Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis oikeastiko ihosta tulee samanlainen näppyläinen kuin Riisutut-ohjelman Endialla, Lainella ja Henrikalla jos on tottunut päivittäin käyttämään meikkiä?

Vierailija
31.03.2017 |

Itse käytän parina päivänä viikossa meikkiä, muuten olen aina meikittä enkä muutenkaan käytä mitään kasvovoiteita tms. Mun iho on paljon sileämmän ja puhtaamman näköinen kuin ohjelmassa mainittujen henkilöiden kasvojen iho.

Siis oikeasti järkytyin, että miten huonoksi iho voi mennä jos päivittäin käyttää meikkiä. Ihankuin olisi puberteetti-ikä jäänyt päälle. 😲

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihanaa että nuoret kauniit naiset uskaltaa olla siinä kameran edessä näppylänaamaisinakin :) Rohkeita naisia eikä välttämättä ihan niin pinnallisia kuin voisi luulla, monelle tuommoisen näköisenä kauppaan meneminenkin olisi katastrofi :) Nostan hattua heille kun rohkeasti näyttävät et tälläinen minä olen ilman meikkiä :) 

Vierailija
22/37 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en meikkaa kun joskus kasvojen ihoa. Lähinnä juhliin tai joskus kun lähden kaupungille vaikka shoppailemaan. Mun iho on hyvä ja tuntuu mukavalta. Mutta huomaan että heti meikkausta seuraavana päivänä iho on huonomman näköinen, kiristelee ja näyttää likaiselta. Vaikka siis pesisin kasvoni hyvin meikistä ja kosteuttaisin. Parissa päivässä taas normalisoituu. Eli mulle ei tuo meikkaaminen oikein sovi, on muutenkin herkkä iho. Jollain toisella taas meikkaaminen ei välttämättä tee juuri mitään kasvojen iholle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOhtuu varmaan siitä että noilla tyypeillä on kanan aivot ja ihonhoito ei kananaivojen elämään kuulu. Kunhan tupakeissa ja viinoissa riittää.

Vierailija
24/37 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endia ja Laine tupakoivat, mikä ei ole iholle hyväksi.

Toisekseen tv-katsojat ovat tottuneet näkemään telkkarissa (ja muissakin medioissa) lähinnä viimeisen päälle meikattuja ihmisiä. Kun sitten yhtäkkiä joku onkin televisiossa ilman meikkiä, se on yllättävää ja outoa. Minusta kenelläkään noista ei ole silmiinpistävän huono iho. Kärsin itse nuorempana pahasta aknesta, joten tiedän kyllä, miltä oikeasti huono iho näyttää.

Vierailija
25/37 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meikki parantaa ihon kuntoa! Käytän ainoastaan puhdasta mineraalimeikkipohjaa. Sen ja oikeanlaisen kosteusvoiteen avulla taltutin oman akneni vuosikausia sitten. Mineraalipohjan sinkki tekee omalle iholleni hyvää. Joskus en meikkaa päiväkausiin ollenkaan ja iho alkaa sen takia kukkia... Meikki myös suojaa auringolta jonkin verran.

Hyväihoisten on helppoa ajatella, että meikki olisi jotenkin haitallista. Aika harva varmaan meikkaisi ihan huvikseen, jos olisi valmiiksi jo hyvä iho?

Vierailija
26/37 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuohan on aika nuoria kaikki, monella on tuonikäisenä vielä finnejä.

Itse olen keski-ikäinen, käytän päivittäin meikkiä, siis ihan kunnon pohjustus meikkivoiteella eikä mitään pelkkä ripsari -tyyli, eikä ihoni näytä perunapellolta - enää. Nuorena kyllä näytti.

Sitä kyllä vähän mietin, kun noista jollakin ainakin oli ihan järkyttävät meikkivarastot, niin onko siellä ollut vanhentuneita tuotteita mukana myös. Meikithän voi vanhetessaan muuttua aika bakteeripesiksi, olisiko sillä osuutta asiassa. 

