Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen uusavuttomuus on jotain niin järkyttävää että en haluaisi uskoa todeksi

Vierailija
31.03.2017 |

Kun tapasimme hän ei tiennyt miten pesukoneen rumpu avataan.

Kerran kysyin ruokaa tehdessäni häneltä onko uuni valmis, kun hän istui näköetäisyydellä. Mies katseli uunia mietteliäänä ja tokaisi "No kyllähän tuo varmasti olisi?" Katsoin häntä ja kysyin "eli on vai ei?" Jonka jälkeen mies ärähti: "No mistäs minä sitä tiedän!?" Kerroin sitten hänelle: " Sen näkee siitä, että toinen uunissa oleva silmä on sammunut". Hän ei ollut asiasta ollenkaan tietoinen.

Laitoin hänet kerran tiskaamaan. Kolina kävi ja hetken kuluttua se loppui. Huusin ja kysyin "Olet ilmeisesti jo tiskannut?" Mies vastasi myöntävästi. Kävin katsomassa ja tiskit lepäsi tiskialtaassa pestyinä ja huuhdeltuina. Kysyin häneltä miksi ovat tiskialtaassa. Mies vastasi "No millä mä ne kuivaan!?" Minä siihen että kuivauskaappi on sitä varten keksitty ja se löytyy melko varmasti jokaisesta suomalaisesta kodista, niin myös miehen kodista.

Mies ei siis ymmärrä kodinhoidosta mitään. Lattiat täynnä kenkien mukana tulleita kiviä koska kulkee kengät jalassa sisällä, käyttää samoja likaisia boksereita,sukkia ja vaatteita koska ei vaivaudu opettelemaan pyykinpesua ja pesemään pyykkinsä itse.

Hän ei myöskään koskaan ole tehnyt itselleen edes salaattia tai pizzaa jotka ovat helppoja tehdä. Hän ostaa nekin valmiina kaupasta.

Emme asu yhdessä, mies asuu yksin.

Millaisen analyysin tekisitte miehestä tämän kertomuksen perusteella?

Kommentit (226)

Vierailija
201/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sirpa kirjoitti:

No nyt ap voi katsoa myös peiliin kun moisesta ärsyyntyy... ei kaikki uunit toimi samalla tavalla, meillä esim uuni piippaa kun on valmis ja siinä näkyy kolme viivaa ja lämpötila. Kuivauskaappia ei jokaisessa suomalaisessa kodissa ole, kun on kunnon tiskikoneet ja kuivaustaso. Miksi salaatteja ja pizzoja ei voisi ostaa valmiina jos on varaa? Eipä jää kaappeihin turhia jämäpaloja jäävuorisalaatteja ja tomaatteja. Pitääkö miehen muuttua Martaksi kun sinun kanssasi seurustelee? Kerran kun karjaiset et kengät pois sisällä, niin eiköhän opi.

Haloo, nuo modernit uunit ovat suht uusi juttu. Taidatte unohtaa, että mies on kuitenkin elänyt todennäköisesti silmät auki oletettavasti ainakin 18 vuotta tätä elämää, hänen lapsuudenkodissaan on varmasti ollut tuollainen perinteinen uuni joka ilmoittaa saavutetusta lämpötilasta valon sammumisella. Aivan turha saivarrella muuta. Äo tuskin on äijällä kovin korkea, jos ei ympäröivää maailmaa havainnoinut ja rekisteröinyt koko elämänsä aika sen vertaa, että olisi sen kuivauskaapin olemassaolon ja funktion huomannut ja tajunnut. Aivan jälkeenjääneeltä kuulostaa.

No ei toi hella nyt NIIN uusi juttu ole, mullakin sellainen ollut yli 10v. Tietty kaikki (uusi) on suhteellista...

Vierailija
202/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakka kätensä valitsee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakka kätensä valitsee

:D

Joku on tainnut kuulla sanonnan väärin. Pointti vähän katosi.

Vierailija
204/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se muuten on hyvä, niin noihan oppii nopeasti. 

Varmaan sellainen äidin passaama viimeisen päälle. Mutta on voinut saada muita hyviä eväitä elämään. En tuijoittaisi tuollaista. 

Riippuu nyt teidän iästäkin ja muusta taustasta tämä. Kuulostaa 18-vuotiaiden kotileikiltä. 

Miksi 18-vuotias olisi noin avuton? Kyllä äitini opetti minulle nuo perusasiat ennen kun olin 10 ja olen mies.

