Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma koira tappoi miehen kesken BBC:n televisiohaastattelun

Vierailija
29.03.2017 |

Staffi taas asialla. Näitä on sattunut Suomessakin. Kummallista ettei ko. koirarotua kielletä. Tappelukoiriksi jalostettu.

Kommentit (547)

Vierailija
141/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaako tässä lenkille lähteä ptbullmixin kanssa vai tuleeko joku kivittää meidät hengiltä samantien?! 😨

Uteliaisuudesta, onko sulla edes teoreettiset mahdollisuudet pidätellä sitä koiraasi jos se saa jotain päähänsä? Entä onko selvät sävelet mitä tehdä jos koira käy ihmisen tai eläimen kimppuun?

Vierailija
142/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten kun tuli se yksi tapaus jossa rotweiler tai doberman tappoi Suomessa pojan ja asiaan alettiin kiinnittää huomiota, lehdessä kahden dobermannin omistaja kertoi kuinka toinen koirista oli täysin yllättäen ja ilman aiempaapa aggressiota käynyt päähän kiinni, ja henki pelastui siksi että vaimo oli kotona ja tuli auttamaan. Ei ole mitään rahasummaa josta suostuisin elämään eläimen kanssa jossa on tällainen potentiaali koko ajan. Varoitukseksi halusi kertoa tarinansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaako tässä lenkille lähteä ptbullmixin kanssa vai tuleeko joku kivittää meidät hengiltä samantien?! 😨

Haha😂 No ei varmaan uskalla!!😂👍

Vierailija
144/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit lähteä lenkille kunhan et pelottele tappajakoirallasi ja hae "kunnioitusta" itsellesi, vaikka siten että laitat vastaantulijat kiertämään sinua ojan pientareita pitkin.

Ei helvetti😂 Suosittelisin nyt sulle että hankkiudut hoitoon😂

Vierailija
145/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lähteä lenkille kunhan et pelottele tappajakoirallasi ja hae "kunnioitusta" itsellesi, vaikka siten että laitat vastaantulijat kiertämään sinua ojan pientareita pitkin.[/quote]

Mun puolesta kävele vaikka ojassa😂

Vierailija
146/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli rottweiler joka tappoi perheen pojan, Poika oli kahden rottweilerin kanssa omalla pihalla, ja löytyi sieltä kuolleena, koira(t) olivat tappaneet pojan. Taisi olla muistaakseni noin 10-vuotias poika. Joskus vuosia sitten Tiede2000 -lehdessä oli juttu pittbullien tai amstafffien, en muista kumpien aivorakenteesta. Aivorakenne erosi muiden koirien rakenteesta siten, että niillä saattoi hetkessä pienestä ulkoisesta ärsykkeestä moodi muuttua aggressiiviseksi, täysin kontrolloimattomaksi ja hyökkääväksi käytökseksi. 

Vaikka kaikissa roduissa on yksilöitä, jotka voivat huonolla kasvatuksella ja koiranpidolla muuttua purijoiksi, eri rotujen puruvoima on erilainen ja siten myös kyky aiheuttaa tappavia vaurioita uhriinsa. 

Vierailija
147/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lähteä lenkille kunhan et pelottele tappajakoirallasi ja hae "kunnioitusta" itsellesi, vaikka siten että laitat vastaantulijat kiertämään sinua ojan pientareita pitkin.[/quote]

Juu kävele vaikka ojassa😂

Vierailija
148/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha alkaa yleistämään. Minä käytin aina välillä tuttavan staffia lenkillä, joka sattuu olemaan entinen taistelukoira. Pelastettiin aikoinaan ja tuotiin Suomeen. Ihanan lempeä ja iloinen staffi kyllä on, joka rakastaa ihmisiä ja lapsia.

Vierailija
149/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaväen koiria...

Vierailija
150/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskaväen koiria...

Vai roskaväen koiria😂 Hei sä oot kyl ite hieno ihminen😂 Ootko ajatellu koomikon ura😂

Vierailija
151/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen sitä mieltä, että vika on hihnan toisessa päässä, ei koirassa! Minkä tahansa koirarodun luonteen saat kyllä pilattua omalla käytökselläsi, oli koira sitten staffi tai söpö pikkuinen terrieri. Itselläni on 5-vuotias pitbullin sekä staffin sekoitus, kertaakaan ei ole tämä koira näyttänyt edes hampaitansa, ei omilleen eikä vieraille. Koira on lapsiystävällinen ja lempeä. En ymmärrä kohua ja tietyn rodun tuomitsemista. Joillakin roduilla ihan vääränlainen maine. Mielestäni ihmiset jotka eivät tunne rotuja, heidän on myös turha täällä päteä. Kielletäänpä kaikki koirarodut! Eikö täällä suomessa olisi suurempiakin ongelmia hoidettavana....

