Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pariskunnilla on varaa mennä naimisiin/järjestää häät?

Vierailija
29.03.2017 |

Joutuuko häiden järjestämistä varten ottaa lainaa, vai onko häitä varten säästetty rahaa? Voiko häät maksaa osamaksulla? MITEN?! Itse olisin täysin valmis jättämään häät ja koko avioliiton väliin ihan vaan rahanmenon takia.

Jos olet naimisissa ja järjestitte hääjuhlat, kuinka paljon häät maksoivat? Säästittekö yhtä päivää varten rahaa jotka juhlitte yhdessä illassa?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No järjestettiin häät sen mukaan mitä kukkaro antoi periksi. Kokonaisuudessaan häihin meni noin 1500e. Tehtiin esim. koristelut itse.

Vierailija
2/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien naimisiin menoa varten on pitänyt järjestää häät? Kirkkoon kuuluvana vihkiminen 0 euroa, mikään muu ei ole pakollista. Siviilivihkimisestä en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häämme eivät maksaneet muistaakseni mitään. Kuulutusten ottaminen ei maksanut eikä siviilivihkiminen. Vaatteet oli osaksi kavereilta lainattuja, vaikka vain todistajien läsnä ollessa maistraatissa vihittiinkin, sormuksia ei vaihdettu.

Vierailija
4/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin sormuksen, maksoi pari sataa. Muita kustannuksia ei tullut. Kirkkovihkiminen.

Vierailija
5/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan ollut varaa. Kirkossa vihkiminen oli ilmaista. En muista maksoiko ne luvat jotakin. Sormukset maksoi 700e eikä nekään pakolliset ole. Mies käytti vanhaa pukua, itse ostin kesäleningin 20e alesta. Tarjottavat tehtiin itse, niihin meni ehkä 200e. 

Eli ei rahanpuutteen vuoksi pelkästään nyt kannata olla menemättä naimisiin. Menee vaan pienemmin. 

Kaveripiirissä on ollut 50-100 henkilön häitä ja budjetit on olleet 5000:sta eurosta 20 000 euroon. Kyllähän tuon nyt normaalit työssäkäyvät ihmiset säästääkin, mutta tietysti sitä miettii siltäkin kannalta itse että 20 000 e on jo perheasunnon käsirahan verran rahaa. Osa on saanut avustusta vanhemmilta. 

Vierailija
6/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjottiin vanhemmille ja sisaruksille kakkukahvit kotona vihkimisen jälkeen. Summaa en muista,'ehkä 50 euroa...? Ei maksettu osamaksulla. Minkä ikäinen on ap..?

Vierailija
7/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien naimisiin menoa varten on pitänyt järjestää häät? Kirkkoon kuuluvana vihkiminen 0 euroa, mikään muu ei ole pakollista. Siviilivihkimisestä en tiedä.

Siviilivihkiminen 0 euroa, jos tapahtuu maistraatissa virka-aikaan.

Vierailija
8/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkiminen maistraatissa, päivällinen perheenjäsenille, voit soittaa mulle myöhemminkin illalla, jos jotain kysyttävää...

Vierailija
9/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme naimisiin maistraatissa. Mekon ostin, miehellä oli puku ennestään. Kävin kampaajalla laitettavana ja vihkimisen jälkeen kävimme lähisukulaisen kanssa ulkona syömässä. Häänyö vietettiin hotellissa. Eipä mennyt montaa sataa. Minä en ymmärrä kenellä on varaa olla menemättä naimisiin etenkin, jos on lapsia tai yhteistä omaisuutta.

Vierailija
10/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin on varaa mennä ihan jokaisella, sehän on ilmaista.

Eri asia on hääjuhla, mutta sitähän ei ole pakko järjestää. Ja juhlankin voi räätälöidä varojensa mukaan. Itse tarjosimme kotonamme kakkukahvit vanhemmillemme ja sisaruksillemme. En muista enää, mitä se kakku maksoi mutta ei montaa kymppiä.

Vierailija
11/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, meinaankin ihan "kunnon" häitä ja hääjuhlia. Jenkkityyliin! Häitä joissa olisi tarjoilut, juhlatilaisuus yms. muut mukavuudet. 1500e kuulostaa vielä suht kohtuulliselta summalta kaikesta. Itellä vähän semmonen fiilis, että jos naimisiin mennään niin kunnolla sitten! Rahapuoli vaan mietityttää.

-ap

Vierailija
12/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjottiin vanhemmille ja sisaruksille kakkukahvit kotona vihkimisen jälkeen. Summaa en muista,'ehkä 50 euroa...? Ei maksettu osamaksulla. Minkä ikäinen on ap..?

Olen 21v, eikä naimisiinmeno ole vielä ajankohtaista. Rupesin vain mietiskelemään katsoessani aiheeseen liittyvää ohjelmaa.

-ap

Vierailija
13/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, meinaankin ihan "kunnon" häitä ja hääjuhlia. Jenkkityyliin! Häitä joissa olisi tarjoilut, juhlatilaisuus yms. muut mukavuudet. 1500e kuulostaa vielä suht kohtuulliselta summalta kaikesta. Itellä vähän semmonen fiilis, että jos naimisiin mennään niin kunnolla sitten! Rahapuoli vaan mietityttää.

-ap

Jos haaveilet kunnon häistä, niin 1500e todellakin on niissä yksi kissanpieru. Monella morsiamella pelkkä mekko maksaa tuon verran, kun "jos mennään niin mennään sitten kunnolla" on periaatteena.. :) Pitopalvelu maksaa helposti useamman tuhatlappusen kun puhutaan useamman tunnin tarjoilusta (ruoka, kahveet ja vielä yöpala + alkoholit päälle). Hienoimmat pitopaikat voi helposti olla vuokrahinnaltaan 500-1500e. Kukat, koristeet, kampaamot, meikit, kynnet, kutsut, postimerkit jne pikkusälät. Niistä kertyy helposti isojakin summia jos ei kaikessa halua pihistellä ja pyytää puolisukua luokseen nysväämään jotain paikkakortteja. 

Suosittelen että aloitat säästämään ASAP :) 

Vierailija
14/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 21v, eikä naimisiinmeno ole vielä ajankohtaista. Rupesin vain mietiskelemään katsoessani aiheeseen liittyvää ohjelmaa.

-ap

Onko muuten miestäkään vielä..?

Vierailija
15/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan nyt vuosia töissä käyneillä pariskunnilla varaa.

Vierailija
16/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ei tulisi yhtään hääkutsua. Ne on todellista pakkopullaa. Posket kipeänä on pakko pitää iloista ilmettä ja katsoa kaikkia muka-persoonallisia kotkotuksia ...

Vierailija
17/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin naimisiin kirkkoherranvirastossa, todistajatkin oli siellä. Kummallekin ostettiin sormukset ja minulle kukkakimppu. Miehellä oli puku vanhastaan ja minäkin kaivelin kaapista paremmat vaatteet päälle eli mustat housut ja ruskeankirjavan puseron. Vihkimisen jälkeen käytiin lasten kanssa syömässä pitkän kaavan mukaan. Kaikki meni just niin kuin pitikin.

Toiseksi paras vaihtoehto olisi ollut, että olisin vuokrannut naapurikunnasta aivan ihanan järjenrantalomakylän viikonlopuksi. Samassa tilassa toimii pitopalvelu, joka tekee todella hyvää ruokaa. Siellä olisi ollut runsaasti majoitustilaa ja täysihoito, tietenkin. Kotipaikkakunnalta olisin järjestänyt vieraille bussikuljetukset. Miehellä on iso suku, joten tämä vaihtoehto olisi vaatinut lottovoiton. Onneksi tämä oli kakkosvaihtoehto.

Vierailija
18/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joillakin miehillä on rohkeutta mennä naimisiin? Jenkkikaupunkien hörhöily leviää kohta tännekin. Pettäminen, jättäminen, taloudellinen raiskaus ja lasten huoltajuuden vieminen on sikäläisten feministien märkä uni.

Vierailija
19/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 60 vierasta ja rahaa meni noin 15 000 euroa. Säästettiin vuosi etukäteen. Ei harmittanut käyttää noin paljon rahaa hääjuhlaan, hyvä mieli jäi.

Vierailija
20/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa meni noin 10 000 euroa kaikkineen. Vieraita 80, ruokaan, bändiin ja sormukseen meni suurin osa rahoista. Juomat haettiin Virosta, puvun tilasin ulkomailta, koristeet ja kutsukortit väkerrettiin itse. Molempien vanhemmat avustivat kuluissa, jonkun verran meni omia säästöjä. Oli sen arvoista.

Toki halvemmallakin olisi päässyt mutta haluttiin juhlia kunnolla ja koska vanhemmat siihen tarjosivat mahdollisuuden, pistettiin haisemaan ihan kunnolla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi