Elotähkät viikkoon 28
Kommentit (92)
SIsuliini: En tiedä, mutta ehkä voisi kokeilla (jos edullisesti mahdollista) tukivyötä. Onko muuten vielä mahdollista jostain neuvoloista saada lainaan, täällä päin sai jossain vaiheessa.. Itse en ole moista oikeasti edes nähnyt, mutta eikös se mene myös lonkkien päälle, joten tukisi siinä sitten koko alakroppaa... * viskelee täysin hatusta ehdotuksen *
Mie en ole nyt aikoihin synnytysunia nähnyt, hyvä niin, alussa ne oli suurin osa kaikkea muuta kuin mukavia!
ON: Ei vielä synnytysenteilyjä, toivotaan nyt että ennustaja olisi täysin väärässä =) Ilta oli aikas kurja, mutta aamu on mennyt taas tosi hyvin. Illalla painuin kyllä pehkuihin jo puoli ysin aikaan ja olisin voinut jatkaa kyllä aamulla vielä pari tuntia helposti..
höh, siementäjä soitti olevansa kohta pihassa... myöhemmin lisää
-E- 32+
Harmaalta näyttää keli, höh! Huomenna pitis alkaa arskan taas näkymään...Mulla muuten menee öisin silleen, että herään joka yö tasan kello 3 veskiin ja sitten aamulla on kuitenkin armoton pissahätä ja sama täälläkin - hätä on aivan mahotonta, mutta silti vaan pieni liru tulee :p
Mukava oli kuulla, että *Violetilla ja poitsulla* kaikki hyvin :)
*Sisuliini* Eipä niihin liitoskipuihin oikein mitkään kikkakolmoset auta, mutta tosta *Emman* mainittemasta tukivyöstä vois olla apuja sulle :) Jos neuvolasta ei saa, nii ainakin sairaaloiden/tk:n apuvälinelainaamosta on mahollisuus lainata noita tukivöitä.
Mikähän ihme vauhtimimmin täälä mun mahassani (taas) kasvaa?! Hih! Eilen oli aivan mahotonta jylläämistä ja sama homma jatkunu aamusta lähtien. Ja voe kiesus, ko alakertaa vihloo. Oiskohan kenties likka vaihtanut nyt asentoa, ko noin hyvin iskee...Itellä vasta viikon päästä nla ja sitä seuraavana se kokoarviojuttu ä-polilla.
Maanantain jatkoja, pakko mennä - neiti sotkenu ittensä mustekynällä melkosen kiitettävästi tossa.
Täällä yö meni hikoillessa ja kipuilujen kanssa,mullakin sellanen fiilis et paikat on ruvennu lyhentyy:)no mul on vast elokuus neuvolalekuri:Set pitää kyl jutella ton neuvolatädin kans jos nää kipuilut(supistukset,häpyluukivut,liitoskivut,menkkajomotukset) jatkuu niin jos voi mitenkään saada löähetettä äippäpolille..ei viittis päivystykseen sen takia lähtee et tarkastaa vaan tilanteen...
Näin unta et neuvolatäti soitti ja pyysi tulemaan mahdollisimman pian neuvolaan...että mulla on raskausmyrkytys ja joudun kätilöopistolle sisään..toivotttavasti ei ennettä ollu:)unessa olin rv 35 ja synnytys jouduttiin käynnistämään:)vaavilla oli kummiskin kaikki hyvin:)<3
Turvotusta on on ja on..hokoilen,ja oon pirun äksyks tullu:)ja tänään oli taas sellanen olo kun ois eilen ollu baaris:D
Sain siivottua vaatehuoneenkin eilen ja järkkäsin vauvanvaatteet sinne:)juu juu pitää ottaa iisisti mut minkäs mahtaa kun saa siivouskohtauksen:D
Oikein aurinkoista ja ihanaa alkanutta viikkoa,toivottavasti masukit malttaa viel hetken pysyä yksiöissään ja toivotaan et tällä viikol olisi helepompaa noitten kipujen kans!
*Violet* onneksi kaikki on mennyt hyvin<3
Ja äkkiä piti vielä kertoa että molemmat ennustajat ennusti lapsen syntymäpäiväksi 14.8:Dtoinen ennusti sukupuolen kyllä väärin mut nooh...
Ja mä sain fysiatrilta tun tukivyön mut mua alkaa supistaa kaikki mikä masun eteen tulee..alussa ois varmaan ollukin hyödyllinen...ja meijän neuvolasta saa sen lausunnon jos tarvii tukivyötä niin saa haettua sen sielt vuokraamosta...
*ON*:Niin eli neuvolatäti ei ollu paikalla tänään ja ajattelinkin et pitäskö kummiskin soittaa äippäpolin päivystykseen?mulla on kokoajan sellanen olotila kun ois vuosisadan krapula:D:S ja ne muut (turvotus,hallusinaatioiden näkeminen ja päänsärky)toisaalta vois käydä tossa terveyskeskuksessa mittauttaan verenpaineen...vai ootanko perjantaihin kun on neuvola..jotenkin sitä pelottaa mennä lekuriin jos onkin sitä myrkytystä...mut pakkohan se on selvittää että tiedetään vauvalla olevan kaikki hyvin ja mammalla...se on vaa kurjaa kun kättäril saa siel päivystykses niin "töykeetä"palvelua:S Tulee aina fiilis et sori että tulin...mut nyt lepään ja ilmoitan heti jos lähen käymään..
Just neuvolassa kävin ja siellä kaikki ok. Painoa tullu taas 500g per viikko huh huh..Käsikopelolla arvioi vauvan kooksi noin 3kg, lohdutteli ettei tule mitään 4kg vauvaa mun kropasta, sitä kun olen pelännyt jo nuitten sokereitten takia.
A-J: MIkä päivä sulla on aika äitipolille? Mulla on 18.7.
Snowflake: Mene käymään tk:ssa ainakin niin saat varmuuden ja mielenrauhan =) Tai sitten kättärille, mä en tiedä mikä käytäntö teillä siellä on tollasten asioiden suhteen, mutta sen tiän, että siitä niille hoitajille palkka maksetaan, että ne hoitaa ;) Sun lapsihan siinä on kyseessä. Onko sulla kuitenkin pissa ollu puhdas? Sen pissanhan voi käydä tosiaan tk:ssa kattomassa ja verenpaineen ja jos ne on ok niin sitten ei ole hätää.
Sanna ja nassikka 36+2 (vähiin käy päivät)
Violet: Mukava kuulla, että teillä menee hyvin vaavelin kanssa ja vauva kasvaa hyvin. =)
Mistä te nuita ennustuksia saatte? Kertokaa mullekkin ;)
Snowflake: mitä jos vaikka soittaisit sinne äippäpolille ja kerrot kaikki sun oireet ja kysyt pitäiskö tulla käymään vai ei, kerrot myös että terkkari ei oo tavoitettavissa ja että oot huolissasi...uskon että osaavat olla asiallisia neuvojensa kanssa...
Mä oon menossa naistenklinikalle synnyttämään ja oon aina saanut tosi hyvää palvelua puhelimessa.
Täällä vointi on aika hyvä, väsynyt toki kun ei noista öistä enää paljon iloa ole, häpyliitos kipuili jonkin verran aamulla, mutta sekin onneksi vain välillä kipeä, kokonaiset kaksi supparia taisin aamun aikana kärsiä, joten eipä paljon mitään. Maha alkaa olla isosti tiellä, kun täytyy istua jalat levällään ja esim. kyykistyä niin että maha mahtuu jalkojen väliin...
Huomenna on neuvola ja ensi viikolla sitten viimeinen neuvolalääkäri, aika nopeasti tässä sitä loppua kohden mennään....
Mä tässä aika uutena kirjoittelijana mietin voisiko noita raskausviikkoja lisätä tuohon nimen perään, kun mä oon aika pihalla kuka on milläkin viikolla, taitaa kuitenkin olla meitä täällä ihan koko kuukauden heitolla....
Mammeli ja pikkukolmonen 34+6
Ihana ilma tuli tänäänkin, vaikka aamusta näytti tosi ankeelta. Kävin vasta vaunuttelemassa nuorimmaisen tuolla ulkona ja kyllä pitää sanoa, että kesä on ihanaa aikaa - linnut laulaa, tuuli vähän humisee ja lämmin keli. Hih! Miehän alan vallan nostalgoimaan ;)
*SF* Kyllä mie sinuna soittasin ainakin sinne ä-polille ja kertosin oireet sekä kysyt mitä tehään. Saisit ainakin mielenrauhan asian suhteen ja jos tuntuu, että saat paskaa palvelua siellä, nii sanot että siehän se tässä oottava äiti oot ja tiiät parhaiten omat oireesi.
*Sannami* Mulla on 15. päivä sinne ä-polille meno. Ja se ennustaja-juttu on sellanen, että laita mailia tälle Madame Mammalle osoon: madam.mamma@luukku.com Toivottavasti toi on toimiva osoite ja jos jollakulla on joku muu oso, nii laittakaas tänne (sen verran utelias miekin oon ;) Ja siihen pitää laittaa (muistaakseni) milloin on la, mones lapsi, oma ikä ja olikohan muuta...
Aa ja mitäs sitä oli - kävin pössi tässä välissä tovin muualla, nii ajatus katkesi totaalisesti.
AJ ja mun viikot taitaa olla 33+1 vissiinkin, ko en piä oikein lukua noista viikoista ;)
tänään taas oli neuvola. Kaikki kunnossa, painoa tullut 270g viikko ja sf-mitta menee tuolla yläkäyrän tuntumassa. Vauva oli pää alaspäin ja terkkarin mukaan tuntu olevan aika alhaalla ja melkein kiinnittynyt.
Hemoglobiini oli taas vähän laskussa, kun en oo oikein tuota rautaa pystynyt tarpeeksi syömään - pienistäkin määristä tulee armoton ummetus. Mutta ei tuo neuvolantäti niin kovin huolestuneelta vaikuttanut.
Huomasinpa tänään sellaistakin että olipa vaikeaa tähdätä se pissanäyte siihen kuppiin kun ihan sokkona saa homman tehdä...;)
Ja tänään käytiin sitten kanssa ostamassa se pinnasänkykin, Brion Moon Lux oli tarjouksessa, kun on poistuva malli.
Ristiäisgalluppiin: me ei kuuluta kirkkoon, joten varsinaisia ristiäisiä ei pidetä. Jonkinlaiset nimenanto-juhlat olisi kyllä tarkoitus pitää täällä kotona, mutta ei vielä tiedetä mille joukolle - ehtiihän sitä miettiä. Sekin on miettimättä että pyydetäänkö vauvalle 'kummeja' ja jos pyydetään niin ketä... Itse ollaan yhden kirkkoon kuulumattoman pikkutytön kummeja, vaikka alunperinhän tuo kummius on kirkollisia juttuja.
Synnytysunista: kun tuossa yhtenä viikonloppuna kovasti supisteli, niin yllättäen näin sitten sellaista unta, että vaavi syntyi ja osasi heti kävellä (ja oli muutenkin sellainen parivuotiaan kokoinen)
Kohta saan mennä herättämään isännän päiväunilta ja patistaa remontoimaan. Päivänjatkoja
Pömppä ja 32+2
vastasi minulle että korttieni mukaan odottamasi vauva on tyttö ja syntyy 16.8.08, lisäksi saat pojan 2010 =D...saapa nähä. sukupuoli meni ainakin oikein...
Mä laitoin kanssa madam mammalle mailia, saa nähdä kauan kestää, että vastaa ja mitä vastaa =) En kyllä tiedä miten pitäisi suhtautua nuihin, mutta katsotaan mitä tuleman pitää =)
Päätin ajankuluksikin aloittaa sairaalakassin pakkaamisen ja ostoslistan vauvaa ja itseäni varten pitää myös kirjoitella valmiiksi ja käydä huomenna osteleen jo. Pitää aloittaa tuo rehkiminen jos siitä jotain hyötyä olisi =) tuskinpa...
Täällä on ollu niin ahkerasti keskustelua että meikäläinen ei meinaa perässä pysyä. =)
Ihanaa violet, että kaikki on kunnossa.
Jotain puhetta oli ollu unista. Mä näin juhannuksena unta että vauva syntyy 23.7. Hassua, kun aika synnytystapa-arvioon ja mahd. ulkokäännökseen on 22.7. Jospa se siitä vaikka käynnistyy...sen näkee sitte. Toisaalta aika pelottava ajatus..enää pari viikkoa. Tai eihän noita viikkoja muutenkaan enää paljon ole jälellä.
Joku kyseli viime viikolla mielialojen vaihtelusta. Täällä yks jolla vaihtelee mielialat silloin tällöin. Muistelin että pahimpana se oli varmaan joskus 10 viikkoa sitte mut nyt taitaa olla tulossa taas. Ei tarvi ku yks poikittainen sana ni johan sitä ollaan itkuun purskahtamassa..huvittaa välillä itteäkin.
ON: kovasti vauva myllää ja eilen illalla huvitti kun koko maha heilu mitä kummallisimmissa asennoissa. Kovasti ihmiset jo kaupungillakin kyselee vieläkö on pitkä aika kun maha heidän mielestään jo niin iso. Ai, musta kun se on pieni ja sievä. =) Oon saanu pari viime yötä nukuttua yllättävän hyvin..tyyny on ollu jalkojen välissä, kait siitä sit jotain hyötyä on. Normaalisti yöt on täällä tuskaa.
Jokohan siinä olis taas...jos vaikka huomenna heti takasin.
Sismus rv 35+2
Juu en saanut nyt neuvolasta ketään kiinni ja soittelen huomen aamuna sitten äippäpolille..jos ne on sitä mieltä et ei hätää niin haluun silti mennä vaik tk:seen tarkistuttaa verenpaineen ja pisun...Perjantaihin on kuiteski aikas pitkä matka vielä et olo voi pahentua tosi nopiaan,mulla on nyt 2 vuorokauen aikana tullu + 800g eli puolessatoista viikossa 2,8kg!!!oohhoh,ei ihme et turvottaa..mut just pelottaa kun on noita raskausmyrkytykseen viittaavia oireita!!:Smulla oli pisussa 0,5 g protskua ja paineet 116/76 normaalisti olleet 98/69 mut nyt on alkanu kohota..
Nyt meen lepuuttaa taas jalkoi kun ei pysty maata eikä seistä kunnol..ja nyt viel supparit päälle:S
Snowflake: hyvä että soitat sinne aamulla niin ei tarvi itekseen pähkäillä ja olla epätietoisuudessa!! Ja aika hurjalta tuntuu sun painonnousukin, varsinkin kun nyt ei mitään ylettömiä helteitäkään ole ollut mikä turvotusta helposti aiheuttaisi..
Hienoa että Violetilla ja pojalla kaikki hyvin!!
Me tehtiin miehen kanssa viime viikolla oma kesäreissu oikein ulkomaille... Nimittäin Tallinnaan. En ollut aiemmin käynyt ja halusin nyt mennä kun ei oikein pitemmälle enää uskalla lähteä. Ihan mukava kierrellä vanhassa kaupungissa mutta äkkiähän se oli nähty ja illalla hotellilla kyllä huomas että kävelty oli, maha oli aika pinkeänä. Ja vessassa sai rampata tämän tästä pitkin päivää. Yölläkin pari kertaa herään pissalle. Ja kyljen kääntäminen on aika ähinän takana ja mies sanoo että kuorsaan julmetusti :) Ite en sitä kyllä huomaa..
Perjantaina on neuvolanlääkäri ja sitä ultraa ajattelin pyytää jos vielä mennään alakäyrällä. Täällä (Tampere) kun ei mitään kokoarvioita käsittääkseni tehdä, mitään puhetta ei ainakaan ole ollut. Onko teillä muilla se ultrana vai käsikopelolla??
Tarttis kyllä pikkuhiljaa laittaa jotain jo vauvalle valmiiksi, mitään ei vielä ole. Sänky on varastossa ja hoitopöytä. Haluan kyllä hoitopöydän ottaa käyttöön ainakin alkuun, ei tarvi sitten selkä mutkalla vaihtaa vaippoja sängyllä tms.. vaatteet on pesemättä ja paikka niille katsomatta, uusia vaatteita ei ole ostettu yhtään.. Noooh, vielähän tässä ehtii, kai.. Vaikka minullakin välillä vihloo alapäästä aika lailla, tuntuu että vauva on jo aika asemissaan siellä.
Jotenkin ihan huomaamattaan ja nopeasti mennyt tämä toinen odotus.. Ei ole niin ehtinyt itseensä keskittymään ja kaikkea miettimään ja valmistautumaan. Vauhtiakaan ei oikein aina pysty hidastamaan kun juoksee tuon kohta 3v. perässä :) Vaikeampi kyllä pitää tyttöä jo sylissäkin kun heti alkaa vihlomaan alapäähän jos vähänkin mahaan tulee painetta ulkoapäin, ilmeisesti vauva hermostuu jos joku painaa mahaan ja heiluu sitten vastaavasti pienissä tiloissaan :)
Äh, en nyt muistamitä galluppia täällä olikaan menossa mutta koitan palata nopeammin asiaan kun aiemmin.
Hyviä vointeja ja jaksamisia kaikille!!!!
Ja Snowflake tule sitten kertomaan mitä sulle sanottiin, tsemppiä!!!
Hanna 35+0 (kait) :)
Ja aurinkoista tiistaita..
Täällä ihan hyvon nukuttu yö, ei ollut nyt niitä liitoskipuja.. Yöllä ainakaan..
Piti kysymäni että onko ne liitokivut ja häpyluukivut eri asia? En oikeen tiedä=)..
Hih..
Mä herään kanssa yöllä kerran pissille ja se on 2-3 aikaan yöllä, sitten aamulla on kuitenkin julmettu pissihätä.. Ja nyt janottaakin melkeen koko ajan..
Tänään pitäisi jaksaa mennä tuonne kaupunkiin ja ostella viimoisia tavaroita.. Ja huomenna onkin jo neuvola, kauhee kun aika menee nopeesti..
Mielialan vaihteluita on mullakin, huomasin eilen kun mieheni sanoi jotain vitsillä niin suutuin ja aikasemmin olin jo purskahtanu itkuun.. Ja kiukkunen oon kuin ampiainen.. Enkä tahallani.. Eilen just tuli riitaa siitä kun hän vitsiä väänti jostain mulle mukamas niin tärkeestä asiasta..
Äippäloma alko eilen=).. Hihiii..
Vauvan paikkoja ei saatu sitten viikonloppuna kuntoon kun auto hajos ja pitihän se korjata.. Kiva.. No vaatteet oon pessy, mutta muuta ei olekkaan valmiina.. Ens viikonloppuna alan itkemään jos ei ala mitään tapahtumaan, tuo ukkoni on vaan sellainen että se suuttuu jos alan itkee.. En tiedä miksi..
Mutta hyvää päivän jatkoja.. Tuun sitten ilmotteleen mitä ostin=)
Snowflake toivottavasti kaikki on hyvin ja hyvä että soitat sinne äpolille... Tsemppiä ja halauksia..
Sisuliini 35+2(suunnilleen, en oo varma) =)
Tosin vessassa sai ravata ihan tosi usein. Edellisenä yönä kun ei ollu tota vessarallia ni selkään koski niin kovasti ettei saanu nukuttua. Ei ole helppoa ei...
Nyt on päästy tässä raskaudessa niin pitkälle, et viimeksi mulla oli tässä vaiheessa jo vauva sylissä... Pieni sellainen :) Nyt on supistukset rauhottunu oikeestaan kokonaan eli eiköhän tuo pikkunen vielä pitkään viihdy tuolla yksiössään. :) Viime yönä pikkunen kyllä melskas ihan kauheesti. Tuntu jo välillä että se varmasti kohta "tipahtaa" tuolta jalkojen välistä, kun tuntu et koko ajan se vaan puskee päätänsä alemmas ja alemmas. Välillä piti jo kuulostella et lorahteleeko jotain, mut se oli kyllä ihan mielikuvitusta vaan.. :)
Loppuviikosta ois viiminen neuvolalääkäri ja ens viikolla sitten kokoarvio synnärillä. Tai siis äitipolilla. Ja kyllä se siellä ainakin ihan ultralla tehdään.. Joku kun asiaa kyseli, en vaan enää muista kuka :)
Mutta tällästä tänne. Ulkona näyttää siltä et tänään vois taas vaikka sataakin.. Sit pitäs keksiä ton meijen 3 veen kanssa jotain kivaa tekemistä sisällä ettei kaadu seinät niskaan...
Puh-karhu 35+
Vietettiin eilinen lasten kanssa ystävien luona. Ajelin sinne navigatorin opastuksella ja reilu tunnin matka takaisin illalla oli jo aika väsyttävä. Oli kuitenkin tosi hauskaa ja jotenkin mulla on sellainen lomahuuma päällä.. On ihanaa, kun ehtii tehdä muksujen kanssa yhtä sun toista.
Tänään siivoan. Mun vanhemmat tulee lasten kanssa leikkimään ja minä tartun imuriin.. Valmiiksi jo pistelee ja nippailee, mut eiköhän se siitä.
Hurjalta kuulosti nuo sun oireet SF. Toivottavasti saat selvyyttä asiaaan.
Mä en ole viime aikoina nähnyt unia synnytyksestä. Mieheni oli nähnyt unen, jossa vauvalta puuttui sormet ja varpaat, mut onneks ne on jo ultrassa nähty..
Tuo synnytystapa-arviointi jää meiltäkin uupumaan. Neuvolassa on kyllä lääkäri viikolla 36 ja hän myös ultraa, mutta ei siinä ole koskaan mistään kummemmasta puhuttu tai synnytystä suunniteltu.. Ehkä lääkäri sitten lähettäis eteenpäin jos olis tosi iso vauva kyseessä tai muuta. Joku kyseli, et onko kokoarviota tehty ultralla vai käsikopelolla. Mulla on tehty aiemmissa raskauksissa molemmat ja käsikopelolla on menty lähemmäs totuutta. Taitavia ja kokeneita ovat hyppysistään nuo kätilöt..
Ristiäisistä oli myös kyselty. Meillä on järjestetty nimiäiset vauvojen ollessa parin kuukauden iässä. Paikalla on ollut lähisuku ja "kummit". Olemme halunneet nimetä kummit lapsille, vaikka heitä ei ole kirkkoon kastettu. On ollut mukavaa, kun lapsilla on ollut joku nimetty "tärkeä" aikuinen..Nimiäiset olemme järjestäneet kotona, niinkuin varmaan nytkin.
Hirveellä vauhdilla tää heinäkuu painelee eteenpäin. Mukavaa, mutta toisaalta voisi nautiskellä vielä tästä kahden lapsen kanssa jaetusta arjesta vähän pidempään. On tää jo sen verran helppoa noiden "isojen" kanssa ;=)
Lyle 33+2
Eilen kirjoitin maratooni-romaanin tänne ja sitten tulikin teksti; valitettavasti keskustelut ovat väliaikaisesti pois käytöstä ja mun kirjoitus katosi...:(
No, eilen oli kuitenkin neuvola taas, nythän niitä on viikon välein...kaikki arvot ok ja ennallaan, sokrua oli hieman pissassa...mutta olin syönyt ananaspurkin pari tuntia aiemmin ja mysliä. Painoa ei ollut tullut yhtään...mulle tosi positiivinen juttu. Nyt on kaikenkaikkiaan tullut 10 kg siis.
Eilen oli sellainen supistuspäivä..liki koko ajan sellaista nipistelyä ja supistelua ja iltaa kohden tuli sellaisia selkäpolttojakin...mutta ihan siis epäsäännöllisiä. "Alakerrassa" on alkanut tuntumaan noita viiltelyjä ja sitten sellaista ihme kihelmöintiä...parhaiten voi verrata siihen, miltä tuntuu ennen orgasmia...:o Neuvolan täti sanoi että paikat pehmenee ja aukenee...hope so. Yö oli kanssa melko rankka supistelujen kannalta, mutta nukuttua sain jollakin lailla.
Mulla oli nyt aamusta tullut Ennustaja-Elliltä vastaus ( kesti 1kk), ja hän ennusti mulle tyttöä ja syntymäpäivä olisi 27.7.2008. Madamehan ennusti aiemmin mulle siis poikaa ja syntymäpäiväksi 10.8.2008. Jospa kuitenkin tulisi tuo varma poika 27.7....minä olisin tyytyväinen. Toisaalta mulla pyörii koko ajan päivämäärä 24.7. mielessä, enkä tiedä miksi...ei ole kenenkään tutun syntymäpäivä. Saapas nähdä, kaikella järjellä ei voi mennä elokuulle saakka kun paikat tekee jo niin kovasti hommia....
Ristiäiset on meillä nyt kokonaan kotona, kun on tää tuore talokin. Esikoisen ristiäiset pidettiin puoliksi seurakunnan tiloissa ja kahvitus kotona, kakkosen ristiäiset kokonaisuudessaan anoppilassa, kolmannen ristiäiset kokonaan seurakunnan tiloissa. Vieraina vain kummit perheineen ja lähin perhe. Kummeja meillä on kaikilla lapsilla kolmet, nytkin tulee ja ne on kysytty jo.
Nimi on jälleen epäselvä...on kaveri alkanut viimeisen kuukauden aikana vaikuttamaan vilkkaalta tapaukselta, joten mitään "viilipytty"-nimeä ei voi ottaa...katsotaan miltä mukelo näyttää kun syntyy...
Mulla on sairaalakassikin jo miltei valmis. Kaikki alkaa olla mallillaan, pari komeroa pitäisi käydä läpi...liinavaatevarasto lähinnä.
Huomenna kakkonen täyttäää 6 vuotta ja pitäisi alkaa siivoilemaan paikkoja. Sain leivottua sunnuntaina parit piirakat ja kakun teen vasta huomenna. On siinä siltikin jaksamista kun pitää valvoa lapsilaumaa ja tarjoilla aikuisille ja lapsille....
Saisi ilmat taas lämmetä hieman...kylmältä tuntuu taas. Vointeja kaikille ja ihan kohtahan meillä kaikilla on ikiomat nyytit kainalossa!!!
TarjaMamma rv 35+6 ja poju
Ajattelin aloittaa uuden keskustelun=)..
Mukavaa Viola että kaikki on hyvin ja poika kasvaa.. Hyvä juttu..
On: Liitoskivut ovat kauheat.. Tai sattuu kaikki liikkeet mitä jaloilla tekee..=(.. Kävely on hankalaa ja tuskasta.. Onko siihen mitään "lääkettä"? Panadolia olen ottanut aina silloin tällöin jos on tiedossa jokin pidempi seisoma tai liikkumis projekti..
Viime viikolla oli puhetta ristiäisistä, näillä näkymin pidämme appiukolla, kun meidän talo on niin pieni.. Ja kutsun tulevat saamaan omat vanhempamme, isovanhempamme, sisarukset ja ihan lähin suku myös meidän kummit saavat kutsun.
Tällä viikolla on taas neuvola ja ensi viikolla viimoinen lääkäri.. Itselläni on sellainen tunne että kohdun kaula olisi lyhentynyt, mutta en kyllä tiedä varmaksi.. Mutta jossain on sellainen kutkuttava tunne.. Hih.. Ainakin itselläni olisi tunne että vauva olisi laskeutunut kun vessassa saa juosta koko ajan ja kyllä hieman supisteleekin.. Huomenna olisi kaupunki reissu edessä ja ostettavaa ihan kamalasti.. Pitää koluta Lahden kaikki lastentarvikeliikkeet yms läpi..
Tuosta sukupuoli ym galluppiin, niin mieheni näki yksi yö sellaisen unen että tyttö tulee 30.7. Itselläni on kyllä ollut sellainen tunne että poika tulee, mutta saas nähdä kumpi sieltä putkahtaa ja milloin.. Itse olen nähnyt yhden unen synnytykseen liittyen ja se oli kamala painajainen..
Mutta hyvää alkavaa viikkoa ja toivotaan ettei olisi kovin paha ja kipuinen viikko kenellekkään..=) Aurinkoista ja suuria halauksia..
Sisullini 35+1