Miksi musta hiusväri on kuitenkin niin suosittu, vaikka ei muka sovi kenellekkään?
Itse käyttävänä olen huomannut, että usein just loppu kaupasta, et kolo vain.
Kommentit (60)
Luonnostaan mustahiuksisilla on tummempi ihon väri. Vaaleaihoisella kontrasti on kauhea. Naama näyttää kalkkilaivan kapteenilta. Ei sovi, niin ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
No mä käytän niitä koska haluan näyttää synkältä ja dramaattiselta. Ei paskaakaan väliä "sopiiko" se jonkun muiden mielestä mulle. Näytän mustassa ja kalpeassa ihossani juuri siltä miltä itse haluan näyttää.
Tuo lapsellisuus kuuluu murrosikään. Kyllä se ohi menee kun kasvat aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Luonnostaan mustahiuksisilla on tummempi ihon väri. Vaaleaihoisella kontrasti on kauhea. Naama näyttää kalkkilaivan kapteenilta. Ei sovi, niin ei sovi.
Ei aina. Esim. kelttiläisperäisillä (irkut, skotit, walesilaiset) on suht tavallinen väritys että on musta tukka ja kalpea iho. Myös Ranskassa, Espanjassa ja Italiassa vaalean ihon ja mustan tukan kombinaatiota esiintyy luonnostaan. Sille on jopa värianalyysissä oma tyyppinimi Kirkas talvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä käytän niitä koska haluan näyttää synkältä ja dramaattiselta. Ei paskaakaan väliä "sopiiko" se jonkun muiden mielestä mulle. Näytän mustassa ja kalpeassa ihossani juuri siltä miltä itse haluan näyttää.
Mä olen 47 v ;) Jos jotain ikä on tehnyt niin entistä vähemmän kiinnostaa muiden mielipiteet siitä miltä näytän.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se kaikille sovi. Vanhemmille naisille, eikä sellaisille joilla on kovat piirteet. Esim iso kotkannokka ym. Tekee noidan näköiseksi ja vanhaksi. Kulmiaan kannattaa tummentaa jos värjää mustalla hiuksensa.
Jos on iso kotkannokka niin kannattaa mennä nenänkorjausleikkaukseen. Muuten sinusta ajatellaan pahaa, varsinkin jos olet värjännyt hiuksesi mustiksi.
Ainiin mut mitä se puhe oli, ettei kukaan ketään katso eikä kukaan mitään kasvojen yksityiskohtia huomaa. Eipä. Tätä kumminkin kuulee aina jos joku suree omaa kotkannokkaansa. Totuun on se, että pahaa ajatellaan ja päin naamas sanotaan"ei sitä kukaan huomaa" tai "kuka sua muka katsoisi" tai "vika on omassa päässäsi, mene terapiaan".....
Vierailija kirjoitti:
Monella kurdinaisella esim.on ihan vitivalkoinen iho ja musta tukka. Samoin irlantilaisilla ja vieli sinisten silmien kanssa. Tottakai se sopii.
Mä värjään mustaksi ja mulle on ihan sama passaako väri mulle tai onko naamani valkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinulla on Oikea käsitys Aikuisuudesta (jota kaikkien on tietenkin tavoiteltava) rääkyy sitä, että se olet sinä jolla on vielä kypsymistä ihmisenä. Mutta ei se mitään, me olemme kaikki jossain kohtaa karttaa ja omaa matkaa. Minä en tuomitse sinun epäkypsyyttäsi vaan olen myötätuntoinen. Enhän minä vaadi esim teiniltä maailmantajua nelikymppisen tasoisesti.
Siitä moitteet, että lähdit tuomitsemaan ja arvottamaan ihmisiä täysin provosoimatta. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 47 v ;) Jos jotain ikä on tehnyt niin entistä vähemmän kiinnostaa muiden mielipiteet siitä miltä näytän.
Siis teiniangsti jäänyt päälle. Tuota, tuota....Sitä ei kutsuta nuorekkuudeksi, vaan ihan joksikin muuksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se kaikille sovi. Vanhemmille naisille, eikä sellaisille joilla on kovat piirteet. Esim iso kotkannokka ym. Tekee noidan näköiseksi ja vanhaksi. Kulmiaan kannattaa tummentaa jos värjää mustalla hiuksensa.
Jos on iso kotkannokka niin kannattaa mennä nenänkorjausleikkaukseen. Muuten sinusta ajatellaan pahaa, varsinkin jos olet värjännyt hiuksesi mustiksi.
Ainiin mut mitä se puhe oli, ettei kukaan ketään katso eikä kukaan mitään kasvojen yksityiskohtia huomaa. Eipä. Tätä kumminkin kuulee aina jos joku suree omaa kotkannokkaansa. Totuun on se, että pahaa ajatellaan ja päin naamas sanotaan"ei sitä kukaan huomaa" tai "kuka sua muka katsoisi" tai "vika on omassa päässäsi, mene terapiaan".....
Leikattu nöpönenä huutaa epävarmuutta ja epätoivoa hyväksytyksi tulemisesta. Leikellään itsensä yleisen kauneuskäsityksen mukaisesti jotta kuuluisi joukkoon. Pelätään erottua joukosta eikä itsetunto riitä kantamaan luonnollista ulkomuotoaan ylpeästi.
Iso nenä naisella on ylväs ja upea. Se tuo kasvoille vahvuutta joka on parhaimmillaan upea kontrasti feminiinisen tyylin kanssa. Harmittaa kaltaisesti konformistit.
Itse asiassa aika moni suomalainen on väritykseltään talvi, jolle musta tai hyvin tummanruskea sopii. Esimerkiksi Kata Kärkkäiselle ja Nanna Sudelle on sopineet tummaksi värjätyt hiukset varsin hyvin.
Kaikilla suomalaisilla ei ole mikään pinkki iho, moni varsinkin nuori myös hoitaa ihoaan, jolloin se on kalpea mutta ei finninen tai punertava. Vanhoille ja huonoihoisille musta on huono valinta, koska se korostaa ryppyjä, varjoja ja virheitä. Mutta - tumma kehys kasvoille korostaa myös hyviä puolia, niille joilla sellaisia on, esimerkiksi kirkkaan siniset silmät.
Vierailija kirjoitti:
No koska näille kalpeille suomalaisille ei vain mene jakeluun miten karmealta se väri heidän päässään näyttää. Musta sopii luonnostaan mustahiuksisille, ei luonnostaan blondeilla tai vaaleanruskeatukkaisille vaaleaihoisille. Ihon ja hiusten sävy riitelee rumasti.
Yleensäkin näin. Mutta joillekin kalpeaihoisille se musta sopii ihan hyvin :D sellainen Lumikki-look voi olla ihan kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikattu nöpönenä huutaa epävarmuutta ja epätoivoa hyväksytyksi tulemisesta. Leikellään itsensä yleisen kauneuskäsityksen mukaisesti jotta kuuluisi joukkoon. Pelätään erottua joukosta eikä itsetunto riitä kantamaan luonnollista ulkomuotoaan ylpeästi.
Iso nenä naisella on ylväs ja upea. Se tuo kasvoille vahvuutta joka on parhaimmillaan upea kontrasti feminiinisen tyylin kanssa. Harmittaa kaltaisesti konformistit.
Nenäleikkaus ei tarkoita että nenästä tehdään nöpönenä :D olet niin kujalla
Antanee käyttäjän mielestä kuvan raffista ja rankemmasta rock-asenteesta. Kieltämättä hyvin vaalea iho näyttää sairaalta mustuutta vasten. Yläkoulussa pitää olla cool, ettei ole hempeä hikarityttö...
Jotkut taas haluavat tietoisesti näyttää ns."rumalta" vastustaakseen vallitsevaa järjestelmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo muuten hyvä kunhan muistaa olla värjäämättä tukkaa mustaksi. Eihän kuulemma musta tukka sovi kotkannokan kanssa.
Tosi helppoa hyväksyä itsensä kun saa tällaista arvostelua osakseen.
Jos on virheetön iho, vaaleakin voi näyttää hyvältä mustatukkaisena. Helena Lindgren on yksi, joka oli todella hyvännäköinen sekä tummana että vaaleana, mutta hän onkin meikkitaitelija, joka osaa meikata molempiin tyyleihin sopivan meikin.
Musta sopii mun mielestä yleensä vain niille joilla se on myös luonnostaan. Hyvin tumma tummanruskea/mustanruskea/musta saattaa sopia joillekin harvoille muillekin, heti tulee mieleen pari ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo muuten hyvä kunhan muistaa olla värjäämättä tukkaa mustaksi. Eihän kuulemma musta tukka sovi kotkannokan kanssa.
Tosi helppoa hyväksyä itsensä kun saa tällaista arvostelua osakseen.
Tuollainen arvostelu kumpuaa henkilön omista traumoista ja heikkouksista, eli arvo niille on pyöreä nolla. Terve ihminen ei koe tarvetta päivitellä tai arvostella toisia ihmisiä.
Kuka päättää oletko sinä hyvä? Sinä itse vai ulkopuoliset? Kumman mielipiteellä on enemmän merkitystä? Lisäksi kauneus (varsinkaan se muotti mitä meille tyrkytetään) ei ole läheskään ainoa asia millä ulkonäköään kannattaa arvottaa. Ulkonäkö on kokonaisuus johon sisältyy sinun kehosi, tapasi kantaa se, ilmeesi, mitä/mistä/miten puhut, tyyli (vaatteet, hiukset, meikki) ja muut valinnaiset lisäkkeet/muokkaukset.
Kauneusihanteiden tavoittelu ja niihin yltäminen on loppujen lopuksi aika tylsä ja sisällötön tapa nähdä oma ja toisten ulkoiset piirteet.
Ps. Noitamainen ulkonäkö on minun silmääni kylläkin hieno ja minun mielipiteeni on yhtä merkittävä kuin jonkun joka ei pidä siitä. Sen pitäisi olla nolla, mutta joillekin se on valitettavasti 10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No koska näille kalpeille suomalaisille ei vain mene jakeluun miten karmealta se väri heidän päässään näyttää. Musta sopii luonnostaan mustahiuksisille, ei luonnostaan blondeilla tai vaaleanruskeatukkaisille vaaleaihoisille. Ihon ja hiusten sävy riitelee rumasti.
Luonnostaan mustahiuksiset eivät tarvitse mustaa hiusväriä koska heillä on mustat hiukset luonnostaan. Sitä valmistetaan ja myydään muun väriset hiukset omaaville.
Tarvitseehan. Kyllä hekin harmaantuvat ja värjäävät harmaansa piiloon.