Vierailija
27/37 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä paksu meikkivoide, jolla tehdään tasavärinen iho, tukkii sitten ihohuokoset ja aiheuttaa kierteen.  Puuterointi ja silmämeikki riittää tavallisesti.

Vierailija
28/37 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä paksu meikkivoide, jolla tehdään tasavärinen iho, tukkii sitten ihohuokoset ja aiheuttaa kierteen.  Puuterointi ja silmämeikki riittää tavallisesti.

Olen joutunut 26-vuotiaasta lähtien käyttämään ihosairauden takia paksua meikkivoidetta ja päälle vielä puuteria, eikä ole naama tuonnäköinen. Ehkä tuotteiden laadulla on eroa? Tai jääkö kuinka usein meikit yöksi naamaan? Tietysti muutkin elintavat voivat vaikuttaa, ja ihan se, kuinka rasvainen iho luonnostaan on. 

Vierailija
29/37 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi hyväihoiset kehuskelevat sillä, että sipaisevat vain silloin tällöin puuteria...

Vierailija
30/37 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma naama kukkii satunnaisesti meikistä tai meikkaamattomuudesta riippumatta. Itseasiassa meikkaamattomuus pahentaa, koska silloin se ihonhoito unohtuu. Kaikille se pelkkä vesipesu ei riitä.

Vierailija
31/37 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin meikki on epäterveellinen, jos sen "jääminen naamaan" yöksi aiheuttaa jotakin.  Mikä naamio.

Vierailija
32/37 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma naama kukkii satunnaisesti meikistä tai meikkaamattomuudesta riippumatta. Itseasiassa meikkaamattomuus pahentaa, koska silloin se ihonhoito unohtuu. Kaikille se pelkkä vesipesu ei riitä.

Olen näitä jotka pesevät naamaansa mahdollisimman vähän. En siis edes joka ilta tai aamu. Lähinnä suihkussa ollessani enkä silloinkaan edes saippualla tms.

Ennen kärsin kuivasta ihosta ja naama täynnä punaisia läiskiä. Aina piti rasvata ja hoitaa. Sitten muutin seudulle, jossa hanavesi on hyvää ja iho-oireet katosivat. Ei tarvitse hoitaa eikä pestä liiemmin. Ei tarvitse käyttää meikkivoiteita tai muutakaan voidetta. Ja ihoni on hyvässä kunnossa. Mutta heti kun menen käymään tuolla entisellä seudulla ja käyn suihkussa, niin heti iho alkaa hilseillä ja kutiamaan ja taas pitää rasvata ja näppyjä pukkaa.

Itse sanoisin, että hyvän ihon salasuus on geenit ja hormoonit. Sitten vedenlaatu ja se, että malttaa olla pesemättä ja hoitaa liikaa. Likaisilla käsillä jos koskee naamaansa aina, niin bakteerit pääsevät oikein naamalle helposti. Itse huomaan myös kuinka esimerkiksi, kun juon appelsiinimehua ihoni kirkastuu.

Rasvoilla ja hoitamisella paikkaillaan vaan jotain aiempaa ongelmaa.

Vierailija
33/37 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. On erilaisia ihotyyppejä; rasvainen, normaali, kuiva ja sekaiho. Mikä tahansa näistä tyypeistä voi olla lisäksi herkkä. Rasvaisella iholla kirottu ihmisparka saa helposti finnejä ja näppyjä, mutta ryppyjä ei tule niin nopeasti. Kuivaihoiselle taas ei tule näppyjä, mutta ryppyjä ja juonteita voi näkyä jo kolmekymppisenä. Normaali-ihoisella voi joku satunnainen näppy tulla, ja välillä kuivua vaikkapa pakkasessa, mutta tämä ihotyyppi on helpoin. Sekaihoisella taas yleensä t-alue on rasvainen, ja loppu voi olla hyvinkin kuiva tai normaali.

Lisäksi hormonit vaikuttavat erittäin paljon näppyjen syntymiseen.

Yleensä syy-seuraussuhde menee niin, että ensin on näpyt, ja niiden takia tulee meikki, ei toisinpäin.

Meikin käyttöön voi toki olla muitakin syitä kuin näpyt; couperosa, erilaisen pigmenttihäiriöt yms.

Vierailija
34/37 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen näitä jotka pesevät naamaansa mahdollisimman vähän. En siis edes joka ilta tai aamu. Lähinnä suihkussa ollessani enkä silloinkaan edes saippualla tms.

Ennen kärsin kuivasta ihosta ja naama täynnä punaisia läiskiä. Aina piti rasvata ja hoitaa. Sitten muutin seudulle, jossa hanavesi on hyvää ja iho-oireet katosivat. Ei tarvitse hoitaa eikä pestä liiemmin. Ei tarvitse käyttää meikkivoiteita tai muutakaan voidetta. Ja ihoni on hyvässä kunnossa. Mutta heti kun menen käymään tuolla entisellä seudulla ja käyn suihkussa, niin heti iho alkaa hilseillä ja kutiamaan ja taas pitää rasvata ja näppyjä pukkaa.

Itse sanoisin, että hyvän ihon salasuus on geenit ja hormoonit. Sitten vedenlaatu ja se, että malttaa olla pesemättä ja hoitaa liikaa. Likaisilla käsillä jos koskee naamaansa aina, niin bakteerit pääsevät oikein naamalle helposti. Itse huomaan myös kuinka esimerkiksi, kun juon appelsiinimehua ihoni kirkastuu.

Eli kiellät olevan erilaisia ihotyyppejä? Kaikilla on normaali iho, ei ole kuivaa, rasvaista tai herkkää ihoa?

Vierailija
35/37 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kiellät olevan erilaisia ihotyyppejä? Kaikilla on normaali iho, ei ole kuivaa, rasvaista tai herkkää ihoa?

En kirjoittanut mielestäni niin. Ensin kerroin itsestäni ja omista rutiineista ja kokemuksistani. Tietenkin olisin voinut kirjoittaa myös jonkun muun rutiineista, mutta tällä kertaa jätä sen niille muille. Ensimmäseksi syyksi laitoin geenit ja hormonit. Geeneihin lasken juuri tuon onko iho paksu, paljonko rasvoittuu, onko autoimmuuneja sairauksia jne. Sitten hormonit. Jo ihan vauvoilla näkee kuinka muutaman viikon päästä vauvoilla iho kukkii hormoonien takia, mutta lähtee sitten pois nopeasti ja finnit katoavat.

Mutta koska keskustelupalstoilla kerrotaan mielipiteitä ja kokemuksia, niin jaoin nyt muutaman itsestäni. Itselläni esimerkiksi T-alue rasvoittuu jos olen nukkunut liian vähän, mutta olen varma, että on olemassa rasvoittuvaa ihoa, vaikka kuinka nukkuisi paljon.

Monet uskovat kyllä saasteiden vaikutukseen, mutta jotenkin vedestä ei taas millään. Vaikka vesilaatuja on vaikka millaisia. Kalkkipitoisia, klooripitoisia, toiset vedet jopa syövyttävät! Niin, vesiboilereihin saattaa tulla reikiä jopa sen takia. Kyllä iholaatuja on monia, mutta monet ongelmat olisivat ehkä ratkaistavissa muullakin kuin rasvoilla. Mutta ehkä se on vaan helpompaa rasvata ja hoitaa kun etsiä mahdollista alkuperäistä syytä.

Vierailija
36/37 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon eniten elintapojen (ravitsemus ja tupakointi/tupakoimattomuus) vaikutukseen, mutta uskon myös perimällä olevan jonkinlainen osuus asiaan. Omilla kasvoillani otsa ja nenä rasvoittuvat eniten. Esim.juustoa syödessäni heti alkaa iho kukkimaan, toisilla taas suklaa tekee sen. Eli kannattaa katsoa mitä syö ja olla mielummin polttamatta.

Vierailija
37/37 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan johtuu siitä, ettei ihoa voi kunnolla puhdistaa, ja se yksikin pesi naamaansa MERISUOLALLA ja öljyllä, ei ihme, että naama kukkii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi