Mikä elokuva pelottanut eniten?
Kommentit (93)
En pelkää elokuvia, koska en ole pikkulapsen tasolla.
Joku japanilainen Ring (varmaan Ring 0: Birthday), mulle on päähän iskostunu se Samara roikkumassa jossain parvekkeen kaiteesta tms. D: Enkä pystyny kattoo sitä loppuun ku ahisti.. 😂 Sit ekan kerran ku katoin Paranormal Activityn elin käsityksessä että se on totta!!! Ajattelin loppupuolen vaa et no ei voi olla totta ne jalanjäljet(?) mitä ilmesty maahan, mut sit Googletin et nii se vaan tositapahtumiin mut ei tarkota et ois totta. Sain kyl paljo pelottavammat kiksit! Mut ne paranormalit on kamalia enkä oo kolmosta ja siit eteenpäin ees halunnu kattoo..
Paranormal activity!! Pelottavinta ja samalla parasta ikinä!!
Perustuu osittain tositapahtumiin.
Kun tässäkin keskustelussa on niin monesti mainittu The Ring, niin selittäkää mulle nyt että mikä siinä on niin pelottavaa. Ihan oikeasti haluaisin tietää, koska en ole tajunnut sen pelottavuutta, vaikka monta kertaa olen katsonut :| Se tyttöhän on todella pieni, ja varsinkin kasvojen paljastuminen oli sellainen antikliimaksi ettei mitään rajaa; ihan normaalin, mutta vihaisen ihmisen näköinen. Omasta mielestäni esim. koriseva, lattiaa pitkin makaaberisti raahautuva ja kalpean ilmeetön Kayako (Kauna-leffoista) on paljon pelottavampi. Tosin en ymmärrä, miten kumpikaan näistä hahmoista onnistuu tappamaan julmettuja määriä ihmisiä - toinen on pieni tyttö ja toinen ryömii. Joo, tässä tulee se yliluonnollinen aspekti, mutta jos näiden kahden samantyyppisen hahmon välillä pitäisi valita, niin Kayako on mielestäni ehdottomasti karmivampi.
Pelottavimpia kauhuelokuvia itselleni ehdottomasti REC, Sinister ja Manaaja.
Manaaja silloin nuorempana, oisko Conjouring,.. maybe.
Threads (1984)
Angst (1983)
Possession (1981)
Yhtään noista en pysty enää toista kertaa katsomaan.
Blair Witch Project oli aika hyytävä kun sen ensimmäistä kertaa katsoin.
Jos joku täällä tykkää scifi-kauhusta niin kannattaa katsoa tuo Event Horizon, sanoisin että parasta kategoriassaan. Alienit tietty vielä parempia.
Joku vanha Dracula,koska näin sen liian nuorena (alle kouluikäisenä). Alien ja Painajainen Elm Streetillä ovat myöhemmin katsotuista jääneet mieleen kauheina, Alienin tosin voisin hyvin katsoa uudestaan nyt kun tarina on tuttu. En oo oikein kauhuleffojen ystävä, eläydyn vähän turhan hyvin ja puolet leffoista menee ohi kun piileskelen tyynyn takana :D
Ei nyt välttämättä eniten pelottanut, mutta Eden Lake oli hurja.
Vierailija kirjoitti:
Kun tässäkin keskustelussa on niin monesti mainittu The Ring, niin selittäkää mulle nyt että mikä siinä on niin pelottavaa. Ihan oikeasti haluaisin tietää, koska en ole tajunnut sen pelottavuutta, vaikka monta kertaa olen katsonut :| Se tyttöhän on todella pieni, ja varsinkin kasvojen paljastuminen oli sellainen antikliimaksi ettei mitään rajaa; ihan normaalin, mutta vihaisen ihmisen näköinen. Omasta mielestäni esim. koriseva, lattiaa pitkin makaaberisti raahautuva ja kalpean ilmeetön Kayako (Kauna-leffoista) on paljon pelottavampi. Tosin en ymmärrä, miten kumpikaan näistä hahmoista onnistuu tappamaan julmettuja määriä ihmisiä - toinen on pieni tyttö ja toinen ryömii. Joo, tässä tulee se yliluonnollinen aspekti, mutta jos näiden kahden samantyyppisen hahmon välillä pitäisi valita, niin Kayako on mielestäni ehdottomasti karmivampi.
Pelottavimpia kauhuelokuvia itselleni ehdottomasti REC, Sinister ja Manaaja.
Hyppykauhuahan tuo on, eli hitaasti näytettynä nuo asiat eivät olisi niin pelottavia. Mielestäni Ring toimi kuitenkin Kaunaa paremmin. Minä ainakin säikyn vääristyneitä/vääntyneitä kasvoja.
Lisäksi minua on pelottanut mm. Candyman-elokuva, tässä ei pahemmin turvauduta säpsäyttelyyn, vaan kauhu on tunnelmassa. Uudemmista The Autopsy of Jane Doe oli myös onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Event Horizon tai
Pimeän Pelko
Liberate tuteme ex inferis
Mulholland Drive, siinä oli sellainen säikäytyskohta jota en osannut odottaa, en pystyny katsomaan elokuvaa loppuun. Toinen ihan järjettömän pelottava elokuva on Sinister.
Salkkareiden , Painajainen merellä.
En nukkunut viikkoon.
Japanilainen Ring eli Ringu. Olen nähnyt myös jenkkiversion mutta siitä jäi puuttumaan niin paljon, kauhu oli hyvin päälleliimattua. Ringussa se sekopäinen leffapätkä on ahdistava, kuten myös tv-kohtaus lopussa. Jotenkin japanilainen tyyli muutenkin, minimalistisella keskustelulla, selittelyllä ja efekteillä, toimii mulle parhaiten.
Grudge oli muuten hyvä mutta tarina ei ollut yhtä kantava kuin Ringussa.
Candyman, hhhyyyyiii. Vieläkin nousee karvat pystyyn vaikka katsomisesta jo vuosia. Blair Witch jätti lupaavan telttailu-uran sikseen.
Katsoin sen telkasta 8-vuotiaan kanssa ja olin äimänä, että on tämäkin lastenelokuva! Onneksi tytön lempileffa on 5-vuotiaasta ollut Painajainen ennen joulua ;D Kesti Coralinenkin pelästymättä.