Et ole tosissasi? Sehän se iso osa ongelmaa onkin, kun nuo koirat eivät varoita mitenkään, eivät siis esim. näytä hampaita. Kun mitta tulee täyteen ja koira napsahtaa taistelumoodiin, niin se on sitten alle sekunnissa selvä peli, ei mitään murinaa ja pientä näykkimistä varoitukseksi. Toivottavasti sulla ei oikeasti ole staffin ja pitbullin sekoitusta.

Oletko oikeasti tyhmä vai esitätkö vain? Kyllä, olen kahden pienen lapsen äiti ja omistan pitbullin sekä staffin sekoituksen. Jos koiralla pimahtaa päässä, yleensä siihen löytyy joku syy, sairaus, uhka, huono kohtelu.. me koirien omistajat pystymme välttämään näitä pahamaineisten "tappajakoiriemme" taistelumoodeja myös omalla käytöksellämme.. minulla ainakaan yksikään haastavan luonteen omaava koira ei ole päästään pimahtanut. Ja mielestäni on ihan naurettavaa, että näitä "tappajakoiria" ei esimerkiksi voi joidenkin ihmisten väitteiden mukaan pitää muiden koirien seurassa.. kyllä koira kuuluu totuttaa toisiin koiriin ja ihmisiin. Mutta eihän staffia voi päästääkään toisten koirien lähelle.. hitto mikä ajattelutapa joillakin. Tulisitko kahville? Vai uskallatko, jos minun tappajakoira syökin sinun pääsi kun astut kynnykselle..

Vierailija
152/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallettiin mennä ulos. Ja paremmin mulla on toi pitbullmixini hallussa kuin monella elämä 😉

Mulla vain nyt sattuu olemaan "tappajarotuinen" koira jolla en hae mitää tunnustusta mistään ja miksi pitäisikään? Hakeeko sakujen tai rotikoiden omistajat tunnustusta koiriensa kautta? Enpä oikein usko.

Ei mistää pillunkiristimisestäkään voi puhua (vastine termille munanjatke) 😂

Käytän jykevää hihnaa ja turvavaljaita koska se vetää toisinaan. Kakarahan tuo on. Välillä vaan korvat katoaa johonki jos jotai mielenkiintosta näkee esim. rusakon tai oravan. Hallinnassa pysyy kyllä, no problem 👍

Ja on se vähän tyhmäkin yksilö 😂

Vierailija
153/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha alkaa yleistämään. Minä käytin aina välillä tuttavan staffia lenkillä, joka sattuu olemaan entinen taistelukoira. Pelastettiin aikoinaan ja tuotiin Suomeen. Ihanan lempeä ja iloinen staffi kyllä on, joka rakastaa ihmisiä ja lapsia.

Voi luoja, tässä taas yksi syy vaatia täyskieltoa näille roduille, omistajien rajaton vastuuttomuus ja riskinotto.

Vierailija
154/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä "omistajan peiliin katsominen" on liian myöhäistä, jos peruuttamaton vahinko on jo sattunut. Tämän vuoksi kannatan haastavien rotujen omistajille jotain koulutusta, joka tulee läpäistä ennen tällaisen haastavan rodun hankintaa.

Nämä peruuttamattomat vahingot olkoon opetus muille ketkä ottavat haastavampia koirarotuja. Jos koiraa on rääkätty ja laiminlyöty, kuinka ikävältä tuntuukin sanoa on silloin omistaja ehkä hieman ansainnut koiran agressiivisen käytöksen.

Staffi ei ole tippaakaan haastellinen rotu, kun vaikka esim. joku rottweiler joka tosiaankin voi ottaa perheen pään paikan jos saa liikaa valtaa. Normaali perhe arjessa staffiuroskaan ei ole tippaakaan dominoiva, kun vaikka joku rotikkauros jolle dominanssi on sisäsyntyistä, rottweiler on hyvin voimakasluonteinen ja osaa käyttää ihmisen heikkoutta hyväkseen. Senkään kanssa ei pidä ala painiminaan, silloin peli ja luottamus on jo menetetty. Taas menee monelta puurot ja vellit ja rodut sekaisin. Myös monet ns. laumanvartijarodut ovat paljon,paljon haasteellisempia. Ja tosiaan tuo staffin omistaja tuskin oli mikään ihan tavallinen koiranomistaja muutenkaan.

Vierailija
155/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen sitä mieltä, että vika on hihnan toisessa päässä, ei koirassa! Minkä tahansa koirarodun luonteen saat kyllä pilattua omalla käytökselläsi, oli koira sitten staffi tai söpö pikkuinen terrieri. Itselläni on 5-vuotias pitbullin sekä staffin sekoitus, kertaakaan ei ole tämä koira näyttänyt edes hampaitansa, ei omilleen eikä vieraille. Koira on lapsiystävällinen ja lempeä. En ymmärrä kohua ja tietyn rodun tuomitsemista. Joillakin roduilla ihan vääränlainen maine. Mielestäni ihmiset jotka eivät tunne rotuja, heidän on myös turha täällä päteä. Kielletäänpä kaikki koirarodut! Eikö täällä suomessa olisi suurempiakin ongelmia hoidettavana....

Et ole tosissasi? Sehän se iso osa ongelmaa onkin, kun nuo koirat eivät varoita mitenkään, eivät siis esim. näytä hampaita. Kun mitta tulee täyteen ja koira napsahtaa taistelumoodiin, niin se on sitten alle sekunnissa selvä peli, ei mitään murinaa ja pientä näykkimistä varoitukseksi. Toivottavasti sulla ei oikeasti ole staffin ja pitbullin sekoitusta.

Oletko oikeasti tyhmä vai esitätkö vain? Kyllä, olen kahden pienen lapsen äiti ja omistan pitbullin sekä staffin sekoituksen. Jos koiralla pimahtaa päässä, yleensä siihen löytyy joku syy, sairaus, uhka, huono kohtelu.. me koirien omistajat pystymme välttämään näitä pahamaineisten "tappajakoiriemme" taistelumoodeja myös omalla käytöksellämme.. minulla ainakaan yksikään haastavan luonteen omaava koira ei ole päästään pimahtanut. Ja mielestäni on ihan naurettavaa, että näitä "tappajakoiria" ei esimerkiksi voi joidenkin ihmisten väitteiden mukaan pitää muiden koirien seurassa.. kyllä koira kuuluu totuttaa toisiin koiriin ja ihmisiin. Mutta eihän staffia voi päästääkään toisten koirien lähelle.. hitto mikä ajattelutapa joillakin. Tulisitko kahville? Vai uskallatko, jos minun tappajakoira syökin sinun pääsi kun astut kynnykselle..

Toisaalta, jos päässäsi ei oikeasti ole tuon enempää järkeä, niin mitäpä sillä edes teet..

Vierailija
156/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kun haluaisinkin koiraihmisenä luottaa tämän rodun vaarattomuuteen, en siihen enää täysin pysty. Koirapuistossa staffi kävi oman noutajani korvaan kiinni, ilmeisesti aluksi leikkisästi, mutta lukittikin leukansa eikä päästänyt yli viiteen minuuttiin irti. Omistaja hakkasi lopulta koiraansa PÄÄHÄN kepillä niin kauan että vihdoin sai leuat auki... Jos koira olisi ollut vihainen tai tosissaan halunnut saada tuhoa aikaan, veri olisi alkanut lentää sekunneissa. Se oli kamalaa katsottavaa ehkä eniten siksi että siinä huomasi aivan vierestä sen miten vähän omistajalla on vaaratilanteissa mitään tehtävissä koiran fyysistä voimaa vastaan, vaikka olisi kuinka mestari kouluttamaan. Luulen että tilanteessa olisi myös tullut väistämättä tappelu jos oma koirani ei olisi niin poikkeuksellisen alistuva ja uskomattoman kärsivällinen - tavallisen kiltin koiran itsepuolustuskin olisi todennäköisesti riittänyt ärsyttämään Staffia lisää. En oikeasti haluaisi kirjoittaa tätä mutta en enää voi mitään sille että luotto koiranomistajiin on karissut. Koskaan ei voi olla liian varma, edes omista kyvyistä tai siitä omasta hauvasta.

Vierailija
157/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä suomalaisella linnakundin vaimolla on noita tappajakoiria neljä!

Ja pieni lapsi lisäksi :(

Vierailija
158/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskaväen koiria...

Vai roskaväen koiria😂 Hei sä oot kyl ite hieno ihminen😂 Ootko ajatellu koomikon ura😂

Tilastollisesti luulisin olevani oikeassa, että näitä koiria ostavat yhteiskunnallisessa asemassa alhaalla olevat ihmiset. Voimme tässä naureskella tälle asialle vaikka kuinka paljon, ei silti muuksi muutu.

Vierailija
159/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja me ollaan ne jotka väistää muita vaikka sinne ojaan jos tarve vaatii 😂😂

T. Pitbullmix ja omistaja

Vierailija
160/547 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas oiva esimerkki siitä millaisille tyypeille ei nimenomaan toivoisi näitä rotuja päätyvän, ja aivan liian usein ne on just näitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi