Alennettu toimeentulotuki
Minulla on alennettu toimeentulotukea 20% koska en ole ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Tietääkö kukaan että voiko tuon jotenkin nostaa takaisin täyteen tt-tukeen?
Kommentit (25)
Työkkärillä kestää luultavasti kuukausia ennen kuin saat sinne mitään aikaa. Kannattaa siis ilmoittautua työnhakijaksi, vaikka et pystyisikään töihin, niin saat ainakin siltä ajalta enemmän rahaa. Sitten kun on vähän vähemmän huolia, on helpompi olo ja toivottavasti saat terveytesi ja muut asiasi kuntoon (mukaan lukien hoidon aloittamisen taas). Muista, että et ole itsekäs tai hankala, vaikka haluaisit vaihtaa epäsopivaa terapeuttia/hoitajaa. Sinullakin on oikeus käyttää terveydenhuoltoa ja muita tukia, et ole pelkkä minimoitava kuluerä.
Minäkin sen verran nettiä, tänne osaan kirjoitta,avata sähköpostin. Mutta en esim. asentaa mitään jos ostan uuden puhelimen, läppärin. En osaa tehdä liitetiedostoja esim. hakemuksiin. En kopioida plakilla mitään teksejä, ns. imuroida itselleni. Jus ja just kun kaveri jeesaa yhdessä pytyn maksamaan laskujani koneelta. Paina vahingossa jotain, en osaa palauttaa jne.vaikeaa on nyky yhteiskunnassa. Olen kyllä 63 ja jäänyt syrjään nykyteknologiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilmottaudut tietenkin työttömäksi...
Miksi et muuten ole sitä tehnyt?
Olen mielisairas. En edes kyennyt osallistumaan terapiaan koska olin niin väsynyt. Olen ollut nyt 3 kuukautta alennetulla toimeentulotuella ja alan pikkuhiljaa jaksamaan pitään itsestäni huolta :) käyn suihkussa säännöllisesti, syön terveellisesti jne.mutta pitkä matka paranemiseen. Viereltäni viedään lähikauppa joten tarvitsen lisää rahaa kuluihin, jota tulee kun tilaan joko netistä tai matkustan itse.
Koska kykenet käyttämään nettiä niin kykenet siis myös ilmoittautumaan työttämäksi, netissä kun seKIN tehdään nykyään..
Joten aika heikko perustelu....
Tämä kirjoittaja ei selvästikään ymmärrä yhtään mitään psyykkisistä sairauksista. Oikeasti on hienoa,
jos sairastunut ihminen pystyy nousemaan sängystä aamulla, pukemaan ja pesemään hampaat.
Kaupassakäynti, tai asunnon imurointi on joinakin päivinä ylivoimaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilmottaudut tietenkin työttömäksi...
Miksi et muuten ole sitä tehnyt?
Olen mielisairas. En edes kyennyt osallistumaan terapiaan koska olin niin väsynyt. Olen ollut nyt 3 kuukautta alennetulla toimeentulotuella ja alan pikkuhiljaa jaksamaan pitään itsestäni huolta :) käyn suihkussa säännöllisesti, syön terveellisesti jne.mutta pitkä matka paranemiseen. Viereltäni viedään lähikauppa joten tarvitsen lisää rahaa kuluihin, jota tulee kun tilaan joko netistä tai matkustan itse.
Ei sinun paikkasi ole työkkärissä työnhakijana. Ethän sinä sairaana ole työkuntoinenkaan. Hae sairauslomaa lääkäriltä ja ano Kelalta sairauspäivärahaa. Ja äkkiä terapiaan siitä. Et toivu, jos et h
Sivusta seuranneena: tässä on vähäosaisten hiljainen ja alaspainettu ryhmä,
jonka puolesta ei ole mielenososoitusmarsseja eikä juhlapuheila. Heille pitäisi
järjestää paljon konkreettista avustajia ja joku saisi siinä työtä. On näet paljon kalliimpaa
jos sairastunut joutuu sairaalaan vuosikausiksi.
Miten olisi, jos hankkisit itsellesi sairaslomatodistuksen lääkäriltä? Jos et ole työkykyinen, et kuulu työttömyyskortistoonkaan vaan sairaslomalle.