Miehen uusavuttomuus on jotain niin järkyttävää että en haluaisi uskoa todeksi
Kun tapasimme hän ei tiennyt miten pesukoneen rumpu avataan.
Kerran kysyin ruokaa tehdessäni häneltä onko uuni valmis, kun hän istui näköetäisyydellä. Mies katseli uunia mietteliäänä ja tokaisi "No kyllähän tuo varmasti olisi?" Katsoin häntä ja kysyin "eli on vai ei?" Jonka jälkeen mies ärähti: "No mistäs minä sitä tiedän!?" Kerroin sitten hänelle: " Sen näkee siitä, että toinen uunissa oleva silmä on sammunut". Hän ei ollut asiasta ollenkaan tietoinen.
Laitoin hänet kerran tiskaamaan. Kolina kävi ja hetken kuluttua se loppui. Huusin ja kysyin "Olet ilmeisesti jo tiskannut?" Mies vastasi myöntävästi. Kävin katsomassa ja tiskit lepäsi tiskialtaassa pestyinä ja huuhdeltuina. Kysyin häneltä miksi ovat tiskialtaassa. Mies vastasi "No millä mä ne kuivaan!?" Minä siihen että kuivauskaappi on sitä varten keksitty ja se löytyy melko varmasti jokaisesta suomalaisesta kodista, niin myös miehen kodista.
Mies ei siis ymmärrä kodinhoidosta mitään. Lattiat täynnä kenkien mukana tulleita kiviä koska kulkee kengät jalassa sisällä, käyttää samoja likaisia boksereita,sukkia ja vaatteita koska ei vaivaudu opettelemaan pyykinpesua ja pesemään pyykkinsä itse.
Hän ei myöskään koskaan ole tehnyt itselleen edes salaattia tai pizzaa jotka ovat helppoja tehdä. Hän ostaa nekin valmiina kaupasta.
Emme asu yhdessä, mies asuu yksin.
Millaisen analyysin tekisitte miehestä tämän kertomuksen perusteella?
Kommentit (226)
Paljon pistetään täällä miehen äidin harteille. Mitenkäs se isän osuus? Olisiko isän kuulunut opettaa pojalleen jotain? En sillä, että äiti olisi vapautettu kasvattamisesta.
Tuollaiset taidot normaaliälyinen oppii hetkessä. Ei kotityöt nyt sentään mitään rakettitiedettä ole. Jos hän oppii ja haluaa oppia noita taitoja kun opastaa niin ei musta ole mitään ongelmaa. Eri asia on jos hän tahallaan heittäytyy avuttomaksi välttääkseen kotityöt, sitten on sellainen ihminen kyseessä etten kyllä jaksaisi perässä vetää.
Selvittäisin myös syitä, miksi hän ei osaa. Nuori ihminen, juuri omilleen muuttanut? Äiti passannut? Omat vanhemmatkin olivta uusavuttomia? Kotona oli ongelmia, esim. päihderiippuvuutta?
Jos on tosimies, niin kotihommat teetetään naisella. Osaamisesta se ei ole kiinni, koska maisterin paperit löytyvät ja life is success, but god make woman for man to take care home and children.
Kuullosti aika pahalta. Itse olen toinen ääripää. Koska meillä oli tarkat vanhemmat, niin me kolme muksua aina teimme ruuat ja siivosimme kaikki paikat. Ensimmäiset viiden henkilön ateriat tein 9-vuotiaana. Loppu on somaa alamäkeä. Toimin tilauskokkina siellä täällä. Isoimmat keikat ovat olleet noin 40 henkilölle - ja ei, minulla ei ole koulutusta alalle.
Toimiani on aika usein sävyttänyt uteliaisuus ja sen kautta lähes neuroottinen pakonomaisuus. Osaan ommella paitoja ja käyttää kangaspuita. Haluan... osata kaiken?!
Jotta en täydellinen nysvä olisi, niin nostan penkistä 145 kiloa, juoksen joka vuosi maratonin, puran ja kasaan autoja. Osaan tehdä moottorisahalla hupaisia figureja tukeista.
Olenko todellinen supersonni? En todellakaan, pikemminkin päinvastoin. Olen vaatinut tyttökavereilta, naisystäviltä ja vaimokkeilta todella paljon, joskus liikaakin.
Keskivertomies on siis aika hieno keksintö?
Terv: aika yksinäinen Homo Sapiens Superior
Vierailija kirjoitti:
Akat ei taaskaan anna miesten olla miehiä. Tuo on normaalia miehen käytöstä, mutta kun pitää yrittää taistella luonnonlakeja vastaan. Mies juo kaljaa ja sillä sipuli. Miehellä on paskaraita kalsareissa ja sillä sipuli. Joku paskaraita tai telkkarin päälle jäänyt kaljatölkki ovat mitättömiä asioita suurten kysymysten rinnalla. Naiset kiinnittävät aina huomiota yksityiskohtiin eivätkä hallitse suuria linjoja. Siksi maailman historiassa merkittävät henkilöt ovat lähes aina olleet miehiä. Miehillä on kyky keskittyä olennaiseen ja hallita suuria kokonaisuuksia. Siinä ei tyhjä kaljatölkki paina.
Ja se telkkari on päällä, kaljatölkki auki eikä lapselle voi lusikoida puuroa, koska se on niin hemmetin tärkeää saada tietää voittaako Tappara vai Ilves. Olennaista ja merkityksellistä tietoa.
Menin naimisiin tällaisen kanssa. Hän oli oikeasti pilalle passattu, hyvä kun osasi ottaa jääkaapista maitoa. Jopa taulun ripustaminen kipsiseinään oli ylivoimainen tehtävä.
Kävi ilmi, että anoppi on syypää. Anoppi on historian pahin kotikissa, erityisherkkä ja hypokondrikko. Saivat ainokaisensa todella myöhään, ja poikaa on varjeltu kaikelta, sillä kaikki on mahdollisesti vaarallista. Olen monta kertaa seissyt suu auki kun mies tunaroi tehtävien kanssa joita normaali alakoululainen hoitaa pyytämättä. Nopeasti hän ne on oppinut ja hänelle on avautunut täysin uusi maailma. Joskus ärsyttää kun jatkuvasti on opetettava aikuiselle miehelle perusasioita ja vääntää rautalangasta päivänselviä syy-yhteys asioita tai neuvoa auton perushuollossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akat ei taaskaan anna miesten olla miehiä. Tuo on normaalia miehen käytöstä, mutta kun pitää yrittää taistella luonnonlakeja vastaan. Mies juo kaljaa ja sillä sipuli. Miehellä on paskaraita kalsareissa ja sillä sipuli. Joku paskaraita tai telkkarin päälle jäänyt kaljatölkki ovat mitättömiä asioita suurten kysymysten rinnalla. Naiset kiinnittävät aina huomiota yksityiskohtiin eivätkä hallitse suuria linjoja. Siksi maailman historiassa merkittävät henkilöt ovat lähes aina olleet miehiä. Miehillä on kyky keskittyä olennaiseen ja hallita suuria kokonaisuuksia. Siinä ei tyhjä kaljatölkki paina.
Ja se telkkari on päällä, kaljatölkki auki eikä lapselle voi lusikoida puuroa, koska se on niin hemmetin tärkeää saada tietää voittaako Tappara vai Ilves. Olennaista ja merkityksellistä tietoa.
Otteluiden seuraaminen ja niistä puhuminen on tärkeä ominaisuus kun saunaillassa tehdään miljoonien arvoisia sopimuksia yritysten välillä. Kuka yritysjohtaja tekisi sopimuksen naisen alistaman vässykän kanssa, joka puhuu kodinhoidosta ja uuden imurin ominaisuuksista? Ei kukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otteluiden seuraaminen ja niistä puhuminen on tärkeä ominaisuus kun saunaillassa tehdään miljoonien arvoisia sopimuksia yritysten välillä. Kuka yritysjohtaja tekisi sopimuksen naisen alistaman vässykän kanssa, joka puhuu kodinhoidosta ja uuden imurin ominaisuuksista? Ei kukaan!
Olisi edes yritysjohtaja...
Yritysjohtajat harvoin puhuvat lätkämatsituloksista.
Vierailija kirjoitti:
Ap, osaatko vaihtaa auton renkaat? Rakentaa linnunpöntön, tai lapselle majan puuhun?
Osaisitko asentaa pyykkikoneen tai astianpesukoneen ilman, että tulee vesivahinko?
Toisilla on toisenlaiset taidot. Kaikille ei vanhemmat opeta kaikkea.
