Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alennettu toimeentulotuki

Vierailija
30.03.2017 |

Minulla on alennettu toimeentulotukea 20% koska en ole ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Tietääkö kukaan että voiko tuon jotenkin nostaa takaisin täyteen tt-tukeen?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
2/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmottaudut tietenkin työttömäksi...

Miksi et muuten ole sitä tehnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kyllä nousee mutta ensin laskee -40% mutta ei voi pitää alennettuna liian kauan

Vierailija
4/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mielisairas. En edes kyennyt osallistumaan terapiaan koska olin niin väsynyt. Olen ollut nyt 3 kuukautta alennetulla toimeentulotuella ja alan pikkuhiljaa jaksamaan pitään itsestäni huolta :) käyn suihkussa säännöllisesti, syön terveellisesti jne.mutta pitkä matka paranemiseen. Viereltäni viedään lähikauppa joten tarvitsen lisää rahaa kuluihin, jota tulee kun tilaan joko netistä tai matkustan itse.

Vierailija
5/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mielisairas. En edes kyennyt osallistumaan terapiaan koska olin niin väsynyt. Olen ollut nyt 3 kuukautta alennetulla toimeentulotuella ja alan pikkuhiljaa jaksamaan pitään itsestäni huolta :) käyn suihkussa säännöllisesti, syön terveellisesti jne.mutta pitkä matka paranemiseen. Viereltäni viedään lähikauppa joten tarvitsen lisää rahaa kuluihin, jota tulee kun tilaan joko netistä tai matkustan itse.

Koska kykenet käyttämään nettiä niin kykenet siis myös ilmoittautumaan työttämäksi, netissä kun seKIN tehdään nykyään..

Joten aika heikko perustelu....

Vierailija
6/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sä olet sairas, niin haet tietysi sairaslomaa. Jos et saa saikkua, niin sitten oikea osoite on työkkäri.

Vierailija
7/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen luullut, että se menee niin, että ensin on tt-tukea alennettu 20% kaksi vai kolme kuukautta, sen jälkeen 40% sama aika ja sitten se jatkuu loputtomiin jos ei ilmoittaudu työkkäriin työnhakijaksi? Eihän sitä kai saisi noin tehdä, mutta jollakin porsaanreiän avulla saavat tehdä. Tai näin minä ymmärsin kun luin jonkun jutun joskus.

Ja ap, jos et kykene työhön, sinun pitää hakea lääkäriltä lausunto siitä, että olet lääkärin mielestä työkyvytön ja toimittaa se Kelaan ja hakea sairauspäivärahaa, jos olet yli 9päivää työkyvytön. Silloin saat kai normaalin tt-tuen. Korjatkaa jos olen väärässä jossakin.

Vierailija
8/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kykenet käyttämään nettiä niin kykenet siis myös ilmoittautumaan työttämäksi, netissä kun seKIN tehdään nykyään..

Mutta eikös se ole valehtelua sitten. Koska en minä kykene tekemään töitä. Ja silti olisin työtön *työnhakija*. Ja oletan että minut pyydettäisiin kuitenkin paikan päälle selittämään ym. Vaikka jaksankin nyt paremmin pitää itsestäni huolta niin tuo on ehkä vielä liian iso askel.

Vierailija
9/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sä olet sairas, niin haet tietysi sairaslomaa. Jos et saa saikkua, niin sitten oikea osoite on työkkäri.

En jaksa hakea sairaslomaa. Sitä myönnetään vain lyhyiksi jaksoiksi ja kaikki minun kanssa tekemisissä olleet ovat aina ehdottaneet kuntoutusta ym(olen ollut kyllä). Normaalijärkisiä kun ovat niin eivät ymmärrä miten pääkopan ongelmat vaikuttaa jaksamiseen. Siksi lakkasin selittämästä ja pudottauduin tt-tuelle. Ja helppohan sitä on alentaa sitten kun minä en voi oikein itseäni puolustaa.

Vierailija
10/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työttömänä työnhakijana ja sairauslomalla. Oletko ap saanut Kelan sairauspäivärahaa, siis ollut sairauslomalla? 

Sivuhuomautus: saan työttömyyspäivärahaa, koska 300 sairauspäivärahapäivää tuli täyteen ja eläkehakemus on hylätty. Tuntui täysin kahjolta ilmoittautua työkkäriin hakevansa terveydentilalle sopivaa kokoaikatyötä, jotta on oikeus työttömyyspäivärahaan. Sitten lähetin sairauslomatodistuksen ja kirjaan jokaiselle päivälle olleeni 'sairas'.

Vierailija
11/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut työtön työnhakija ja työkyvytön samaan aikaan, sain työmarkkinatukea.

Vierailija
12/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ne pienentää tukea jos on työnhaku voimassa mutta ei te-suunnitelmaa? Itselläni tämä tilanne. Teen netissä työnhaun sopiviin ammatteihin, mutta joku "suunnitelma" jossain virastossa on mulle täysin turha. Saan töitä jos saan, en tarvi muita suunnitelmia enkä viitsisi mennä virkailijalle valehtelemaan että suunnittelen jotain.

Vierailija
13/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa hakea sairaslomaa. Sitä myönnetään vain lyhyiksi jaksoiksi ja kaikki minun kanssa tekemisissä olleet ovat aina ehdottaneet kuntoutusta ym(olen ollut kyllä). Normaalijärkisiä kun ovat niin eivät ymmärrä miten pääkopan ongelmat vaikuttaa jaksamiseen. Siksi lakkasin selittämästä ja pudottauduin tt-tuelle. Ja helppohan sitä on alentaa sitten kun minä en voi oikein itseäni puolustaa.

Nyt en ihan kyllä ymmärrä. Olen itse mielenterveyssyistä sairauslomalla ja ymmärrän tuon, miten vaikeaa on kun saikkua myönnetään pätkissä, mutta olen tavannut myös sellaista hoitohenkilökuntaa, joka on ottanut minut tosissaan. Onko sinulla lääkitystä? Jos olet ollut kuntoutuksessa eikä vointi parantunut, onko haettu eläkettä?

Vierailija
14/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ollakseen työtön työnhakija tulisi hakijan olla työkuntoinen. Mt-kuntoutuja ei yleensä ole.

Ap. jos olet oikeasti sairas, selvitä Kelasta mahdollisuutesi sairaspäivärahaan, kuntoutustukeen jne. Sieltä neuvotaan kyllä kuinka asia etenee. Jos et jaksa ja pysty, ota joku sukulainen tai ystävä mukaan.

Vierailija
15/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi ja hae sairaslomaa. Toimita Kelaan todistus, että työnhaku on voimassa niin nostavat sen. Ehdit netissä sen tekemään tänään/huomenna niin saat ensi kuusta jo täydet (netistä voit ilmoittautua työnhakijaksi ja kirjautumalla saat myös sen todistuksen voimassaolosta!! Ja Kelaan netistä viestien kautta kopio siitä)

Vierailija
16/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedoista. Vaatii varmaan vähän työtä että pääsee tuohon pisteeseen. En tiedä uskallanko lähteä prosessiin. Olen hirveän kiltti ihminen ja ehkä sen takia minua ei otetakaan tosissaan tuon jaksamisen kanssa. Vaikutan varmaan paremmin voivalta kuin olenkaan. Ja ei, minulla ei ole ketään auttamassa tai tukemassa. Sekin vaikuttaa että minun on laskettava mitä jaksan yksin tehdä. Olisipa täältä poistettu nuo peukut :/ hirveän ahdistavia. Kerään vielä rohkeutta ja voimia mennä asiani kanssa eteenpäin. Kyllä tuolla alennetulla tuellakin elää ja tulee halvemmaksi muille.

Vierailija
17/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun paikkasi ole työkkärissä työnhakijana. Ethän sinä sairaana ole työkuntoinenkaan. Hae sairauslomaa lääkäriltä ja ano Kelalta sairauspäivärahaa. Ja äkkiä terapiaan siitä. Et toivu, jos et hoida itseäsi kuntoon. Tsemppiä! Pidä itsestäsi huolta. 

Vierailija
18/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen pitää alennettunakin kattaa sun peruskustannukset, joten tee valitus.

Vierailija
19/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun paikkasi ole työkkärissä työnhakijana. Ethän sinä sairaana ole työkuntoinenkaan. Hae sairauslomaa lääkäriltä ja ano Kelalta sairauspäivärahaa. Ja äkkiä terapiaan siitä. Et toivu, jos et hoida itseäsi kuntoon. Tsemppiä! Pidä itsestäsi huolta. 

Kiitos. Mutta terapia ei ole oikea lääke vielä. Niinkuin sanoin niin olen viimeisen 3 kk:n aikana edistynyt huimasti. Käyn suihkussa, pyykkään, tiskaan. Laskujen kanssa menee hetki, mutta nekin alkaa sujua. Pääsin eroon peliriippuvuudesta. Vielä tässä varmistelen asiaa. Syön terveellisesti. Vien roskat ulos. Ei se toipuminen aina tarkoita sitä että on heti mentävä jonnekin pois kotoa. Joskus se paikallaan olokin alkaa korjaamaan :)

Vierailija
20/25 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekin työpajatoimintaan varmaan laittaisivat hetken tuumaamisen jälkeen. Työpaikoillakin on nykyään sellainen ilmapiiri, ettei henkisesti hauras ihminen monessakaan paikassa pystyisi viikkoa pidempään olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän