Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinä saat painosi pysymään kohtuullisena?

Vierailija
28.03.2017 |

Minä saan laihduttamalla joka kevät kertyneet kilot joita on yleensä 3-7. Jojoilu ei liene paras tapa mutta mielestäni parempi kuin se että kartuttaisin vuosittain tuon määrän ja olisin aika mielenkiintoisen kokoinen 10 vuoden kuluttua.

Ongelmani on herkuttelu, karkit sipsit siideri. Ja liian isot ruoka-annokset. Ei siinä runsas kasvisten käyttö auta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kohtuullisia annoksia terveellistä ja monipuolista ruokaa. En napostele. Harrastan paljon urheilua.

Vierailija
2/25 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 2-3 kertaa päivässä ja silloin ahdan itseeni niin paljon kun mahtuu. En harrasta välipaloja enkä koe nälän tunnetta ikävänä. Tykkään kasviksista enkä juuri välitä sokerista. Paino pysyy kivana mitenkään yrittämättä vaikka syön mitä haluan. Välillä kyllä sikailen suolaisella ja rasvaisella ruualla, mutta se on niin harvoin ettei sillä ole mitään vaikutusta painoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ruokani normaalirasvaisena, aterioita 3-4 päivässä. En syö eineksiä ja sokeriherkkuja voin joskus harvakseltaan maistaa.

Vierailija
4/25 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain silloin, kun on nälkä. Simple as that.

Vierailija
5/25 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei toimi muu kuin näpit irti herkuista paitsi perjantaisin. Ja muina päivinä sellaista ruokaa joka pitää verensokerin tasaisena eli hitaita hiilareita, proteiinia ja kasviksia. Kunnon ateriat ettei ole nälkä koko ajan.

Vierailija
6/25 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön neljä kertaa päivässä ja lopetan, kun olen kylläinen. Paino on pysynyt tismalleen samana 20 vuotta.

Vierailija
7/25 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä berliinimänmunkkeja, suklaata, keksiä tai pullaa joka päivä. Tiedän, olen sokerikoukussa. Odotan päivää jolloin syöminen alkaa näkyä painossa. Ehkä sinä päivänä kun täytän 30. Siihen on onneksi vielä kolme vuotta.

Vierailija
8/25 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele syömistä painon kannalta ja pysyn hoikkana. Syön kun on nälkä, noin 5 krt päivässä. Pyrin syömään monipuolisesti. Syön myös epäterveellistä, mutta yritän pitää kokonaisuuden hyvänä. Kartan kevyttuotteita. Alkoholin käyttö on aika pientä. Ajattelen syömisen terveyden ja jaksamisen kannalta ja siihen kuuluu myös herkuttelu, mutta ei ylenmääräinen. Kehoni myös toimii aika nopeilla kierroksilla, koska syön vähintään yhtä paljon kuin minua jonkun verran pidempi ja painavampi mieheni, enkä liho. Liikunta on tällä hetkellä pelkkää kävelyä 0-3 kertaa viikossa.

Vierailija
9/25 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan mitä vain ja milloin vain mutta nähtävästi en liikaa. Sama paino jo 30 vuotta.

N51

Vierailija
10/25 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuhimo vähenee kun syö säännöllisesti ja nukkuu tarpeeksi. Ylipäätään kun syö vaan nälkäänsä eikä hirveän tiheäenergista sapuskaa, niin ei siinä mitään sen kummempaa tarvi. Ja tissuttelua pitää muutenkin rajoittaa, maksa ei tykkää joka päiväisestä tissuttelusta vaikka ei mitään ongelmaa muuten olisi.

Vierailija
11/25 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön: salaattia, vihanneksia, juureksia, marjoja, kanaa, kalaa, munia, kaurapuuroa, ruisleipää, jogurttia (maustamatonta), juustoja, pähkinöitä, hedelmiä ja 100%:sta hedelmä ja marjamehuja.

En syö: pizzaa, hampurilaisia, makkaraa, ranskalaisia, kebabia, punaista lihaa, vaaleaa leipää, kakkuja, keksiä, sipsejä, karkkia.

Nautin kerran pari kuukaudessa kohtuudella: suklaata, jäätelöä, maksalaatikkoa, korvapuustia, mustikkapiirakkaa, lakritsaa, GT, viiniä.

Paino on pysynyt vuosia kohtuullisena.

Vierailija
12/25 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaksi-kolme kertaa päivässä. Rasvaa runsaasti, proteiinia sopivasti, hiilareita niukasti. En laske kaloreita, mutta joskus kun on ollut tylsä päivä, olen laittanut joidenkin päivien syömiset laskuriin ja siitä on tullut aina n. 1800-2000 kcal. Kohtuullisen raskas työ, en muuten harrasta liikuntaa mitä nyt koiran kanssa päivittäin lenkkeilen ja treenaan. Vapaapäivinä syön selvästi niukemmin vaikken niin suunnittele, se tulee luonnostaan. Että kun on vähemmän aktiivinen, niin tekee mieli vähemmän ruokaakin.

Vierailija
13/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kun on nälkä, säännölliset ruoka-ajat ja pienet annokset.

Kaikkea menee, eilen suklaapatukka, toissapäivänä 1 cookie kahvin kanssa - eli en kieltäydy mistään hyvästä. Em huolimatta edellisviikkojen matkakilot on nyt poissa (1.5 tuli 2 viikossa) ja paino tuntuu putoavan lisääkin. Hiilareissa kohtuullisuus, yritän pysyä alle 150g. En edes ole himoliikkuja - kerran viikossa treeni ja toisena vesijuoksua/jumppaa. Muuten kesäisin hyötyliikuntaa pihalla.

Kaikki ruoka tehdään itse, paljon pataruokia joissa on kasviksia mukana. Kasvisruokia, kalaakin välillä, kanaa monella tavalla. Kastikkeita vähemmän ja jos tehdään niin tomaattipohjaisena.

Pikaruokaa (pizzaa, mäkkäriä) kerran kuukaudessa, sipsejä 2x vuodessa (vappuna ja uutenavuonna). Karkkipäivä koko perheellä (joo, fuskasin tuon suklaapatukan eilen kun en ehtinyt lounaalle). Heikkoutena jäätelö mutta siitä olen nyt päässyt hieman irti, ennen söin joka päivä.

38v saakka olin laiha, nyt normaalipainoinen

n56v, 4 lasta.

Vierailija
14/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ottaisin neuvoja vastaan. Olen koko ikäni ollut alle 50-kiloinen, nyt reilussa vuodessa painoa on tullut 12 kiloa lisää. Elämäntavat on samat kuin aiemmin ja ikää on 26 vuotta. Olen yrittänyt laihduttaa, mutta paisun vain! En tiedä mitä tehdä, luovutan kohta ja lihon 100-kiloiseksi. :(

Vierailija
15/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön viisi kertaa päivässä ihan normaalirasvaista ruokaa ja vältän kevyt tuotteita. Tiheä, tasainen ruokailurytmi pitää minulla nälän kurissa eikä sitten tule niitä mielihalujakaan niin paljoa. Alkoholia juon n. 4 kertaa vuodessa. Perjantai on koko perheen herkuttelupäivä. Avain asemassa minulla tainnut olla ajokortittomuus. Miehellä on kyllä auto, mutta käyttää sitä omiin työmatkoihin. Itse siis kuljen autolla perheen kanssa lähinnä vain ruokakauppaan. Työmatkat kävelen, kevään tullen ajan pyörällä. Pelkästään työmatkasta tulee päivässä 6 km liikuntaa. Lisäksi kotona tapahtuva hyötyliikunta ja lasten kanssa ulkoilu. Muuten en harrasta liikuntaa ollenkaan.

56kg/169cm

Vierailija
16/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ottaisin neuvoja vastaan. Olen koko ikäni ollut alle 50-kiloinen, nyt reilussa vuodessa painoa on tullut 12 kiloa lisää. Elämäntavat on samat kuin aiemmin ja ikää on 26 vuotta. Olen yrittänyt laihduttaa, mutta paisun vain! En tiedä mitä tehdä, luovutan kohta ja lihon 100-kiloiseksi. :(

Aika iso muutos vuodessa, etenkin jos elämäntavat ei todella ole muuttuneet! Voisiko olla kilpirauhasarvoissa jotain? Sinuna kävisin lääkärin juttusilla.

Vierailija
17/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiä. Oon painanut saman verran ikäni. Raskauksien aikana lihon 30 kiloa ja taas vuodessa takaisin kuuteenkymmeneen kiloon. Syön ja herkuttelen paljon. Liikun myös paljon ihan jo siksi että olen lievä siisteysaddikti. Alkoholi ainakin on paha. Lapset ja koti ja pihatyöt työllistää..

Vierailija
18/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vain lihot, niin ruokavaliossa on se vika. Korjaa sitä.

Vierailija
19/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pysyi paino vuosia samassa. Nyt on tullut viisi typerää kiloa lisää. Enkä millään meinaa saada pois.

Mutta eilinen sokeriöveri (välipalapatukoita 3 kpl, Lidlin suklaasuukkoja, karkkipussi!!!) jälkeen älysin, että SOKERIHAN SE MINUA ON LIHOTTANUT viimeiset vajaat kaksi vuotta. Valittettavasti aikaisemmat viinilasilliset iltaisin muuttuivat pulloiksi. Jätin alkoholin - mutta tilalle "iltarentoutusta" varten tuli karkit.

Muutoin syön kasvis-kala-kana-ruisleipä-ruokaa. Vähän ja terveellistä pääasiassa. MUTTA TUO SOKERI...

Tosi hyviä neuvoja täällä. Täytyypä kiinnittää päivällä syömisiinsä enemmän huomiota, ettei illalla iske sokerinhimo.

Vierailija
20/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi