Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pariskunnilla on varaa mennä naimisiin/järjestää häät?

Vierailija
29.03.2017 |

Joutuuko häiden järjestämistä varten ottaa lainaa, vai onko häitä varten säästetty rahaa? Voiko häät maksaa osamaksulla? MITEN?! Itse olisin täysin valmis jättämään häät ja koko avioliiton väliin ihan vaan rahanmenon takia.

Jos olet naimisissa ja järjestitte hääjuhlat, kuinka paljon häät maksoivat? Säästittekö yhtä päivää varten rahaa jotka juhlitte yhdessä illassa?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästettiin monta vuotta. Elämäntilanteet muuttuivat ja säästöt menivät mm. lasten ja omiin lääkkeisiin ja lääkärikuluihin. Samalla tulot laskivat eikä ollut enää mahdollisuutta säästää. Jokunen vuosi odoteltiin, josko tilanne paranisi. Naimisiin sitten lopulta maistraatissa ilman yhtään vierasta, todistajatkin oli maistraatista. Kampaajalla tai meikattavana en käynyt, juhlavaatteita ei ollut eikä sormuksiakaan. Kengät olin juhliin ostanut jo vuosia aiemmin, mutta ne olisivat näyttäneet arkivaatteiden kanssa niin korneilta että myin nettikirpparilla. Niistä saamillani rahoilla kävin kaupassa ja kokkasin perheelle normaalia paremman illallisen.  Toki olisi ollut ihanaa viettää päivä prinsessana, käydä kampaajalla, meikattavana jne. Miehen mielestä olin kuulemma kaunis "ilman ammattiapuakin" ;). Naimisissa olen ja onnellinenkin.

Vierailija
42/59 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkimalla esim. timanttisormukset alennusmyynnistä: https://nytalessa.com/tarjoukset/200/?ref=related

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät sukutilalla, joku maalaispitopalvelu ei maltaita maksa, kukat luonnosta, viinit Tallinnan-laivalta, ei se maailmaa kaada. Pidän pröystäileviä häitä todella noloina. Siis tyhminä, miksi haaskata rahaa sillä tavalla!

Vierailija
44/59 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli 40 vierasta ja rahaa meni suunnilleen seuraavasti:

- ruuat ja juomat 1800e

- tilavuokrat n. 400e

- valokuvaaja 800e

- mekko tori.fi:stä 100e

- muut asusteet ja korut n.60e

- meikki ja kampaus yhteensä 100e (ei ollut mitään koemeikkiä tai -kampausta)

- kimppu ja viehe 120e

- miehen puvun vuokra n. 150e (muistaakseni)

- koristeisiin ja kukkiin n. 100e

- hääkarkkeihin 80e

Hankittiin asioita aika lailla helpoimman mukaan. Esim. otin ensimmäisen mekon, jota sovitin, kakku oli ihan paikallisen konditorian perusvalikoimaa eikä mikään erikoiskoristeltu, juhlapaikaksi valittiin sellainen, mitä ei tarvinut pahemmin koristella. Oli mukavat ja kauniit häät eikä jälkeenpäin tullut oloa, että mitään olisi pitänyt olla enemmän tai eri tavalla.

Suurinta tuhlausta oli kyllä tuo meikki ja kampaus. Miksi et tehnyt itse? Minulla ei ollut edes fööniä, sen kun pesin vain ja meikin tein itse.

Vierailija
45/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säästin noin 4500. Lopulta häihin meni kesällä 2018 yhteensä noin 6 600€. Josta häämatka 1500€ (päästiin reissuun sukulaisten lahjoituksilla, ilmoitettiin kutsussa että voi muistaa matkakassaan) Alkuperäinen vierasmäärä oli yli 90 henkilöä. Ruokaan meni 3000, pukuihin 800(tilasin jjs-houselta mittojen mukaisen puvun ja mies pikkumies liikkeestä..) kampaus ja meikki 105 oli tuttuja. Valokuvauksen hoiti serkun mies ilmaiseksi häälahjaksi. Sormus 360, Alkoholi 300, kukat 300(hyödyntäkää hautajaistoimistojen kukkakauppoja, tuli ihanat asetelmat ja kimput) koristeisiin 100, hotelli 129, kappeli ja seurakuntatalo 170 pöytäliinoineen. Iltajuhla oli kotipaikallani vanhalla maatilalla (ilmainen), Kyydityksiä ei tarjottuja mieheni halusi itse ajaa. Loput meni sitten telttoihin penkkien kunnostuksiin yms. nikkarointeihin ja iltapalaruokatarvikkeisiin. Meillä oli leikkinä piilopullot. Itse tekemäni ristikon ratkaistuaan etsijä sai vihjeitä rakennuksista ja paikoista missä pullot sijaitsi maatilalla. Ratkaisuihin tarvitsi vastauksia molemmista suvuista joten yhdisti porukkaa. Etsimisestä oli kaikenikäiset aikuiset innoissaan ja lopulta kaikki pullot löydettiin. Sulhasen puolen setämiehet kolusivat kesänavettaa pitkään vaikka nuoripari oli ehtinyt viedä pullon jo.