Hyvä kun sä olet saanut kunnon kasvatuksen. Kaikki eivät valitettavasti saa. Apn miehen äiti ei ole opettanut poikaansa. Aika paljon miehen taidot kotihemmien suhteen tulee kotoa. Itse jos olen joskus äiti, opetan poikaani kyllä kotitöihin.

huomauttaisin tähän että ei se isäkään ole ap:n poikaysyävälle mitään taloustaitoja opettanut.

Vierailija
205/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakka kätensä valitsee

:D

Joku on tainnut kuulla sanonnan väärin. Pointti vähän katosi.

Päin vastoin. Joku vähän kehitti vanhaa sanontaa :)

Vierailija
206/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, osaatko vaihtaa auton renkaat? Rakentaa linnunpöntön, tai lapselle majan puuhun?

Osaisitko asentaa pyykkikoneen tai astianpesukoneen ilman, että tulee vesivahinko?

Toisilla on toisenlaiset taidot. Kaikille ei vanhemmat opeta kaikkea.

Minä osaan kyllä yllämainitut, mutta en osaisi esimerkiksi paikata housuja ompelukoneella, en ole koskaan käyttänyt moista laitetta.

Taas tämä pyhä renkaiden vaihto :DD Miehisen miehen ultimaattinen uroteko jolla voi kuitata kaikki kotityöt jopa 6 kkn ajaksi. Älkää naiset uskoko. Isä opetti minulle miten renkaat vaihdetaan ja homma hoituu helposti. Tosin jossakin vaiheessa hoksasin että rengashotellejakin on, eikä edes maksa paljon.

Tuo linnunpönttö paljasti että tässä taisi olla kyse sarkasmista.

Vierailija
207/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae uusi poikaystävä, tämän on ilmeisesti oma äiti jo pilannut.

Vierailija
208/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää miljardööriainesta!

Vierailija
209/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa hän on onneton. jospa hänet pitää tuomita alimpaan lokeroon. jospa hän ei voi oppia mitään. jospa hän ei ole täydellinen como tu.

Vierailija
210/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, osaatko vaihtaa auton renkaat? Rakentaa linnunpöntön, tai lapselle majan puuhun?

Osaisitko asentaa pyykkikoneen tai astianpesukoneen ilman, että tulee vesivahinko?

Toisilla on toisenlaiset taidot. Kaikille ei vanhemmat opeta kaikkea.

Minä osaan kyllä yllämainitut, mutta en osaisi esimerkiksi paikata housuja ompelukoneella, en ole koskaan käyttänyt moista laitetta.

Taas tämä pyhä renkaiden vaihto :DD Miehisen miehen ultimaattinen uroteko jolla voi kuitata kaikki kotityöt jopa 6 kkn ajaksi. Älkää naiset uskoko. Isä opetti minulle miten renkaat vaihdetaan ja homma hoituu helposti. Tosin jossakin vaiheessa hoksasin että rengashotellejakin on, eikä edes maksa paljon.

Tuo linnunpönttö paljasti että tässä taisi olla kyse sarkasmista.

Mäkin osaan  - ja olen tehnyt - tuota kaikkea. Juuri kittasin seinään tullutta reikää, ja pitää maalata se vielä. Kylppärin pyykkikoneen vesihanat olen itse asentanut tähänkin kämppään. Terassilla itsenaputtelelmiani kukkalaatiokoita, lattialla itse kutomani matot.

Nainen 50 v

Vierailija
211/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se muuten on hyvä, niin noihan oppii nopeasti. 

Varmaan sellainen äidin passaama viimeisen päälle. Mutta on voinut saada muita hyviä eväitä elämään. En tuijoittaisi tuollaista. 

Riippuu nyt teidän iästäkin ja muusta taustasta tämä. Kuulostaa 18-vuotiaiden kotileikiltä. 

Miksi 18-vuotias olisi noin avuton? Kyllä äitini opetti minulle nuo perusasiat ennen kun olin 10 ja olen mies.

Hyvä kun sä olet saanut kunnon kasvatuksen. Kaikki eivät valitettavasti saa. Apn miehen äiti ei ole opettanut poikaansa. Aika paljon miehen taidot kotihemmien suhteen tulee kotoa. Itse jos olen joskus äiti, opetan poikaani kyllä kotitöihin.

huomauttaisin tähän että ei se isäkään ole ap:n poikaysyävälle mitään taloustaitoja opettanut.

Niin tai sitten isä passannut, hemmotellut pilalle!

