Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi pitää matkustamisesta ulkomaille ?

Vierailija
27.03.2017 |

Minusta se on vain rasittavaa. Odottelua bussiin, junaan ja lentokoneeseen. Istumista ahtaasti lennoilla. Kohteessa väentungosta ja uupumista helteessä. Miten 35-40 asteen kuumuudesta voi nauttia? Pakko hakeutua varjoon. Mahatautia vieraassa maassa, kiva :-/. Nähtävyyksiin kilometrin jonot. Paikallisten tympääntyminen turistimassoihin ym

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin elämä on aina vaikeaa:) Oltiin sitten kotimaassa tai ulkomailla. Silloin on parempi pysyä kotona, totta!

Itse rakastan matkustamista! Tulin juuri perjantaina reissusta, lentoaika 9h. Jotenkin sitä suhtautuu pitkiin lentoihin paremmin kuin lyhempiin. Nukuin 6h, syömisiin meni reilu tunti ja 1 leffan ehdin katsomaan. Molempiin suuntiin. Kirjat ja lehdet jäi katsomatta vaikka repussa olikin.

Ja perillä - rakastan lämpöä! Kipusairauteni takia olen kivuton vain kun lämpöä on 25 tai yli. Optimilämpö on sellainen 30-32, 35 ihan mukava sekin. 45 alkoi olemaan jo tukalaa. Kohteessa ei edes ollut kuuma, koko ajan kävi raikas ihana tuuli ja ilmasto ei ollut liian kosteaa. Täydellistä nautintoa 2 vkoa.

Perjantaina lähden taas, tälläkertaa Euroopan sisällä ja 5.4 uudelleen:)

En ole tosiaan koskaan tehnyt tuollaista matkaa kuin mitä ap kuvailee. Jonoja on joo, mutta jonotetaan sitä Prisman kassallekin joka päivä!

99% omatoimimatkoja, saa juuri sitä mitä haluaa:D

Vatsatauti - yli 70 matkaa takana eikä yhtään vatsatautia - ei edes 2 Egyptin matkalta! Ainoat ruokamyrkytykset olen saanut kotikaupungissani Helsingissä!

Vierailija
22/26 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä hyvä, matkustaa voi myös kylmiin maihin ja muuallekin kuin turistikohteisiin.

Niin, ja lisäisin tuohon vielä, ettei ole pakko matkustaa juuri lentokoneella: minä ja kaiffarini (olen Vastentahtoisesti Naiseton ja Lapseton Mies, ja lisäksi p-aukinen, kaiffari on eronnut ja hänellä on kaksi isoa lasta) matkustamme aina autoilla pitkin Eurooppaa. Mielenkiintoista on ollut. Matkoilta on tainnut kertyä kylkiäisinä pian jo kaksikin pakettiautollista viinaa. Ilotalossa en ole käynyt milloinkaan, kun en varmasti pystyisi mihinkään siinä tilanteessa kun joku shakkikello tikittää pikkupöydällä sängyn vieressä.

Kaupungit, kuten mm. Varsova ja Praha, ovat aivan mahtavia: autojen ja ihmisten paljous sekä yleinen vilkkaus on ihanaa näin Suomen vähäväkisyydessä ja harvassa asutuksessa koko ikänsä viettäneelle poikapoloiselle. Lisäksi on kiehtovaa ajella ripeätahtisessa liikenteessä kaupunkien välillä.

Itäinen Keski-Eurooppa on hienoa vyöhykettä, joskaan sen kielet eivät ole mitenkään helppoja opeteltavia: esim. ranska on paljon säännönmukaisempaa.

Olen nyt kaksi kertaa tullut noilla matkoilla peltipoliisin kuvaamaksi, mutta kummastakaan ei ole Suomeen asti mitään rakkauskirjettä saapunut.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että vaikka nopeusrajoitukset olisivatkin korkeampia kuin yleensä Suomessa vastaavanlaisilla teillä (mm. moottoriteillä henkilöautoille 140 km / h), niin niiden noudattamista ja rikkomista tarkkaillaan paljon enemmän sekä ankarammin kuin Suomessa ja tuon tuostakin näkee, kun tien laidassa sakotetaan kaahareita.

Ja promillerajoja ei tosiaankaan kannata koetella: Itä-Euroopan maissa on karu meininki rattijuoppoja kohtaan. Slovakiassa promilleraja on (ainakin joskus ollut) tasan nolla.

Ja tietysti olisi hyvä, jos auto olisi edes kohtalaisen luotettava ja / tai yksinkertainen mekaaninen kulkupeli, eikä mikään iäkäs ja arvaamaton sähkökaruselli kuten meillä viime kesänä (2016): matka keskeytyi elektroniikkavikaan 20 vuotta vanhassa pakussani, ja jouduimme "nilkuttamaan" rajoitustilassa olleella (turbo pois pelistä), mopoauton lailla kiihtyvällä autolla Itä-Tshekistä kotiin.

No, silloin sitten ei ajeltu "ripeätahtisesti".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/26 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää että itse matkustusvaiheesta (lentokone) en tykkää, mutta matkakohteessa on kivaa. Helteitä ja turistirysiä voi vältellä helposti omilla valinnoilla.

Vierailija
24/26 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatanalami - Velan vastakohta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä hyvä, matkustaa voi myös kylmiin maihin ja muuallekin kuin turistikohteisiin.

Niin, ja lisäisin tuohon vielä, ettei ole pakko matkustaa juuri lentokoneella: minä ja kaiffarini (olen Vastentahtoisesti Naiseton ja Lapseton Mies, ja lisäksi p-aukinen, kaiffari on eronnut ja hänellä on kaksi isoa lasta) matkustamme aina autoilla pitkin Eurooppaa. Mielenkiintoista on ollut. Matkoilta on tainnut kertyä kylkiäisinä pian jo kaksikin pakettiautollista viinaa. Ilotalossa en ole käynyt milloinkaan, kun en varmasti pystyisi mihinkään siinä tilanteessa kun joku shakkikello tikittää pikkupöydällä sängyn vieressä.

Kaupungit, kuten mm. Varsova ja Praha, ovat aivan mahtavia: autojen ja ihmisten paljous sekä yleinen vilkkaus on ihanaa näin Suomen vähäväkisyydessä ja harvassa asutuksessa koko ikänsä viettäneelle poikapoloiselle. Lisäksi on kiehtovaa ajella ripeätahtisessa liikenteessä kaupunkien välillä.

Itäinen Keski-Eurooppa on hienoa vyöhykettä, joskaan sen kielet eivät ole mitenkään helppoja opeteltavia: esim. ranska on paljon säännönmukaisempaa.

Olen nyt kaksi kertaa tullut noilla matkoilla peltipoliisin kuvaamaksi, mutta kummastakaan ei ole Suomeen asti mitään rakkauskirjettä saapunut.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että vaikka nopeusrajoitukset olisivatkin korkeampia kuin yleensä Suomessa vastaavanlaisilla teillä (mm. moottoriteillä henkilöautoille 140 km / h), niin niiden noudattamista ja rikkomista tarkkaillaan paljon enemmän sekä ankarammin kuin Suomessa ja tuon tuostakin näkee, kun tien laidassa sakotetaan kaahareita.

Ja promillerajoja ei tosiaankaan kannata koetella: Itä-Euroopan maissa on karu meininki rattijuoppoja kohtaan. Slovakiassa promilleraja on (ainakin joskus ollut) tasan nolla.

Ja tietysti olisi hyvä, jos auto olisi edes kohtalaisen luotettava ja / tai yksinkertainen mekaaninen kulkupeli, eikä mikään iäkäs ja arvaamaton sähkökaruselli kuten meillä viime kesänä (2016): matka keskeytyi elektroniikkavikaan 20 vuotta vanhassa pakussani, ja jouduimme "nilkuttamaan" rajoitustilassa olleella (turbo pois pelistä), mopoauton lailla kiihtyvällä autolla Itä-Tshekistä kotiin.

No, silloin sitten ei ajeltu "ripeätahtisesti".

Yllättävä tuo ilotalokohta. :) Tavallaan toki looginen ajatuskulku: matkustus - viinalasti - ilotalo.

Vierailija
25/26 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Paikalliset inhoavat turisteja, mutta pakko kestää kun typerykset kantavat rahansa heille. Itse en tarvitse ns. pakoa arjesta, koska minun arkeni on ihanaa 😊

Vierailija
26/26 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä en tykkää mökkeilystä. Jokainen tyylillään, harrastukset ovat sitä varten, että saa tehdä mistä tykkää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan