Mikä elokuva pelottanut eniten?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Marttyyrit. Aivan hirveä, osa katsojista lähti pois leffateatterista kesken elokuvan.
Se on yksi lempielokuvistani. En itse luokittele sitä kauhuelokuvaksi, vaan draamaksi. Väkivaltaa siinä on suht paljon, mutta jos pystyy sulkeistamaan sen, niin Marttyyrit kertoo ajatuksia herättävän tarinan.
Vierailija kirjoitti:
The Fly eli Kärpänen (1986). Niin oksettava ja järkyttävä.
Musta se on surullinen. :(
Candyman, hills have the eyes ja paranormal activity. Vilauksen näin tosta paranormal activitystä ja riitti mulle. On juuri sitä kategoriaa mitä en katso kun on vilkas mielikuvitus :D
Vierailija kirjoitti:
The Others sai aika vauhkoksi.
Kaunan ykkösosa, argh.
Leikkaamaton Hohto (normiversio, joka nykyään on joka paikassa tarjolla, on alkuperäistä yli 20 minuuttia lyhyempi).
Ei pidä paikkaansa tuo mitä sanot Hohdosta. Hohdosta on kyllä olemassa muutaman minuutin pidempin jenkkiversio josta Kubrick sitten poisti mielestään pari turhaa kohtausta, mutta ne ei olleet mitään kauhukohtauksia vaan esim. kohtaus jossa perhe katsoo telkkaria jne.
Twin peaks, Fire walk with me ja Manaaja.
En yleensä kauheasti hätkähdä kauhuleffoista.. Tai vaikka ne siinä hetkessä oliskin tietysti pelottavia niin ei ne jää ahistamaan/tule uniin. Mut yks on sellain mistä oon nähnyt vain trailerin ja sekin jäi ahdistamaan ihan hirveästi. En ole siis uskaltanut katsoa sitä leffaa kokonaisuudessaan. Ja se on se Human centipede.. Hyi saamari.. Toki voihan se olla että siinä on vaan huonoon leffaan osattu tehdä hyvä traileri :D Mutta oon kyllä kuullut leffan katsoneilta että on tosi paha.
Ehkä niistä mitä oon nähnyt niin pahimpia ollut ne Paranormal activityt ja hostellit
Uuno menettää muistinsa. Minua huolestutti pitkään, miten Loirin ja Salmisen elämä sujuu tulevaisuudessa. Lisäksi mietin, että jos viinapullon voi ostaa kahdella markalla, sellaisen systeemin yhteiskunnalliset vaikutukset saattaisivat olla haitallisia, kun porukka ryntää Alkoon sairausvakuutuskortteineen edullista alkoholia hankkimaan.
Kauhuleffat eivät pelota minua, mutta oikeasti pelottava elokuva on Mestari. Näen töissä niin paljon uskontojen uhreja, että Mestari saa aikaan fyysistä pahoinvointia. Pelottavaa elokuvassa on se, että näitä mestareita on oikeasti olemassa, ja suurin osa pitää heitä hyvinä ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Mulholland Drive, siinä oli sellainen säikäytyskohta jota en osannut odottaa, en pystyny katsomaan elokuvaa loppuun. Toinen ihan järjettömän pelottava elokuva on Sinister.
Mulholland Drives on tosiaan sellainen tunnelma, että pelottaa tosi paljon, vaikkei edes tiedä mitä pitäisi pelätä. Niitä varsinaisia säikäytyskohtauksiahan on vain pari.
Toinen on The Others, joka pelaa oikeastaan täysin psykologisen kauhun varassa.
Insidious. Hyi saakeli, kun ajattelenkin sitä mummoa niin saan melkein paniikkikohtauksen.
Sinister. Ne videoklipit on leffan pahin osa.
The hills have eyes ei varsinaisesti pelota, mutta on todella todella ahdistava. Suorastaan kuvottava. Isä poltetaan elävältä, teinityttö joukkoraiskataan ja pakotetaan synnyttämään jne. Niin ja koirat tapetaan. :<
Ehdottomasti Kauna. En ees ymmärrä, miten se vaikutti niin kauheesti, hyi että. En pystyny nukkumaan, heräsin välillä ja itkin ihan kunnolla, kun pelkäsin sen pään nousevan sängyn vierestä hitaasti. Hyi kun oikein vieläkin puistattaa :/ ei enää ikinä mitään tommosia leffoja.
Ketjussa mainitun The Blair Witch Projectin unohdin mainita. Se on myös tunnelmaltaan hyytävä ja aihe on kekseliäs: metsässä asuva mystinen Blairin noita, jonka olemus on mysteeri. Elokuvassa ei esim. tuoda selkeästi esiin, onko noita edes ihminen vai ei.
Toinen, jonka unohdin mainita, on etelä-korealainen psykologinen kauhuelokuva The Tale of Two Sisters (siitä on tehty jenkkiversiokin, mutta se ei ole onnistunut ja tarinaa on muutettu). Tarina on toisaalta niin surullinen, että elokuvan katsominen on raskasta. Mutta pelottavakin se on.