Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirppareiden hinnat

Vierailija
26.03.2017 |

Onko kukaan huomannut miten törkeitä hintoja ihmiset pyytelee tavaroista? On likasia, hajonneita, kuluneita tavaroita ja pyydetään ihan törkeitä hintoja, joskus miltei uuden veroisia hintoja. Sitten on nämä arabia astiat, niistäkin vaikka on kulumaa ja särkymää pyydetään vähintään se 25e+. Sitten valitetaan, kun ihmiset ei osta niitä kirppistavaroita.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuuko suositun kirpparinpitäjä jos pakkaan kesken myyntiviikkoani osan takaisin laukkuun ja vien apajille arvostavimmille? Kun tulin sittenkin toisiin ajatuksiin.

Vierailija
62/88 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti kun joku pyysi lähikirpparilla 5-10 euroa/kpl käytetyistä DVD-elokuvista. Kyseessä ei ollut mitään harvinaisuuksia vain sellasia joita saa lähimarketista 3-4 eurolla UUTENA. Blurayn voisin ehkä ymmärtää mutta että dvd....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voittohan nuo tavoittelevat nykyään. Tykkään kierrellä kirppiksiä, mutta en minä sinne sillä asenteella mene, että jotain oikeasti olisin ostamassa. Oikeastaan ainoastaan pienten paikkakuntien kirppiksiltä saattaa löytää jotain järkevään hintaan, koska siellä on pakko myydä halvalla jos haluaa päästä eroon tavarasta, kun asiakkaita käy niin vähän. 

Olenko ainoa jonka mielestä tämä on vähän vanhanaikainen ja ikävä asenne. Minulle tulee tästä mieleen että kirpparilta ei tehdä oikeita ostoksia tarpeeseen vaan hankitaan jotain mitä tahansa jos vain halvalla satutaan saamaan.

Onko kirpputoritavarassa mahdollisten käytönjälkien lisäksi hintaa alentamassa joku häpeäkerroin? Moni sanoo että käytetyn tavaran pitää olla halpa, niin onko se vain se käytetyn stigma jotain mikä pudottaa hyväkuntoisestakin tuotteesta 90 % hinnasta pois.

Vähän laajemmin, mitä te ymmärrätte sanalla kierrättäminen? Onko se vain sitä, että omat kamat dumpataan konttiin ja ostetaan kaupasta uutta tilalle. Vai onko se sitä, että käytetyn tavaran hankkiminen voisi olla aidosti ihan ensisijainen vaihtoehto kun jotain itselleen tarvii.

Olen tosi iloinen netin fb-kirppareista, joissa hyvä ja tietyn tyylinen tavara liikkuu ihan rahanarvoiseen hintaan. Jos minä haluan/tarvitsen suosikkimerkiltäni 100e paidan, en koe mitenkään häpeällisenä ostaa sitä erittäin hyväkuntoisena käytettynä 30e hintaan. Minusta se on hyvä diili, eikä ahdista yhtään että sitä on (hui!) käytetty. Päällepäinhän se ei vaatteesta näy.

Vierailija
64/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WraithTodd kirjoitti:

Itse kierrän ahkerasti kirppareilla ja olen huomannut että sellaisilla kirppareilla, joissa hinnoitteluapu kuuluu pöytävuokraan, on myös ihan kohtuulliset hinnat. Ehkä ihmiset vain ovat sokeita tavaroidensa jälleenmyyntiarvon suhteen.

Sä kuitenkin säälit tällä palstalla kirppismyyjää joka myi sulle jonkun lautapelin 3€:llä. Eikö toi ole aika kaksinaismoralistista? Haluat saada halvalla ja säälit niitä jotka myyvät liian halvalla. Ja sun avatar on pelottava. Ei niin kaunis.

Kun on kirpparista kyse niin niin totta kai haluan saada halvalla ts. maksan mielelläni tuotteen arvon verran, en mitään tunnelisiä. Tuosta pelistäkin olisin helposti maksanut 20-30 euroa enemmän. Sääliä tunsin koska ehkä kyseessä oli sellainen myyjä joka yritti myydä vanhaa tavaraa pois rahapulassa eikä tiennyt pelin todellista arvoa (millä ihmiset olisivat valmiita ostamaan sen). Tai sitten myyjä vain halusi saada tarpeettomat tavarat pois nurkista pyörimästä. Sama pätee ihan mihin vaan tuotteeseen josta voisi pyytää kymmenen kertaa suurempaa summaa. Kyllä minua itseäni ainakin harmittaisi jos menisin myymään jotakin liian halvalla ja varsinkin jos olisi vielä rahapula.

Tuolla kirpparilla ei siis saa hinnoitteluapua ja välillä sen kyllä huomaa. Yhtä aikuisten talvihaalaria, todennäköisesti suoraan ysäriltä, myytiin kympillä. Parittomia lautasia (ei mitään merkkituotteita) kaksi euroa kappale. Lastenvaatteissa tilanne tuntuu  olevan vielä pahempi. Ihan Hennesin collegehousuja vitosen kipale vaikka polvissa reikää ja kulumaa. Suurimmaksi osaksi tarjonta on ihan ok kuitenkin eli hinta vastaa tuotteen jälleenmyyntiarvoa ja kuntoa.

Joo, eihän tuo Todd kauneimmasta päästä ole mutta parempi tuo kuin oma kuva. Tulisi varmaan enemmän valituksia rumuudesta.

Vierailija
65/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun emännän kanssa muutettiin yhteen, niin tavaraa meni paljon kirppikselle. Laitettiin kaikelle ihan tarkoituksella ns. pilkkahinta ja kas, lähes kaikki meni ja hiukan rahaakin tuli. Sitten menemättömät roskikseen.

Kyllä arvelinkin osan tavaroista olevan hetken päästä myynnissä isommalla hinnalla, mutta so not, kunhan hyppy kulkee..

Vierailija
66/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joo huomannut saman.

Oletko muuten  myös huomannut kirpparipöytien hinnat? Saat ikalailla myydä sitä tavaraa että omilles pääset.. Et ei siitä loppuen lopuksi hirveesti voitolle pääse, ja se työmäärä.. Helpommalla pääsee kun kärrää tavarat suoraan kierrätyskeskukseen.. Joka muuten sekin on aika kallis..

Vierailija
67/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kirppismyynnin siinä kohtaa, kun en enää meinannut saada viikkovuokraa tavaroiden "katoamisen" vuoksi maksettua. Uussuomalaisten saavuttua oli ilmeisesti jotakin kuilua siinä, luulivat kai että kaikilta kirppareilta saa vaan ottaa, vaikka tavallisilla itsepalvelukirppareillahan se ei niin mene.

Vierailija
68/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lanttilassa on tosiaan niin kallista ja huonoa tavaraa/vaatetta, että taidan lopettaa käymisen kokonaan. Lisäksi siellä on epämiellyttävää asioida, kun lika ja tupakka haisee :(. Kuinka porukka kehtaa tuoda likaista roinaa ja lumppua myyntiin?? Ihan aivastuttaa kun siellä kulkee.

Vantaan Kontissa yllätyin ja ärsyynnyin kovista hinnoista, katselin ihan sisustustavaroista ja huonekaluja. Perusrojusta pyydettiin kaupan hintaa tyyliin pahvilaatikko 12€. Kirppariltahan mennään hankkimaan tavaraa edullisesti... Onneksi Kierrätyskeskuksissa on vielä malttia hinnoittelussa.

Ai että Kierrätyskeskuksessa malttia?! Käypä Espoon Nihtisillan kierrätyskeskuksessa: Ihan järjettömät hinnat! Tavarat kalliimpia kuin uudet. Erityisesti astiaosastolla "arvokkaat" tavarat on kerätty lukollisiin vitriineihin, joita on kymmenittäin ja kaikki hinnat 3-4-kertaiset siihen nähden mitä samoista tuotteista pyydetään Torissa tai Huutonetissä ja kalliimmat kuin mitä esim. Astiataivas tai Laatutavara pyytää! Sitten kun vitriinit ovat tupaten täynnä, niin nämä kuukausia siellä seisoneet tuotteet vain katoavat jonnekin ilman että hinta koskaan tippuu. Epäilen, että Kierrätyskeskuksen henkilökunta vetää välistä, eli tuotteet hinnoitellaan niin ettei niitä kukaan osta ja sitten kun ovat olleet tarpeeksi kauan myynnissä, niin henkilökunta saa ne jollain mitättömällä pikkusummalla.

Tosin kierrätyskeskuksissa on eroja, Suomenojan ja Viikin myymälöissä hinnoittelu on selvästi maltillisempaa eikä näitä "arvotavaroita" kerätä samalla tavalla.

Vierailija
69/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnoittelu on taito laji, mutta ilmeisesti on helpompi hinnoitella yläkanttiin kuin alakanttiin. Mutta monesti -ainakin niillä kippaeilla, joilla itse asioin saattaa myös toisinana, iitse asiassa melko usein löytää hinta -laatu suhteeltaan hyviä ellei peräti erinomaisia löytöjä. -  Toki harvemmin sitä kaikkein kamalinta ääripäätä, jossa myyjällä on mennyt jätastiaan ja kirpputoripöydälle tuodut tavarat sekaisin. 

Olen huomannut että usein yhdistyksien pitämillä kirppareilla jonne ihmiset antaa ilmaiseksi tavaraa on paremmat hinta-laatusuhde, kuin kirppareilla, jossa ihmiset itse hinnoittelee tavaransa. Oli kerran nahkainen laukku, revennyt, likainen, ei sellaista voisi edes käyttää, mutta silti pyydettiin 15e. Tai vielä pahempi oli likaiset, ihan törkeälle haisevat lenkkarit joista pyydettiin 8euroa. 

Aktiivisena kirpputorien luuhaajana en ihan allekirjoita väiteettä yhdistystorien hinnoittelusta. Esim. muutamilla SPR kirppareilla on todella korkeat hinnat. Ja laatu useimmiten samaa rojua kuin muuallakin.

Vierailija
70/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin eilen pyörähtämässä läheisellä kirpparilla pitkästä aikaa. Nauratti, miten ihmiset myyvät vieläkin niitä ihme tiikeri-DVD:itä, jotka on saatu ilmaiseksi postiluukusta vuosia sitten. Maksoi 2€/kappale.

Vierailija
71/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joo huomannut saman.

Oletko muuten  myös huomannut kirpparipöytien hinnat? Saat ikalailla myydä sitä tavaraa että omilles pääset.. Et ei siitä loppuen lopuksi hirveesti voitolle pääse, ja se työmäärä.. Helpommalla pääsee kun kärrää tavarat suoraan kierrätyskeskukseen.. Joka muuten sekin on aika kallis..

Tämä on syy minkätakia en itse viitsi viedä tavaroita kirpparille! Löytyy kenkiä ja vaatteita jotka on ehjiä, mutta ei niistä silti kehtaa pyytää muutamaa euroa enempää. Pahimmassa tapauksessa tulisi vain tappiota ja kyllä olen tiukilla elävä opiskelija ja olis ihan kiva saada pientä lisätienestiä..

Vierailija
72/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan paria kolmea nettikirppistä ja sen lisäksi poikkean aika usein kotipaikkakunnan kirppareilla. Parin viime vuoden aikana hinnat ovat nousseet huimasti, varsinkin netissä. Erityisesti seurailen astioiden hintoja. Kolhuisesta Arabian maitokannusta saatetaan pokkana pyytää 70 € ja mainitaan vielä, että viat on otettu huomioon hinnoittelussa. Kuitenkin kolhuinen ja säröinen kannu on arvoton. Vanhoista kahvikupeista voidaan pyytää 25 € / setti eikä kyseessä ole edes lähelläkään antiikkia, vaan vanhoja ns. keittiökuppeja. Mutta kun ne ovat Arabiaa ... Emaliastiat ovat nyt muodissa jsa tarjota on moninaista. On laadukkaita ja käyttökelpoisia kattiloita ja kippoja, mutta myös selvää kaatopaikkatavaraa. Juuri eilen eräällä nettikirppiksellä osui silmääni sanoinkuvaamaton setti: muutama siivoton ja käyttökelvoton alumiinikattila ja kirsikkana kakussa emalikulho, joka oli sisältä niin kammottavassa kunnossa, että en siihen istuttaisi edes kesäkukkiani. Ja tuon "antiikkikokoelman" hintapyyntö oli 25 €.

Sivusilmällä katselen tietenkin muutakin tarjontaa. Varsinkin lasten jalkineet ovat usein niin likaisia kuin suoraan kuralätäköstä tulleita. Kuka ne haluaa? Vaikka hinta olisi kuinka alhainen. Vaatteet ovat ryppyisiä ja välillä tahraisiakin. Hinta voi olla kohdallaan, mutta kun myyjä ei viitsi nähdä edes sen verran vaivaa, että pesisi myytävät tavaransa ja kertoisi myytävän tavaran mitat, vaatteesta esim vartalonympärys ja hihanpituus, huonekaluista syvyys-korkeus-leveys jne. Monesti puuttuu myös tieto materiaalista. Ei hyvä!

Vierailija
73/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kävin kirpputorilla.

Joku myi puoliksi käytettyä Rexonan roll-on -dödöä!

Toinen myi puoliksi käytettyä Palmolive-suihkusaippuaa.

Kolmas oli kerännyt tölkin sinettejä (niitä, joilla tölkki aukaistaan) DIY-hengessä läjäpäin!

Onko kukaan kirpparilla kuullut, että roinaa - etenkin käytettyä koskemetiikkaa - voi laittaa semmoiseen paikkaan kuin roskakori? Onko kirpparismyyjä koskaan kuullut sanaa "JÄRKI"?

Itkisin, jos ei naurattaisi.

Huomattu on. Ostitko?

Itse olen tehnyt hyviä löytöjä. Noita mainitsemiasi en osta. Ostan niitä löytöjä, jos on.

Vierailija
74/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään kirppareista, fb:n Cosplay kirpparilta oon ostanu aikamoisen kasan mangaa. Siellä myyjät on luotettavia ja hinnatkin kohtuullisia.