Vierailija
46/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 henkeä, maistraatti, samppanjaa ~5 pulloa, hyvässä ravintolassa pitkän kaavan illallinen juomineen, sviitti, jatkot noin 15 hengelle. ~3000€

Vaatteet, kampaukset, meikit, matkat, kuvaaja 500 €.

Äiti maksoi ravintolan, Isä jatkot, me kaikki muut. 

Vierailija
47/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän alle 100 vierasta ja pitopalvelu käytössä. Koko budjetti noin 4700€ ilman häämatkaa. Maksoin häät kokonaan säästöistäni. Ei siis säästetty varsinaisesti häitä varten vaan käytettiin vaan osa mun omista säästöistä.

Vierailija
48/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme todellakaan ottaneet lainaa hääjuhlaa varten, eikä meillä ollut mitään budjettia ennalta mietittynä. Emme myöskään säästäneet etukäteen erityisesti häitä varten, vaikka muutama tonni tuli säästötililtäkin otettua, mekkoni maksoi 2500€ ja sen maksoin muistaakseni säästötililtäni. Pääasiassa kuitenkin pystyimme maksamaan kaiken tuloistamme sitä mukaa kun kuluja tuli. Häitä kuitenkin järjestettiin puoli vuotta ja kuluja tuli sopivasti tiputellen. Meillä oli pienet ja intiimit häät, vain noin 25 vierasta. Otin kyllä hinnat ylös kaikesta ja laskin häiden jälkeen yhteen ja loppusummaksi tuli 10 000€.

Vierailija
49/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästimme etukäteen rahaa. Meillä ei ollut vielä lapsia, joten se oli helpompaa kuin mitä olisi nyt.

Vierailija
50/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otetaan pikavippi häitä varten koska tahdotaan kunnon juhlat.

Vierailija
51/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasimme halvan juhlapaikan ja monet jutut ostettiin käytettynä.

Vierailija
52/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häät maksoi noin 10 000 euroa, josta isäni maksoi puolet ja me puolisoni kanssa puolet. Juhlapaikka oli tilausravintola Helsingissä, joten suurin osa tuosta summasta meni tietysti siihen. Joku täällä kirjoitti, ettei ymmärrä rahan haaskuuta yhteen päivään, mielestäni taas rakkauden juhla yhdessä ystävien ja sukulaisten kanssa oli parasta, mihin rahaa voi käyttää. Hääjuhlassa hienointa oli se, että koko sali oli täynnä läheisiä, joiden kanssa oli ihana viettää aikaa. Mikä sitten on kenenkin mielestä rahantuhlausta, itselleni tämä hääjuhla ei todellakaan ollut sitä. Tästä on 6 vuotta, edelleen onnellisesti yhdessä.

Vierailija
53/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme maistraatissa naimisiin. Miehellä oli puku entuudestaan ja itsellä kiva kesämekko myös kaapissa. Sormuksiin meni yhteensä rahaa n. 150 euroa. Siinä oli koko summa. Säästimme samaan aikaan rahaa asuntoa varten. Emme halunneet "pitää häitä", koska MEIDÄN mielestä se olisi ollut rahan tuhlausta. Mutta jokainen ajattelee asian omalta kannaltaan ja jokaisen OMA päätös on itselle/parisuhteelle se oikea :) 

Vierailija
54/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, meinaankin ihan "kunnon" häitä ja hääjuhlia. Jenkkityyliin! Häitä joissa olisi tarjoilut, juhlatilaisuus yms. muut mukavuudet. 1500e kuulostaa vielä suht kohtuulliselta summalta kaikesta. Itellä vähän semmonen fiilis, että jos naimisiin mennään niin kunnolla sitten! Rahapuoli vaan mietityttää.

-ap

Meidän häät vietettiin mun kotona. Parisataa henkeä vieraita ja osin tarjoilut pitopalvelusta ( lämmin ruoka+ salaatit+ tarjoilu) osin itse leipomukset kahvitilaisuus juomat. En tiedä mitä maksoi, sillä äiti ja isä ne maksoi ja järjesti. Eikös se ole tapana? Miehen vanhemmat antoivat lahjaksi rahat huonekaluihin. Oltiin 20 v. Kyllä vanhemmat maksoi mun sisarrustenkin häät.

Vierailija
55/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, meinaankin ihan "kunnon" häitä ja hääjuhlia. Jenkkityyliin! Häitä joissa olisi tarjoilut, juhlatilaisuus yms. muut mukavuudet. 1500e kuulostaa vielä suht kohtuulliselta summalta kaikesta. Itellä vähän semmonen fiilis, että jos naimisiin mennään niin kunnolla sitten! Rahapuoli vaan mietityttää.

-ap

Kunnolla naimisiin? Eli jos ei laita häihinsä rahaa tuhansia niin on sitte vähä niinkuin leikisti naimisissa?

Vierailija
56/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni noin 10 000. Mun vanhemmat makso ruuat ja juomat (iso säästö meiltä) miehen vanhemmat makso bändin (n 1000e). Loput maksettiin ite, ei siinä nyt niin aktiivisesti säästetty, olihan 28 vuoden iässä jo säästöjä kertynyt mistä tuon maksoi. 

Vierailija
57/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuuko häiden järjestämistä varten ottaa lainaa, vai onko häitä varten säästetty rahaa? Voiko häät maksaa osamaksulla? MITEN?! Itse olisin täysin valmis jättämään häät ja koko avioliiton väliin ihan vaan rahanmenon takia.

Jos olet naimisissa ja järjestitte hääjuhlat, kuinka paljon häät maksoivat? Säästittekö yhtä päivää varten rahaa jotka juhlitte yhdessä illassa?

meillä häät maksoi alle 2000€ kaikkineen.

avioehto 250€

valokuvaus 200€

ravintola 300€

ruuat hääjuhlaan 200€

juomat ko juhlaan 200€

vaatteet 200€ (miehelle housut liivi ja paita mun mekko kangas 30€)

sormukset 450€

Jotain koristeita yms 50€

vihkiminen maistraatissa  ja siitä valokuvauksen kautta syömään ravintolaan. seuraavana päivänä hääjuhla meillä kotona jossa ruokana salaattia perunaa lohta yms noin 30henkilölle. ihan parhaat juhlat. ei tönötystä ei pönötystä vaan lepposaa yhdessä oloa <3

Vierailija
58/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin juuri se haaveilija joka katseli jenkkisarjoja ja selasi netistä hääaiheisia kuvia :D Sitten kun tuli omien häiden vuoro niin oli vain pakko tehdä valintoja. Olimme melko nuoria vielä, ja siksi päätimmekin lopulta mennä naimisiin maistraatissa ihan vain kahdestaan. Sen jälkeen kahviteltiin molempien perheiden kanssa, ja seuraavana päivänä lähdimme häämatkalle Etelä-Eurooppaan viikoksi.

Panostimme sellaisiin asioihin jotka jäävät häistä jäljelle, eli sormuksiin ja valokuviin. Sormuksiin meni rahaa yli 1000 € vaikka ostimme minun timanttisormuksen käytettynä Yhdysvalloista. Siihen olen ollut tosi tyytyväinen tämän 7 vuotta. Valokuvaus tapahtui kauniissa maisemissa ja kävin sitä varten kampaajalla ja meikissä, puku oli edullinen ulkomailta ostettu, mutta olin siihen tosi tyytyväinen. Pieni kimppu minulle ja miehelle viehe, kukkiin meni ehkä 100 €. Valokuvaaja oli melko kallis koska olin katsonut netistä Suomen parhaat häävalokuvaajat ja valinnut heistä meidän tyyliimme sopivan. Mutta se oli minusta sen arvoista, koska näen kuvat joka päivä kotonamme. Ja sukulaisetkin olivat riittävän tyytyväisiä kun saivat hääkuvat muistoksi samalla kun kertoimme että menimme naimisiin maistraatissa.

Vierailija
59/59 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme naimisiin vuonna 2016, minä olin vielä opiskelija ja mies kokopäivätyössä. Budjetti pk-seudulla järjestetyille 45 hengen häille oli noin 6000e. "Ylimääräistä" rahaa häitä varten oli valmiiksi olemassa noin 1500e, lisäksi maksoimme vuoden aikana pikkuhiljaa eri kuluja ja laskuja, joten varsinaisesti emme säästäneet etukäteen häitä varten. Nostin lisäksi opintolainaa 2500e häitä ja häämatkaa varten. Nyt jälkikäteen ajateltuna en ottaisi lainaa. Suurimmat menoerät häissä olivat ruoka ja tilavuokra, joihin meni yli 3500e. Loput kustannukset tulivat mm. alkoholista, puvuista, sormuksista, valokuvauksesta, vihkimiskuluista.