Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lattialista mielestäsi osa lattiaa vai osa seinää?

Vierailija
31.03.2017 |

Meillä on perustavanlaatuinen mielipide-ero miehen kanssa =)
Mä haluan lattialistat valkoisiksi( tai harmaaksi jos lattia on harmaaksi maalattu) kuten ovilistat, kattolistat, ikkunalistat. Meillä on vanha talo ja kaikki listat ovat vanhan tyylin mukaan leveitä.
Nyt suurin osa lattioista on leveää mäntylankkua ja lattialistat myös lakattua mäntyä.
Mä haluan remontissa maalata lattiat koska lakattu mäntylattia on ruminta mitä tiedän.
Mies haluaa säilyttää kaljanväriset lattiat ja ne kaljanväriset lattialistat =)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on harmaat lattialistat ja valkoiset ovilistat.

Vierailija
2/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lattiat ja listat vaaleiksi. Kellastunut mänty sopii ainoastaan saunaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa seinää.

Vierailija
4/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on harmaat lattialistat ja valkoiset ovilistat.

Ruokasaliin maalasin lattialista valkoiseksi tapetoinnin yhteydessä vaikka lattia jäi männynväriseksi, raikasti huoneen ilmettä kovasti. 

Kaikkien lattioiden maalaaminen on vielä ylipuhumisvaiheessa =)

Vierailija
5/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan jännän äärellä! Kyllä lattialistojen kuuluu olla valkoiset, näin minä asian näen! Minulla on keskiruskea tammiparketti ja listat valkoiset. Näyttää hyvältä.

Vierailija
6/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialista on osa lattiaa.

Vierailija
7/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinällähän ne on.

Vierailija
8/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lattialista on kyllä seinässä kiinni.

9/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kattolista? Kattoa vai seinää?

Tulin sotkemaan soppaa entisestään.

Vierailija
10/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattia listat ovat osa lattiaa,mutta kiinnitetään tietenkin seinään. Meillä on harmaa laminaatti, harmaat lattialistat, seinissä on osassa tehostetapettia ja osa valkoiseksi maalattua. Ovilistat ovat valkoiset.

11/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lattialistojen väri mukailee lattian väriä ja kattolistan väri katon väriä (valkoinen katto, valkoiset kattolistat).

Ovilistat ovat samaa valkoista väriä ovien kanssa.

Vierailija
12/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi maksaa? Vai onko av-mamma taas vain päällepäsmärin osassa ja mies rahoittaa?

Vierailija
13/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialista on raja lattian ja seinän välissä. Toisissa huoneissa ne on valkoiset, koivulattia ja harmaalla tapetoitu seinä.  Toisissa pari astetta tummemmalla sävyllä maalattu kuin seinät, beige linoleumlattia.

Ovi-, ikkuna-, nurkka- ja kattolistat sitten samaan tyyliin lattialistan kanssa kussakin huoneessa.

Vierailija
14/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väliä kumpaan ne kuuluvat, mutta valkoiset niiden olla pitää.

Vierailija
15/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ollaan jännän äärellä! Kyllä lattialistojen kuuluu olla valkoiset, näin minä asian näen! Minulla on keskiruskea tammiparketti ja listat valkoiset. Näyttää hyvältä.

Tää on meillä ihan First World Problem =)

Mä olen kuitenkin aika hyvin saanut ajettua mielipiteitäni läpi. Joka huoneessa on valkoinen helmiponttipaneeli vaikka männynvärinen olis ollut niiiiiin paljon helpompi(valkoinen hiotaan, oksalakataan, kitataan, hiotaan, maalataan, hiotaan, maalataan, laitetaan kattoon ja vielä maalataan). Meille ei myöskään tullut mihinkään männynväristä puolipaneelia, mä uhkasin muuttaa pois.

Vierailija
16/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lattialista on kyllä seinässä kiinni.

Hyvä, niin se pitääkin olla.

Vierailija
17/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kaksi koulukuntaa riippuen mitä haluat.

Jos haluat huoneeseen lisää korkeutta lista on  samaa väriä seinän kanssa ja vastaavasti saat lisää leveyttä jos väri täsmää lattiaan. 

Mäntyiset listat on kyllä kamalat vaikka lattia olisi mäntyä. Itse vaihtaisin seinän värisiin tai valkoiseksi. 

Vierailija
18/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi maksaa? Vai onko av-mamma taas vain päällepäsmärin osassa ja mies rahoittaa?

Tota, me omistetaan tää yhdessä. Meillä on yhteinen yritys ja yhteiset rahat. Me maksetaan molemmat. Me myös tehdään yhdessä, mä en pysty paneloimaan kattoa mutta pystyn maalaamaan sen. Mä hoidan kaikki pintatyöt, maalaukset sekä sisällä että ulkona.

Vierailija
19/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota, me omistetaan tää yhdessä. Meillä on yhteinen yritys ja yhteiset rahat. Me maksetaan molemmat. Me myös tehdään yhdessä, mä en pysty paneloimaan kattoa mutta pystyn maalaamaan sen. Mä hoidan kaikki pintatyöt, maalaukset sekä sisällä että ulkona.

Niin niin. Cool story, sis.

Vierailija
20/40 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listat kiinnitetään seinään, eli seinän mukaan valitsisin värin. Näin välttyy siltä hiekkalaatikkofiilikseltä, joka tulee siitä, kun lattia "jatkuu" ylöspäin seinälle.