Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä elokuva pelottanut eniten?

Vierailija
29.03.2017 |

?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klovni aiheiset kauhuleffat esim, Se.

Vierailija
42/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Fly eli Kärpänen (1986). Niin oksettava ja järkyttävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tässäkin keskustelussa on niin monesti mainittu The Ring, niin selittäkää mulle nyt että mikä siinä on niin pelottavaa. Ihan oikeasti haluaisin tietää, koska en ole tajunnut sen pelottavuutta, vaikka monta kertaa olen katsonut :| Se tyttöhän on todella pieni, ja varsinkin kasvojen paljastuminen oli sellainen antikliimaksi ettei mitään rajaa; ihan normaalin, mutta vihaisen ihmisen näköinen. Omasta mielestäni esim. koriseva, lattiaa pitkin makaaberisti raahautuva ja kalpean ilmeetön Kayako (Kauna-leffoista) on paljon pelottavampi. Tosin en ymmärrä, miten kumpikaan näistä hahmoista onnistuu tappamaan julmettuja määriä ihmisiä - toinen on pieni tyttö ja toinen ryömii. Joo, tässä tulee se yliluonnollinen aspekti, mutta jos näiden kahden samantyyppisen hahmon välillä pitäisi valita, niin Kayako on mielestäni ehdottomasti karmivampi.

Pelottavimpia kauhuelokuvia itselleni ehdottomasti REC, Sinister ja Manaaja.

Mulla Ringin ahdistavuus pitkälle tulee siitä, että toisaalta ihan oikeasti säälin Samaraa ja haluaisin vain halata häntä, mutta toisaalta sitä ei voi tehdä, koska Samara nyt on vain turmeltu siihen pisteeseen, ettei auttamisen yrittäminen enää muuta kuin pahenna omaa tilannettasi. Siitä tulee ikään kuin tietty avuttomuuden tunne, kun kaikki tehdään ja Samaran menneisyyden kaltoinkohtelu paljastetaan ja yritetään tehdä oikeat vääriksi, mutta se on kaikki lopulta ihan turhaa ja tehtyä ei saa tekemättömäksi.

Toisaalta, itseäni pelottaa aina eniten tuo ns. yliluonnollinen kauhu. Jos Samara tappaisi sillä että heiluisi veitsen kanssa tms., niin ei pelottaisi niin paljoa, kun ajattelisin vain, että tuota kun kalauttaa tanakasti pesäpallomailalla niin sillähän ongelma ratkeaa.

Mutta siis, itse puhun lähinnä jenkkiversiosta. Jos voin kahden leffan perusteella tuomita, niin aasialaiset kauhuleffat ei taida vaan olla mun tyyliä. Olen nähnyt Ringin jenkkiläisen ja japanilaisen version, jenkkiläistä rakastan ja japanilainen tökki. Hahmot jäi etäisiksi, Sadakon tarina ei mielestäni ollut samalla tapaa sympaattinen kuin Samaran ja häiritsi kun tuntui, ettei ole realistista, että se Sadakon muka kuollut ja mädäntynyt aave näyttää siltä että on käynyt suihkun, pesulan ja kampaajan kautta ja se mökki, josta ne muistaakseni löytää sen videonauhan, näytti vahvasti lähinnä jonkun kuvaustiimin jäsenen asunnolta tai jotain.

Lisäksi olen nähnyt jenkkiläisen Shutterin ja yritin katsoa korealaista, mutta jätin puolessa välissä kesken, kun hahmot tuntui liian etäisiltä. En sitten tiedä, johtuiko siitä, että piti luottaa tekstityksiin, vai onko korealaisilla jotenkin niin erilainen kehonkieli ainakin näytellessä ettei se minulle kulttuuria tuntemattomalle länsimaalaiselle välittynyt, vai mikä oli.

Vierailija
44/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin äitiysloman päätteeksi elokuviin, ihan yksin. Lisättäköön tähän vielä, että kun on neljä vuotta katsellut lastenohjelmia eikä ole päässyt oikein ison ruudun ääreen, niin kokemus oli kuin leffaneitsyellä.

Eläydyin elokuvaan, suojasin kasvojani, minua puistatti... Ja edessäni istui kaksi ehkä 14-15 ikäistä poikaa jotka huokailivat vähän kyllästyneinä. Tunsin itseni ihan jostain tynnyristä revityksi...

Sitä mä vaan, että ne jotka tuhahtelee etteivät pelkää elokuvia, niin joku menee hukkaan. Sen tarinan on tarkoituskin mennä ihon alle. Siitähän sitä maksaa. Elämyksestä.

Vierailija
45/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tässäkin keskustelussa on niin monesti mainittu The Ring, niin selittäkää mulle nyt että mikä siinä on niin pelottavaa. Ihan oikeasti haluaisin tietää, koska en ole tajunnut sen pelottavuutta, vaikka monta kertaa olen katsonut :| Se tyttöhän on todella pieni, ja varsinkin kasvojen paljastuminen oli sellainen antikliimaksi ettei mitään rajaa; ihan normaalin, mutta vihaisen ihmisen näköinen. Omasta mielestäni esim. koriseva, lattiaa pitkin makaaberisti raahautuva ja kalpean ilmeetön Kayako (Kauna-leffoista) on paljon pelottavampi. Tosin en ymmärrä, miten kumpikaan näistä hahmoista onnistuu tappamaan julmettuja määriä ihmisiä - toinen on pieni tyttö ja toinen ryömii. Joo, tässä tulee se yliluonnollinen aspekti, mutta jos näiden kahden samantyyppisen hahmon välillä pitäisi valita, niin Kayako on mielestäni ehdottomasti karmivampi.

Mulla on Ring myös semmoisena elokuvana, mikä on pelottanut paljon - silloin kun sen katsoin ensimmäisen kerran. Olin varmaan jotain 10-11v kun katsottiin se kaverin kanssa ja jäi sellaiset traumat ettei ole tosikaan. Olen katsonut sen aikuisiällä myöhemmin eikä se pelottanut.

Ja noista sun pelottavimmista olen aika samaa mieltä, pelottavia leffoja on musta juurikin REC ja Sinister.

Vierailija
46/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Ring myös semmoisena elokuvana, mikä on pelottanut paljon - silloin kun sen katsoin ensimmäisen kerran. Olin varmaan jotain 10-11v kun katsottiin se kaverin kanssa ja jäi sellaiset traumat ettei ole tosikaan. Olen katsonut sen aikuisiällä myöhemmin eikä se pelottanut.

Ja noista sun pelottavimmista olen aika samaa mieltä, pelottavia leffoja on musta juurikin REC ja Sinister.

Itse en ole RECiä nähnyt, mutta Sinister meni mulla täysin pilalle ja menetti pelottavuutensa lopun twistin takia. :/

Vierailija
47/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa siitä pelottavuudesta tulee just siitä että katsoo sitä elokuvaa ensimmäisen kerran - pelkää jotain epämääräistä minkä pelkää olevan tulossa.

Muutamakin tosi pelottava elokuva on menettänyt teränsä jo toisella katselukerralla.

Vierailija
48/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinu uinu lemmikkini (pet cemetery). En tiedä olisiko vielä yhtä karmiva kuin silloin nuorempana.

Vierailija
49/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maissilapset. Tosin olin tietenkin jokin kymmenvuotias silloin. Eipä niitä terve aikuinen enää pelkää.

Vierailija
50/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan oikeastaan pelännyt mitään kauhuelokuvia. Toki niissä on kohtia, jotka on säikäyttänyt pahasti. Mulla pelko kohdistuu enemmän valtameriin tai avaruuteen. The Abyss- syvyys leffassa oli muutamia kohtia, joissa olisin tappanut itseni jos olisin ollut vastaavassa tilanteessa kuin ne päähenkilöt. Myös Gravity leffassa oli pelottavaa se kun Bullock ja Clooney leijaili siellä avaruudessa "tyhjyydessä". Semmoset ahdistaa paljon :D

Vierailija
51/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauna. Ensimmäinen kun tuli. Meni vähän alitajuntaan ja nukuin oikeasti monta kk valot päällä. Hyi hitto.

Vierailija
52/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytön pienuus ei estä sitä, etteikö hän voisi aikaansaada voimakasta pelkoa. Tämä on näköjään yksilöllistä.

Itselläni se tuppaa menemään jopa niin, että mitä viattomampi ja vähemmän pelottava joku hahmo olisi normaalissa elämässä, sitä pelottavampi se on kauhutarinassa: lapsi on pelottavampi kuin aikuinen, nainen on pelottavampi kuin mies, vanhus on pelottavampi kuin keski-ikäinen, nunna on pelottavampi kuin naispuolinen sarjamurhaaja, tyttö on pelottavampi kuin poika jne.

Reaalielämässä hillitympänä ja passiivisempana nähtyyn hahmoon jotenkin kätkeytyy suuremman maagisen voiman potentiaali?

The Ringissä operoitiin vahvasti symboleilla, joiden voima on siinä, että ne tavoittavat ensin alitajunnan ja vasta sen jälkeen tietoisuuden. Siten elokuva tuotti katsojassa hämmennystä, tunnetta ettei kontrolloi itseään, ja vasta sen jälkeen se antoi syyn hämmennykselle. Ringin symboleja: ympyrä, kehämäisyys, kaivo, vesi, kasvottomuus...

The Ring pureutui jokaisen ihmisen (?) syvimpään pelkoon: hylätyksi tulemiseen, jonka symboli se pieni outo tyttö (Samara) oli.

The Ringissä muuten Samara myös ryömi lattialla, jos sitä ryömimistä halusit nähdä :)

Vierailija
53/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The entity, tuntematon voima.

Perustuu osittain tositapahtumiin.

Joo tämä oli kamala. Jäi oikeasti trauma, ja se perustui vielä tositapahtumiin eikä siltä (entiteetiltä) voinut sjojautua mitenkään. Aivan horror! Vähän vanhempi leffa joten moni ei ole varmaan nähnyt.

Vierailija
54/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaisissa (kauhu)elokuvissa on jotain friikkiä😱Ahdistavia...Myös The Village on jotenkin😰

Vierailija
55/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cannibal holocaust, jossei sitä täällä jo mainittu. En tiennyt etukäteen, että eläinten teurastuskohtaukset olivat aitoja. Lisäksi ihmisten tappikohtauksien vakuuttavuudesta kertoo se, että tekijöitä muistaakseni syytettiin ihmisten tappamisesta tms. ennen kuin todistivat näyttelijöiden olevan elossa. Katsoin 14-vuotiaana.

Vierailija
56/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että näiden elokuvien kauhut asuvat tänä iltana makuuhuoneessasi. 

Vierailija
57/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annabelle. Tosin voi johtua siitä, että se on ainut kauhuelokuva, jonka olen katsonut elokuvateatterista. Oli tehosteiden vaikutus hieman toista luokkaa kuin televisiossa :D

Vierailija
58/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paranormal activity!! Pelottavinta ja samalla parasta ikinä!!

Kakkososan keittiökohtaus oli aiheuttaa sydärin 😂

Vierailija
59/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee ehdottomasti kärkeen Hostel. En ome jatko-osia kyennyt katsomaan. Paranormal activitysta olen kuullut, että on pelottavin ikinä enkä ole sitä halunnut sen takia katsoa.

En muutenkaan pidä kauhuelokuvista enkä osaa sanoa miksi olen ollut niin masokisti, että olen katsonut niitä aikanaan paljon. Pelottaa niin perkeleesti jälkikäteen. :(

Vierailija
60/93 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirottu 2.

Sain aidosti viikkojen traumat sen elokuvan nunnasuisesta demonista. 😁

Paljon olen kauhuleffoja katsellut ja etenkin Aasialaisia kauhuelokuvia "rakastan" vaan juurikin tuo Kirottu oli oikeasti pelottava.

Pelko tuota leffaa kohti voi tietenkin johtua nuoruuden kokemuksista spiritismin kanssa.