Vierailija
212/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oppinut mies 47 kirjoitti:

Taphtuiko nämä asiat sinun vai miehesi asunnolla?,jos sinun ,niin olet varmaan käynyt myös miehesi asunnolla,miltähän siellä mahtaa näyttää?Kun en tiedä hänen ikäänsä vaikea sanoa  onko kyse uus avuttomuudesta vai laiskuudesta tai sit se on tyhmyyttä.Osaakohan käynnistää auton kun pitää kääntää siintä avaimesta.Laita vaihtoon,ei se auto vaan "mies".

Asunnon kjnto i välttämättä kerro mitään, jos äiti sattuu siellä käydä pitämässä siisteyttä yllä.

En tunne yhtäkään äitiä joka näin toimii, enkä yhtään uusavutonta miestäkään. Millaisissa piireissä oikein pyörit?

Minulla oli kerran työkaveri, joka kävi opiskelijapoikansa luona siivoamassa vähintään pari, kolme kertaa vuodessa. Poika oli opinnot aloittaessaan reilusti päälle 20 v ja asui muutaman sadan kilometrin päässä. Äiti otti pari lomapäivää ja kävi pesemässä pojan asunnon ikkunat, kylppärin, uunin ja kaiken mahdollisen.

Minusta ajatuskin oli kauhistuttava ja päätin, että en ikinä tee noin. Kummallekin olin muuttossa apuna ja silloin tuli siivottua, mutta sen jälkeen ovat saaneet siivota itse. Läksiäislahjaksi ostin kaikki mahdolliset siivoustarvikkeet, jotta niiden puutteeseen ei voi vedota.

Äitikö pakotettiin siihen hommaan? Toki palstamammojen tietotoimiston sadut ovat aina yhtä luotettavia kuin hevosmiesten tietotoimistonkin jutut.

Vierailija
213/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saastaisimmat asunnot, joissa olen työni  vuoksi vieraillut, ovat olleet naisten asuntoja.

Tässä ketjussa naiset itse kertovat erinomaisista kodinhoitotaidoistaan ja -tavoistaan.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2767538/tunnustetaan-aarimmaisia-pohjano…

Mutta palstalla miehet on aina sikoja ja lusmuja , vaikka se on kaukana totuudesta.

Jaa. Mun mies osaa kokata, pyykätä, siivota, rempata ja vaikka mitä muuta. Mulla ei ole koskaan ollut tarvetta haukkua häntä missään ja  osaan antaa kaikenlaisen palautteen suoraan hänelle itselleen. Se kun on ihan itsestä kiinni millaisen miehen itselleen valitsee. Uusavuttomia ei tarvitse huolia parisuhteeseen. Yksin olemista en ole koskaan pelännyt joten sen takia ei ole tarvinnut tyytyä mihin tahansa mieheen.

Munpa mies osaa rokata, sotata, ryypätä ja vempata. Hyvä mies.

Vierailija
214/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan olen kiitollinen siitä, että vanhempani katkaisivat välit minuun kun olin niin nuori (15-vuotias), että oli pakko oppia kaikki. Tein kyllä kotona paljon, mutta monet käytännön asiat piti opetella silloin. Tyhjässä ja pimeässä kämpässä, kännykän akku vähissä oli toki vähän jännää selvittää miten sen sähkösopimuksen nyt saakaan tehtyä. Joutui kuitenkin tekemään kaiken itse, googlailemaan miten lamppu laitetaan sokeripalaan ja miten hajulukko puhdistetaan. Silti kaikki vaan hoitui ja minusta on kasvanut todella vastuullinen ja huolellinen. Pakko oli, jos joku olisi mennyt pieleen (ei kotivakuutusta, tulipalo hellan omien sovelluksien takia, vesivahinko tms.) ei olisi ollut ketään auttamassa.

Nyt sietoni uusavuttomuutta kohtaan on aika nollassa. Jos minä sain pelokkaana ja ahdistuneena 15-vuotiaana kaiken hoitumaan, miten ikäiseni (25-vuotias) ei muka saisi jos haluaisi? Hetken seurustelin miehen kanssa joka ei osannut keittää edes makaroonia ja sai aikaan putkiston tukkeutumisen (ruokaa, roskia ym.) pönttöön, mutta sitten en enää kestänyt idiotismia.

Vierailija
215/226 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana, edes alakoululainen saa olla noin tietämätön!

Ehkä tää enemmän kielii oloista mistä on kotoisin..

