Mikä on syrjäisin Perähikiä, missä olette koskaan olleet?
Kommentit (1343)
Vierailija kirjoitti:
Kouvola, hyi .... harmaa kaupunki ja ihmiset vähän yksinkertaisia.
:D Ja sinä olet paikkakunnalta, jossa kaikki ovat PALJON yksinkertaisia sinä mukaan lukien.
Helsinki. Ahdasmielinen yhden totuuden paikka. Syrjäseutua, silti kuvittelee olevansa jotain.
Lapin Sompiossa joskus oli aika syrjäinen olo, puhelinkaan ei kuulunut (tästä jo aikaa). Tykkäsin kyllä paikasta ja luonnosta.
Grens Jakobsjelv joskus ysärin alussa.
Ei ollut muita kuin minä, isäni ja etäinen kirkko ja hautausmaa
Nyt kävimme toissa kesänä, oli turisteja löytänyt tuon mestan ja natosotilaitakin jututimme.
Daugavpils kaakkoisessa Latviassa. Oli kuin entisessä Neuvostoliitossa. Venäläisiä suurin osa asukkaista. Ja kyllä, olen vieraillut Neuvostoliitossa.
Whakarewarewa. Rotoruan lähellä oleva kuuma, kupliva lampi. Siinä melkoisen hikinen paikka - ja haisee kuin perä, rikkikaasuja paljon ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilomantsi, kunta suon keskellä.
Ilomantsista parikymmentä kilometriä metsää kohti. Se on syrjäisin paikka missä olen ollut. Eikä paljon syrjemmässä sielläpän voisi olla koska sitten oltaisiin jo Venäjällä.
Itse olen ollut Ilomantsista 40km itää kohti ja en vielä sentään Venäjällä ollut.
Taapmajärven autiotuvalla Käsivarren erämaassa kaksi vuorokautta kesällä 2021. Se sijaitsee enemmän syrjässä, kuin se muu syrjässä oleva erämaa-alue. Voitteko uskoa että syrjäisessäkin paikassa on se vielä syrjempi kolkka?
Helsinki. Joutunut käymään Tallinnaan mennessä ennen kun huomasin että pääsee lentokoneellakin lähi kentältä.
Olen käynyt Hikiällä. Siellä asuva kaverini vahvisti että olen käynyt myös paikalla jossa ennen sijaitsi Perä-Hikiä.
Paikka ei ole kaukana täältä Helsingin kantakaupungista jossa itse asun. Vain 75 km. Tunnin matka.
Etäisin paikka missä olen käynyt oli niinn kaukana että näin siellä harjanvarrella lukitun oven. Oliko niin että jos harja on toiseen suuntaan niin kotiväki on lähellä ja toisinpäin niin ei kannata jäädä odottelemaan? Paikka oli syrjäistä Lappia, pitkän hiekkatien päässä.
Tunnen myös ihmisen Lapista joka muistaa vielä kun kotikylään tuli tie.
Ja yhden, savosta, joka muistaa vielä kun puhelut yhddistettiin käsin. En väheksy nykyaikaa - tuollainen on varmasti ollut monella tavoin ahdistavakin elämänmuoto, mutta onhan se kyllä älyttömän hienoakin.
Suomi on täynnänsä upeita paikkoja vaikka viihdynkin Helsingissä.
Lapissa siellä ja täällä, mutta en ehkä kuitenkaan laskisi Lappia perähikiäksi. Lapulla on luontoarvoja ja se on turistien suosiossa.
Mielestäni perähikiä on sellainen paikka mikä on kaukana kaikista tärkeistä paikkakunnista, missä ei ole mitään millä se voisi tulla tunnetuksi tai houkutella matkailijoita. Joku Karijoki ja Honkajoki ovat perähikiöitä.
Kouvola ja Kuusankoski... Vähän sellainen yksinkertaisten paratiisi.
Täähän se on. Siellä on ylivoimaisesti eniten keh tysmaalaisia kaikista paikoista missä olen koskaan käynyt.