Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi pitää matkustamisesta ulkomaille ?

Vierailija
27.03.2017 |

Minusta se on vain rasittavaa. Odottelua bussiin, junaan ja lentokoneeseen. Istumista ahtaasti lennoilla. Kohteessa väentungosta ja uupumista helteessä. Miten 35-40 asteen kuumuudesta voi nauttia? Pakko hakeutua varjoon. Mahatautia vieraassa maassa, kiva :-/. Nähtävyyksiin kilometrin jonot. Paikallisten tympääntyminen turistimassoihin ym

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä hyvä, matkustaa voi myös kylmiin maihin ja muuallekin kuin turistikohteisiin.

Vierailija
2/26 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kokenut matkalla tuota. Tykkään matkustaa. En jonota ruuhka-aikaan nähtävyyksiin. Lennot ovat mukavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten matkusta.

Vierailija
4/26 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut negatiiviset puolet olen valmis kestämään, koska on ihanaa ja mielenkiintoista nähdä uusia paikkoja, erilaisuutta ja kulttuureita. Jonojen jatkoksi ei tarvitse kohteissa mennä, ja turistimassojakin voi välttää. Myös lämpötilat vaihtelee eri kohteissa.

Vierailija
5/26 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmässäni kohteessa (viime viikolla) oli pikkuisen plussan puolella lämpötila. Konekin puolityhjä enkä kyllä muuallekaan joutunut jonottamaan.

Vierailija
6/26 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime viikolla Lontoossa. Lämpöä oli siinä 11-13 astetta. Eipä juuri helle uuvuttanut.

Vierailija
7/26 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kyse siitä miksei kukaan tykkää matkustaa ulkomaille tuollaisen ammattivalittajan kanssa. Ens kerralla kun perheesi lähtee reissuun niin tee heille palvelus ja jää kotiin. Saavat muut pitää kerrankin hauskaa ilman että sinä olet pilaamassa kaikkien päivän valituksellasi.

Vierailija
8/26 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa olla ainavaan kotiympyröissä. Matkustaminen avartaa ajatuksiani ja vältyn kotitöiltä ja urautuneilta ajavietteiltäni. Viimeksi olin ulkomailla joululomalla enkä millään jaksaisi odottaa kesäkuussa olevaa seuraavaa reissua. Sitten on pari reissua myös heinäkuussa..

Vierailija
9/26 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois toi pakettimatkojen, rantalomien ja turistirysien välttely? Mä matkustan itsenäisesti minne haluan, menen rauhassa, soluttaudun kantaväestöön, juttelen paikallisille, teen uusia ystäviä, nautin maailmasta kun vielä elän.

Vierailija
10/26 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun matkat suuntautuu useimmiten Walesin maaseudulle, ei vaivaa väenpaljous eikä kuumuus (parhaimmillaan plusasteita on ollut +20C pintaan. Nähtävyytenä siellä on fantastinen luonto, aktiviteetteina päivävaellukset vuorilla ja nummilla. Ei tarvitse niihinkään jonottaa. Paikalliset ihmiset sekä kanssaturistit on ystävällisiä ja avuliaita. Lentomatkat on muutaman tunnin/suunta ja siihen parin tunnin junamatka.  Ne kykenee ihan hyvin istumaan, eikä ole ahdasta kummassakaan kulkupelissä. Matkat kuluu kirjoja lukiessa/äänikirjoja tai musiikkia kuunnellessa, maisemia katsellessa ja eväitä syödessä. En keksi mitään valitettavaa.

Vierailija
11/26 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olin kuukausi sitten alppimatkojen järjestämällä valmismatkalla ja minäkin aloin vihata matkustamista. Mutta sitten tajusin, että vihasinkin sitä hemmetin ryhmässä menemistä, sitä että joka paikkaan piti jonottaa siksi, kun kaikkien piti mennä yhtä aikaa. Matkustaminen ominpäin on kyllä hienoa :)

Vierailija
12/26 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ymmärrä ihmisiä ketkä EI matkusta. What a waste.

Vierailija
13/26 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kulje lauman mukana. Mene itseksesi johonkin suurkaupunkiin. Katsele nähtävyyksiä, tutustu elämään, juttele paikallisten kanssa. Pakettimatkat ovat juuri niitä jossa kaiken-mahdollisimman-halvalla-haluavat turistit sullotaan busseihin ja viedään jonnekin jonottamaan.

Vierailija
14/26 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mahatautia?

Vierailija
15/26 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän oikein paljon ulkomaille matkustamisesta, mutta en varmastikaan pitäisi tuollaisesta matkasta, joka ap kuvailee. Teen toisenlaisia matkoja. 

Vierailija
16/26 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin viimeksi ulkomailla matkalla kohteessa jossa käy 2000 turistia vuodessa. Lämpötila oli mukava +20, patikoin vuorilla kauniissa luonnossa. Ap: n kuvailemalle matkalle en lähtisi.

Vierailija
17/26 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään käymissäni kohteissa ei ole ollut kovin kuuma. Olen nyt lähdössä kahdeksi viikoksi Kroatiaan. Matkustan Euroopassa huhtikuussa tai syys-lokakuussa - juuri sopiva lämpötila, vähän turisteja.

Tammikuussa olin Madeiralla, kyllä piti varjossa vetää juttua niskaan ja ihan rauhassa sai kierrellä autolla ja patikoiden upeissa maisemissa.

Vierailija
18/26 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan kokemuksen saa mielestäni kun menee yksin tai yhden mukavan kaverin (eli ei semmoisen vaikean valivali-ihmisen) kanssa. Omaan tahtiin katselee ja menee, suuremmassa porukassa se on juurikin sellaista odottelua, jonottamista, jollain vessahätä, yhtäkkiä onkin kiire, joku kitisee ja stressaa ja sitten kaikki kitisee ja stressaa ja halutaan takaisin kotiin. Nimimerkillä ei enää perheen kanssa ulkomaanmatkalle...

Vierailija
19/26 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on valinnanvapaus. Voi valita kohteensa ilmaston mukaan, voi valita kohteensa sen mukaan, kuinka paljon siellä on turisteja, voi valita sen, mitä tekee paikan päällä ja mihin aikaan. Voi myös valita, matkustaako ollenkaan.

Ap narisee selvästi kokemattoman ja konservatiivisen ihmisen äänellä. Kaikki totutusta poikkeava taitaa aiheuttaa eriasteista ahdistusta? Pelkäät valintoja, etkä nauti, jos tilanteet yllättävät.

Tietenkin matkoihin liittyy myös vastoinkäymisiä, niiden varalle fiksulla ihmisellä on matkavakuutus, pieni käsiapteekki ja luottokortti. Euroopassa matkaillessa eurooppalainen kela-kortti. Niillä pärjää pitkälle, ja kannattaa muistaa, että vastoinkäymisiä ja mahatauteja iskee kotonakin. Tyypillisin kuolinpaikka on oma sänky!

Vierailija
20/26 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaa voi muuallekin kuin kuumaan turistirysään keskellä korkeasesonkia. En minäkään tykkää kuumuudesta, jonottamisesta tai ahtaista busseista. Harva varmaan tykkää. Matkustamisesta kyllä pidän. Uuden näkemisestä ja kokemisesta, stimulaatiosta ja seikkailusta.