Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen laihaläski nainen, kuinka paljon voin kiinteytyä kotijumpalla ja ruokavaliolla?

Vierailija
29.03.2017 |

Olen siis pitkä ja laihaläski, eli todella hoikka mutta esim. pyllyni on todella löllö ja roikkuva, sekä allit roikkuu jne.

Ruokavalion suhteen aion muuttaa lähes kaiken, sillä tällä hetkellä elän sipseillä, suklaalla, limpparilla jne. Eli alan syömään oikeaa ruokaa ja paljon kasviksia + hedelmiä, sekä kunnon lihaa jne.

En myös harrasta mitään liikuntaa, mutta alan käymään kävelyllä nyt lähes joka pv ja kun kunto kasvaa niin alan hölkkäämään. Tämän lisäksi alan tehdä punnerruksia, vatsalihasliikkeitä, kyykyjä jne useita kertoja viikossa.
Minulla on jumppakuminauha, pari käsipainoa ja vähän sellainen isompi tanko kotona.

Miten paljon noiden avulla voisi saada vartaloa kiinteytymään? :)
Tiedän,että parhaat tulokset saisi kuntosalilla, mutta mulla ei ole mitään mielenkiintoa mennä niihin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on siis 25v jos se nyt tähän vaikuttaa. Ap

Vierailija
2/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemusta/tietoa? :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kerrot ensin, mitä tarkoitat oikealla ruualla ja kunnon lihalla.

Vierailija
4/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä 3-9 kk aikana riittää, kun teet sellaisia liikkeitä, joita jaksat n. 30-45 sekuntia tehdä oikealla tekniikalla. Pari-kolme sarjaa.

Maastaveto olisi hyvä liike tehdä, mutta turha tehdä 10 kg painoilla.  Yhden jalan kyykky niin, että tulee tarpeeksi syvä liike (mitä syvempi, sitä enemmän vaikuttaa pakaralihakseen).  Kolmasosakyykky, mitä usein näkee kuntosalilla, rasittaa polvia, kun suunnanvaihto tapahtuu ylöspäin lähtiessä (lisäksi on enemmän painoa, kuin normaalissa kyykyssä, joka myös rasittaa polvia).

Proteiinin päiväannokseksi riittää 1,5 g/painokilo, eli 60 kg henkilölle 90 g proteiinia.

Alkukuukausien jälkeen voit tehhä 6-8 toistoa isompien lihasryhmien kanssa harjoitellessa, olkapäille ja muille pienemmille lihaksille n. 12 toistoa.  12 toistoa tarkoittaa, että jaksat tehdä 12 toistoa, eikä sitä, että jaksat tehdä 20 toistoa, mutta teet 12.  Kun esim. kyykyssä käytät isompia painoja, lihakset kasvavat saman verran kuin jos tekisit pienemillä painoilla enemmän toistoja, MUTTA tulee enemmän voimaa.

Noh, aiheestahan on tuhansia kirjoja, esim. Frédéric Delavier: Strength Training Anatomy, Rippetoe: Starting Strength..

Vierailija
5/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosta saat kyllä tuolla. Syö monipuolisesti niin jaksat treenata.

Vierailija
6/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Minäkin olen laihaläski. Olen alkanut syömään terveellisemmin 8 kk sitten (jätin pois kaikki karkit pullat limut ym, syön joka päivä kasviksia ja prodea ja rasvaa). Aloin samaan aikaan tekemään joka päivä pitkän kävelylenkin, vaihdon hissin portaiden kiipeämiseen jne. Kunto on kyllä noussut ja terveempi olo, mutta olen edelleen yhtä laihaläski, en sen kiinteämpi kuin aiemminkaan :D .

Vierailija
7/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei voi kiinteytyä. Että vihaan tuota sanaa. Se on naistenlehtien keksimä termi sille, että rasvaa palaa. Jos haluat olla timmi ja urheilullisen näköinen, sinun pitää kasvattaa lihaksia ja laihduttaa ylimääräinen rasva pois. Pelkällä kotijumpalla harvoin onnistuu. Lihaksia kasvatetaan kunnon painolla ja lyhyillä sarjoilla.

Vierailija
8/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.fitnessblender.com

Kuntosaleja ei tarvita mihinkään.

Vierailija
9/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan huhkit. Ruokavalion muutos ja kävely riittävät pitkälle.

Vierailija
10/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan huhkit. Ruokavalion muutos ja kävely riittävät pitkälle.

Jatkan: ja voit jopa väsyä liian tiukkaan ohjelmaan.

Vierailija
11/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinterestistä löytyy tosi hyviä treenejä joita voi tehdä kotona. Kirjoitat vaan "booty workout" niin löytyy vaikka mitä. En minäkään telinevoimistelijana käynyt koskaan kuntosalilla vaikka olin todella hyvässä kunnossa. Säännöllinen lenkkeily, kotitreenit omaa kehonpainoa hyödyntäen ja terveellinen ruokavalio, ei siihen timmiin kroppaan muuta tarvita.

Vierailija
12/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali on tietenkin paras paikka, miksi se ei kiinnosta? Edustaako jotain vääränlaista kulttuuria ja ajatusmaailmaa sinulle? Minäkin vierastin aluksi ja suorastaan repesin nauramaan ekalla kerralla, kun olin niin out of place, mutta kyllä ajatus alkoi siitä normalisoitua ja nykyään on mukavaa käydä.

Ei se ole mitenkään pinnallisempaa kuin kotona treenaaminen.

Vierailija
13/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laiha läski" - Ettei sinulla olisi bulimia?

Vierailija
14/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu kotona! Lihaksetkin saa kasvamaan. On kokemusta. Huomaat kyllä sitten kun kotitreenissä ei enää ole riittävästi haastetta. Siihen menee kuitenkin useampi kuukausi. Itse tein näin: ma kädet, hartiat, rinta, ti vatsa ja selkä, ke jalat, pe kaikkia (kiertoharjoittelu), la lenkki, su lepo/venyttely. Ruokailu meni näin: kolmella aterialla 200g kasviksia, n.100g lihaa/kalaa (ei possua, ei marinoituja) tai munia joista osa ilman keltuaisia, jokin rasvan lähde (avokado, pähkinä/siemenet, oliiviöljy, luomuvoi). Kahdella treeniä ympäröivällä aterialla noiden lisäksi hyviä hiilihydraatteja oman reilun kourallisen verran eli riisiä, bataattia, perunaa tai kauraa. Pari desiä marjoja päivässä ja enintään yksi hedelmä. Mun kroppa muuttui kahdessa kuukaudessa ihan toiseksi. Lähtötilanne oli siis surkea :)

Vierailija
15/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Laiha läski" - Ettei sinulla olisi bulimia?

Korjaan siis anoreksia.

Vierailija
16/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Minäkin olen laihaläski. Olen alkanut syömään terveellisemmin 8 kk sitten (jätin pois kaikki karkit pullat limut ym, syön joka päivä kasviksia ja prodea ja rasvaa). Aloin samaan aikaan tekemään joka päivä pitkän kävelylenkin, vaihdon hissin portaiden kiipeämiseen jne. Kunto on kyllä noussut ja terveempi olo, mutta olen edelleen yhtä laihaläski, en sen kiinteämpi kuin aiemminkaan :D .

Kävelemällä ei kiinteydy. Vaatii lihaskuntotreenejä useamman kerran viikossa.

Vierailija
17/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet jos saan kysyä? Eikö sinulla ole aviomiestä joka rakastaa sinua sellaisena kuin olet?

18/18 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei voi kiinteytyä. Että vihaan tuota sanaa. Se on naistenlehtien keksimä termi sille, että rasvaa palaa. Jos haluat olla timmi ja urheilullisen näköinen, sinun pitää kasvattaa lihaksia ja laihduttaa ylimääräinen rasva pois. Pelkällä kotijumpalla harvoin onnistuu. Lihaksia kasvatetaan kunnon painolla ja lyhyillä sarjoilla.

Ei pidä paikkaansa tuo loppuväite.  Kehonrakennuksessa lihaksia kasvatetaan nimen omaan suhteellisen pitkilläkin sarjoilla ja kohtuullisilla painoilla ja mahdollisimman monipuolisesti. välillä raskailla lyhyitä, välillä kevyemmillä pitkiä.  Räjähtävää voimaa kasvatetaan suurilla painoilla ja lyhyillä sarjoilla, esim voimanostossa.  Kotona voi aivan hyvin myös kasvattaa lihasmassaa kun tietää mitä tekee ja jos ei tavoittele suuria kehonrakentajan lihaksia tai kovia voimanosto tuloksia.  Ap:elle varmasti kotitreeni on ihan riittävää jos vain pystyy pitämään motivaation yllä itsenäisesti.