Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuun salaisuudet viikolla 28

07.07.2008 |

Jospa laittais taas uutta viikkoa eetteriin... :D

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas mukava lueskella kuulumisia. Sain kotiin tosiaan vihdoin sen netin toimiin, mutta enhän mä mihinkään koneelle siellä ehdi. Täytyy siis hoidella näitä työaikana :)

Mä hoilaan autossa ja kotona yksin ollessani, mutta vielä en oo alkanut satuja lukemaan. Tosin puhun kyllä itsekseni, joten kai sekin sit rauhoittaa lasta ;-)

Kaverini toi minulle kaksi laatikollista vaatteita (koot 58-86), joten niiden tönkimiseen pitäisi irroittaa aikaa. Oon kans siirtänyt aina vaan sitä pesuprojektia, mutta kohta olis pakko alkaa ahkeroida. Tuleva (innokas) mummu on luvannut tehdä suursiivouksen, kun olen laitoksella, ja laittaa kehdon sillä aikaa valmiiksi. Hyvä niin, ei oo sitten viemässä tilaa meillä etukäteen. Nyt asutaan vielä ahtaasti, kun se laajennus on vasta paperilla...

Arkamamma, kiitos kysymästä :-) unettomuus on varmaan paranemaan päin (*koputtaa puuta*), koska nyt jo iltaisin nukkumaanmeno sujuu "rutiinilla". Vessassa käyntien aikaan valvon, mutta nukahdan nopeasti takaisin. Tosin voi vaikuttaa sekin, että nyt kun ilmat on vähän parantuneet, eikä vettä sada ihan taivaan täydeltä, oon saanut ulkoilla.

Kuistin kivijalkaa varten on kaivettu vallihauta nykyisen kuistin ympärille ja se on ainakin koiran mieleen. Mä en niin mielelläni sen yli loiki ;) Eli pahasti vaiheessa...

Ruohonleikkuuta, saunan remontointia, aah, kaikkea ihanaa omakotitalotouhua ollut. Osallistunut olen niin paljon kuin olen pystynyt ja mun on annettu. Tuntuu, että kaveritkin pitävät mua osittain invalidisoituneena, kun tavarat viedään käsistä, etten rasitu. Hellyttävää, mutta kun mieli tekis touhuta ja osallistua :-D

Kuinkas Pömppänän unettomuus?

Vaunuista. Käväsin oikein lastenliikkeessä vähän tönimässä ja vertailemassa vaunuja, ja aivan vääriin olisin päätynyt, jollei ammattitaitoinen myyjä olisi mua ohjastanut.

Meillä vaatimuksena oli pieneen tilaan taittuvat ja kun koiran (sakemanni) kanssa lenkkeilen, vaunut eivät saa olla kiikkerät. Vakuutuin Gessleinin yhdistelmistä.

Jousitus myöntelee hyvin kuoppaisella tiellä ja rullaa hyvin myös asfaltilla. Ja koska jousitus on hoidettu lasikuituvahvisteisella nahalla, niitä voi vanhemmiten kiristää, jos löystyvät liikaa. Koska koppa on alhaalla ja renkaat etäällä toisistaan, ei ole vaaraa, että vaunut kaatuisivat, jos koira yllättäen nyppää.

Ja sopii pitkällekin työntäjälle (ilman että potkii vaunun alla olevaa koria), koska työntöaisan on pitkän mallinen. Enkä olisi osannut näitä asioita huomioida, jollei myyjä olisi ollut valveutunut :-) Mua vähän mietitytti niiden pieni koko, mutta kaverin poitsu mahtuu niihin vielä hyvin ja siellä on pojat olleet kuitenkin 5kg+ syntyessään ja edelleen aika "jössiköitä".

Briot karsiutu pois sen työntöaisan korkeuden vuoksi. Siinä ei ole enää niin hyvää korkeussäätöä, että olisin sen saanut itselleni riittävän alhaalle. Tällainen "persjalkainen" kun oon ;) Ja ne on kyllä mulle aika painavat nostella autoon ja pois. Kälyllä Brion kombit ja hän kyllä tykkää niistä kovasti.

Meillä on nyt toistaiseksi Volvon farmari ja näin ekan lapsen kanssa tuntuu hyvältä autolta tilan vuoksi. Tila-autojakin mietittiin ja Voyager oli vahvana koko ajan mukana. Päätettiin kuitenkin siirtää sen hankintaa myöhempään, jos meitä siunattaisiin vielä vaikka parilla lapsella. Niin, tämähän on osittain hoitojen avulla saatu, joten varovaisesti yläkertaan olen heittänyt toivetta sisaresta, vaikka täytyisi yrittää muistaa, mikä siunaus tämäkin jo on :-)

Se koruasia kuulostaa varsin mielenkiintoiselta. En oo aiemmin törmännyt moiseen...

T:Mirrel ja Pähkinä 28+5 (kai....?)

Vierailija
2/27 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jouduttiin tosiaan tuo auto vaihtamaan kun "Onnin" syntymän jälkeen matkustajia on 6, ja meillä oli volvon farmari pitkälle mukana harkinnassa, mutta kun pähkäiltiin ja koe-ajettiin, niin ei sinne ois kuitenkaan mahtunut sujuvasti + että ne lisäpenkit ois pitänyt poistattaa ensvuoden alusta.

Mä kävin viikko sitten hakemassa vaunut liikkeestä, ja oon "koeajanut" aiemmin samoja, ja tykkäsin että ovat tosi jämäkät ja kestävät. Runko on vahva ja alla ritilätavarakori. Monessa mallissa oli kankainen.

Emmaljunga Smart Duo Combi (-kohan nuo nyt oli..)

Pojilla mulla oli Brion kombista edeltävä versio (?) alumina, ja käytin vaunuja tosi paljon, ja se mistä en pitänyt, että jousitus oli tosi lötkö.

Siskollani oli silloin emmaljungan vastaavat kuin nämä meidän uudet ja oli huomattavasti parempi työntää.

Meillä on tuo "nappi"aisansäätö, joka tuntui sopivalta kun meillä on pituuseroa sen verran että ei voida samalla säädöllä työntää.

Toinen mitä pidin kriteerinä on iso koppa, koska liikun vaunujen kanssa paljon ja vauvan pitää mahtua nukkumaan kopassa kaikkine talvitamineineen.

Näissä vaunuissa on erillinen koppa ja ratasosa.

Onko muilla kokemuksia iskiashermon oireilusta?

Mulla on tuo vasen jalka (ja lonkan ympäristö) aivan h******n kipeä, ja kipu säteilee jalkaan tuosta lonkasta/lantiosta. Välillä jalka "häviää" alta kun sille astuu.

Yöllä herää joka kerta jos vaihtaa asentoa, ja oon huomannut että kylmä ärsyttää sitä vielä lisää.

Nytkin täällä villasukka jalassa teen hommia :)

Lapsukaiset lähtivät mummolaan äsken ja nyt pitäis keksiä tekemistä.. ;)

Mukavaa viikkoa kaikille!

Marili ja "Onni" 29+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa sitten muutamaksi viikoksi töihin kesäloman jälkeen! Tuntui vähän oudolta lähteä tänä aamuna töihin!! No toisaalta on tämäkin ihan hyvää vaihtelua elämään.

Kiitos Mirrel kysymästä, unettomuus jatkaa vaivaamistaan.. Viime yönä vetelin max. 3 tuntia unta. Edellisenä yönä taisin kyllä nukkua jopa 7,5-8 tuntia. Mä saan sellaisia ahdistus-hikoilukohtauksia, joka vie multa sitten unen.. En saa jotenkin rauhoituttua.. Huomasitko Mirrel itselläsi tällaisia kohtauksia?? Mulle reilun viikon jakso unettomuutta alkaa olla tarpeeksi! Jotenkin voisin "hyväksyä" univajeen, jos sen aiheuttaisi esim. itkevä vauva.. Mutta ei, joku outo hormonimyrsky(kö) mua valvottaa!!! Mites pitkään Mirrel sulla oli unettomuutta?

No mutta muihin aiheisiin.. Me ei olla vielä ostettu vaunuja. Käytiin kyllä jo reilu kk sitten vertailemassa ja testaamassa vaunuja parissa liikkeessä. En enää edes muista mitä malleja testattiin.. Pääasiassa jotain Brio-vaunuja ja Emmaljungan vaunumalleja. Täytyy lähteä piakkoin uudelle reissulle. Vauvan sänky tuli viime viikolla, äitiyspakkaus myös. Sänkyä ei viitsitä kyllä ihan heti vielä kasata, äitiyspakkauksen sisällön kävin eilen läpi. Pitäisi vaan pestä ja silittää vaatteet. No jospa sitä viikonloppuna viimeistään duunaisi sen. Mitä mieltä olette muuten olleet äitiyspakkauksesta? Mulle oli pakkaus vähän pettymys.. Siis onhan siellä paljon hyvää tavaraa, mutta joidenkin vaatteiden värit/kuosi ei oikein miellyttänyt..

Kivaa viikon alkua!

Pömppänä 30+3 (huh, aika paljon jo!)

Vierailija
4/27 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munhan piti jo viime viikolla kirjotella että miten siellä sokerirasituksessa meni mutta en aan jotenkaan saanut inspiraatiota kirjoittaa vaikka lukemassa käyn päivittäin:)

Elikkäs olin siellä labrassa siis viime keskiviikkona ja tulokset sain myöhemmin iltapäivällä kun neuvolan täti soitteli.En nyt tarkkan muista niitä arvoja mutta paastoarvossa ei ollut mitään häikkää.Vaan sitten tämä ensimmäisen tunnin arvo oli koholla 0,3 yksikköä jos sen nyt noin voi sanoa eli aika mitättömästi. Ja eikä siinä viimisessä kahden tunnin arvossakaan mitään vikaa ollut.

Mutta koska tuo yksi arvo nyt oli noin vähän koholla niin diagnoosi on raskausdiabetes.Tosin neuvolan täti sanoi että ei siis tarvitse ruveta mittailemaan mitään sokereita kotona eikä tarvitse ruveta millekkään tiukalle dietille.Pitää vaan välttää rasvaa ja muuta ylimäärästä sokeria.

Toisaalta tämä oli kyllä mulle hyvä potku persuksiin lopettaa herkuttelu ja olenkin onnistunut siinä tois hyvin ja olen itsestäni ylpeä.

Vähän tietenkin alkoi pelottamaan että tuleeko vauvasta nyt iso ja miten selviän synnytyksestä.Mutta onneksi pääsen nyt sitten paino arvioon vielä äitipolille eli ylimääräiseen ultraan mikä on hyvä juttu.Pääsee vielä kurkistamaan vauvaa ennen syntymää:)

Se sokeri litku mitä piti siinä rasitukessa juoda niin hyi helvetti(anteeksi)mitään niin kamalaa en ole koskaan suuhuni pistänyt ja melkein oksensin kun join sitä! Toivottavasti en joudu enää koskaan moiseen aineeseen koskemaan.

Joku kyseli viime pinossa meiän tytön ikää niin neiti täyttää nyt 16.päivä 2 vuotta eli tutista olisi ihan kvia päästä eroon vaikka sitä enää nukkuessa käyttää. Tuo potta juttu ei vaan ota sujuakseen joten täytyy varmaan odotella vielä jonkun aikaa josko alkaisi itseään kiinnostamaan enemmän.

Eilen käytiin kirpparilla ja vauvallekkin löyty väähn vaatetta.Vaikka ei mun tarvitse hirvästi ostella kun saan kavereilta vaatetta.Ja sitten tietenkin sekin epäilyttää että onkohan tulokas nyt sitten poika kun eihän se koskaan niin varmaa ole. Mutta tytön vaatteitakin on joten ei häitiä mitiä...

Jaahas oliskohan siinä taas juttua tarpeeksi.Kirjotoittelen kuulumisia taas keskivikkonna kun silloin on tytön 2v.neuvola ja myös minun ja mahani neuvola heh heh.

