Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto ilman toisen vanhemman suostumusta

Vierailija
29.09.2024 |

Onko kukaan muuttanut toiselle paikkakunnalle ilman toisen vanhemman suostumusta. Kyseessä yhteishuoltajuus, lapset toisen vanhemman luona neljä päivää kuussa ja muuten minulla. 

suostumusta ei siis tule, on pyydetty ja tapaamisiin kahdesti kuussa on toimiva suunnitelma. 

yhteistyö ollut hankalaa alusta saakka, etävanhemman luona lasten olo vähentynyt perushoidon puutteiden ja lukuisten lastensuojeluilmoitusten (ei minun tekemien vaan esim koulun) takia. 

mulla olisi muuttopaikkakunnalla odottamassa työpaikka ja parisuhde. Välimatkaa 500km. 

mietin miten asiat käytännössä menee jos muuttaa ilman suostumusta, vai onko se edes juridisesti mahdollista? 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhteishuoltajuussopimuksessa rasti kohdassa lapset asuvat sinun luona vai molemmilla? Jos asuvat vain sinun luona, voit muuttaa ilman suostumusta, muutoin et.

Vierailija
2/11 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat vain. Minä tein niin eikä mitään jälkiseurauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun luona. Toisella vanhemmalla tapaamisoikeus kahdesti kuussa. 

ja kirjoilla toki ovat minulla myös. 

lähinnä mietin että voiko ilman suostumusta tehdä osoitteenmuutoksen, ja siirtyykö kirjat? 

Vierailija
4/11 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutitko toiselle paikkakunnalle myös? 

Vierailija
5/11 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa selvittää juridisia asioita jossain muualla.

Vierailija
6/11 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten asiat menee. Tuli vaan mieleen kun mun exä väitti, että olisin tarvinnut häneltä luvan muuttoon kun  muuttin qparin kilsan päähän edellisestä kodista. Olin kaiken lisäksi etävanhempi.Häneltä tuli linkkejä säännöistä ja pykälistä, jotka koskivat llöhivanhempaa ja muuttoa niin, cettä lapsen elämään tulee jokin suurempi muutos esim koulu tai kaveripiirissä. Exää taisi harmittaa kun muutin lähemmäs lasten koulua ja kaverita ja lapset viihtyivät siellä hyvin. Etävanhempi voi halutessaan vaikka poistua maasta, ei siihen kenenkään lupaa. 

Vierailija
7/11 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten asiat menee. Tuli vaan mieleen kun mun exä väitti, että olisin tarvinnut häneltä luvan muuttoon kun  muuttin qparin kilsan päähän edellisestä kodista. Olin kaiken lisäksi etävanhempi.Häneltä tuli linkkejä säännöistä ja pykälistä, jotka koskivat llöhivanhempaa ja muuttoa niin, cettä lapsen elämään tulee jokin suurempi muutos esim koulu tai kaveripiirissä. Exää taisi harmittaa kun muutin lähemmäs lasten koulua ja kaverita ja lapset viihtyivät siellä hyvin. Etävanhempi voi halutessaan vaikka poistua maasta, ei siihen kenenkään lupaa. 

Voi lähivanhempikin muuttaa maasta, jos niin haluaa. Eri asia on, voiko ottaa lapsia mukaan. 

Vierailija
8/11 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa selvittää juridisia asioita jossain muualla.

juu, tarkoitus onkin. Kysyin kokemuksia. En olettanut saavani täältä juridista apua. 

Vierailija
9/11 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yhteishuoltajuussopimuksessa rasti kohdassa lapset asuvat sinun luona vai molemmilla? Jos asuvat vain sinun luona, voit muuttaa ilman suostumusta, muutoin et.

siis vaikka muuttaisin 500km päähän, niin en tarvitse tämmöisellä sopimuksella suostumusta? Meidän sopimuksessa lapset asuvat minun luona, toisella vanhemmalla on tapaamisoikeus kahdesti kuussa. 

Vierailija
10/11 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis vaikka muuttaisin 500km päähän, niin en tarvitse tämmöisellä sopimuksella suostumusta? Meidän sopimuksessa lapset asuvat minun luona, toisella vanhemmalla on tapaamisoikeus kahdesti kuussa. 

Muutin pk-seudulta Keski-Suomeen tämmösen sopimuksen nojalla. Muuttoilmoitusta tehdessäni maistraatissa näytin virkailijalle sopimusta. Eri asia on, haluatko lastesi ja etävanhemman välille 500 km. Itselle päätös oli helppo exän käytöksen vuoksi (lapset ja heidän hyvinvointi ei todellakaan ollut etälle numero yksi). 

Vierailija
11/11 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin pk-seudulta Keski-Suomeen tämmösen sopimuksen nojalla. Muuttoilmoitusta tehdessäni maistraatissa näytin virkailijalle sopimusta. Eri asia on, haluatko lastesi ja etävanhemman välille 500 km. Itselle päätös oli helppo exän käytöksen vuoksi (lapset ja heidän hyvinvointi ei todellakaan ollut etälle numero yksi). 

meillä on siis tilanne se että etästä on tehty lukuisia lasuja koska lapsista ei siellä huolehdita, ei perustarpeista eikä muutenkaan turvallisuudesta. Lasut ei ole minun tekemiä. Siellä on mm jätetty lapsia viikonloppuisin yksin yöllä kotiin. 

jos lasten ja etän suhde olisi hyvä ja etä olisi läsnä lasten elämässä ja osoittaisi halua olla, en muuttaisi. 

nyt on kuitenkin tilanne se ollut pitkään että lapset voivat huonosti etällä ja 11- ja 9-vuotiaat käyvät terapiassa koska etälle mennessä isommalla lapsista on itsetuhoajatuksia. 

lasten koko tukiverkko on paikkakunnalle minne olisimme muuttamassa, samoin kaikki mun ystävät ja läheiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi