Sovittiin treffit mieskokelaan kanssa ravintolaan viime viikonloppuna. Mies pettyi kun tilasin tiskiltä myös juotavaa.
Suostuin vastahakoisesti treffeille, ja siis sokkotreffeille. Ajattelin että kohtuu kokoinen ravintola olisi neutraali paikka, ja voisi tarpeentullen jatkaa iltaa vaikka mahdollisten tuttujen kanssa, jos tilanne menisi oikein kiusalliseksi. Minä siis olin se, joka ehdotti tätä ravintolaa, ja mies suostui. No ei hän nyt sitten ihan toivoton tapaus ollut, ja ajattelin että voitaisiin varmaan ainakin pitää hauska ilta, vaikka ei sen kummampaa tulisikaan. Mentiin baaritiskille, ja tilasin itselleni (ja ihan omilla rahoilla) kossukolan. Mies osti tyypillisen ison kaljan. Huomasin jo tiskillä kuinka mies käyttäytyi oudon tuijottelevasti. Päästyämme pöytään mies tokaisi heti; "Ai säkin tilasit". Täh.... kummastellen sanoin, että; "No kun ravintolas ollaan, ja onhan tämä nyt mukavampi, että kumpikin sit tilaa". Mies sanoi; "Jaa, no sulle sit maistuu". Täytyy sanoa, että tässä vaiheessa ilta oli jo taputeltu. Turha kai sanoa, että toista en tilannut, vaan poistuin pikimmiten juomani juotuani. Miksi se on niin hirveää, jos nainenkin ottaa, kun kerta ravintolassa oltiin? Olisko se nyt ollu mukava ja rento alku treffeille, kun mies olisi kitannut kaljaa, ja minä olisin mulkoillut tympeänä. Mies kuitenkin suostui tapaamaan ravintolassa. Pitänee tästälähin näköjään ehdottaa jotain jätskikioskia, ettei heti luulla spurkuksi... .. toki sittenkin varmaan mies luulisi, että mässäily on mulle ongelma, ja alkaisi puhua kuinka jäätelö lihottaa ym... Olen 38v.N.
Kommentit (115)
Ok, eli aperitiivi tai ruokajuoma kyseessä.
Kuiva kuohari käy ennen ruokaa ja ruoan kanssa, tulisko pakit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät pysty juomaan sokerilitkuja kuten siideriä tai lonkeroa. Ja kalja on pahaa monen naisen makuun. Viineistä tulee migreeni. Viinaan tehty drinkki on monelle ainoa vaihtoehto.
Joo, kyllä kossukola on selkeästi ainut vaihtoehto ×d
Saisiko mielipiteitä siitä mikä on sosiaalisesti hyväksytty juoma ensitreffeillä?
Voisin kuvitella ottavani pienen oluen, esim. kriekin, vehnäoluen tai vaikka bretagnelaisen siiderin seuran vuoksi jos valikoima miellyttää. Mutta sellaisessa peruspubissa olisin ihan hukassa, osaisiko joku jelppiä?
Ei ollut kyse siitä mikä on sosiaalisesti hyväksytty drinkki ensitreffeillä. Ihan vapaasti voi tilata kossukolan mutta naurettavaa selittää sitä jollakin, että muista tulee päänsärkyä tai sokerilitkut ei kiinnosta. (Ps. Kokis on aika sokerista)
Ihan voi tilata sen drinkin mistä tykkää. Siis nimenomaan mistä tykkää. En nyt välttämättä itse kuitenkaan lähtisi vetämään limuja, jotka on jatkettu viinalla. Niitä oikeasti hyvänmakuisiakin drinkkejä on.
Olen itse samanikäinen nainen kuin ap, ja varmaan sitten elän jossain omassa kuplassani, mutta tässä iässä minusta kossukolan valitseminen juomaksi on jotenkin todella mielikuvituksetonta. Onhan niitä kaikenlaisia seurusteludrinkkejä ja siideri tai viinikin ajaisi asian. Kossukolaa ainakin omissa piireissäni juotiin silloin, kun vasta opeteltiin dokailemaan ja täysi-ikäisyys oli saavutettu. Jos vielä tässä iässä kovasti kaipaa kossukolaa, niin tulee vaikutelma, ettei ole oikein muita juomia kokeillut (lue: päässyt lähipubin tarjontaa pitemmälle) ja yksi vaihtoehto on sekin, että juomat maistuu kyseiselle henkilölle vähän enemmänkin. Ja kyllä - todella ajattelen, että kossukolan valitseminen kertoo ihmisestä. Kossukola on sama kuin valitsisi jonkun muun dokudrinkin, kuten mummontossun tai Ville Vallattoman tai mitä näitä lähipubidrinkkejä nyt on.
Mies nyt ei käyttäytynyt kohteliaasti, mutta tietysti jos nyt kertakaikkiaan kokee, ettei voi synkata, niin ehkä nyt molempien aikaa säästyi, jos haluaa ajatella positiivisesti.
Toivottavasti nyt ap kuitenkin löydät jonkun mukavan miehen.:)
^Mutta mitä jos yksinkertaisesti tykkää kossukolasta eikä halua hifistellä hienoilla drinkeillä?
