Miten sinä saat painosi pysymään kohtuullisena?
Minä saan laihduttamalla joka kevät kertyneet kilot joita on yleensä 3-7. Jojoilu ei liene paras tapa mutta mielestäni parempi kuin se että kartuttaisin vuosittain tuon määrän ja olisin aika mielenkiintoisen kokoinen 10 vuoden kuluttua.
Ongelmani on herkuttelu, karkit sipsit siideri. Ja liian isot ruoka-annokset. Ei siinä runsas kasvisten käyttö auta.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ottaisin neuvoja vastaan. Olen koko ikäni ollut alle 50-kiloinen, nyt reilussa vuodessa painoa on tullut 12 kiloa lisää. Elämäntavat on samat kuin aiemmin ja ikää on 26 vuotta. Olen yrittänyt laihduttaa, mutta paisun vain! En tiedä mitä tehdä, luovutan kohta ja lihon 100-kiloiseksi. :(
Elämäntavat ei varmasti ole samat, tai sitten olet alkanut käyttämään jotain nestettä keräävää lääkettä. Mieti tarkkaan niitä tapojasi. Onko joku hyötyliikunta jäänyt pois? Onko tullut tavaksi napata pulla kahvin kanssa joka päivä kun se ennen oli vain pari kertaa viikossa? Valvotko pitempään ja syöt illalla siihen aikaan kun ennen menit nukkumaan? Joku muutos siellä taustalla on tai sitten se on oikeasti joku kasvain tai muu sairaus, joka kerää painoa.
Vinkki niille jotka tosissaan haluavat pudottaa painoa:
Pienentäkää ruoka-annoksen koko, vähentäkää siitä esim. neljäsosa, ja tehkää siitä rutiini.
Paino putoaa ilman että edes huomaatte eivätkä kilot tule takaisin.
Moni ylipainoinen syö liian suuria ruoka-annoksia tajuamatta että annosten koot ovat syynä lihavuuteen, ei herkut.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki niille jotka tosissaan haluavat pudottaa painoa:
Pienentäkää ruoka-annoksen koko, vähentäkää siitä esim. neljäsosa, ja tehkää siitä rutiini.
Paino putoaa ilman että edes huomaatte eivätkä kilot tule takaisin.
Moni ylipainoinen syö liian suuria ruoka-annoksia tajuamatta että annosten koot ovat syynä lihavuuteen, ei herkut.
Pitää myös ymmärtää, miten sen annoskoon pystyy pienentämään. Se ei onnistu pelkästään määrää vähentämällä, vaan täytyy kiinnittää huomiota myös siihen ruuan sisältöön. Nälkäisenä ei pysty laihduttamaan eikä elämään.
Rakastan herkkuja. Hoikka en ole, mutta normaalipainoinen. Urheilen paljon, kohtuullisen rasittavaa+rasittavaa liikuntaa 6-7 tuntia/vko + hyötyliikunnat.