Tunnustetaan äärimmäisiä pohjanoteerauksia siivouksessa/kodinhoidossa!
Pyyhin äsken keittiön pöydältä massiivisen pölykerroksen ja tajusin samalla, että se on viimeksi pyyhitty joulupäivän ateriaa varten. Olen sairas ja välillä jaksaminen olematonta, joten tällaisia pääsee sattumaan. Mutta kylläpä keittiön ilme raikastui kummasti! Kerro omasi!
Kommentit (398)
Muutama vuosi sitten poistin jääkaapin vihanneslokerosta hedelmäpussissa olleen niin pahoin mädäntyneen jutun, että oli vaikeuksia tunnistaa, mikä se oli ollut. Luultavasti kaalinpala. Oli vähän stressiä ja jaksamisongelmia tuolloin.
Kerran en imuroinut varmaan kolmeen kuukauteen, kun en jaksanut vaihtaa imuriin pölypussia.
Skippasin viikkosiivouksen Salkkareiden takia.
En imuroi oikeastaan koskaan enkä siivoa.
Imuroin eilen ekan kerran vuoteen sängyn alta. Kyllä tää elämä vielä kasaan saadaan, pikkuhiljaa...
Vierailija kirjoitti:
Kerran en imuroinut varmaan kolmeen kuukauteen, kun en jaksanut vaihtaa imuriin pölypussia.
Imuroin säännönmukaisesti noin kolmen kuukauden välein, vaikka minulla on koira, josta lähtee karvaa.
En ole pessyt ikkunoita kohta kolmeen vuoteen. Parvekelasit sain pestyä viime kesänä ja parvekkeen oven lasin olen pessyt säännöllisesti, koska se on niin pieni ja helppo (ei tarvitse jakkaraa, jotta ylettyy).
Anopin pohjanoteeraus: hän imuroi puolitoista tuntia meillä ja tuli sitten sanomaan minulle, että teidän imurin täytyy olla rikki. Puolentoista tunnin imuroinnin jälkeen säiliössä ei ole mitään.
Sanoin, että voi johtua siitä kun imuroin edellispäivänä.
Tosi pohjanoteeraus olettaa, että meillä on ilman muuta aina epäsiistiä.
Omistan neljä joulupöytäliinaa. Nyt kaikki likaisena pyykkikorissa, alimpana vuosi 2013. Eli neljä vuotta pesemättömiä punaisia pöytäliinoja. Noh, ainakin ekologista heittää samaan koneeseen täysi lasti.
Lisäksi ollaan asuttu tässä talossa 11 vuotta eikä kaikkia ikkunoita ole pesty vieläkään tänä aikana.
Pyykkikorissa on edelleen jotain sekalaista pyykkiä joka on laitettu sinne muutossa, ollaan asuttu tässä yli kaksi vuotta. Eilen imuroitiin ensimmäistä kertaa sitten jouluaatonaaton. Mattoja ei puistella ikinä. Jääkaapissa lojuu perunasalaatti uudeltavuodelta, vihanneslokerossa viinirypäleitä joululta. Peitot on varmaan ainakin 15v vanhoja, mulla ne on ollut noin 6 vuotta, en ole niitä koskaan pessyt.
Juuh.
Jossain vaiheessa vähän huonosti jaksoin siivota sängyn alta. Olin ollut joskus useampi kuukausi takaperin flunssassa ja sängyn ja seinän väliin oli tippunut aika kasa käytettyjä nenäliinoja. Kun vihdoin jaksoin siivota, nenäliinojen ja pölyn keskeltä löytyi jotain ötököitä. Vissiin ne oli vaan sokeritoukkia mutta hyi silti. Nykyään olen petrannut siivouksen kanssa.
Kunnolla masentuneena ollessani tiskasin vasta kun astiat loppui, yhden kattilan ja yhden lautasen viskasin menemään koska homehtuivat. Lisäksi olin imuroimatta useamman kuukauden. Roskapusseja kasaantui rivi ennenkuin sain jotain aikaan. Pahimpien aikojen laiminlyöntejä en viitsi sanoa ääneen kenellekään koska pelkään tuomitsemista, leimaantumista ja vähätteleviä kommentteja tyyliin "ota ittees niskasta kiinni". Masennus ja sen lieveilmiöt on niin häpeällinen asia minulle. Mielummin hiljaa koko asiasta. Ja muutenki menee paremmin nyt.
Löysin joku aika sitten pilaantuneen ruoan lattialta. Se oli pussissa mutta olin unohtanut viedä biojätteeseen.
Karmea haju.
En ole koskaan pessyt ikkunoita.
Aina on tiskaamattomia astioita.
Joskus on joku rasia ollut puoli vuotta likoamassa kun en jaksa tiskata.
Vierailija kirjoitti:
En ole pessyt ikkunoita kohta kolmeen vuoteen. Parvekelasit sain pestyä viime kesänä ja parvekkeen oven lasin olen pessyt säännöllisesti, koska se on niin pieni ja helppo (ei tarvitse jakkaraa, jotta ylettyy).
En ole pessyt ikkunoita missään asunnossani kertaakaan muutoin kuin pois muuttaessani. Nykyisessä asunnossani olen asunut nyt neljä vuotta, enkä aio pestä ikkunoita tänäkään vuonna.
Niin että yli 30 vuotta mennyt etten ole pessyt ikkunoita.
Kotitalon ikkunoita kerran pesin yhdestä tai kahdesta huoneesta.
Nakkelen tavaroita kaappeihin siivouksen edestä, ja sinne ne yleensä aitten jäävätkin. Tarviiko edes sanoa missä esim. koristetyyny on maannut nyt jo puoli vuotta..
Ihana että muillakin.
Mun pohjanoteeraus kävi, kun kerran evääksi ostetun patongin loppupuolikas löytyi kaksi viikkoa myöhemmin eteisen kaapin edestä. Lapsi oli sen sinne heittänyt. Henk koht en katso olevan oma vikani, kyselin kyllä kotiintultua, mihin se oli hävinnyt ja viikkoja sen jälkeen.
Ja syy miksi se ei näkynyt siinä aikaisemmin on, että meillä on parin neliön eteisessä yhdistettynä kolmen ihmisen ulkovaateruljanssi ja urheiluvarustesäilytys, pyykkihuolto (likapyykkinyssäkkää, silitykseen menevää ja viikkausta odottavaa) sekä kierrätystä odottavat vaate-ja muut isommat tavarat, jätesäkeittäin. Hyvä kun ovesta sisään pääsee.
Kun asuin ensimmäiessä kämpässäni yksin, viivyttelin tiskaamista niin kauan, että lautasilla alkoi esiintyä uutta elämää. Ratkaisuna en tiskannut, vaan heitin osan astioista menemään ja ostin kertakäyttöastioita.
Keittiöni tasolla on kolmen ja puolen vuoden lehdet odottamassa paperinkeräykseen viemistä. Onneksi niitä ei tule kovin paljoa, niin mahtuvat yhteen pinoon, mutta ovathan ne aika pölyisiä jo.
Mulla lojuu villavaatteet äkkiä vuodenkin pyykkikorissa. Ei vaan saa aikaiseksi pestä vajaata koneellista.
Olohuoneessa on odottanut lokakuusta asti pahvilaatikko varastoon viemistä. Ongelma on se ettei varastossa oikein ole tilaa, pitäisi tehdä sille jotain mutta en jaksa. Inhottaa se kostea hämyinen tila.
En pyyhi esim. kuiva-aineiden hyllyjä juuri koskaan. Viimeksi kai pari vuotta sitten. Pidän tavarat pääosin tiiviissä muovipurkeissa ja ajattelen sen pelastavan vähän.