Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vedätkö vessanpöntön joka kerta kun käyt kusella?

Vierailija
30.03.2017 |

Ihan hirveää vedentuhlaista huuhdella pari desiä virtsaa monella litralla vettä.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai!

Siinähän sitten jynssäätte niitä pönttöjänne vahvoilla myrkyillä kun kusi pinttyy pönttöön.

Ei se pinty jos pesee pöntön normaalisti. Vai eikö sinun tarvitse koskaan pestä pönttöä, koska huuhtelet sen joka käytön jälkeen?

Pinttyy. Todellakin pinttyy.

No ei ole ainakaan meillä pinttynyt vaikka kolme ihmistä taloudessa.

Terveisin eri

Oota muutama vuosi... pinttyy. Todellakin pinttyy. T. sama

Vierailija
62/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joon niin paljon vettä, että virtsa on ihan vaaleaa, melkein kuin vettä. Vedän vessan neljän kerran jälkeen, että paperit vielä menevät. Ei ole likainen pönttö, pesen normaalisti kerran viikossa sen. Olisi järjetöntä tuhlausta vetää joka kerta, noin 10 kertaa päivässä!

Juot liikaa vettä ja sen lisäksi olet opettanut rakkosi tiheään virtsaamiseen. Opettele mielummin pidättämään ettei tarvitse käydä noin useasti, mihin rakkosi on tottunut.

Säästä vettä mielummin lyhentämällä suihkujasi ja sulkemalla suihkun saippuoinnin, hampaidenpesun ajaksi. Käytä tiskikonetta. Älä säästä hygieniassa. Onko kiva kun pitää vaihtaa pönttö aikaisemmin uuteen kun muuttuu niin rumaksi ja pinttyy kivestä? Et itse enää todennäköisesti haista omaa virtsaasi kun jätät pöntön vetämättä, mutta vieraat saattaa pökertyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsa on hyvä lannoite.

Vierailija
64/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vedän joka kerta. Olen nainen ja minulla on tapan käyttää vessapaperia. Härregyyd, te joiden perheessä ei vedetä... onko teillä naisihmisiä huushollissa lainkaan?

Vierailija
65/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuvottavaa kun anoppilassa seisoo usein kuset ja iso kasa paperia pöntössä. Kaamea kusen haju ja ammoniakkinen pistävä katku.

Vierailija
66/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus iltaisin jätän vetämättä ja vasta sitten, kun nukkumaan, vedän, öisin en aina vedä.  Ap oikeassa.

Jossain oli sääntö että päivisin käytettiin ulkovessaa, sitten kävin ulkona myös öisin kun huudettiin, se oli sitä vanhan ajan luulotautia.  Ovien kolinan olisi luullut enemmän häiritsevän.

Vierailija
67/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muodostaa virtsasta kiveä pönttöön ajanmyötä, joka ei lhde pesulla ja myös värjää pöntön. Et enää lopulta näe, minkä väristä tai kuinka tummaa virtsasi on.

Älä tee ainakaan kerrostalossa noin.

Ei ole pinttynyt - siivoojana tiedän että pytyt pinttyvät kuitenkin vaikka vedetään.  Tai vaikka asunto olisi tyhjillään.  Etikalla puhdistui.

Vierailija
68/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokki kirjoitti:

Hyi hemmetti. Keltaset pissat pöntössä haisee monta tuntia. Luulis siinä tajun lähtevän niistä hajuista ku kannen avaa. Kyllä vedän vessan joka kerta. Uteliaisuuttani kysyisin vedättekö vessan vaikka kävisitte jöötillä vai säästättekö vettä joka kiertää joka tapauksessa?

Keltaiset ja ruskeat pissat haisee, totta turiset. Mutta jos juot riittävästi vettä, pissa on niin haaleaa, ettei sitä haista tai edes näe, ellei oikein yritä.

Jos virtsasi on väritöntä niin sitten on joku vialla ruokavaliossasi, ja kyllä kaikki eritteet haisevat kun ne jätetään lillumaan usko pois.

Kyllä se on myös minulla aikas väritöntä, koska juon paljon vettä.

Vierailija
69/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vedä aina pissaamisen jälkeen. Vesilasku tulee mittarin mukaan. Kun lakkasin vetämästä joka pissaamisen jälkeen vesilasku pieneni puolen vuoden aikana 30- 40e. Vuodessa säästyy jopa 80e. Vessa on siisti ja pöntön putsaan säännöllisesti mm kloriitilla.

Vierailija
70/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vedän joka kerta. Olen nainen ja minulla on tapan käyttää vessapaperia. Härregyyd, te joiden perheessä ei vedetä... onko teillä naisihmisiä huushollissa lainkaan?

Oma kaivo, okt enkä käytä vessapaperia koska huuhtelen alapääni joka kerta, mutta vedetään myös joka kerta. Ei ole umpikaivoa.

Vierailija
71/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muodostaa virtsasta kiveä pönttöön ajanmyötä, joka ei lhde pesulla ja myös värjää pöntön. Et enää lopulta näe, minkä väristä tai kuinka tummaa virtsasi on.

Älä tee ainakaan kerrostalossa noin.

Ei ole pinttynyt - siivoojana tiedän että pytyt pinttyvät kuitenkin vaikka vedetään.  Tai vaikka asunto olisi tyhjillään.  Etikalla puhdistui.

Mites siivooja siivoaa rautajäämät?

Vierailija
72/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joon niin paljon vettä, että virtsa on ihan vaaleaa, melkein kuin vettä. Vedän vessan neljän kerran jälkeen, että paperit vielä menevät. Ei ole likainen pönttö, pesen normaalisti kerran viikossa sen. Olisi järjetöntä tuhlausta vetää joka kerta, noin 10 kertaa päivässä!

Juot liikaa vettä ja sen lisäksi olet opettanut rakkosi tiheään virtsaamiseen. Opettele mielummin pidättämään ettei tarvitse käydä noin useasti, mihin rakkosi on tottunut.

Säästä vettä mielummin lyhentämällä suihkujasi ja sulkemalla suihkun saippuoinnin, hampaidenpesun ajaksi. Käytä tiskikonetta. Älä säästä hygieniassa. Onko kiva kun pitää vaihtaa pönttö aikaisemmin uuteen kun muuttuu niin rumaksi ja pinttyy kivestä? Et itse enää todennäköisesti haista omaa virtsaasi kun jätät pöntön vetämättä, mutta vieraat saattaa pökertyä.

Eläke on pieni, maksan vedestä kulutuksen mukaan mökissäni. Myös jätevesi on erikseen maksettava. Vettä on juotava paljon lääkkeiden vuoksi.  Kaikki muut vedensäästökeinot ovat jo käytössä, en koskaan ole juoksuttanut vettä hammaspesulla tai saippuoidessani. Eläkemummu.

Vierailija
73/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän tottakai! Miksi en? En maksa erikseen vedestä, niin saa rauhassa vedellä pönttöä ja läträtä muutenkin veden kanssa ;)

Vierailija
74/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän. Lapsi joskus unohtaa vetää, ja yllättävän nopeasti sieltä vessasta alkaa levitä koko kämppään ihan hirveä kusen lemu.

Vierailija
75/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ainakin vetää tortulla käynnin jälkeen! Mun exä unohti kerran vetää pöntän kun kävi kakkosella, niin minä avasin vessanpytyn kannen ja mikä näky! En voi unohtaa, en tietenkään sanonut mitään, mutta kuvotus oli aikamoinen xD

Vierailija
76/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, joka kerran, tietysti. Johan oli kysymys.

Olen muuten joskus käyttänyt sellaistakin vessaa, josta kirjaimellisesti vedetään ketjusta. Helsingin vanhoissa taloissa näitä oli vielä vuosituhannen vaihteessa jonkin verran.

Vierailija
77/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otttakai jos olen julkisessa paikassa vessassa, tai vieraan luona niin vedän. Mutta kun kerran omassa kodissani enimäkseen olen, eikä paljoa kukaan köy niin en joka k*s*misen jälkeen vedä. Tottakai jos käy p*skalla nii sillo aina vetää sen, olin missä olin.

Vierailija
78/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vesi nousee porakaivosta ja valuu imeytyskenttään. En ihan ymmärrä mikä valtaisa vahinko tässä käy.

Vierailija
79/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleenkään, että en vetäisi vessaa. Sehän KUULUU vetää, johan sen lapsikin tietää. Ainoastaan yöajasta olen joskus kuullut, että joku ei naapureiden takia vedä vessaa. 

Vierailija
80/83 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiertoon se vesi menee, ei katoa maapallolta, eikä ole pois keneltäkään Saharan pikkulapselta.

Puhtaasta juomavedestä on maailmassa pulaa.

Saharan lapset saa tulla sitten juomaan meidän pöntöstä, jos se siitä on kiinni. Pönttö on puhdas koska huuhtelemme aina. Kelpaa juoda.