Jeps viikon jatkoa kaikille!

terv:sweety rv 32+1(6 viikon päästä saisi vauva syntyä jee!)

Vierailija
5/27 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt sitten äitiysloman alkuun asti 4.8. kotona :D :D ...kävin viime viikolla torstaina neuvolassa, jossa kirjoitettiin to ja pe sairaslomaa ja kehotti hakemaan vaan reilusti lisää työterveyslääkäriltä. NOh sain aamulle ajan ja kirjoitti 2 vkoa nyt käsittelyssä + sitten mulla on 2 kesälomaviikkoa, eli 4 viikon loma tiedossa...

Tosin sen 4 vkoa molemmat muksut kotona ja tappelevat kun hyeenat keskenään, mutta onneksi miehelläkin alkaa perjantaina loma ja meinattiin lähteä reissaamaan suomen maata ristiin rastiin -- eli mennään minne nenä näyttää B-) ..

Neuvolakäynti oli aika mielenkiintoinen torstaina; SF mitta oli 33!!! Järkkyä,eli meni reippaasti kaikkien käyrien yli. Onhan tää maha iso, mutta.....no 2 edellistä käyntiä oli sijainen, joka mittasi varmaan 5x aina sen mitan ja laittoi vähän pienemmäksi, mutta tähän omaan luotan kyllä. Sanoi,että on aika iso ja jos ensi maanantaina vielä huitelee pilvissä, niin ensin sokerirasitukseen ja sitten ultraan....äh....painoa ei kuitenkaan ollut tullut kahdessa viikossa yhtään ja kokonaisuudessaakin vain 8 kg. Pissa puhdas ja paineet yllättävän ok....eli onko sokereissa jotain,vai onko iso vauva tulossa...kääk....mä kyllä vaan luulen,että on ottanut kasvupyrähdyksen nyt ja sitten tasoittuu tästä - toivotaan niin.

Mulla vaatteet jo pesty ja silitetty, mutta jotenkin kun ovat edellisen vanhoja - on niin valjun näköisiä...kaupat pullollaan kaikkea ihanuuksia...tekisi mieli ostaa ja ostaa, mutta yritän pitää pään kylmänä kun en kuitenkaan tiedä 100% varmasti, kumpi tulossa....aavistus on ja kätilön sanoma,mutta silti en ihan luota siihen...

Ehkä eniten aiheuttaa paineita tällä hetkellä neiti 2,5 v kauhea uhma...joka just heräsi päikkäreiltä....täytynee mennä..

mami ja viikkoja jo 30 :8}

Vierailija
6/27 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille kanssaodottajille!

Mulle tuli piiitkä tauko viesteilyyn muuton ja siihen liittyvän säädön kanssa, mutta nyt taas netti pelaa ja tavaratkin on jo sen verran paikoillaan, että omaakin aikaa jää. Uusi koti on aivan ihana ja näin kesällä oli erityisen mukava muuttaa kerrostalosta paritaloon, kun pääsi heti nauttimaan omasta pihasta.

Mulla menossa 31+3 ja maha ihan käsittämättömän iso. Neuvolalääkäri povasi noin 4,5 kiloista pojua, jos kasvu jatkaa samaa rataa. Mellastus mahassa on melkoinen päivittäin ja kun tuota massaakin alkaa mein "pikulla" olemaan niin välillä potkut jo ihan sattuu.

Mäkin kävin sokerirasituksessa, mutta tuloksissa ei ollut mitään normaalista poikkeavaa. Ihan hyvä kuitenkin saada varmuuus asiaan. Ja se litku tosiaan on superällöä (kuka sitä nyt maianilikaan), sattui vielä hellepäivälle se käynti ja välillä piti kuumalla terveyskeskuksken käytävällä oikein nieleskellä odotellessaan.

Vaunuasiat alkaa monella olemaan jo ajankohtaiset, sen verran noita tän viikon viestejä luin. Mekin käytiin just tänään kattelemassa ja ollaan päätymässä BabyWelt tupliiin - esikoinenhan ei ehtine täyttää puoltatoista vuotta ennen kun "pikku" syntyy eli tuplille on taatusti ensi talvena tilausta. Ekana meinasin ostaa käytetyt, kun tupplien käyttöaika ei todennäköisesti ole kuin vuoden. Mutta jotenkin tuntuu, että kaikissa myytävissä on joku puute (vaikkei mun vaatimukset nyt mitään kovin erikoisia olekaan) tai sit hinta niin kova, ettei uusien ostosta juurikaan eroa.

Pienet vaatteet kävin läpi jo ennen muuttopakkailuja, jossain vaiheessa pitäisi vielä pienen sänky hakea säilytyksestä, muita valmisteluja ei juuri tarvita, kun mm. hoitotaso löytyy jo esikoisen käyttämänä molemmista kerroksista.

Tällainen pikapäivitys näin alkuun, ihana päästä taas "linjoille" kuulemaan ja jakamaan kokemuksia teidän kanssa!

terkuin Adalmiina ja "pikku" (joka ei siis todellakaan taida olla mikään pieni...)

Vierailija
7/27 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut se sokerimittari edelleen kotona ja sillon tällön on joku arvo hiukan kohollaan, mutta en oo soitellut siitä sen paremmin mihinkään. Tänään neuvolalääkäri ja ensi viikolla (14.7) äitiyspolille. Eiköhän jommalla kummalla reissulla sitten selviä, mitä niiden sokerien kanssa tehdään... 6.8 on synnytysvalmennus ja 9.8 perhepäivä. Perhepäivässä esitellään turvallisuusasioita kodista autoiluun, perhe kertoo arjesta vauvan kanssa ja lisäksi jotain muuta... Synnyttään voisin sitten lähteä 20.9 ;-)

Pömppänä (ja muutkin)... Mä varmaan kuukauden verran taisin nukkua huonosti. Nyt on tosiaan helpottanut (*koputtaa edelleen sitä puuta*). Valvomisen aikaan huomasin kyllä, kuinka asiat sai ihan mahdottmia mittasuhteita. Jos joku sanoi mulle jotain, saatoin yön tunteina saada sen vaikuttamaan megaluokan ongelmalta/solvaukselta. Mielessä pyöri kaikki mahdollinen isän kuolemasta synnytykseen, elämään, rahojen riittämiseen, jaksamiseen. Lista on loputon... Eli joo, kai sitä voisi sanoa ahdistukseksi... En mä oikeastaan ollut miettinytkään koko asiaa, ennen kuin nyt sitten kysyit.

mami1974, suunnitelma kuulostaa hyvälle. Sinne minne nenä näyttää :) Tulis itsellekin tarpeeseen...

Adalmiina76, on varmaan ihana huokaista, kun muutto on voiton puolella ja tosiaan näin kesällä rivitalo kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta. Ostitteko vai oletteko vaan väliaikaisesti siinä (rakennusprojekti?)?

Kuulumisiin taas, Mirrel ja Pähkinä (28+6 ed kommentin mukaan)

Vierailija
8/27 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaan kaikille. Pari viikkoa pyörähti, jossain sumussa kun väsytti ihan vietävästi. Lapsilla oli vielä syntymäpäivät, joten piti siivota ja kokata sukulaisille. No nyt hieman helpottaa. Luulisin, että kroppa on tottunut jatkuvaan heräilyyn öisin ja ne muutaman tunnin pätkät ovat nyt syvempiä. Onneksi muillakin on näitä uni vaikeuksia.

Viime yö oli ihan kummallinen. Laitoin illalla kukkia pihalla ja saunan jälkeen katsottiin kolmoselta Jurassic Parkin jatko-osa, joka oli ihan turhaan. No joka tapuksessa istuttelin sitten unissani ruusuja dinosauruspuistossa. Ammulla tunsin oloni kyllä hieman pöljäksi.

Joku kyseli viime viikolla petipuuhista. Meilläkin mies totesi, että nautitaan nyt tästä runsaudesta, kun ne kuivat ajat ovat sitten edessä. Ihan välillä huvitaa, kun mietin minne lapset laittaisin keskellä päivää, jotta saisin miehen kaapattua itselleni.

Viime viikolla kaikki oli ok neivolassa. Ärsyttää vain kuin kesäsijainen on tosi nuori, eikä oikein ulospäinsuuntautunut. Käynti on sellaista kiusallista hiljaisuutta ja jouduin pyytämään hemoglobiini arvojen mittauksen. Tytteli koki, että se ei olisi ollut tarpeellista, koska lähtöarvo on ollut raskauden alussa 139. No, olihan se laskenut 119, joka voi olla osa syy väsymykseen.

Mulla on tullut myös niitä kummallisia ajatuksia siitä, ettei kaikki menekkään hyvin ja jotain kamalaa tapahtuu. Nyt tuntuu etten uskaltaisi päästää isompaa poikaa ollenkaan sisareni matkaan ensi viikonloppuna keski-suomeen, kun ne voi ajaa kolarin. Sitten vielä sain tietää viimeisenä, että sisareni saa tammikuussa vauvan. Luulin meidän olevan läheisiä. No voi olla, että liiottelen raskauden takia asioita, mutta minkäs, mielelleen mahtaa. Koetan ajatella ihan järkevästi ja perustella asioita itselleni, ettei mies joudu ihan kummalisten purkausten kohteeksi. Olen päättänyt, että kun masussa mennään päivittäin ainakin kerran kovaa, niin kaikki on ok. Töissä istuminen ai vain ole enää mukavaa kun kylkikaariin potkitaan.

Pojat on mummilla hoidassa tän ja ensi viikon, joten otan kaiken ilon irti hiljaisuudesta, vaikka kaipaankin heitä. Vielä ensi viikko töitä ja sitten lomille. Pitää jatkaa varmaan töiden tekoa, että saa hieman ruuhkaa purettua.

Jaksamista kaikille.

Vierailija
9/27 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kävin maanantaina neuvolassa. Kaikki on OK. Painoa on tullut vain 350g viikossa, olen tuohon kyllä todella tyytyväinen, kun ottaa huomioon että olin 2 viikkoa kylässä enkä voinut vaikuttaa siihen mitä söin. Tällä hetkellä siis +9,4kg lähtöpainoon. Verenpaine on vieläkin matala (109/69) onneksi. Hemppari oli 143. Onneksi. Kohdunpohjan korkeus on 28,5 cm, eli se on kasvanut 1cm viikossa toistaiseksi. Liikkeet ja syke kaikki OK. Onneksi. Pikkuhiljaa pitäisi varmaan uskoa, että kaikki on hyvin, mutta ihmisen mieli kun on mikä on, koko ajan vain vahvistuu se olo, että koska kaikki on hyvin nyt, on todennäköistä että joku menee pieleen kohta. Antaisin mitä vaan että olisin optimistinen ja toiveikas... No, tämä raskaus on nyt ymmärrettävästi tällainen eikä sille voi mitään.

Taisin kertoa siitä, kun mentiin polille supisteluiden takia ja meitä tutki todella töykeä lääkäri? Joka tuli sitten illalla kuitenkin käymään huoneessani ja juteltiin pitkään ja siitä jäikin hyvä mieli? Neuvolan täti tiesi kertoa, että tämä lääkäri on menettänyt kaksi lastaan onnettomuudessa joitakin vuosia sitten. Se selittää kaiken! Niin kuin Harry Pottereissakin, todellisessa elämässä sellaiset ihmiset jotka ovat menettäneet jonkun läheisen, näkee maailman eri tavalla kuin muut.

Onneksi Jaakko potkii ja möyryää kovasti, sillä hetkellä on kuitenkin pakko uskoa, että kaikki on hyvin. Ja seuraavassa hetkessä mieleen hiipii pelko siitä, sotkeutuuko se nyt just parhaillaan siihen napanuoraan...

Tulipas vähän synkkää tekstiä, huomenna ehkä valoisammin?

