Mies ja siivoaminen
Sanokaa nyt herranjumala olenko kohtuuton akka ja aivan väärässä, jos vaadin hiukan enemmän kuin mitä tähän mennessä on meininki siivouksen osalta ollut! Tiedän, että näitä keskusteluita on ollut täällä pilvin pimein, mutta nyt oma mitta alkaa täyttyä ja miehelle ei mene perille millään että nyt ei ole kyse mistään parista kupista tai pienestä kränästä, vaan puhtaasti siitä, etten jaksa kävellä enää hänen perässään ja olla vastuussa kaikesta yksin. Vauva oli eilen illalla vähällä tukehtua ponnariin jonka löysi lattialta ja havahduin siihen, että mieshän pitää mua päävastuullisena asunnon kunnosta. Nimittäin mies oitis keksi että mä olen sen sinne pudottanut. Samaa hän ihmetteli kokakollapullonkorkeista, kun sellainen löytyi seuraavaksi vauvalta. Tässä on hauskin juttu se, että viimeksi torstaina ja perjantaina päätin pistää tuulemaan ja siivosin koko kämpän lattiasta kattoon. Viikonloppuna olin kotona sen verran, että kävin nukkumassa ja nyt kämppä on muuttunut samannäköiseksi kuin mitä se oli ennen suursiivoustani. Mielenkiintoista on, että mies oli kaiken aikaa paikalla tuon ajan mitä en ollut kotona.
Joka tapauksessa jos keitän maitopullot, enkä ehdi niitä noukkimaan kattilasta, niin mies ei missään tapauksessa kaada vettä pois ja nosta niitä kuivumaan. Olen ainoa, joka on tässä huushollissa puolen vuoden aikana pedannut sängyn, pessyn veskin, jääkaapin yms. Pyykit ovat viime perjantailta edelleen pyykkikoreissa odottamassa kaappiin laittamista. Ne, mitkä ovat narulla, ovat edelleen siellä ja mies on ladannut niiden päälle käytettyjä vaatteita. Päätin, että seuraan kauan ne pyykit saavat olla, mutta pian on pakko laittaa ne kaappiin, ettei mies sekoita taas likaisia vaatteita ja pyyhkeitä puhtaisiin (hyi helvetti). Keräsin keittiön pöydältä tyhjiä maitotölkkejä, ja kun kurkkaisn jääkaappiin, se on taas täynnä pilaantunutta ruokaa ja juomaa jollen sitä itse tyhjennä. Sen lisäksi löydän miehen sukkia tuhatpäin olkkarista, samaten sohvanalunen saisi täyttyä tavaroista aivan rauhassa jollen siivoaisi sitä.
Luulin, että tosiaan sotken kuin heikopäinen, mutta kokeiltuani useamman viikon ylläpitää siisteyttä tajusin etten tee pian mitään muuta. Kun lopetin sen, tajusin ettei mies havahtunutkaan kasautuvaan asuntoon vaan vei edelleen vain joka aamu roskat ja hiukan pyyhkäisi keittiön pöytää. Sen sijaan hänen jälkiään alkoi kasautua todella paljon ympäriinsä. Haluaisin olla vauvan kanssa sen aikaa kun en tee töitä, mutta mahdotonta kun kaikki aika menee tohon että kuljen miehen perässä.
Miten estää miehen taantuminen lapseksi lopullisesti vai onko tähän tulossa muutosta? en vain jaksa enää, että kaikki mitä täällä tapahtuu, tapahtuu siksi että mä teen sen. Alkaa raivo nousta.
Kommentit (16)
Jätä se miesvauva. Pääset paljon helpommalla kaksistaan sen oikean vauvan kanssa.
Siivoaminen kuten mitkään muutkaan kotityöt eivät kuulu miehellesi eivätkä miehille.
Koita hyväksyä elämänlakien todellisuus sillä ne ovat naisille kuuluvia naisten töitä.
Makaat kotona vauvan kanssa, ja mies käy töissä eikö niin? Kuka siellä kotona siis sotkee?
Käyttääkö miehesi ponnaria, vai olisiko sekin ihan omaa sotkuasi?
Onko sitä pillua pakko antaa kaikille valopäille?
Miten kahden aikuisen jääkaappi voi olla täynnä pilaantunutta ruokaa? Ostatteko ja teettekö te sitä ruokaa armeijalle? Miksi miehellä on tuhansia sukkia?
Kappalejako tekstiin, eihän tällaista jaksa kukaan lukea ja pilkutuskin olisi ihan paikallaan.........
Vierailija kirjoitti:
Kappalejako tekstiin, eihän tällaista jaksa kukaan lukea ja pilkutuskin olisi ihan paikallaan.........
Entä peukutus, olisiko sekin paikallaan?
Kuulostaa vähän siltä, että miehen pitäisi tehdä kaikki sillä aikaa kun sinä omit lapsen kokonaan itsellesi?
Otan osaa. Hirveän moni mies taantuu lapsen tasolle naisen äitiysloman aikana eikä palaa ennalleen, kun nainen palaa töihin. Joko kestät tuon tai eroat, muutosta miehen käytökseen on liki mahdoton saada.
Meillä mies valitti pari päivää sitten huulet tötteröllä, kun roskikset on niin täynnä ettei mitään sovi sinne. Mies jätti sitten roskat käsistään tiskipöydälle, mutta ei vienyt täyttä pussia roskiin. Viimeksi kävi samoin pari viikkoa sitten, silloin sanoin miehelle, että voithan sinäkin sen viedä roskiin. Mies suuttua möksähti.
Koti ei ole kenenkään hotelli, joten nuo aiemmat poikamiesvastaajat saavat luvan pysyäkin poikamiehinä. Kukaan nainen ei halua vellihousua vätystä vaivoikseen.
Mä kuskailen ihan natsina miehen jättämiä roskia ja tavaroita sen työpöydälle. Kyllä ne siitä yleensä sit häviää. Kerran keräsin lattialle jätettyjä vaatteita vaivihkaa jätesäkkiin ja viikon päästä mies alkoi ihmetellä, missä kaikki on.
Joskus pistän pyyhe- tai lakanapyykin koneeseen pyörimään, kun lähden aamulla töihin. Iltavuorolaisen ei auta kuin ripustaa ne kuivumaan, sillä sekään niitä koneeseen jätä. Molemmat sentään hoitaa itse omat vaatepyykkinsä, kun meillä on niin erilaisia/-värisiä vaatteita.
Näille onneksi nauretaan jälkeenpäin...
Vierailija kirjoitti:
Siivoaminen kuten mitkään muutkaan kotityöt eivät kuulu miehellesi eivätkä miehille.
Koita hyväksyä elämänlakien todellisuus sillä ne ovat naisille kuuluvia naisten töitä.
Vedä saatanan runkkari käteen kun et muuta näköjään osaa!
Mies on varmaan tyytymätön elämäänsä niin ei viitsi kyllä tehdä sen eteen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedä saatanan runkkari käteen kun et muuta näköjään osaa!
👎
Vierailija kirjoitti:
Mä kuskailen ihan natsina miehen jättämiä roskia ja tavaroita sen työpöydälle. Kyllä ne siitä yleensä sit häviää. Kerran keräsin lattialle jätettyjä vaatteita vaivihkaa jätesäkkiin ja viikon päästä mies alkoi ihmetellä, missä kaikki on.
Joskus pistän pyyhe- tai lakanapyykin koneeseen pyörimään, kun lähden aamulla töihin. Iltavuorolaisen ei auta kuin ripustaa ne kuivumaan, sillä sekään niitä koneeseen jätä. Molemmat sentään hoitaa itse omat vaatepyykkinsä, kun meillä on niin erilaisia/-värisiä vaatteita.Näille onneksi nauretaan jälkeenpäin...
👍
Vierailija kirjoitti:
peukku tälle
Hän oli niin ahkera ja osallistuva, mutta saatuamma lapsen hän taantui lapsen tasolle...