Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen uusavuttomuus on jotain niin järkyttävää että en haluaisi uskoa todeksi

Vierailija
31.03.2017 |

Kun tapasimme hän ei tiennyt miten pesukoneen rumpu avataan.

Kerran kysyin ruokaa tehdessäni häneltä onko uuni valmis, kun hän istui näköetäisyydellä. Mies katseli uunia mietteliäänä ja tokaisi "No kyllähän tuo varmasti olisi?" Katsoin häntä ja kysyin "eli on vai ei?" Jonka jälkeen mies ärähti: "No mistäs minä sitä tiedän!?" Kerroin sitten hänelle: " Sen näkee siitä, että toinen uunissa oleva silmä on sammunut". Hän ei ollut asiasta ollenkaan tietoinen.

Laitoin hänet kerran tiskaamaan. Kolina kävi ja hetken kuluttua se loppui. Huusin ja kysyin "Olet ilmeisesti jo tiskannut?" Mies vastasi myöntävästi. Kävin katsomassa ja tiskit lepäsi tiskialtaassa pestyinä ja huuhdeltuina. Kysyin häneltä miksi ovat tiskialtaassa. Mies vastasi "No millä mä ne kuivaan!?" Minä siihen että kuivauskaappi on sitä varten keksitty ja se löytyy melko varmasti jokaisesta suomalaisesta kodista, niin myös miehen kodista.

Mies ei siis ymmärrä kodinhoidosta mitään. Lattiat täynnä kenkien mukana tulleita kiviä koska kulkee kengät jalassa sisällä, käyttää samoja likaisia boksereita,sukkia ja vaatteita koska ei vaivaudu opettelemaan pyykinpesua ja pesemään pyykkinsä itse.

Hän ei myöskään koskaan ole tehnyt itselleen edes salaattia tai pizzaa jotka ovat helppoja tehdä. Hän ostaa nekin valmiina kaupasta.

Emme asu yhdessä, mies asuu yksin.

Millaisen analyysin tekisitte miehestä tämän kertomuksen perusteella?

Kommentit (226)

Vierailija
181/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
182/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oppinut mies 47 kirjoitti:

Taphtuiko nämä asiat sinun vai miehesi asunnolla?,jos sinun ,niin olet varmaan käynyt myös miehesi asunnolla,miltähän siellä mahtaa näyttää?Kun en tiedä hänen ikäänsä vaikea sanoa  onko kyse uus avuttomuudesta vai laiskuudesta tai sit se on tyhmyyttä.Osaakohan käynnistää auton kun pitää kääntää siintä avaimesta.Laita vaihtoon,ei se auto vaan "mies".

Asunnon kjnto i välttämättä kerro mitään, jos äiti sattuu siellä käydä pitämässä siisteyttä yllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aivan sopiva kaveri ap:lle. Hän voi viisaana naisena opettaa miehen oikeille tavoille. Eikö se ole jokaisen naisen unelma? Tämä mieshän on kuin tabula rasa, johon nainen voi iskoistaa itselleen sopivat säännöt ja periaatteet. :)

Vierailija
184/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli tuollaista nuorempana.

Naisten oli vaikea käsittää niitä lähtökohtia mistä olin kotoisin.

En osanut keittää kahvia tai vaihtaa renkaita tai porata.

Sen sijaan osasin tapella ja tehdä alkoholia itse. Erityisen hyvä olin tappelemaan ja perimään velkoja. Osasin myös rikkoa asioita ja toimin todella kylmäpäisesti.

Osasin kääntää sätkän yhdellä kädellä taskussa siten ettei kukaan nähnyt. Osasin vaikka mitä mutta parempi väki ei sitä osanut arvostaa. Tiesin miten auton oven saa auki vaikkei ole avaimia jne.

Oletteko koskaan kysyneet tai nähneet mitä se miehenne oikeasti osaa? Jos keskittyisitte siihen ettekä siihen mitä hän ei osaa. Sitten näkisitte kauneuden.

Mutta ei parempi väki tajua ette te osaa edes varastaa r-kioskia...

Ooooh, kerro heti miten varastetaan kioski! Iso trukki siihen varmaan tarvitaan, mutta millä saat sen kioski-osan irti muusta rakennuksesta?

Vierailija
185/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullosti aika pahalta. Itse olen toinen ääripää. Koska meillä oli tarkat vanhemmat, niin me kolme muksua aina teimme ruuat ja siivosimme kaikki paikat. Ensimmäiset viiden henkilön ateriat tein 9-vuotiaana. Loppu on somaa alamäkeä. Toimin tilauskokkina siellä täällä. Isoimmat keikat ovat olleet noin 40 henkilölle - ja ei, minulla ei ole koulutusta alalle.

Toimiani on aika usein sävyttänyt uteliaisuus ja sen kautta lähes neuroottinen pakonomaisuus. Osaan ommella paitoja ja käyttää kangaspuita. Haluan... osata kaiken?!

Jotta en täydellinen nysvä olisi, niin nostan penkistä 145 kiloa, juoksen joka vuosi maratonin, puran ja kasaan autoja. Osaan tehdä moottorisahalla hupaisia figureja tukeista.

Olenko todellinen supersonni? En todellakaan, pikemminkin päinvastoin. Olen vaatinut tyttökavereilta, naisystäviltä ja vaimokkeilta todella paljon, joskus liikaakin.

Keskivertomies on siis aika hieno keksintö?

Vaikutat fiksulta, onneksi olkoon.

Terv: aika yksinäinen Homo Sapiens Superior

Vierailija
186/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tosimies, niin kotihommat teetetään naisella. Osaamisesta se ei ole kiinni, koska maisterin paperit löytyvät ja life is success, but god make woman for man to take care home and children.

Muuta karvakäsien pariin. Sieltä voi löytyä vaimo. Suomesta ei.

Vierailija
187/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saastaisimmat asunnot, joissa olen työni  vuoksi vieraillut, ovat olleet naisten asuntoja.

Tässä ketjussa naiset itse kertovat erinomaisista kodinhoitotaidoistaan ja -tavoistaan.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2767538/tunnustetaan-aarimmaisia-pohjano…

Mutta palstalla miehet on aina sikoja ja lusmuja , vaikka se on kaukana totuudesta.

Vierailija
188/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taphtuiko nämä asiat sinun vai miehesi asunnolla?,jos sinun ,niin olet varmaan käynyt myös miehesi asunnolla,miltähän siellä mahtaa näyttää?Kun en tiedä hänen ikäänsä vaikea sanoa  onko kyse uus avuttomuudesta vai laiskuudesta tai sit se on tyhmyyttä.Osaakohan käynnistää auton kun pitää kääntää siintä avaimesta.Laita vaihtoon,ei se auto vaan "mies".

Asunnon kjnto i välttämättä kerro mitään, jos äiti sattuu siellä käydä pitämässä siisteyttä yllä.

En tunne yhtäkään äitiä joka näin toimii, enkä yhtään uusavutonta miestäkään. Millaisissa piireissä oikein pyörit?

Vierailija
189/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisha se aika tylsää jos myö kaikki oltais samanlaisii  niinku robotit.Toivottavasti myö opittais toisiltamme.Aina ei mee putkee kaikki hommat,mut  yritetää pärjätä

Vierailija
190/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta. Normaalijärkinen ihminen kyllä osaa noi asiat. Ei siihen ole mitään äidin "opettamista" vaadittu

Itse sain nuoruudessani kotona melko paljon ilkeilyä tuollaisella perustelulla. Haukuttiin, kun en tiennyt tai osannut jotakin asiaa, mitä ei koskaan ollut opetettu, olisi pitänyt itsestään selvyyksinä tietää, miten kaikkia laitteita käytetään ja asiat tehdään...

Mutta kyllä, aloittajan miehen on äiti pitänyt liian hyvin pois keittiöstä.

Vierailija
191/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulta joku kysyisi, onko uuni valmis, ihmettelisin varmasti. Onhan se ollut valmis ainakin siitä asti, kun on asennettu keittiöön.

Ja mikä ihme on uunin silmä? Ainakaan meillä ei ole uunin mistään osasta käytetty ikinä tuollaista sanaa.

Minusta mies kuulostaa muuten siltä, että tarvitsee perehdytyksen. Kaikki nuo asiat, jotka mainitsit, on helppo oppia.

Joten ei haittaisi ainakaan minua.

Vierailija
192/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta. Normaalijärkinen ihminen kyllä osaa noi asiat. Ei siihen ole mitään äidin "opettamista" vaadittu

Itse sain nuoruudessani kotona melko paljon ilkeilyä tuollaisella perustelulla. Haukuttiin, kun en tiennyt tai osannut jotakin asiaa, mitä ei koskaan ollut opetettu, olisi pitänyt itsestään selvyyksinä tietää, miten kaikkia laitteita käytetään ja asiat tehdään...

Mutta kyllä, aloittajan miehen on äiti pitänyt liian hyvin pois keittiöstä.

Edelleenkin joku uskoo aloittajan satuun? Onko äiti pitänyt pojan pois koulun kotitalosutunneiltakin, joissa jokainen oppii ainakin sen kuivauskaapin käytön ja uunin merkkivalojen merkityksen?

On todella JÄRKYTTÄÄVÄÄ , kuinka palstan naiset uskovat kaiken negatiivisen, mitä miehistä kerrotaan.

Olette melkoisen yksinkertaisia?

Meidän kotitalousluokassa ei ollut kuivauskaappeja, ihan pyyhkeellä astiat kuivattiin. Mutta kyllä varmasti jokaisen kotona sellainen on.

Vierailija
193/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kebabeissa on nykyään niin halpaa, et uunin saa kohta heittää ikkunasta...    Tos menee vaan energiaa hukkaan, jos oottelee, et se uunin valo sammunu.

Vierailija
194/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla aivan sopiva kaveri ap:lle. Hän voi viisaana naisena opettaa miehen oikeille tavoille. Eikö se ole jokaisen naisen unelma? Tämä mieshän on kuin tabula rasa, johon nainen voi iskoistaa itselleen sopivat säännöt ja periaatteet. :)

Juu ei kiitos, puoliso on eri asia kuin äiti. Jos mies ei osaa kotihommia, ainakin minä jätän sen kyydistä pian koska haluan käyttää energiani johonkin palkitsevampaan kuin miehen kouluttaminen.

ohis

Vierailija
195/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saastaisimmat asunnot, joissa olen työni  vuoksi vieraillut, ovat olleet naisten asuntoja.

Tässä ketjussa naiset itse kertovat erinomaisista kodinhoitotaidoistaan ja -tavoistaan.

Mutta palstalla miehet on aina sikoja ja lusmuja , vaikka se on kaukana totuudesta.

Jaa. Mun mies osaa kokata, pyykätä, siivota, rempata ja vaikka mitä muuta. Mulla ei ole koskaan ollut tarvetta haukkua häntä missään ja  osaan antaa kaikenlaisen palautteen suoraan hänelle itselleen. Se kun on ihan itsestä kiinni millaisen miehen itselleen valitsee. Uusavuttomia ei tarvitse huolia parisuhteeseen. Yksin olemista en ole koskaan pelännyt joten sen takia ei ole tarvinnut tyytyä mihin tahansa mieheen.

Vierailija
196/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat siis kiistävät totuuden , ja naisten omat kertomukset sikailuistaan  ; )

Vierailija
197/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve!! Sehän on ukkos melkonen metuusalemi kun ei perusjuttuja osaa.Itse Miehenä on kotityöt tullut tutuiksi väkisinkin koska olen asunut aikoja yksin jolloin olen tietysti myös kotityöt tehnyt.Ei muuta kun kädestä pitäen opettamaan.Toivon mukaan ymmärtää ja taitaa Naishommmelit paremmin ihan noin Sun kannalta.Tsemppiä!! : )

Vierailija
198/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1977 kirjoitti:

Terve!! Sehän on ukkos melkonen metuusalemi kun ei perusjuttuja osaa.Itse Miehenä on kotityöt tullut tutuiksi väkisinkin koska olen asunut aikoja yksin jolloin olen tietysti myös kotityöt tehnyt.Ei muuta kun kädestä pitäen opettamaan.Toivon mukaan ymmärtää ja taitaa Naishommmelit paremmin ihan noin Sun kannalta.Tsemppiä!! : )

Miksi kirjoitat kolmella eri nimimerkillä samanlaisia kommentteja?

Vierailija
199/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mun mies osaa kokata, pyykätä, siivota, rempata ja vaikka mitä muuta. Mulla ei ole koskaan ollut tarvetta haukkua häntä missään ja  osaan antaa kaikenlaisen palautteen suoraan hänelle itselleen. Se kun on ihan itsestä kiinni millaisen miehen itselleen valitsee. Uusavuttomia ei tarvitse huolia parisuhteeseen. Yksin olemista en ole koskaan pelännyt joten sen takia ei ole tarvinnut tyytyä mihin tahansa mieheen.

Kommenttisi liittyy tekstiini millä tapaa?

Liittyy (_)

Ei liity (X)

Vierailija
200/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtäkään äitiä joka näin toimii, enkä yhtään uusavutonta miestäkään. Millaisissa piireissä oikein pyörit?

Minulla oli kerran työkaveri, joka kävi opiskelijapoikansa luona siivoamassa vähintään pari, kolme kertaa vuodessa. Poika oli opinnot aloittaessaan reilusti päälle 20 v ja asui muutaman sadan kilometrin päässä. Äiti otti pari lomapäivää ja kävi pesemässä pojan asunnon ikkunat, kylppärin, uunin ja kaiken mahdollisen.

Minusta ajatuskin oli kauhistuttava ja päätin, että en ikinä tee noin. Kummallekin olin muuttossa apuna ja silloin tuli siivottua, mutta sen jälkeen ovat saaneet siivota itse. Läksiäislahjaksi ostin kaikki mahdolliset siivoustarvikkeet, jotta niiden puutteeseen ei voi vedota.