Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi myyminen ja ostaminen: kauhutarinat ja löydöt

Myy
30.03.2017 |

Odottelen tässä pöydän ostajaa ja nyt voitte pelotella ja valaa uskoa kauppojen onnistumisiin. Itse laitoin pöydän myyntiin viime viikolla ja heti ostaja soitti ja varasi sen, puheella että hakee ensi viikolla. Odotin viikon ja mitään ei kuulunut. Laitoin uudestaan toriin ja heti tuli "vihainen" viesti, että oot laittanut uudestaan toriin, kyllä minä sen ostan! Vähän jo pelottaa, mikä mörrimöykky sieltä saapuukaan kaupan tekoon...

Kommentit (208)

Vierailija
1/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa laitat hälle ettei tarvitse tulla ollenkaan. Myyt jollekin toiselle, jolla ei ole hankaluuksia tulla hakemaan ostostaan.

Vierailija
2/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: itse oon ostanut mm. sormuksen, jossa oli kivi. Kysyin että onko kunnossa... on, on! Ja postissa saapui matta sileäksi kulunut kivisormus. Oikeasti ois pitänyt olla raaka eli hyvin epätasainen. Onneksi ei kyllä paljoa maksanutkaan, mutta eipä sillä sitäkään arvoa ole. Ja korusta jäi huono fiilis, niin en senkään takia sitä voi pitää. Nämä myyjät eivät vastaa enää rahat saatuaan.

Aikoinaan ostin kerrossängyn halvalla. se on varmaankin paras ja onnistunein ostos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sellainen "kauhutarina", että...

Myin siis telkkarin torissa. Sain heti viestin, että milloin sen voisi tulla hakemaan. Sanoin että saa tulla tänään mihin aikaan vain. Ovea pimpotti ulkomaalainen mies, tuli hakemaan telkkaria. Ei siinä, olin pakannut telkkarin isoon pussiin ja käärinytkin sen valmiiksi kuplamuoviin että se olisi helppo kuljettaa. Olisi pitänyt hoksata että ostaja haluaa tarkistaa, että tv toimii! Ei muuta kuin pakettia purkamaan ja antennijohtoa etsimään. Kanavat ei näy, ne piti hakea uusiksi. Tämä ostaja viipyi kotonani yli tunnin!! Ja lähtiessä otti telkkarin kainaloon ja melkein unohti maksaa. Oli jo ovesta ulkona, kun sain suustani "et kyllä vielä tainnut maksaa?" :O maksoi sitten ja lähti. Seuraavana päivänä tuli viesti, jossa pyysi minua kahville. En vastannut enää mitään.

Herranjestas, halusin vain myydä sen telkkarin! :D en tiennyt että se olisi noin hankalaa.

Vierailija
4/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapuu jollain savuavalla pommilla siihen pihaan, tiuskii ettei jaksapysty nousemaan autosta voitko kantaa sen autoon. Tupakansavun seasta kysyy onko se ehjä ja tämähän hinta me sovittiin ja tunkee kahtakymppiä vähemmän ikkunasta.

Tai sit ei kuulu, ei näy.

Vierailija
5/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: Ei ole ostajia jonoksi asti, vaikka halvalla myynkin. Ja olis kiva päästä siitä eroon. Mutta jos ei tule sovittuna aikana niin kyllä lähtee uudestaan myyntiin. Hän oli vähän yllättyneen kuuloinen kun ei sovikaan tulla just silloin kun hänelle sopii. En tiedä olisiko vaan ilmaantunut oven taakse jos en olis laittanut uutta ilmoitusta. Kerroin siis osoitteenkin kun kauppoja tehtiin.

Vierailija
6/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin siis telkkarin torissa. Sain heti viestin, että milloin sen voisi tulla hakemaan. Sanoin että saa tulla tänään mihin aikaan vain. Ovea pimpotti ulkomaalainen mies, tuli hakemaan telkkaria. Ei siinä, olin pakannut telkkarin isoon pussiin ja käärinytkin sen valmiiksi kuplamuoviin että se olisi helppo kuljettaa. Olisi pitänyt hoksata että ostaja haluaa tarkistaa, että tv toimii! Ei muuta kuin pakettia purkamaan ja antennijohtoa etsimään. Kanavat ei näy, ne piti hakea uusiksi. Tämä ostaja viipyi kotonani yli tunnin!! Ja lähtiessä otti telkkarin kainaloon ja melkein unohti maksaa. Oli jo ovesta ulkona, kun sain suustani "et kyllä vielä tainnut maksaa?" :O maksoi sitten ja lähti. Seuraavana päivänä tuli viesti, jossa pyysi minua kahville. En vastannut enää mitään.

Herranjestas, halusin vain myydä sen telkkarin! :D en tiennyt että se olisi noin hankalaa.

En ymmärrä mitä henkilön ulkomaalaistausta liittyy tähän, ja toiseksikin, sen verran tuolla kusetetaan että ilman muuta pitää nähdä että telkkari toimii.

Vierailija
7/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala, tuo treffipyyntö! :,D Mä yritän aina saada miehen mukaan kauppojen tekoon, mutta nyt on kiinni töissä. Elektroniikan kyselijät ovat aika usein olleet ulkomaalaistaustaisia miehiä, mutta ne myynnit onkin mies saanut hoitaa itse. (Ap)

Vierailija
8/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran esineen, joka maksoi 120 euroa.

Noutaessa myyjä sanoi, että saat sen 80 eurolla, koska oli ollut juuri aikeissa laskea hintaa. Mukava yllätys! Saimme bensarahat, kun matkaakin kertyi satoja kilometrejä.

Vierailija
9/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 300 litran akvaarion, akvaario pöydän, kaksi suodatinta ja loisteputket hintaan 150 euroa.

Uutena olisivat maksaneet luultavasti yli 800 euroa.

Myyjä jopa auttoi kuljetuksessa, kun tavarat veivät odotettua enemmän tilaa. 

Kaupoista on vuosi, tavarat ovat edelleen priima kunnossa.

Vierailija
10/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko osti kesämökille jotain huonekalua ja oli sitten sopinut kaupat. Ja kun pääsi paikalle, niin osoite oli johonkin varastorakennukseen, eikä ketään paikalla. Sinnikkään soittelun jälkeen myyjä vastasi, että tavara olikin jo myyty aijemmin ( ei ollut ilmoittanut mitään kauppojen peruuntumisesta). Tuli appiukolla turhaa ajelua vajaa 300 km. Se siitä säästöstä sitten.

Vierailija
11/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran tv-tason, piirongin ja korkean kaapin, kaikki samaa sarjaa. Olin etsinyt näitä jo pitkään ja sain hyvään könttähintaan ja toivat vielä kotiin asti!!!! Matkaa olis ollut 60 km suuntaansa ja olin jo varaamassa pakettiautoa mutta myyjä ehdotti että voivat tuoda. Todella hyvät kaupat teimme 😊

Vierailija
12/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aika paljon tavaraa torista, ei ole ollut kuin kahteen kertaan ongelmia. Ensimmäinen kerta oli kun myin kissanpentuja. Pentuja oli viisi ja sain kaikki myytyä/varattua. Oli viimeisen pennun hakupäivä, mutta ostaja ei vain tullut, ei vastannut puhelimeen, tekstareihin eikä sähköposteihin. Olin ehtinyt jo poistaa ilmoituksen ja meinasin laittaa uudestaan parin päivän päästä, kun sain sähköpostia joltakin naiselta, joka kertoi saaneensa sähköpostiosoitteeni tältä ostajalta, joka jätti tulematta ja että minulla on kissanpentuja. No hän sitten varasi tämän pennun, koskaan en saanut tietää miksei ensimmäinen ostaja tullut tai ilmoittanut mitään. Kun tuli tämän toisen ostajan vuoro hakea pentu, hän laittoi puoli tuntia ennen sovittua hakua, että voinko tuoda pennun melkein 100km:n päähän, kun hän ei jaksa ajaa meille saakka kun bensakin on niin kallista. En lähtenyt todellakaan, joten hän ei sitten halunnut pentua. No, ei hän silti varmaan olisi pystynyt huolehtimaan pennusta. Laitoin pennun uudestaan toriin ja kirjoitin ilmoitukseen kaksista ohareista ja että otan varausmaksun pennusta, jota en palauta jos kauppa peruuntuu minusta riippumattomista syistä. Aika pian sain varauksen pennusta ja maksoi heti koko kissan summan tilille pienen lisän kera, niin annoin mukaan tutun lelun. Tämä ostaja tuli ajallaan ja oli oikein mukava ja kaikki meni hyvin. 

Toinen oli kun ostin lapselle yöpukuja. Ostin 86cm:n yöpukuja kolme kpl, maksoin ja lupasi ilmoittaa kun on postittanut. Mitään ei kuulunut viikkoon joten kysyin mikä tilanne. Odotin kolme päivää, ei mitään. Kysyin uudestaan ja odotin päivän, ei mitään. Sitten uhkasin rikosilmoituksella ja heti seuraavana päivänä vastasi ja oli ollut kiirettä ja sitä ja tätä ja tuota. Paketti lähti samana iltana postiin. Kun yöpuvut tulivat, ne olivat kokoa 80cm. Sanoin tästä myyjälle, niin hän oli ajatellut, että kyllä ne käy 86cm:stä. No hän sitten maksoi minulle takaisin puolet yöpukujen hinnasta, kun ne kävivät siihen hätään eivätkä onneksi maksaneet paljoa. Enkä tahtonu todellakaan kokeilla, että miten hankalaksi palauttaminen tämän myyjän kanssa käy.