Itse en olisi ottanut kossukolaa, mutta jos se on ap:n lempijuoma (ja kaikkialta helposti saatavilla) niin mikäs siinä. Jos ap olisi kirjoittanut ottaneensa "jonkun drinkin", koko tätä kossukeskustelua ei olisi syntynyt. Koska kyse oli aiheessa siitä, että ap:n olisi ilmeisesti pitänyt istua kuivin suin??!?
Tämän surkean alun jälkeen oli oikein hyvä, että ensin ottivat vain juomat, ennen kuin oikeastaan edes päättivät syödäänkö vai ei. En olisi kyllä jäänytkään syömään moisen miehen kanssa, kun ei edes kysynyt, mitä ap haluaa juoda!!!
Ja kyllä, mies voi tarjota yhden juoman tai kahvin, mä tarjoan sitten toisen kierroksen. Jos toista kierrosta ei tule, tappio on miehelle viiden euron luokkaa.
Olen ollut upeilla illallistreffeillä, joissa ei olisi tullut kuuloonkaan, että maksan penniäkään laskusta - vaikka olen vielä tarjonnut rahaa. Ja sitten kahvitreffeillä, joissa mies on mennyt etukäteen pöytään kahvin kanssa tai kiilannut ohitseni kassajonossa välttyäkseen maksamasta minun kahviani. Valitettavasti antaa miehestä tökerön kuvan, vaikka kyse ei ole siitä, etteikö minulla ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan normi mies ei halua pubi- Ritvaa vaimokseen, klassinen tapa varmistaa että saa raittiin naisen.
Ei kai se yksi tuoppi mitään pubi-Ritvaa tee. Aika tekopyhää mieheltä vaatia juomattomuutta jos itsekin tuopin otti.
Kossukola tekee.
Vierailija kirjoitti:
^Mutta mitä jos yksinkertaisesti tykkää kossukolasta eikä halua hifistellä hienoilla drinkeillä?
Miten kossukola eroaa maullisesti kolasta muuta kuin, että siinä maistuu alkoholi?
Vierailija kirjoitti:
Kertoo aika karua kieltään sivistymättömästä paletista jos ei mitään parempaa ole elämänsä aikana oppinut maistamaan.
Minä hurraan sisimmässäni kun joku tilaa konstailemattoman, yksinkertaisen juoman. Jaloviinan tai oluen. Ja olutta tilatessaan sanoo että menee pullosta. Oi miten miehekästä ja rehellistä mieheltä. Ja vau miten retee on tuollainen nainen. Hienopieruilkoon henkiset kukkahattutädit omien kakstoistsenttiivalkkariitshihi ja minätiedänoluetsedät indianpalealekiitoshh juomiensa kanssa mutta minun tarkka silmäni erottaa jyvät akanoista.
- no hei, mitä sä ottaisit?
- olut vaikka pieni karhu ja menee pullosta
- ota minut!!!
- anteeks mitä?
- tulee heti. (mur mur mur mur ihana mies)
Vierailija kirjoitti:
0/5. Ja mammat nielee kaiken.
Paitsi sen minkä sylkee pois.
Vierailija kirjoitti:
Niin, no kai se on sama kuin tilaisi ravintolassa hampurilaisen ranskalaisilla ja hampurilaiseen pelkkää ketsuppia. Siis sen nyhtökauraituvegeburgerin ja bataattiranskalaisten sijaan;)
Mutta jos ap olisi vaikuttanut varakkaalta, emme edes olisi käymässä tätä meneillään olevaa keskustelua. Rikkaat kun voivat tehdä mitä haluavat, siinä missä me keskiluokkaiset pohdimme, minkä vaikutelman mikäkin antaa.:)
Herrasmies treffeillä? kirjoitti:
Itse en olisi ottanut kossukolaa, mutta jos se on ap:n lempijuoma (ja kaikkialta helposti saatavilla) niin mikäs siinä. Jos ap olisi kirjoittanut ottaneensa "jonkun drinkin", koko tätä kossukeskustelua ei olisi syntynyt. Koska kyse oli aiheessa siitä, että ap:n olisi ilmeisesti pitänyt istua kuivin suin??!?
Tämän surkean alun jälkeen oli oikein hyvä, että ensin ottivat vain juomat, ennen kuin oikeastaan edes päättivät syödäänkö vai ei. En olisi kyllä jäänytkään syömään moisen miehen kanssa, kun ei edes kysynyt, mitä ap haluaa juoda!!!
Ja kyllä, mies voi tarjota yhden juoman tai kahvin, mä tarjoan sitten toisen kierroksen. Jos toista kierrosta ei tule, tappio on miehelle viiden euron luokkaa.
Olen ollut upeilla illallistreffeillä, joissa ei olisi tullut kuuloonkaan, että maksan penniäkään laskusta - vaikka olen vielä tarjonnut rahaa. Ja sitten kahvitreffeillä, joissa mies on mennyt etukäteen pöytään kahvin kanssa tai kiilannut ohitseni kassajonossa välttyäkseen maksamasta minun kahviani. Valitettavasti antaa miehestä tökerön kuvan, vaikka kyse ei ole siitä, etteikö minulla ole rahaa.
Mistään ravintolasta ei saa drinkkiä viidellä eurolla, Helsingissä ei edes olutta sillä hinnalla.
Oletko loisinut miesten lompakoilla niin pitkään ,että et tiedä edes nykyisiä ravintolahintoja?
Itse miellän tollaset kossukolat tai vodkaredbullit enemmän ns. baarijuomiksi, kun halutaan että kihahtaa päähään ja maulla ei niin väliä, ns. shoteista seuraavat.
Ei mielestäni ihan ensitreffijuoma, jos tarkoitus olisi vielä syödä. Jos ilta olisikin venynyt niin ei sitä ehkä halua aloittaa millään kossulla. Vai olisiko ap sitten lopuniltaa istunut pelkkä kokis nenän edessä. Tosin ei siinä kossukolassa mitään väärääkään ole mutta eihän se nyt ehkä ihan mikään seurustelujuoma ennen illallista ole.
Pitkä sepustus ap, mutta miksi tilasit kossukolan???
Kannattaa tehdä baariin treffit , ensiksi syödään , näkee onko pöytätapoja, sitten miten juominen sujuu jos huomenna vielä työpäivä.
Asialliset ihmiset eivät löydy sokkotreffiltä! Minullekin on aikanaan sellaisia ehdoitettu, ja pelkkä sokkotreffien ehdottaminen on sellainen juttu, joka johtaa välittömästi hylkäävään päätökseen.
Jos miehellä on aijemmin ollut naisia jogka yksinkertaisesti eivät juo alkoholia ja hän on tottunut nalkuttaviin naisii jotka paasaavat miehelle kaljan juonnista? Jos hän vain hämmästeli että jaa sinäkin otit juoman..? Vai millä äänensävyllä mies sen sanoi, ja miten noin muutoi käyttäytyi? Miten ilta eteni,ette siis tilanneetkaan ruokia koska mies oli tympeä? Mitä sanoit miehelle,sanoitko että tämä tapaaminen oli tässä vai mites..?
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtana ihminen saa itse valita mitä juo ihan omien mieltymystensä mukaan. Varmaan kulmakarvat kohoaisivat jos joku alkaa kaksin käsin kiskomaan kaatokänniä ensitreffeillä. Mutta olut, kossu, calvados, kuohuviini, lonkero, jäävesi - ihan sama. Vain ahdasmielinen tai feikki ihminen alkaa toisen juomia syväluotaamaan, pelletouhua.
Ensitreffeillä minä join vehnäoluen ja mieheni joi Guinnessin. Minä kiinnitin kyllä huomioni mieheni silmiin ja sanoin ääneen, että tiesitkö, sinun silmissäsi on kultaisia pilkkuja ruskealla pohjalla. Mieheni hämmentyi ja hymyili. Muistan juomat ainoastaan siksi koska tuijotimme oluttuoppiemme syvyyksiin tovin kumpikin, hämmentyneinä ja hieman onnellisina. Olemme olleet yhdessä yksitoista hämmentynyttä, onnellista vuotta. Cheers! <3
Haluaisin sun kaltaisia ihmisiä lisää maailmaan. :)
Tilasit väkevää alkoholia, mikä on osoitus siitä, että sinulla on alkoholiongelma. Siksi mies ei pitänyt sinusta.
Ap asuu 100 % varmuudella maaseudulla, tai joka tapauksessa kaukana pääkaupunkiseudulta tai muusta kaupunkikulttuurista.
Maalla voi olla ihan normaalia mennä ravintolaan (ei siis baariin) tilaamaan tiskilta juomaa, vaikka on tulossa syömään. Kaupungeissa mennään pöytään istumaan ja odotetaan, että tarjoilija ottaa tilauksen. Maalla voi olla normaalia tilata aperitiiviksi kossukola, jota kaupungeissa pidetään junttimaisena drinkkinä, jota voi juoda korkeintaan jatkoilla, jos muuta ei ole enää tarjolla - tai vastaavasti kerran vuodessa villimpänä baari-iltana kännin tuolla puolen jossain rennossa paikassa. Kaupungissa vaihtoehtoja olisivat esim. viini, skumppa, olut (naisellisuutta kaipaavat voivat ottaa jonkun pienen artesaanioluen kauniissa jalallisessa lasissa tai vaikka vehnäoluen). Drinkkejä ei yleensä suositella aperitiiviksi, koska liika makeus (esim. äklö cokis) ei ole hyväksi. Silti esim. gintonic tai muu raikas drinkki menee hyvin ennen ateriaa seurustelujuomana.
Mitään drinkkiä ei kuitenkaan kannata tilata ennen iltapäivää/iltaa, tai tulee aika rankka juopon vaikutelma. Jos otat esim. lauantaina lounaalla jotain juotavaa, pysy viineissä tai muissa miedommissa juomissa.
Itse asiaanhan nämä pikkuseikat eivät vaikuta. Mies vaikutti aika takakireältä, joten parempi, että jatkat etsimistä!
Kossuvissy on aina hyvä valinta!