Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismasut Keskiviikkoon

19.07.2006 |

Huomenta masulit.

Taas on uusi päivä edessä ja edellinen takana :)

Lomat on pidetty ja sitten pitäisi löytyä puhtia jaksaa tehdä töitä koko pitkä syksy ja alkutalvi :)

Millaisia vointeja on muilla. Itselläni tänään on huomattavasti parempi aamu kuin eilen. Ei pahoinvointia tänään :) Aamulla meni kyllä melkein litra raikasta appelsiinimehua kun se oli niin hyvää :)

Suklaata ei tee mieli mikä on meikäläiselle todellinen ihme! Hyvä vaan kun on näitä kiloja jo itsestäänkin ennen.

Onko muita ylipainoisia odottajia?

Hyvää odotusta kaikikille uusillekin ja paljon tarrasukkia :)

Nyt töiden pariin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kyllä jäi pahat olot ihan tosi alkuvaiheisiin, elikkäs nyt laskettuna ihan eka-toka viikoille. Väsymystä on... kahvi ei oikeen näin aamusta mene enää alas... tuoremehua vedellä lantrattuna kuluu sitäkin enemmän. Ylipainoa on ja toivoisinkin, että saisin painon pysymään aikalailla tässä samassa. Olen kuullut sen olevan mahdolista. Ensimmäisen raskauden aikana silloin 10v sitten paino nousi aika reippaasti, mutta elämäntilanne oli silloin eri. Ei oikeen jaksa enää iltasella lähteä lenkille, kun on päivän touhunnu raksalla.... mutta pitänee yrittää. Toi ensimmäinen muksukaan ei oikeen enää äippää liikuta, kun sillä on omat kaverit ja menot. Ennen sentään kulki edellä pyörällä kun äiti raahusti perässä kävellen :D

Lähden taas raksalle ja samalla jään odottelemaan, josko minkäänlainen himo alkaisi vaivata... edellisen raskauden aikana söin kai 3-6 appelsiiniä päivässä :D Nyt ei vielä ole erikoisempia " syömishimoja" ...lähinnä pitää muistaa syödä kun heittää toi verensokeri aikalailla :/

puuenkuli 6+1

Vierailija
2/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä viettelen viimeistä sairaslomapäivää. Huomenna olisi pitänyt mennä töihin. No, sitten kävi niin iloisesti, että äsken tuli pomolta viesti. Kysyi, haluanko pitää loppuviikon vapaata. Ei tarvinnut kauaa miettiä. Ihanaa, vasta maanantaina töihin. Viikko töitä ja sitten viisi viikkoa kesälomaa.

ON: Huonovointisuutta ei havaittavissa. Janoisuutta ihan valtavasti, samoin kuin väsymystä. Masulainen myös juoksuttaa vessassa tiuhaan tahtiin.

~Tuuli~

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin kuvotus jatkuuu. ja herkkiskin musta on tullut. itketti eilen illalla ihan pirusti joku juttu (en edes enää muista, mikä) ja samalla nauratti, kun oikeastaan ei ollut itkemisen arvoinen asia. ;)

eli näin meillä. papunen on toivottavasti voimissaan. pian pitäisi kai kertoa noille isovanhemmille... hui.

t. sikkis ja papunen, 6+3

Vierailija
4/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt tänne tuppaan sekaan, kun laskelmieni mukaan tälle kuulle kuuluisin :D Neuvolaan pitäisi soitella niin saisi täti siellä laskea tarkemmat viikot.

Pahoinvointi vaivaa, sellaisena taustalla olevana mörkönä mikä velloo vatsaa hieman muttei tarpeeksi paljon ettei voi töistä jäädä pois. Oksennan helposti jos on vielä pahempi olo. Migreeni on nyt parisen viikkoa vaivannut myös, siihen olisi lääkkeitä mutten uskalla syödä kun en ole lääkärin kanssa niistä puhunut. Jos joudun hakemaan sairaslomaa pahoinvoinnin (tai pahenevan migreenin!) takia niin sitten saa selvyyden niistäkin lääkkeistä sitten.

Olen todella väsynyt. Voisin nukkua ihan aamusta iltaan ja vielä yön päälle. Veto on todella loppu. Ja toimintaa kyllä riittäisi, mutta ei vaan jaksa tehdä. Mustikkametsälle pitäisi lähteä, sen voisin vielä jaksaakin :D Mutta työt taas haittaa sitä harrastelua. Pian 3v täyttävä esikoinenkin pitää ihan hyvin äidin liikkeessä.

Puuh, pitää mennä vielä vaakatasoon ennen kun töihin lähtee taas 9tunniksi ahertamaan.

//Heidi

Vierailija
5/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyyhän se aamupala sisällä. Tosiaan kahvin ja ruisleivän jätin pois ja greippimehun sekaan lorautin hieman kuplavettä, jes. Pikkanen kuvotus iskee silloin tällöin, mutta ei ole mitään verrattuna maanantain oksenteluun. Väsymystä täälläkin, heräsin 8 ja jo 9.30 olin taas nukahtaa sohvalle :o Tänään se paljon odotettu ultra (tosin vasta iltapäivällä).

Pihaa pitäis suunnitella ja laitella vähän istutuksia.

Hauskaa keskiviikkoa kaikille

Paremmin voiva -m- rv7

Vierailija
6/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä minäkin kömmin sängyn pohjalta kirjoittelemaan, olen siis hieman aamu-unista tyyppiä, varsinkin kun menen vasta iltavuoroon töihin.

Liinukka2006 kyseli siitä ylipainosta ja ikäväkseni voinen kertoa että myös täältä sitä löytyy reilumpia määriä. Ja mullakin tavoitteena olisi lihoa korkeintaan pari-kolme kiloa, mieluiten pitäisin ihan samassa jos vaan pystyn, mutta saas nähdä kuinka onnistuu, itsekuri kun ei mulla ole mikään maailman vahvin.

(.) Äsken soittelin ja varailin neuvolaa, sen sain 10.8. jolloin viikoja olisi 8+2, jänskättää hiukan.. Toivottavasti siellä on kaikki kunnossa. Olo on ihan ok, ei ole lainkaan ollut pahoinvointia, tosin se kyllä kerkiää vielä tulemaan.. Rinnat ovat raskaat ja hieman arat, ja janottaa kovasti koko ajan, muita oireita ei ole vielä tullut.

sohvi84 + vaavi 4+4

Vierailija
7/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tarttis mennä tänään sovittamaan hääpukua korjauksien jälkeen ekaa kertaa. toivottavasti nää hinkit sekä turpea ylävatsa mahtuvat vielä matkaan...

ja tosiaan, mikään keijukainen en mäkään ole. en tosin (kuulemma?) näytä niin painavalta kuin mitä olen, mutta mieluusti olisin sen 15kg kevyempi. :/

Vierailija
8/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edelleen ole kummoisia oloja. Elilen tuli liian runsaasta kahvin juonnista pahaolo. Muuten on ollut ihan normaali olo. Neuvola ois viikon päästä =) Huih ku jännittää...

Nyt on lopeteltava...

-anzq rv 7+0

Vierailija
9/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla näyttää pahin olo alkavan alkuillasta. siinä vaiheessa ei auta syöminen eikä syömättä jättäminen. ainakin tänään, näin aamusta on paljon parempi. (tätä pientä etomista en näköjään enää itsekään laske miksikään)

yöt olen saanut toistaiseksi nukkua ilman vessareissuja. päiväsaikaan siellä saakin juosta sitäkin useammin.

mulla on neuvola vasta 21.8. siihen on toosi pitkä aika. mutta odotettava vaan on

rv 7+1

Vierailija
10/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi itseni vaivaamaan toi yhdellä laskurilla katsomani raskauden kesto silloin neuvolaan mennessä, eli siis kun nyt on 4+4 ja neuvola on 10.8. niin eihän silloin voi mitenkään olla 8+2, eli siis oikea raskauden kesto on silloin 7+5. Omituisia noi laskurit, koittavat huijata pientä ihmistä.. =P

sohvi84 + vaavi 4+4

Vierailija
11/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana _tigger_ jos vielä vierailet ketjussa, niin kiitos sinulle :) helpottaa aina vain enemmin kun kuulee muiden kokemuksia mokomasta kystasta. Sitä paniikkia joka iski kun kuulin, ei voi kuvailla - koskaan ennen kun ei ole mitään ollut, ja nyt tohtori vielä jotenkin vähän tylysti totesi että " tämä ei hyvältä näytä kun täällä on näitä muutoksiakin, jos se olisi sileä niin olisi vaaraton varmasti" . Jotenkin tuli sellainen kamala olo että olen suunnilleen kuolemaa tekemässä. Onneksi en sentään.

Liinukka; täältä löytyy yksi jolla on ylipainoa sellaset 10-15kg, takana tosin syömishäiriö taustaa joten en oikein uskaltanut aiemminkaan varsinaisesti laihduttaa, ettei mene överiksi. Nyt vaan toivon että säännöllinen syöminen ja kasvisvälipalat pitäis painon kurissa. Paljoa ei ainakaan tarvis lisää tulla. Täytyypi yrittää tehdä koirien kanssa pitkiä kävelylenkkejä mahdollisimman pitkään. Ikävä kyllä nälkä vaivaa ihan koko ajan...onneksi ei kuitenkaan kuvotusta, joten voin hyvin vähän venyttää välipala-aikojani.

Mä olen edelleen lähes oireeton - olenkohan joku mutantti :) sillon tällön tuntuu jonkinlainen kuvotus, mutta harvoin, hyvin harvoin..kerran päivässä tai kahdessa korkeintaan. Rinnat on miehenkin mielestä " täydemmät" ja suuremmat, ja aratkin tuntuvat olevan, eivät mokomat mahdu kohta liiveihin. Välillä tuntuu menkkamaisia jomoja alamasussa, mutta niitä en enää osaa pelätä - taitavat olla niitä kohdun kasvukipuja. Yöllisiä kipukohtauksia pelkään yhä kuin ruttoa, mutta ainakin kaksi viimeistä yötä olen saanut nukkua rauhassa..tosin että herään aina aamuyöstä " odottamaan" tuleeko kohtaus vai ei. Toivottavasti kysta on ottanut hatkat ja pääsin kivuista kokonaan.

Milloin ja miten aiotte kertoa vanhemmillenne odotuksesta? (tätä on varmaan kysytty sata kertaa). Me suunniteltiin, että ostetaan vaaleita T-paitoja ja painetaan niihin " mummo" , " pappa" , " mummi" ja " ukki" ja sitten vielä " isomummi" . Jäin sitten miettimään tuota " pappaa" - siis, isäni on kuollut reilu 7 vuotta sitten, äitini on mennyt vuosi sitten uudelleen naimisiin. Voidaanko antaa tuolle mun " isäpuolelleni" sitten " pappa" paita? Onko se väärin? En kuitenkaan haluaisi sulkea pois häntäkään tästä ilosta...entä sitten " vara-pappa" , liekkö se sitten vähän loukkaavaa? Vai pitäisikö paitaan painaa kysymys " pappa-ko?" , ja hän saisi itse päättää...kauheen vaikea asia tälläsestäkin piti vääntää...toivottavasti kukaan edes tajuaa mitä tarkoitin.

Keksikää te mulle ratkaisu tähän ongelmaan!!

Tappert - rv5+(6?)

Vierailija
12/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun on varmaan pakko kertoa vanhuksille ensi vkolla, kun tulevat mökiltä kotona käymään. tai ainakin ekan neuvolakerran jälkeen. meillä on nimittäin häät 5.8. ja sinne on ostettu paljon kurkunkostuketta... mä en yleensä lasiin sylje (en tosin otakaan paljon, että ei sillä...), mutta nyt ajattelin kieltäytyä sitten kokonaan tai ottaa yhden kuoharilasillisen. eli pakko on kertoa, etteivät ' pakkojuota' mua...

kaasoille olen jo kertonut, toisen kanssa itse asiassa jännättiin yhtä aikaa menkkojen alkamista. hällä alkoi, mulla ei. joutuvat nyt sitten järjestämään polttaritkin aika kuivissa merkeissä. ;)

Vierailija
13/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pahaolo jo jonkin verran helpottanut...muutama tunti päivässä jo hyvääkin oloa :) Olen yrittänyt jo neuvolaan saada aikaa pari päivää mutta hirveä ruuhka puhelinajajlla enkä ole päässyt läpi! Jospas tänään onnistais!

Ylipainoa mullakin jäänyt esikoisen raskaudesta ihan nätisti...paino nyt 85kg....enkä halua että tässä raskaudes nousis niin hirveästi! Esikossa painoa tuli huimat 30kg, joista osa kyllä putos ekan puolenvuoden aikana synnyutyksestä!

Mulla tää pahaolo on aika jännä kun en pysty juomaan yhtään mitään kun kaikki tuntuu tekevän pahanolon! Toivottavasti en kuivu pahasti!

Ruokaakin on vaikea syödä kun pahaolo ja nälkä samaa aikaa....ääk!

Pitää pakottaa itseni aina syömään, mutta sitten kyllä helpottaa vähäksi aikaa välillä!

Nyt viikoja mulla 6+5! =D

Vierailija
14/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aamu on alkanu oikein hyvin! Eilinen päivä oli ihan hirvee mutta nyt alkaa kummasti jo helpottaa. Juoda pitää koko ajan ja mieluiten appelsiinimehua. Väsymystä on ja sitä ylipainoa löytyy täältäkin n.10 kg. Täytys nyt koittaa pitää paino kurissa ku on ollu paha tapa painoa jäädä synnytyksen jälkeen. Ekan jälkeen jäi 5 kg, toisen jälkeen kymmenen ja nyt kolmannen jälkeen kymmenen eli painoa on tullu... Tai sitte " positiivisesti" oon ollu tosi laiha ennen! =) =)

tanja-77 7+3

Vierailija
15/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä yks maalismamma lisää.

Tomaattia tässä juuri yön, se oikeestaan joka maistuu. en oo oksentanu, mut nyt ollu semmosta etovaa oloa pari kolme päivää.Kumpi menis pian ohi, meinaa mielialaanki vaikuttaa ku tekee pahaa kokoajan.

Kaikki makea jääny tyystin pois,aikoinaan päiväannkseni oli vähintään se 200 grammaa karkkia per päivä,jos keksiä oli kaapissa niin ne meni hetkessä.Nyt keksitkin tuolla kaapissa pehmenee :D

No,ompahan muutama kilo lähteny,mut enempää ei tarvis lähteäkään ettei mee nelosella alkavaan lukuun.Paitsi kiloja Varmasti ehtii myöhemmin tulla,kun maha alkaa kasvamaan ja ruoka maistua entiseen tyyliin :)

Ei oo ultra-aikaa,eka neuvola 9.8. En ajatellut hötkyillä...

cucci (rv 6+5)

Vierailija
16/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEE! Mä oksensin äsken... miten voikaan olla onnellinen oksentamisesta, kun aikaisemmine ei ole ollut mitään oireita :D Ajattelin jo ettei masussa ole mitään, kun ei oireita ole ollut. Jännä juttu, mutta olo helpottui ketsuppi sipseillä...hih. Mikään muu ei maistu nyt.

Vierailija
17/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollut eilen ja tänään parempi olo. Oma huonoin oloni on aina iltaisin ja menee kyllä ohi kun vaan väkisin syö jotain. On outoa että joutuu oikein miettimään, että mitä sitä söisi ja mitä tekisi mieli ja sitten kun se on edessä, ruoka tekeekin pahaa.

Mulla samoin kuin näköjään monella muulla, karkit ja makeat öklöttää ja ennen kun meni joku pieni suklaapatukka tai karkkia joka päivä, niin nyt en ole syönyt kuin parina päivänä jotain tosi väkevää salmiakkia huonoon oloon, kaikki muu makea oksettaa. Kaikkea kirpeää ja hapanta tekee mieli. Kahvia en ole juonut plussan jälkeen kuin yhden kupillisen. Ei vaan tee mieli vaikkei erityisesti se oksetakaan.

Rinnat on selvästi aremmat joka päivä ja nyt tuntuu myös huonolta nukkua mahallaan, alavatsa on jotenkin niin turvoksissa ja arka. Neuvola on siis jo 2 vkon päästä eli 1.8. ja ultrassa kävin maanantaina jolloin kaikki oli hyvin ja viikkoja muutama päivä vähemmän kuin kuukautisista. Tänään 6+0.

Vierailija
18/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yötyöläisenä tulee nukuttua reippaasti mutta mitään ylimääräistä väsymystä ei onneksi ole havaittavissa eikä ihme kyllä mitään pahoinvointejakaan. Ruokahalu on kadonnut ja tähän mennessä en ole tänään syönyt kun omenan ja tomaatin,ja juonut pari kuppia kahvia. Hyvä vaan jos ei tulisi kauheesti lisäpainoa kun on tuota ylimääräistä jo ennestään. Huomenna pitäisi kysellä neuvola-aikaa,sinne kun on soittoajat muina päivinä 9-10 jolloin meikäläinen on unten mailla=)

Varhaisultraan ei näy saavan aikoja mihinkään eli olkoon arvoitus vielä mitä masuun kuuluu,eihän se miksikään muutu jos on kesken mennäkseen. Kenellekään ei ole asiaa julkaistu vielä enkä todennäköisesti kerrokaan ennenkun päästään toiselle kolmannekselle.

-eternal rv7+2 ja tänään 35-vuotissynttärit-(joita mies ei muista koskaan...)

Vierailija
19/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin vaan nukkua. Esikoisen kanssa kökin aamupäivän hiekkalaatikolla ja vaan meni haukotteluksi koko touhu. Seuraavaksi suuntaan päiväunille. Paitsi ensin pitää syödä jotain sillä muuten tulee oksu.. tosi helposti tulee huono olo jos ei parin tunnin välein laita jotain suuhunsa.

Mulla myös ylipainoa reilusti, on oikeastaan ollut aina. Ei ole tähän mennessä ainakaan vaikeuttanut raskauksia/raskaaksi tulemista ja ihan hyvin olen raskauksissa jaksanutkin. Vaikkei mulla ole koskaan raskausdiabetestä ollutkaan niin silti aattelin sillä ruokavaliolla mennä, sillä siten tulee ainakin syötyä terveellisesti ilman että menee laihdutuksen meiningiksi.

-Muffin rv7+(?)-

ps. ihan summassa näitä viikkoja tuohon nimimerkin perään laitan, mulla ei oo hajuakaan miten pitkällä olen. Tosi aikasin tein plussan joten varmaan ollut lyhyt kierto eli keskimäärin vissiin rv7 menossa..??

Vierailija
20/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kivaa synttäripäivää ja onnittelut! Toivottavasti se mieskin muistaa :-D