Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syyskuun salaisuudet viikolla 28

07.07.2008 |

Jospa laittais taas uutta viikkoa eetteriin... :D

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi sitten oli sf 24,5, silloin ihan keskikäyrällä, nyt reilusti alle. Ehkä mullakin on alkanut kaveri jo laskeutumaan. =) Aina vaan huolestun kaikesta, kun jo rupesin maalailemaan piruja seinille istukan toimintahäiriöistä yms. Odottelen nyt ihan rauhassa sitä ensi tiistain lääkäriä!

Miisu

Vierailija
22/27 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä äitiyspolilta, siellä sitten vierähtikin 4 tuntia. Alkuun ne huonot uutiset elikäs sain nyt sitten pitkävaikutteisen insuliinin:( ja vielä huonompi uutinen on se, että vauvan paino meneekin alakäyrällä ja siitä syystä nyt sitten kasvukontrolli 2 viikon päästä, lääkäri kyllä sanoi, että kun vauveli perätilassa niin ei välttämättä sais ihan tarkkoja mittoja mm. päästä. Mene ja tiedä, mutta asiaa siis seurataan, että vauvalla kaikki kunnossa.

Sitten niitä mukavampia asioita eli olen kovasti stressannut tuota raskausdiabetestä ja nyt sitten sain varmistuksen, että en ole sitä mitenkään itse voinut syömällä hankkia ja noille paastoarvoille ei voi itse tehdä mitään vaikka millaista dieettiä noudattais ja liikkuis kuin heikkopäinen. Mulla saa ja täytyy nousta paino nyt raskausaikana ja olen ihan normaalipainoinen eli tämä on vain sukurasitteesta ja hormoneista johtuva juttu. Tuli heti parempi olo, tälle nyt ei vaan voi mitään! Ja pistämistäkin harjoittelin eikä se sattunut yhtään, eli eiköhän tämä tästä, kunhan vauvalla vaan asiat kunnossa!

Mites muuten teillä muilla masukit köllöttelee masussa? Meillä neiti vielä siis perätilassa, mutta tokihan tässä vielä kerkee kääntyileen, mutta saan siitäkin kyllä stressin jo hankittua...

Vaunutkin käytiin tänään hakemassa ja Gessleinin swingit tuli ostettua, vaikuttaa oikein näppäriltä peleiltä ja varsinkin tuo jousitus, kun mekin maalla asutaan ja täällä ei tuota sileää asfalttia ihan kaikkialle riitä.

Samalla katseltiin hoitopöytää ja turvakaukaloakin ja nyt vielä mietitään ja vertaillaan.

Marili80, kyselit tuosta iskiasvaivasta, mulla vaivaa oikea lonkka ja alaselkä ja samalta kuulostaa kuin sulla ja juurikin tuo, että jalka ikäänkuin lähtee alta. Nukkumisesta ei meinaa välillä tulla mitään, kun ei vaan löydy asentoa missä tuo koipi ei kipuilis:(

Kuulostellaan ja voidaanhan paksusti!

Kimaro ja Helmi 29+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimaro, mä oon nyt koittanu nukkua tyyny jalkojen välissä, vähän helpottaa, mut kääntymiseen herää väkisinkin.

Kävin toissapäivänä äitipolilla kun tuli yhtäkkiä tosi tiukkoja supistuksia vaikken tehny mitään erikoista ja kävin sitten näyttäytymässä, ettei oo tapahtumassa mitään mitä ei tarttis vielä tapahtua..

"Onni" oli pää alaspäin, ja lääkäri arveli ettei varmaankaan käänny enää, kun oli siellä niin hyvässä asennossa. Tiedä sitten.

Kokoa arveli vauvalle n. 2kg. Eli ihan normaalimitoissa ultran mukaan viikkoihin nähden.

Kohdunkaulan se kanava vai mikä se nyt onkaan oli sen 3cm, kohdunsuu uudelleensynnyttäjälle tyypillisesti vähän jo raollaan, mut ei auki tai jotain sellasta se lääkäri selitti. Mut kaikki oli ok.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Marili ja "Onni" 30+3

Vierailija
24/27 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Mies kun on sitä mieltä että vaunut hankitaan vaikka oon yrittänyt inttää, ettei hankita mitään ennen kuin vauva on varmasti meidän, niin nyt on sitten yritettävä perehtyä asiaan eikä se oo helppoa... :/

Käytiin eilen kaupoilla vähän kopeloimassa eri vaihtoehtoja. Jostakin syystä meitä ois hirmusesti miellyttänyt kolmipyöräiset (Britaxit tai Teutoniat), mutta sitten alkoi mietityttämään se niitten kiikkeryys kun on tuo koira ja kaikki.

Meillä on jokapaikassa hirmuisesti portaita, vaikka omakotitalossa asutaankin, niin se keveys ois kuitenkin aika tärkeä ominaisuus. Ja sitten kun on tuo koira (rhodesiankoirauros, säkä 65cm ja paino 40kg), niitten ois mahduttava yhdessä Nissan Primeran takakonttiin. Toisaalta siis kevyet ja pieneen tilaan mahtuvat, toisaalta niin tukevat ettei koira vie meitä mennessään. Kaikki ideat otetaan ilolla vastaan!

Mikä olisi nelipyöräisten kevein vaihtoehto? Jotka menis myös mahd.pieneen tilaan autossa mahd. helposti?

Näissä mietteissä uuteen r-viikkoon. Kaikille mukavaa viikonloppua ja hyviä vointeja!

T. Arkamamma ja Jaakko rv 32+0

Vierailija
25/27 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kimaro kyseli vauvan asentoa, missä on. meillä ollaan oltu nyt 2vk rt jatkuen eikä tuo tuosta enää tuskin käännykään istumaan, kun pää on jo niin hyvin tuolla ihan alhaalla :) välillä sattuu oikein, kun pyörittelee päätään..

jännästi vauva alkanut punkea itseään masusta :/ tulee siis ns. tuohon ihan ihon pintaan ja kyllä sattuu! välillä tulee peppua ja välillä kantapäätä tunnusteltavaksi ;) eilen illalla oli hikka kun kävin nukkumaan ja tuntui alhaalla lantiossa enimmäkseen nykinä, missä siis tytön pääkin on.

joku ihmetteli vasaramaista nakutusta, eikös se ole juuri se pissatus väreily? minulla ainakin tuntuu tiuhana nakutuksena ja värisee kun tytsi pissailee oikein paineella masussa :) joku antoi edellisessä odotuksessa tällaisen selityksen tunteelle.. lonkkanivelien naksuntaa ei ole nyt kuulunut moneen päivään. sekin on aikas jännän kuuloista :D

nyt mansikoiden ja tv kimppuun..

cec 32+

Vierailija
26/27 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tulee meillä 30 viikkoa täyteen :D

Olen edelleen ollut väsynyt, mutta saan ihmeellisiä pesänrakennuspuuskia. Tänä aamuna päätin pestä saunan ja myöhemmin tuli mieleen, että jääkaappikin pitäisi pyyhkiä ja järjestää. Vauva polskii mukana, hermostuu heti kun liike lakkaa. Eilen illalla näytti taas siltä kuin kaveri olisi tulossa läpi tuolta masusta. Kai ne liikkeet kohtapuoliin muuttuu, kun tila vähenee.

Tiistaina on neuvola ja ajattelin siellä kysellä synnytystapa-arviosta, että tehdäänkö ultralla. Lääkäri, joka teki 4D:n meille, oli sitä mieltä, että ultralla katsotaan. Vähän jännittää, kun olen muutamia "kauhujuttuja" tuosta st-arvioinnista.

Kaksi viikkoa olisi töitä jäljellä, olen jo alkanut hidastaa vauhtia ja alan pikkuhiljaa vetäytymään taka-alalle, niin sijainen pääsee tosihommiin.

Aurinkoista tulevaa viikkoa kaikille syyskuisille!

Miaea ja masukki 29+6

Vierailija
27/27 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin päätin palata kuvioihin..

kirjoittelin tääl sillo alku vkoina, mut sit ku sivut meni rempan alle ni jäi kirjoittelut. ja nyt mietinkin et mitenhän tää homma toimika tääl :) alkaa olla viimiset vkot käsillä.. en jaksanut viel lukee mitäs kaikkee tääl kirjoteltu mut lukasen tos kun ehdin. ja onkos tääl viel tuttui nimimerkkei ja mua ei varmaa muista enää kukaa :D onkos se syyskuun lasketut ajat lista viel olemas ni vois tarkistaa vieläkös mä sielt löydyn.. teksti voi olla vähä kömpelöö ku palattu tänää reissusta ja oon tosi väsyny :) ..toivottavasti viel mahdun joukkoon ja jakamaan viimisten vkojen vaivat muitten kans :D ja ootan jo innol et pääsee jännäämään ketä poksuu millonki.. joo o, paremmal ajal ja jaksamisel enemmän aj ku nään et tuleeks tää teksti edes oikeeseen kohtaan ku en ollu iha varma mistä piti painaa xD blondi