Ikävä sanoa, mutta nämä kaikki ovat käyneet ulkomaalaisten kanssa. On silti muutamia tuotteita, joita en uskaltanutkaan ostaa suomalaiselta myyjältä kun epäilytti sen verran paljon. Mutta pääosin kaikki on mennyt hyvin, paitsi nyt näiden kanssa.

Vierailija
13/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan aika paljon tavaraa torista, ei ole ollut kuin kahteen kertaan ongelmia. Ensimmäinen kerta oli kun myin kissanpentuja. Pentuja oli viisi ja sain kaikki myytyä/varattua. Oli viimeisen pennun hakupäivä, mutta ostaja ei vain tullut, ei vastannut puhelimeen, tekstareihin eikä sähköposteihin. Olin ehtinyt jo poistaa ilmoituksen ja meinasin laittaa uudestaan parin päivän päästä, kun sain sähköpostia joltakin naiselta, joka kertoi saaneensa sähköpostiosoitteeni tältä ostajalta, joka jätti tulematta ja että minulla on kissanpentuja. No hän sitten varasi tämän pennun, koskaan en saanut tietää miksei ensimmäinen ostaja tullut tai ilmoittanut mitään. Kun tuli tämän toisen ostajan vuoro hakea pentu, hän laittoi puoli tuntia ennen sovittua hakua, että voinko tuoda pennun melkein 100km:n päähän, kun hän ei jaksa ajaa meille saakka kun bensakin on niin kallista. En lähtenyt todellakaan, joten hän ei sitten halunnut pentua. No, ei hän silti varmaan olisi pystynyt huolehtimaan pennusta. Laitoin pennun uudestaan toriin ja kirjoitin ilmoitukseen kaksista ohareista ja että otan varausmaksun pennusta, jota en palauta jos kauppa peruuntuu minusta riippumattomista syistä. Aika pian sain varauksen pennusta ja maksoi heti koko kissan summan tilille pienen lisän kera, niin annoin mukaan tutun lelun. Tämä ostaja tuli ajallaan ja oli oikein mukava ja kaikki meni hyvin. 

Toinen oli kun ostin lapselle yöpukuja. Ostin 86cm:n yöpukuja kolme kpl, maksoin ja lupasi ilmoittaa kun on postittanut. Mitään ei kuulunut viikkoon joten kysyin mikä tilanne. Odotin kolme päivää, ei mitään. Kysyin uudestaan ja odotin päivän, ei mitään. Sitten uhkasin rikosilmoituksella ja heti seuraavana päivänä vastasi ja oli ollut kiirettä ja sitä ja tätä ja tuota. Paketti lähti samana iltana postiin. Kun yöpuvut tulivat, ne olivat kokoa 80cm. Sanoin tästä myyjälle, niin hän oli ajatellut, että kyllä ne käy 86cm:stä. No hän sitten maksoi minulle takaisin puolet yöpukujen hinnasta, kun ne kävivät siihen hätään eivätkä onneksi maksaneet paljoa. Enkä tahtonu todellakaan kokeilla, että miten hankalaksi palauttaminen tämän myyjän kanssa käy.

Ikävä sanoa, mutta nämä kaikki ovat käyneet ulkomaalaisten kanssa. On silti muutamia tuotteita, joita en uskaltanutkaan ostaa suomalaiselta myyjältä kun epäilytti sen verran paljon. Mutta pääosin kaikki on mennyt hyvin, paitsi nyt näiden kanssa.

Lisään vielä, että tottakai voi olla kiirettä eikä vain ehdi, kerran oli tällainen kun ostin jonkun tavaran. Olin jo maksanut ja odotin yli viikon, että sai vietyä postiin, mutta hän ilmoitti asiasta ja oli todella pahoillaan. Monille olisi varmasti ihan ok, että hiukan kestää, jos sen sanoisi ihan suoraan. Mutta tuo minun viimeinen kokemukseni vaikutti kyllä siltä, että koitti huijata.

Vierailija
14/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kerran ilmoituksen toriin, että annan ilmaiseksi pesukoneen. Oli jo vanha kone mutta toimiva, piti vain hankkiutua siitä eroon kun muutin uuteen asuntoon jossa oli valmiina pesukone. Halukkaita hakijoita oli yllin kyllin, nopeimmalle hakijalle sitten sanoin että voi tulla hakemaan. Olin lähtenyt etuajassa töistäkin, että saatiin sovittua sopiva aika hakua varten. Olin myös pyytänyt ystävää paikalle avuksi kantamaan. Hakija soittaa tunnin myöhässä, että hän ei aio ottaa pesukonetta koska huomasi ettei talossamme ole hissiä. Hänellä on kuulemma huonot jalat eikä voi nousta portaita hakemaan sitä, että anteeksi vain mutta ei aio ottaa pesukonetta. Tässä vaiheessa alkoi kyllä ärsyttää, olin siis hengaillut siellä tyhjässä kämpässä tunnin ihan turhaan! Sanoin että selvä, Meitä olisi ollut kolme kantamassa sitä konetta jos olisit sitä tullut hakemaan mutta ei sitten. Jo muuttui akalla ääni kellossa, sanoi että kyllä varmaan minä ja kaverini saisimme sen kannettua kahdestaan hänelle parkkipaikalle! Tuumasin siihen, että fat chance, hyvää jatkoa. Jos ilmaiseksi on saamassa pesukoneen niin kyllä sen verran pitää tehdä että itse edes kantaa sitä kaverina pois!

Vierailija
15/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antaa jotain ilmaiseksi, tulee takuulla ongelmia noutamisen kanssa. Nämä ilmaisen tavaran hakijat ovat kokemukseni mukaan kaikista hankalimpia. Itselläni kokemusta juuri maahanmuuttajataustaisista, jotka vaihtavat hakuaikaa 5 kertaa, tulevat myöhässä tai eivät tule eivätkä ilmoita mitään. Sitten pyytävät muutakin tavaraa kuin on sovittu. Muutamaa on saanut hätistellä ulos asunnosta, kun eivät itse älyä lähteä. Kerran yksi toi monen vaikeuden jälkeen kassillisen itänaapurin suklaata korvaukseksi...ei maistunut mulle. Myös treffeille on pyydetty ja jälkikäteen soiteltu. Näin Helsingissä.

Vierailija
16/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt ei ole kauhutarina, mutta huvitti kuitenkin. Olin ostajana ja sovittiin myyjän kanssa kaupat ja postitus. Sovittiin alustavasti postimaksuksi 7,90 euroa ja että maksan sitten lisää jos lopullinen postimaksu onkin enemmän. Myyjä kävi sitten postittamassa tuotteen ja lähetti minulle viestin, jossa sanoi, että postimaksu olikin 9,90 euroa ja että minun pitää maksaa se puuttuva 2 euroa. Olin silloin juuri töissä palaverissa, näin kyllä viestin mutta en pystynyt heti vastaamaan, ajattelin, että vastaan palaverin jälkeen ja pistin puhelimen pois. No, ilmeisesti on lähestulkoon rikollista olla vastaamatta minuutin sisällä, koska tämä myyjä oli 5 minuuttia viestinsä jälkeen yrittänyt soittaa, ja soittaa uudestaan, ja vielä uudestaan, yhteensä kahdeksan puhelua. Lopulta tuli "uhkaava" viesti (jonka sisältöä en oikein ymmärtänyt myyjän huonon suomen kielen takia: "Posti peruta ei lähetä kun rahaa tulut tilille". Tuo kaikki siis tunnin mittaisen palaverini aikana. Myyjä rauhoittui kyllä sitten heti kun pistin viestiä ja sanoin maksavani heti tuon puuttuvan 2 euroa.

Vierailija
17/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä henkilön ulkomaalaistausta liittyy tähän, ja toiseksikin, sen verran tuolla kusetetaan että ilman muuta pitää nähdä että telkkari toimii.

Mä ainakin ymmärrän. Äijä pillunkiilto silmissä pyysi vielä kahville. Pesääkin olisi vielä halunnut ulkomaanelävä. Hyvin tyypillistä

No samaan rahaan...

Vierailija
18/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin ymmärrän. Äijä pillunkiilto silmissä pyysi vielä kahville. Pesääkin olisi vielä halunnut ulkomaanelävä. Hyvin tyypillistä

Olisiko suomalainen sitten mennyt kotiin vaan käsikäytölle koska ei olisi uskaltanut pyytää kahville, vai?

Vierailija
19/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset myykö eläimiä torissa ja vieläpä tapaamatta ostajaa etukäteen. Kai nyt eläimen tuleva koti kiinnostaa vähän enemmän...

Vierailija
20/208 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä täytyy kyllä olla idiootti jos lähtee mistään nettikaupoista ostamaan mitään viittäkymppiä kalliimpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi