Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tämmöistä taas oli traumaterapiassa

Vierailija
28.03.2017 |

Keskusteltiin ja pohdittiin kuin kenen kanssa tahansa. Ei mitään vaikutusta.
Ja tää ei oo eka kerta kun käynti on yhtä tyhjän kanssa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutin on ensin pakko kuunnella ja kuunnella jotta se saa kiinni että missä mennään . Sen jälkeen ote terapiassa muuttuu.

Vierailija
22/30 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeutin on ensin pakko kuunnella ja kuunnella jotta se saa kiinni että missä mennään . Sen jälkeen ote terapiassa muuttuu.

Eipä tunnu muuttuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on aika paha traumatausta, joka on vaikeuttanut elämää monella tavalla. Arvelinkin, että perinteinen terapia ei tekisi mulle muuta kuin repisi vanhat arvet vielä pahemmin auki, joten päätin kokeilla hypnoositerapiaa.Kolme kertaa kävin, josta kaksi kertaa juteltiin ja viimeisellä mut hypnotisoitiin. Se auttoi mua uskomattoman paljon! Sen jälkeen ei traumakokemukset pyörineet päässä ja pystyin paremmin keskittymään tähän hetkeen. Voin suositella, mut pitää tietty muistaa, ettei se kaikille toimi samalla tavalla.

Vierailija
24/30 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa näistä viesteistä kuulostaa siltä, että teidän tilanne on voinut olla sen verran paha, ettei siihen ole käyty käsiksi ollenkaan? Traumaterapiassa pyritään kuitenkin VAKAUTTAMAAN asiakkaan tilanne, ja ikävä kyllä osalla se jää siihen, jos on kamalan vaikea tausta ja oireilua siitä rajusti.

Vierailija
25/30 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävisitte ihan psykoterapiassa (nimike suojattu, kuka tahansa ei voi toima) ettekä millään puoskariterapeuteilla.

Vierailija
26/30 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se terapeutti teitä paranna. Sen teette te itse, mutta terapeutti on siinä kanssakulkijana ja apuna. Ollaan jo väärillä urilla, jos kuvitellaan, että joku toinen pystyy ratkaisemaan teidän ongelmat tuosta noin vain.

Vierailija
27/30 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellänikin on aika paha traumatausta, joka on vaikeuttanut elämää monella tavalla. Arvelinkin, että perinteinen terapia ei tekisi mulle muuta kuin repisi vanhat arvet vielä pahemmin auki, joten päätin kokeilla hypnoositerapiaa.Kolme kertaa kävin, josta kaksi kertaa juteltiin ja viimeisellä mut hypnotisoitiin. Se auttoi mua uskomattoman paljon! Sen jälkeen ei traumakokemukset pyörineet päässä ja pystyin paremmin keskittymään tähän hetkeen. Voin suositella, mut pitää tietty muistaa, ettei se kaikille toimi samalla tavalla.

Hienoa. Mistä löysit tuollaisen terapeutin?

Vierailija
28/30 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se terapeutti teitä paranna. Sen teette te itse, mutta terapeutti on siinä kanssakulkijana ja apuna. Ollaan jo väärillä urilla, jos kuvitellaan, että joku toinen pystyy ratkaisemaan teidän ongelmat tuosta noin vain.

Traumaterapiassa ei ole kyse ongelmien ratkaisemisesta.

Vierailija
29/30 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumoihin auttaa mm. se, että kääntää pahan kokemuksen jollain tavalla hyväksi. Ei tarvitse ajatella, jos ei halua, että "niin oli tarkoitettu käymään", vaan voi nähdä itsensä myös aktiivisena kohtalon kääntäjänä. Valinnan ja teon, jolla pahan ketjureaktion kääntää hyväksi, ei tarvitse olla sankariteko, jonka muut huomaavat, vaan se voi olla hiljaisesti ja vähitellen toteutettava asia. Ainoa mitä se edellyttää, on tietoinen valinta.

Vierailija
30/30 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Traumoihin auttaa mm. se, että kääntää pahan kokemuksen jollain tavalla hyväksi. Ei tarvitse ajatella, jos ei halua, että "niin oli tarkoitettu käymään", vaan voi nähdä itsensä myös aktiivisena kohtalon kääntäjänä. Valinnan ja teon, jolla pahan ketjureaktion kääntää hyväksi, ei tarvitse olla sankariteko, jonka muut huomaavat, vaan se voi olla hiljaisesti ja vähitellen toteutettava asia. Ainoa mitä se edellyttää, on tietoinen valinta.

Tämä kommenttini oli siis tarkoitettu "filosofiseksi" neuvoksi, joka perustuu omiin kokemuksiini. Tiedän, että traumaterapia ei välttämättä tähtää itse traumakokemuksen uudenlaiseen merkityksellistämiseen tms., vaan fyysisten ja kognitiivisten oireiden hallitsemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän