiden muiden puolueiden kanssa?
Keskustelin ihan samoista asioista: moskeijasta, globalisaatiosta, maailman saastumisesta ja siitä mikä siihen on johtanut, työpaikkojen kadosta kaukomaille, ihmisoikeuksista siellä kaukomaiden tehtaissa.
Ja ennen kaikkea puhuin siitä miten vihreät ovat menneet retkuun kun ovat ottaneet tukia rikkaiden säätiöiltä ympäri maailmaa. Vihreät eivät ole tajunneet, että rikkaa ovat ajaneet omaa etuaan, kun ovat ajaneet teollisuuden kiinaan. Nyt rikkaat valmistuttavat kiinassa kaiken -90% hinnalla siitä mitä ne tuotteet ennen tehtiin länsimaissa.
Ikävää, että se on luontoäiti, joka itkee kun maaperät ja vedet saastuu Kiinassa ja Intiasa, Bangladeshissa.Vihreät toki puolustelevat, että Kiinassa aletaan jo ottamaan huomioon ympäristöä ja siellä tulee ympäristölakeja ja VIHREÄÄ KALLISTA ENERGIAA.
Seuraava maa onkin sitten Afrikka, jonne se teollisuus siirtyy ja lopulta on Afrikkakin paskottu pilalle.
RATKAISU VIHREILTÄ OLISI TÄMÄ : VIHREIDEN PITÄISI VIESTIÄ YMPÄRI MAAILMAN; ETTÄ ÄLKÄÄ OSTAKO ! SÄÄSTÄKÄÄ RAHAT TILILLENNE !
Moititko sinä muiden puolueiden edustajille heidän omaa puoluettaan samoin kuin haukuit vihreiden edustajille vihreitä?
Kysympä sivusta : onko yhdessäkään muussa puolueessa noin mielisairaita ehdotuksia ja ajatuksia kuin vihreillä ?
Ehkäpä siinä se syy, miksei muiden puolueiden edustajille edes voi haukkua heidän puoluettaan samalla tavoin.
Kaikki muut puolueet vastasi arvumentteihini asiallisesti ja keskustelu syveni. Kristilliset pyysi jopa keskusteluihinsa toimistolle, vaikka sanoin olevani ateisti.
Mikään muu puolue ei mennyt mykäksi ja aliarvioinut mahdollista äänestäjää.
Tasa-arvoa kyllä vihreät vaativat mutta samaan aikaan pyllistävät
Siis kyllä minä moitin kristillisiä siitä että nostavat kristinuskon muiden uskojen yläpuolelle. Silti he keskustelivat.
Vihreät ei.
Käyttäjä2513 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuin siitä, että mitä järkeä on syödä kasvisruokaa, joka on linssejä, papuja ym. jotka kasvatetaan maapallon toisella puolella, jossa on vesipula, ja jopa ruokapuola. viemme siis köyhiltä ruokaa.
Hahah, toivottavasti tää oli provo tai muuten osoitit täydellisen ymmärtämättömyytesi näistä asioista. Nimenomaan suuren lihankulutuksen takia ruokaa ei riitä kaikille maapallolla, ne pellot kun on paljon tehokkaammassa käytössä kun viljellään ruokaa suoraan ihmisille, ei tuontantoeläimille.
Se, että jos me täällä Suomessa käytämme suomessa kasvatettua lihaa ei tarkoita, että se olisi pois jonkun muun maan ihmisiltä.
Sen sijaan jos syö linssejä, papuja, pähkinöitä ym, jotka on kasvatettu köyhissä maissa, niin se ruoka on pois köyhiltä, kun roudataan viherpiipretäjille tänne Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sanoit niille?
Sanoin, että on paljolti vihreiden syy, että teollisuus on ajettu Kiinaan, intiaan, Bangaleshiin jne.
Vihreän politiikan syytä on, että kiinassa kuolee ilmansaasteisiin miljoonia ihmisiä vuosittain.
Sanoin, että suomesta on vihreiden säännösten takia (energiavero, pakkausvero, valmistevero, päästövero jne) hävinnyt 100 000 teollista työpaikkaa kymmenessä vuodessa.
Anni yritti puolustella, että Kiina satsaa ympäristöasioihin tätä nykyä tosi paljon.
Olet siis vajaa. Ei ihme etteivät suostuneet keskustelemaan. Kaltaistesi kanssa väittely on aivan ajanhaaskausta.
Vihreiden vastaukset ovat näköjään täysin linjassa palstalla antamiensa vastausten kanssa. Ei kyetä sanomaan kuin korkeintaan "ei pidä paikkaansa" ja sen jälkeen siirrytään v-uilun puolelle. Tosiasia kuitenkin on, että vihreiden ansiosta
- teollisia työpaikkoja on meiltä pysyvästi kadonnut noin 150 - 200 000
- ulkomaankauppa ei pysty kilpailemaan korkean energiakulun (tuotanto, kuljetuskustannukset) takia
- energiantuotannossa meidät on pakkovaljastettu fossiilivoimaan, koska puhdasta ydinenergiaa on kampitettu vuosikymmenet
- pk-seudulla keskuspuisto, vanhankaupunginkosket,Malmin lentokenttä tuhotaan turhaan
- jo olemassa olevien ratojen varsia ei rakenneta tehokkaasti
- huippukalliit Kruunuvuorensillat imevät kehitysrahat, vaikka palvelevat pientä väkimäärää
- kaupunkibulevardit saastuttavat, hankaloittavat elämää ja liikkumista ja saavat työpaikat pakenemaan Helsingistä, jonne jää vain jopo- ja mielenosoitusporukat
- metro raiskaa eteläisen Espoon, millä Helsinki toivoo estävänsä hyvätuloisten pakenemisen Helsingistä
- Niinistö väistelee vastuuta ja työntää päätöksiä, jossa itse on ollut mukana, muiden niskoille
Muuten meni ihan oikein, mutta kaupunkibulevardit ja pyörätiet pitää rakentaa. Ei eletä enää 50 luvulla.
Olen kaksi kertaa meinnaut jäädä viittä kymppiä kiitävän pyörän alle. Pyöräilijöille edes nopeusrajoitukset ja poliisivalvonta.
"Yksi ratkaisu ruokapulaan on tutkijoiden mukaan kasvissyönti. Eläinproteiinipohjainen ruoka kuluttaa kymmenen kertaa enemmän vettä kuin kasvisruokavalio. Kolmasosa maailman viljelykelpoisesta maasta käytetään tällä hetkellä viljan kasvattamiseksi eläinten ruokintaan. Muita keinoja ruokakriisin välttämiseksi ovat tutkijoiden mukaan jätteiden vähentäminen sekä maiden välisen ruoka-ainekaupankäynnin lisääminen."
http://www.tekniikkatalous.fi/arkisto/2012-08-27/Kasvisruoka-ei-ole-jat…