Vierailija
216/226 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tääonniintätä1111 kirjoitti:

Kebabeissa on nykyään niin halpaa, et uunin saa kohta heittää ikkunasta...    Tos menee vaan energiaa hukkaan, jos oottelee, et se uunin valo sammunu.

Siinä tapauksessa et saa itse leivottuja vehnäsiä tai muutakaan ruokaa. Se kebab tulee päivittäin aika kalliiksi kotiruokaan verrattuna.

Vierailija
217/226 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hän ei ollut ennen nähnyt päältätäytettävää pesukonetta.

Vierailija
218/226 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen nainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saastaisimmat asunnot, joissa olen työni  vuoksi vieraillut, ovat olleet naisten asuntoja.

Tässä ketjussa naiset itse kertovat erinomaisista kodinhoitotaidoistaan ja -tavoistaan.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2767538/tunnustetaan-aarimmaisia-pohjano…

Mutta palstalla miehet on aina sikoja ja lusmuja , vaikka se on kaukana totuudesta.

Jaa. Mun mies osaa kokata, pyykätä, siivota, rempata ja vaikka mitä muuta. Mulla ei ole koskaan ollut tarvetta haukkua häntä missään ja  osaan antaa kaikenlaisen palautteen suoraan hänelle itselleen. Se kun on ihan itsestä kiinni millaisen miehen itselleen valitsee. Uusavuttomia ei tarvitse huolia parisuhteeseen. Yksin olemista en ole koskaan pelännyt joten sen takia ei ole tarvinnut tyytyä mihin tahansa mieheen.

Munpa mies osaa rokata, sotata, ryypätä ja vempata. Hyvä mies.

Kuulostaapa juuri ihanteelliselta mieheltä sullle.

Ps. Mun veljet osaavat  myös tehdä kaikki kotityöt. Kaikki  kälyni ovat hyvin tyytyväisiä tilanteeseen.

Vierailija
219/226 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oppinut mies 47 kirjoitti:

Taphtuiko nämä asiat sinun vai miehesi asunnolla?,jos sinun ,niin olet varmaan käynyt myös miehesi asunnolla,miltähän siellä mahtaa näyttää?Kun en tiedä hänen ikäänsä vaikea sanoa  onko kyse uus avuttomuudesta vai laiskuudesta tai sit se on tyhmyyttä.Osaakohan käynnistää auton kun pitää kääntää siintä avaimesta.Laita vaihtoon,ei se auto vaan "mies".

Asunnon kjnto i välttämättä kerro mitään, jos äiti sattuu siellä käydä pitämässä siisteyttä yllä.

En tunne yhtäkään äitiä joka näin toimii, enkä yhtään uusavutonta miestäkään. Millaisissa piireissä oikein pyörit?

Minulla oli kerran työkaveri, joka kävi opiskelijapoikansa luona siivoamassa vähintään pari, kolme kertaa vuodessa. Poika oli opinnot aloittaessaan reilusti päälle 20 v ja asui muutaman sadan kilometrin päässä. Äiti otti pari lomapäivää ja kävi pesemässä pojan asunnon ikkunat, kylppärin, uunin ja kaiken mahdollisen.

Minusta ajatuskin oli kauhistuttava ja päätin, että en ikinä tee noin. Kummallekin olin muuttossa apuna ja silloin tuli siivottua, mutta sen jälkeen ovat saaneet siivota itse. Läksiäislahjaksi ostin kaikki mahdolliset siivoustarvikkeet, jotta niiden puutteeseen ei voi vedota.

Itsekin tiedän tuollaisen tapauksen. Poika joutui sanomaan suoraan, että oli vähän hint hint muuttaa kauemmaksi, että saa hajurakoa. On ihan aikuinen ihminen ja osaa hoitaa asiansa itse. Äidin oli vaan pakko sekaantua edelleen toisen elämään.

Vierailija
220/226 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten kanssa työskentelevänä on kyllä pakko sanoa, että näitä täysin kädettömiä - sekä tyttöjä että poikia - alkaa nykyään olla pelottavan paljon. En ymmärrä, miten heistä on ikinä mihinkään työhön ja itsensä elättämiseen, kun ihan alkeellisimmatkin arkipäivän toimet alkavat olla ylivoimaisen vaikeita.

Sanotaan, että tämä diginatiivisukupolvi osaa sitten muita taitoja, mutta ei ne taidot kyllä taida ulottua tuolla digimaailmassakaan kikkailua, snäppäilyä ja wappailua pidemmälle. Sähköpostin käyttö jo on liian vaativaa, puhumattakaan pilvipalveluista... Oikeesti pelottavaa.