Minä osaan kyllä yllämainitut, mutta en osaisi esimerkiksi paikata housuja ompelukoneella, en ole koskaan käyttänyt moista laitetta.
En ole ap mutta osaan kaikkea mainitsemaasi. Remppaan myös itse autoni. Ja pystyn esim. laittamaan pitopöydän. Jokainen oppii nämä kun viitsii. Mut hei, mä oonkin vain nainen 😁
Taphtuiko nämä asiat sinun vai miehesi asunnolla?,jos sinun ,niin olet varmaan käynyt myös miehesi asunnolla,miltähän siellä mahtaa näyttää?Kun en tiedä hänen ikäänsä vaikea sanoa onko kyse uus avuttomuudesta vai laiskuudesta tai sit se on tyhmyyttä.Osaakohan käynnistää auton kun pitää kääntää siintä avaimesta.Laita vaihtoon,ei se auto vaan "mies".
Se on ilmeisesti kuvaputki telkkari ei taulutelkkarin päällä pysy kaljatölkki,on meinaan kokeiltu.
Itse oppinut mies 47 kirjoitti:
Taphtuiko nämä asiat sinun vai miehesi asunnolla?,jos sinun ,niin olet varmaan käynyt myös miehesi asunnolla,miltähän siellä mahtaa näyttää?Kun en tiedä hänen ikäänsä vaikea sanoa onko kyse uus avuttomuudesta vai laiskuudesta tai sit se on tyhmyyttä.Osaakohan käynnistää auton kun pitää kääntää siintä avaimesta.Laita vaihtoon,ei se auto vaan "mies".
Kuulehan "itse oppinut mies", mitä jos opettelisit ihan itse myös kirjoittamaan?
Tässähän sitä pikkuhiljaa oppii kirjottamaakii.Oppia ikä kaikki,niinhä sitä sanotaa.
Vierailija kirjoitti:
Joko opetat miehelle huushollausta tai annat olla. Nykynainen haluaa aina valmiin paketin. Avuttomuutta ja oppimattomuutta ei katsota hyvällä.
Epäreilua tahi ei, mutta minä odotan tasavertaisuutta ja kunnioitusta kumppanilta ja on kovin vaikea kunnioittaa miestä joka (vapaasta tahdostaan, ei rikkinäisestä kodiata tv syistä) alkeellisissakin kodin askareissa heittäyttyy avuttomaksi :) Näin kolmekymppisenä en halua alkaa opettamaan miestä äidin lailla. Jos ei tähän mennessä ole oppinut niin jotain asenneongelmaa siinä on liikkeellä...
Tämä helmi on varmaan "muuten ihan täydellinen mies"? Olethan jo hänelle raskaana?
Vätys on eri asia kun vammainen!
Miksi meillä on aina vain se oma lähes muuttumaton jäykkå kriteeristö ja oikeus tuomita ihmiset sen mukaan? Ymmärrätkö, että joku on huono jossain missä sinä olet hyvä, ja jossain sinä olet huono missä joku toinen on hyvä? Ja ymmärrätkö, että kaikelle on syynsä, ja pieni vaivannäkö avaa solmuja, niin ja etkö usko, että ihminen oppii tekemällä... niin ja sinä olet jäykkä tampio, jonka panos kehittyvässä parisuhteessa vaikuttaa olevan tasan nolla.
Minulla oli tuollaista nuorempana.
Naisten oli vaikea käsittää niitä lähtökohtia mistä olin kotoisin.
En osanut keittää kahvia tai vaihtaa renkaita tai porata.
Sen sijaan osasin tapella ja tehdä alkoholia itse. Erityisen hyvä olin tappelemaan ja perimään velkoja. Osasin myös rikkoa asioita ja toimin todella kylmäpäisesti.
Osasin kääntää sätkän yhdellä kädellä taskussa siten ettei kukaan nähnyt. Osasin vaikka mitä mutta parempi väki ei sitä osanut arvostaa. Tiesin miten auton oven saa auki vaikkei ole avaimia jne.
Oletteko koskaan kysyneet tai nähneet mitä se miehenne oikeasti osaa? Jos keskittyisitte siihen ettekä siihen mitä hän ei osaa. Sitten näkisitte kauneuden.
Mutta ei parempi väki tajua ette te osaa edes varastaa r-kioskia...
Huono trolli, Porvoosta