T. Arkamamma ja Jaakko rv 31+4 (kaksi kuukautta jäljellä)

Vierailija
10/27 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksa ihan koko aikaa maata sängyssäkään. Olo on ihan kamala, yskin keuhkot pihalle ja niistämisestä on nenä ihan rikki. Viime yönä valvoin lähes koko yön. Inhoan tätä!!!

Arkamamma, mulla on edellisen aikana ostettu tuo Bola-koru ja on mielestäni aivan ihana ajatus ja korunakin nätti :) Nyt en ole niin ahkerasti sitä kyllä pitänyt, jotenkin aina unohtuu, täytyy terästäytyä!

Kirjoittelin tonne siitä, kun en jaksa uskoa, että meille olisi tyttö tulossa. Tekisi niin mieli ostella kaikenmoista, mutta en vaan usko, ei mun mahassani voi tytön tylleröistä asustella :(

Tutkailen niitä ultrakuvia ja katselen 4D ultraa dvd:ltä, niitä kohtia missä jalkoväli näkyy ja missä lukee female...en vaan uskalla uskoa.

Ehkäpä mussa on joku salattu tyttären kaipuu asustanut, koska nyt pelkään, että vauva onkin poika (no OIKEASTI ihan sama, mutta kuitenkin). Olen nähnyt kahtena yönä untakin, että poika se on ja sitten synnytyksen jälkeen purskahtanut itkuun.

Menisipä aika nopeasti!

Mustaverho ja kaneli 30+4

Vierailija
11/27 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä saikkarilta. Toista päivää kummittelen kotona, eilen aamulla oli vatsa aivan sekaisin ja palelsi. Mieleen juolahti tietysti ensimmäisenä kaikki kamalat bakteeritartunnat, joilla meitä pelotellaan..no, soitin neuvolan tädille ja hän käski levätä pari päivää. Olo oli jo eilen illalla ihan ok, ruoka pysyi sisällä, eikä vatsaa enää muljannut. Tänään olenkin sitten ottanut etumatkaa lomaan ja siivonnut täällä kotona. Nyt uskon siihen pesänrakentamisviettiin, joka raskaana oleville tulee. Halusin järjestää kaikki hyllyt ja kaapit, että vauvan tavarat mahtuu. Vaatteita meillä ei tosiaan ole vielä kuin muutama body (ä-pakkaus ei vielä ole tullut), mutta kestovaippoja on kertynyt matkan varrella...

Huomenna olisi sitten taas työpäivä, enkä tiedä miten asennoitua. Jotenkin kroppa lähettää jo sellaisia viestejä, että pitäisi olla kotona ja saada valmistella kaikkea vauvaa varten. Onhan meillä hyvää aikaa, loman alkuun on enää vajaa 3 viikkoa. Silti iskee pelko, että olen niin huonossa kunnossa loppuvaiheessa, ettei musta ole sitten enää mihinkään. Toivottavasti olen väärässä.

Piti lähteä pallojumppaan, mutta jalat laulaa ave mariaa, ehkä imurijumppa oli tarpeeksi tälle päivälle.

Sain neuvolasta synnytysvalmennuksen aikataulun, alkaa elokuun alussa. Ihan kivoja aiheita näytti olevan ja toivon mukaan mieskin ehtii joihinkin niistä mukaan.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Miaea ja masukki 29+1

Vierailija
12/27 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymys painaa täälläkin. iltapäivisin patterit on ihan loppu tuon esikoisen kanssa ja silmät seisoo päässä. iltaisin sitten ei tule uni silmään.. asento on huono, janottaa, on kuuma jne. ja aamulla se uni maistuisi, mutta tyttö herättää klo 8 ja repii sängystä 8(

minä olen tykännyt brion combeistani, eivät ole mitenkään "hetkulat" kuten joku mainitsi. (ainakaan siis nämä uudet mallit). ovat aika jämäkät ja isot vaunut. sellaiset maasturit ;) vaunukoppa tosin jäi mielestäni aikaisin pieneksi, n. 8-9kk ikäisenä tytölleni joka on suht pieni kokoinen ollut . niistä emmaljungan duo edgeistä olen haaveillut nyt, mutta ei ole mitään järkeä vaihtaa.

mitäs hyökkäysvaunuja NORAH on ajatellut kaksosilleen? :) minä ostin juuri carenan double swingit ja niihin saa molempiin istuimiin mahtumaan pehmeät kantokassit (eli menevät sitten joskus kahdellakin vauvalla vaunuina). rattaat ovat PINKIT ;) ovat todella ihanat.. ostin niihin pehmeän kantokassin vauvalle ja esikoinen voi istua sitten vieressä ratasosassa :) eivätkä ole mitkään mahdottoman isot, vain 76cm leveät.

( . ) potkuttelee, tai oikeastaan ei enää potki vaan ojentelee kinttujaan paukamiksi tuohon ylävatsaan :) pää tuntuu hyvin tuolla lantiossa, toiv. nyt vain pysyisi tässä asennossa ja rupeisi enemmän laskemaan. neitonen on tosiaankin vähentänyt tiukkoja potkuja, vaan aikas hitaasti ojentelee raajojaan, alkaa tila loppumaan kunnon möykkäämiseen ;) huomenna on RR kontrolli neuvolaan.

mansikoita tässä odotellaan, että pääsisi ostamaan ja pakastamaan. niistä saa hyvin rautaakin tähän loppuvaiheeseen, kun niitä popsii :)

arkamamma: eiköhän nyt kaikki mene teilläkin hyvin, napanuoraan kuristuminen on todella harvinaista, sama kuin yrittäisi päällä olevaan vesiletkuun tehdä solmua kuulemma :( todella valitettavaa, että teille on tällainen harvinainen sattumus siis käynyt joten olisi se toinen kerta jo ihme :(

nyt lähdettävä miehen ja muksun perään ulos, joskos hiukan saisi energiaa ulkoilmasta!

cec 31+3

Vierailija
13/27 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymystä myös täällä! Jotenkin ollut niin vetelä olo, etten ole saanut kirjoiteltua, vaikka lukemassa käyn edelleen lähes päivittäin:)

Viime viikon maanantaina oli neuvola. RR 122/76 Painoa oli tullut +800g/ viikossa HUH!! Toivottavasti ei ihan tuohon tahtiin nouse! Kokonaisuudessaan painoa tullut kuitenkin vasta 1,7kg, joten ei vielä mitään hätää! Sf-mitta oli 26, eli keskikäyrän alapuolelta pompsahtanut lähelle yläkäyrää !?? Hemppa laskenut 113, joten lisärautaa aloin popsimaan! Vauva liikkuu kovasti ja masu hypähtelee ihan kunnolla, eli ulospäin näkee liikkeet ihan selvästi. Hauskaa :)

Viime viikolla oltiin neljä päivää perheen kanssa reissussa, mentiin rannikkoa pitkin Kokkolan kautta Ouluun ja sieltä sitten palattiin kotiin. Ihan mukavaa vaihtelua arkeen. Ihanaa oli vaan mennä minne auton keula näyttää, ilman kiirettä, mikä tuntuu nykypäivänä koko ajan olevan.. käytiin ravintoloissa syömässä, nukuttiin hotellissa, ihanan helppoa ja stressitöntä elämää :) Rahaa paloi kyllä valtavasti :( mutta kerrankos se vaan kirpaisee!

Bongattiin muuten Oulussa sellainen liikennepuisto, missä ajeltiin polkuautoilla ja piti mennä liikennesääntöjen mukaan. Halpakin oli, sisäänpääsymaksu 1 €! Lapset tykkäsivät ihan älyttömän paljon!

Vauvalle alkaa olemaan jo kaikenlaista hankittuna. Tänään ostin vauvalle sellaisen rottinkisen sängyn. Pakko oli hankkia, koska himoitsin sellaista jo edellistä odottaessani! Brion vaunuthan olen jo ostanut muutamia viikkoja sitten. Ceciliah, olen aivan samaa mieltä kanssasi Brion Kombeista, eivät todellakaan ole mitkään hempulat vaan kunnon maasturit!

Vaatteita vauvalle olen ostellut varmaan saman verran, kun äp-pakkauksessa on (ja samanlaisia; bodyja, potkuhousuja, toppapuvun, kevyesti topatun haalarin, makuupussin jne..) Kaikki on sellaista 62-68cm kokoa, eli heti suht sopivia! Rahaa on mennyt varmaan 100€, eli mielestäni edullisesti olen kyllä saanut! Pakko kertoa, että kävi niin hyvä tuuri, että eksyin Reiman myymälään, kun siellä oli jotku mega alet meneillään, puolipotkareita sai eurolla.. viimevuoden äp-makuupussi oli 8€, bodyt 4,5 €, Lassien toppapuku vaivaiset 15 € jne, joten ihan pakko oli ostaa!! Enpä siis aio ottaa äp-pakkausta.

Töitä olisi enää 15 päivää jäljellä ja sitten alkaa kesäloma! Tuleva viikonloppu on kyllä aivan mielettömän kiireinen töissä ja töitä saa tehdä vaikka ympäri vuodokauden, jos vaan jaksaa! Maanantai ja tiistai sitten onneksi vapaata, menee varmaan nukkuessa =)

Pakko lähteä rauhoittamaan lapsia... ovat tehneet alakertaan jonkun jumppa-/juoksuradan ja meno on sitä luokkaa, että kohta kolisee :(

Hyvää viikkoa kaikille!

T. M@MIx2 rv 28+4

Vierailija
14/27 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne vaan kuukaudet kuluu. Juuri tein +testin ja kärsein kovasta pahoinvoinnista. Vannoin että enempää kahta lasta meille ei tule. Nyt kohta tämä pikkuinen pahoinvoinnin aiheuttaja onkin jo nyyttinä luonamme ja samalla jo haaveilen, että josko sittenkin vielä kolmas. ;o)

Arkamamma kyselit siitä jalasta. Jalkakipu on nyt selkeästi vähentynyt ja itse asiassa on pärjännyt oikein hyvin. Toisaalta salaa olisi toivonut tätä kipua kun kovasti tekisi mieli jo lomalle. Saikkua ei omatunto anna periksi kun selkeästä fyysisestä tai psykkisestä syystä, jota motivaatio-ongelmat ei liene. Vielä siis 3 ja puoli viikkoa töitä edessä. KÄÄÄK!

Mustaverho nauti sinä nyt vain siitä tyttöuutisesta. Toisaalta uskon kyllä, että se on vaikeaa poikien jälkeen. Ja ehkä sitä haluaa kieltää itseltään mahdollista tyttöä, jottei pettyisi niin kovin, jos poika tulisikin. Mutta jos nyt niin sattusi, että poika tulisikin, niin varmasti pettyisit, vaikket olisi tyttöä tulevaksi täysin itse uskonutkaan. On sitä jo niin monesti sinulle "luvattu". Minä siis ainakin sitä mieltä, että osta vain niitä tytönvaatteita, jos siltä tuntuu. Kyllä sen nautinnon olet jo ansainnut. (Tulipas sekava sepustus)

Vaunuista kun on puhuttu niin meillä Emmaljungan citycrossia vastaavat crosswayt pehmeällä kantokopalla. Haaveilin esikoiselle Emmaljungan edgeä, mutta valitsinkin heräteostoksena nuo kevyemmät. Edelleen haaveilen noista isommista Emmaljungista, mutta kun juuri testasin niitä lastentarvikkeessa, niin on ne kyllä vaan jonkun verran raskaammat kuin nämä tämänhetkiset. Ovat kevyet, mutta silti jämäkät. Ja pehmeä koppa oli tosi hyvä. Sitä pysty käyttämään pussina valjaiden kanssa, ja tarvittaessa matkasänkynäkin. Eli kyllä näissä pitäydytään ainakin tämän kakkosen kanssa.

Omaan napaan ei uutta, kovasti on liikettä. Huomaa kyllä jo kuinka vatsa painaa ja on hankala laittaa nauhoja kiinni suorilta jaloilta. Ensi viikolla seuraava neuvola, jolloin ilmeisesti sijainen paikalla.

Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä vähän kesälomareissulle ja kun sunnuntaina kotiudutaan, päästään tekemään vuokrasopimus.

Hyvää loppuviikkoa syyskuiset, voidaan paksusti

Elohelmi ja Pirkko rv 31 + 2

Vierailija
15/27 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ollut pari viikkoa väsymys-/masennuskausi, ei sitten millään ole jaksanut kirjoittaa. Lukemassa olen tottakai käynyt päivittäin :) Sen voi hoitaa seisaaltaankin, jos ei kykene istumaan... Ainakin Marili80 kärsi iskiaksesta. Se on se syy, etten juurikaan istu. Niin hirveä vihlova kipu tulee lonkkiin/kankkuihin ettei meinaa päästä kävelemään. Joku kyseli siitä lonkkakivusta kyljellään maaten. Sama vika täällä. Alkaa ikävästi juilimaan jos on pitkään samalla kyljellä ja säteilee jalkaa alas. Onneksi asennon vaihtaminen auttaa nopeasti. Miaea81 oli "kurkkua myöden täys ruokaa". Tutulta kuulostaa. Joutuu nukkumaan mennessä laittamaan lisää tyynyjä pään alle, jottei olis iltapala suussa koko aikaa...

Neuvolassa kävin eilen. Painoa tullut "hienosti" 975g/vk... yhteensä 11kg. Pissa, verenpaine ja hemoglobiini kuitenkin ok. Sf-mitta 36cm, maha on... Tosin tulos ei ole ihan tarkka kun eri mittaaja kuin yleensä. Viime ultrassa vauvat painoi 1480g ja 1330g eli onhan tuolla mahassa kohta kolme kiloa vauvaa, kaksi istukkaa ja vedet sun muut.

Vaatehuone valmistui eilen ja ihana ahkera mies kokosi vielä illalla pari ikean kaappia ja lipaston. Toki olin sitten tänä aamuna neljältä ylhäällä lajittelemassa vaatteita niihin.

Ceciliah kyseli vaunuista. Oisko ollu Ora Duoletto (tai jotain sinne päin). En ole noita tarkempaan tutkinut, kun saan äidin serkulta lahjaksi sellaiset, joissa on kaikki kantokopat ja muut varusteet mukana. Omissa ei ole kuin "kuoret" :) Menee sitten parvekevaunuina. Saavat pyöriskellä vierekkäin ilman kantokoppia.

Adalmiinalle onnea uuteen kotiin :)

Ja Mustaverholle pikaista paranemista flunssasta!

Norah81 ja tuplat 30+6

Vierailija
16/27 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sanottava että on menny kevät ja kesä (mikä kesä) huminalla.. kotia ja töitä, miehen kanssa nähtiin noin kerran viikossa kun se teki paljon yötä, oli jo lähtenyt töihin kun minä kotiduin.. puhelin rakkautta pidettiin. Joo vaan alkoi rakkaudet saada kyytiä kun alkoi voimat hiipumaan. Totesin että ois aika raskasta olla kolmen lapsen yh ja siihen raskaana.. ei paljon hampaita naurattanu. mutta nyt on helpompaa, jäin kesäkuun lopussa pois töistä, seisominen teki kipeää. Illat kävelin seiniä pitkin, on kuin joku ois jalkoväliin vasaralla päivän hakannu. Mut nyt oon sit ns.kesiksellä, pihanlaittoa meilläkin ja kaikkee pientä, ettei vaan tuu pitkä-aika :D Esikoinen lähtee eskariin, kiva kun kerkee viettää kesää hänenkin kanssa, on jo niin iso tyttö.. kertoo kuinka hoitaa vauvaa että äiti saa levätä jne. Ja oli tosi liikuttavaa huomata miten 6v. ymmärtää väsymystä, komensi pienempiä ettei saa riehua kun äitiä väsyttää.. Täälläkin on valvottu öitä vielä kaiken muun lisäks. Puolitoista kuukautta meni tosi buonoilla unilla. Nyt vähän unet korjaantunut, mutta hb oli viime viikolla huimat 100.. että se vie nyt sitte voimia.

Sf mitta oli 31+2 27cm ja painoa on tullut nyt n.8kg. Vauvan syntymäpaino-arvioksi arvelivat 29+0 3000g-3500g. Muut lapset ollu kans sitä luokkaa, nuorimmainen oli isoin, 3420g, jospa pysyttäis tässä alle 3500g sarjassa..Seuraava ja viimeinen ultra on 30.7...saadaan vähän lisää vinkkiä koosta.

Nyt on vaan pelkona että ei menis yliaikaiseksi, on muutamalla tutulla menny kaks viikkoa yli ja ei oo menny ongelmitta, on ollu ulostetta ja ei oo kasvanu jne.. kaverilla syntyi 42+0, poika painoi huimat 2600g!! ei ollu istukka toiminu enää vaikka ultran mukaan kaikki ok.. Ja muutenkin riskit kasvaa. Oon ihan heikkopäinen tuon asian kanssa, kun kolmosen aikaan kuoli vauva yliaikaisuuden seurauksena..jäi melkoinen kammo. Anteeksi kun kerron tästä mutta kun on saatava tätä pelkoa pois purettua.

Vauvan tavaroita en oo viel katellu, poika pitäs olla tulossa. Oma olo on kyl kans pojan puoleen, mutta on vaan vaikea luottaa siihen että niin ois. Sitte ois kaks molempia. Kysympä nyt teiltä että miten teidän mielestä passaa tämä mietitty nimi edellisiin? Eli aikaisemmat lapset ovat Jenni, Roni ja Riia. Nyt ollaan sit mietitty jos on poika niin Jonnea joukon jatkoksi. Mille kuulostaa?

Mutta nyt on mentävä imuroimaan ennen päikkäriaikaa, PALAILLAAN JA HYVIÄ VOINTEJA KAIKILLE :x

kmk-83 ja toukka 32+0

Vierailija
17/27 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille!

kmk-83: Jonne on tosi nätti nimi. Sopisi teidän joukon jatkoksi hyvin!

Mustaverho: Tiedän kuule aika tarkkaan, miltä sinusta tuntuu tuon "sukupuoliepävarmuuden" kanssa. Sama juttu meilläkin: Brunon ultrakuvissa lukee female ja tytöltä näyttää kuvien mukaan. Siltikin on koko ajan sellainen olo, ettei voi olla. Voiko se tyttö tulla "noin helposti"?;) Olen minkäin aika moneen kertaan niitä kuva ja filminpätkä tuijotellut...Sikäli kummallista, kun en ole alunperin tyttöä edes erityisemmin toivonut. Jotenkin tyttö on 4D-ultran jälkeen tuntunu siitä huolimatta (näin kahden pojan äitinä) erityisen mukavalta, joten tässä vaheessa toivoisin kyllä vauvan olevan tyttö. Poikaan sopeutuisin kyllä siitä huolimatta varmaan aika äkkiä, koska aluenperinkään ei tyttöä "yritetty". Pakko vaan jännittää loppuun asti...En le uskaltanut tehdä vaaleanpunaisia hankintojakaan. Ainoastaan 2 vaal. pun bodya on piilossa vaatehuoneessa, ettei vaan kukaan minun ja mieheni lisäksi niitä näe:) Teidän vauva on arvioitu tytöksi kyllä aika monta kertaa, joten on erittäin epätodennäköistä, että saisitte poikavauvan. Toki on olemassa se äärimmäisen pieni erehdyksen mahdollisuus. Me ei olla saatu muuta kuin 1 arvio, kun ei muissa ultrissa kerrottu...

Nyt pitää aloittaa pakkaaminen. Lähdetään huomenna neuvolakäynnin jälkeen mökille ja vieteään siellä mm. esikoisen 10 v päiviä, joten tavaraa ja leipomistarvkkeita tarvitaan mukaan...

Terkuin,

Wilhelmiina ja vauva, 31+1

Vierailija
18/27 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Melkein pari viikkoa oltiin mökkeilemässä, nyt taas palattiin tänne ihmisten ilmoille ja ennen kaikkea netin ääreen. Mulla oli tänään neuvola, raskausviikkoja tasan 31. Muuten kaikki vaikutti olevan ihan ok, mutta sf-mitta oli laskenut reippaasti, nyt 26, eli keskikäyrän yläpuolelta alakäyrille reippaasti. Siitähän kovasti hermostuin ja huolestuin, kun panikointiinkin taipuvainen olen. Miltä toi luku teistä kuulostaa, olisiko syytä huoleen, mistä voi johtua? Mittaaja on kyllä ollut joka kerta sama. Terkkari määräsi mut lääkärille ens viikolla nivustyrän takia, jotta se voi katsoa kuinka se esim vaikuttaa synnytykseen. Sanoi, että samalla voi tutkia tota sf-mitan laskua. Ei kiva! Olin niin hyvällä tuulella aamulla kun tänään pitäisi mennä miehen kanssa vaunuja katselemaan. Nyt meni vähän fiilikset... Sorry nämä negatiiviset ajatukset. No joo, kiloja oli tullut 600g/viikko, alusta lähtien 11 kg, eli aika reippaasti. Loma on tehnyt tehtävänsä. Ja sitten on tuo liikkumispuoli ollut aika vähillä kun tyrä on vaivannut ja on laiskottanut. Hemppa oli yllättäen noussut, nyt 114, joka on korkein koko raskausaikana!

Vaunuista sen verran, että haluaisin Ora Taiga -vaunut, tai sitten ehkä Briot. Täytyy mennä katsomaan, miltä ne tuntuu ja sitten ajattelin netistä tilata. Kaikki vauvan vaatteet on jo pesty ja silitetty, loman ensimmäisellä viikolla oli aikaa, kun mies oli vielä töissä. Vaunut on ainoa, mikä vielä puuttuu.

Varasin tännään kampaajan, jos vaikka sillä saisi vähän noita ikäviä ajatuksia pois... Onneksi on aurinkoinen ja lämmin sää!

Terkuin, Miisu 31+0

Vierailija
19/27 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä aiempi sf-mitta sitten oli? minulla esikoinen alkoi laskeutua näillä viikoilla, eikä enää sf noussut, laski myös muistaakseni jossain vaiheessa jonkin verran.

paremmalla ajalla kuulumisia,

cec 31+5

Vierailija
20/27 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla pihalla teidän jutuista puolentoista viikon poissaolon jälkeen, mutta antakee miulle armoo... Kesälomareissu on nyt tehty (viime tipassa, istuminen autossa ei tuntunut ihan joka päivä ollenkaan kivalta). Oli ihanaa palata kotiin säännölliseen elämään. Kyläillessä kun joutuu odottelemaan esim. tuota ruokapuolta joskus todella pitkään. Tällaiselle raskaana olevalle säännöllisiin välipaloihin tottuneelle se tuotti välillä ihan oikeasti pahaa oloa ja miehelle suunnattuja kiukkukohtauksia (vaikka eihän se tuon isukin syytä toki olut, että ruokahuolto ei aina ihan pelannut). Nyt sitten ryhdyin vauvan vaatteiden pesutalkoisiin. Löytyi kuitenkin jostain vielä kymmenen vuotta vanhoja isosisarusten käyttökelpoisia tamineita. Nyt meiltä ei taida puuttua varusteista enää suuremmalti yhtikäs mitään. Vain osa kestovaipoista seikkailee jossain päin Suomea Itellan kuljetuksessa...

Kävin eilen kätilöultrassa. Vauvelin koko vastasi viikkoja, hyvin oli poika kasvanut. Tänä aamuna oli sitten tämän raskauden ensimmäinen sisätutkimus. Onneksi paikat olivat kunnolla kiinni, vaikkakin välillä tunnen jo aika napakoita supistuksia, epäsäännöllisiä tosin.

Painoa on tullut nyt kokonaisuudessaan 10 kiloa. Tissit ovat kieltämättä aikamoiset melonit.

Paremmalla ajalla taasen, nyt jatkan vauvan vaatteiden hypistelyä. Hyvää vointia kaikille! t. massumamma ja poju 31+1.