Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen, että siivooja on varastanut meiltä. Mitä tehdä?

Vierailija
29.03.2017 |

Meillä on käynyt siivooja parin vuoden sisällä noin viisi kertaa, viimeksi jouluna. Nyt epäilen, että meiltä on varastettu mm. kahdet kalliit aurinkolasit, korvakorut ja kaulakoru. Mitä voisin tehdä kun nämä on vain epäilyksiä ja aurinkolasien puuttumisen huomasin jo viime syksynä, mutta silloin en osannut yhdistää asioita. Vasta kun nämä korut hävisivät aloin yhdistelemään asioita. Onko mitään tehtävissä, kun tässä on ns. sana sanaa vastaan. En ole vielä ollut yhteydessä siivousfirmaan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kameravalvonta, siivousfirmoissa on nykyään vaikka mitä höseltäjää, ei kannata ottaa kuin niiltä palveluja jotka ovat suositeltuja hiukan paremmissa piireissä.

Vierailija
2/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti yhteys firmaan. Jos firmaa saa vaikka kahdelta toisistaan riippumattomista tahoilta samankaltaista palautetta tuosta henkilöstä, on helppo saada epäilykset vahvistettua.

Tuskin varas vain yhdestä paikasta pöllisisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla mitään tehtävissä. Et pysty osoittamaan mitään faktaa asiaan liittyen.

Vierailija
4/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et siivoa itse? :D

Vierailija
5/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hieman katsoa ketä kotiinsa päästää, oma vika siis. Ei kannata ottaa ihan mitä vain firmoja, joissa on ties minkälaisia tapauksia, vaan mielummin joku yksityisyrittäjä, jonka taustaa voi hieman kysellä ja nähdä mm. miten tämä itse asuu jne. Siis reilu peli. Halvalla ei saa hyvää. Turha sinne firmaan on enää valittaa, sinut nauretaan sieltä pihalle.

Vierailija
6/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsia ja jos niin minkä ikäisiä? Olen kuullut että lapsetkin myy salaa kodin irtaimistoa saadakseen rahaa.

Vierailija
7/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kameravalvonta, siivousfirmoissa on nykyään vaikka mitä höseltäjää, ei kannata ottaa kuin niiltä palveluja jotka ovat suositeltuja hiukan paremmissa piireissä.

Tietääkö siivousfirma, että kuvaatte siivoojaa? Siitä pitää olla asianmukaiset ilmoitukset ettei mene salakuvaamiseksi niin kuin tässä taannoin kävi eräälle herrasmiehelle. Kotiaan saa kuvata, mutta siitä pitää olla tieto ja hyväksyntä siivousfirmalla.

Vierailija
8/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat 0v. ja 2v., niin tuskin ovat myyneet mitään 😄

Vierailija
9/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsia ja jos niin minkä ikäisiä? Olen kuullut että lapsetkin myy salaa kodin irtaimistoa saadakseen rahaa.

Naapurustossa asusteli joskus teinipoika, joka pölli vanhempiensa koruja ja omaisuutta saadakseen itselleen huumetta. Ei olisi pojasta uskonut, kun ikää oli vasta 14 vuotta, mutta hän jäi kiinni hyvin nolosti. Ei varmasti ainoa vastaava tapaus.

Vierailija
10/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hieman katsoa ketä kotiinsa päästää, oma vika siis. Ei kannata ottaa ihan mitä vain firmoja, joissa on ties minkälaisia tapauksia, vaan mielummin joku yksityisyrittäjä, jonka taustaa voi hieman kysellä ja nähdä mm. miten tämä itse asuu jne. Siis reilu peli. Halvalla ei saa hyvää. Turha sinne firmaan on enää valittaa, sinut nauretaan sieltä pihalle.

nähdä miten tämä itse asuu jne. 😂

Vierailija
11/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on suomalainen siivooja niin rikosilmoitus jos oli suojavärillinen niin et voi tehdä mitään syyllistymättä rasismiin ja sakkoon.

Vierailija
12/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit tyydyt siivoamaan ihan itse, niin tiedät missä mikäkin tavara on.

Vierailija
13/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, heh, kyllä siivousfirma tietää, ja muutkin, tontille kun tulee, on selkeä ilmoitus että alueella on kameravalvonta. 

Nykyään on aika yleistä että monilla on valvonta, siivoja joka ei sitä hyväksy, on pian työtön siivooja.

Vierailija
14/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin kameravalvonnasta siivoojalle + ottaisin kirjallisen luvan kuvaamiseen. Sinun ei tarvitse kertoa , missä kamera on. Ja mitään kameraahan ei tuon jälkeen tarvitakaan. Taatusti ei katoa enää mitään.

Vierailija
15/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et siivoa itse? :D

Mitä se tähän kuuluu? Ap voi olla vaikka pyörätuolissa.

Vierailija
16/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha valittaa jos sulla ei ole valvontakameroita. Itseltäni on varastettu lähes aina kun on olleet huoltomiehet käymässä. Rippikorut ja ihme kyllä cd levyt ja monitoimikoneen koukku on lähteneet omille teilleen. En kärsi MT häiriöstä mutta oikeasti jotkut varkaat vie rahallisesti arvottomia asioita joita omistaja arvostaa. Kaveriltani lähti Disney kokoelma. Olin siivoja teininä ja ainoastaan kerran syytettiin aiheettomasti huoneen avaimen varastamisesta. Minulla oli koko hotelliin ja kaikkiin huoneisiin yleisavain joten olin äimän käkenä. Lopulta hukkunut avain löytyi aviomiehen takin taskusta. Älkää hankkiko siivoojaa jos ette luota ihmiseen.

Vierailija
17/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän mahdollisena sitä, että kyseiset esineet ovat hukkuneet. Miehesi tai joku vieras on vienyt korut kaniin.

Ystävälläni on käynyt vuosia siivousfirma. Ainoa, mitä siivoja teki, oli osittain sulaneiden Geishojen syönti kulhosta. Ystäväni ei saanut traumaa tai valittanut teosta.

Vierailija
18/30 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalasti palkattu ala.

Ei tuolla työllä kykene edes maksamaan vuokraansa.

Miksi et hyväksy sitä tippinä?

Sehän on tavallaan pientä lisää että pärjää ja jaksaa tehdä tuollaista työtä. Tuo on yleistä Yhdysvalloissa. Esimerkiksi perheen äiti jättää kalliit aurinkolasit pöydälle näytille että saa ottaa "tippinä".

Vierailija
19/30 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin pitää ottaa jo tipit käyttöön koska eihän täällä elä tai kannata tehdä tiettyjä töitä.

Vierailija
20/30 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi melkoisen varma  olla, että juuri siivooja olisi nuo tavarat vienyt, jos vielä noin harvoin käy, niin oliko teillä nyt käynyt joku muukin.

Itseltäkin oli aurinkolasit hukassa, mutta en nyt kenenkään uskonut niitä varastaneen ja löytyivät lopulta.