Kerran löysin Black Opium hajuveden 10 eurolla, ei tainnu myyjä tietää arvoa tai sitten oli saanut lahjaksi. Tuoksuu ainakin aidolta ja purkki näyttää ihan samalta. Samankokoinen pullo taitaa maksaa sokoksella 80€?

On tullut löydettyä myös viinilaseja ja lasiesineitä. Korujakin jonkun verran. Vaatteet on aika perus eläinkuosia eli ei kiitos.

Oon myyny hajuvesiä ja kenkiä kirpparilla, eräät conssit oli 15€ ja täsmälleen samanlaiset löyty seuraavalla viikolla toisen paikasta ja maksoi 30€. En sitten tiedä sattuiko olemaan samat vai eri, mutta vähän outoa.

Vierailija
75/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparit on menneet piloille kun ihmiset on lähteneet sinne tekemään bisnestä ja rahaa. Ostajat kaikkoaa kun tavaroista pyydetään järjettömiä summia. Itse en henk.koht ymmärrä esim merkkivaatteiden myyntiä kirppareilla, siis tarkoitan sellaisia kunnon luksusmerkkeja. Esim. Kaivarin kanuunassa näkyy tätä paljon, on takkeja ja kenkiä joista pyydetään 150-250e. Luulisi että nuo menisi paremmin kaupaksi esim. fb-kirppareilla, moni menee kuitenkin kirppareille tekemään edullisia löytöjä eikä ole valmiita maksamaan noin isoja summia. Ja joo, pöytävuokrat on varsinkin pk-seudulla isot, mutta on varmasti kannattavampaa kerätä paljon tavaraa ja hinnoitella kohtuullisesti jolloin voisi olettaa että tavara myös liikkuu eteenpäin, kuin että laittaa ihan järjettömät hinnat tuotteisiin. 

Itse kierrän paljon kirppareita, ja muutamissa tuotteissa näkyy selvästi tämä ihan järjetön hinnoittelu. Yksi on just nämä astiat, esim. Arabian, Iittalan, Marimekon jne kupit ja muut. Törkeitä hintoja nuhjuisista ja kolhiintuneista astioista. Ja näiden kohdalla on vähän sama, en oikeasti ymmärrä mitä järkeä on viedä kirpparille jotain Arabian priimaa kannua ja pyytää siitä 60e, kun aika harva menee kirppareita kiertämään sillä ajatuksella on että on valmis maksamaan tuotteista noin paljon. Fb- kirpuilla ja muilla menisi varmasti paremmin. 

Toinen itseäni eniten vituttava on nämä vanhat ja "vanhat" peltirasiat. Itse keräilen näitä ja tykkään käyttää kotini sisustuksessa, mutta todella harvoin törmää rasioihin joissa hinnoittelu on paikoillaan. Viimeksi tänään näin todella suloisesti kuvioidun Pauligin peltisen kahvipurkin, jossa hintaa oli kymmenen euroa. Ihan järjetön summa! Jossai  vaiheessa nämä peltirasiat oli vielä enemmän pinnalla sisustuksessa ja ilmeisesti hinnoittelu on jäänne niiltä ajoilta. 

Onneksi teen itse edelleen myös niitä hyviä löytöjä, mutta se vaatii sitä että jaksaa käydä aktiivisesti kiertelemässä. 

Vierailija
76/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntipaikka on nykyään aika kallis ja tuntuu että se aiheuttaa ylihinnoittelua. Päätavoitteeksi on monelle tullut tienaaminen, eikä tavarasta eroon pääseminen.

Vierailija
77/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnoittelu on taito laji, mutta ilmeisesti on helpompi hinnoitella yläkanttiin kuin alakanttiin. Mutta monesti -ainakin niillä kippaeilla, joilla itse asioin saattaa myös toisinana, iitse asiassa melko usein löytää hinta -laatu suhteeltaan hyviä ellei peräti erinomaisia löytöjä. -  Toki harvemmin sitä kaikkein kamalinta ääripäätä, jossa myyjällä on mennyt jätastiaan ja kirpputoripöydälle tuodut tavarat sekaisin. 

Olen huomannut että usein yhdistyksien pitämillä kirppareilla jonne ihmiset antaa ilmaiseksi tavaraa on paremmat hinta-laatusuhde, kuin kirppareilla, jossa ihmiset itse hinnoittelee tavaransa. Oli kerran nahkainen laukku, revennyt, likainen, ei sellaista voisi edes käyttää, mutta silti pyydettiin 15e. Tai vielä pahempi oli likaiset, ihan törkeälle haisevat lenkkarit joista pyydettiin 8euroa. 

Aktiivisena kirpputorien luuhaajana en ihan allekirjoita väiteettä yhdistystorien hinnoittelusta. Esim. muutamilla SPR kirppareilla on todella korkeat hinnat. Ja laatu useimmiten samaa rojua kuin muuallakin.

Todellakin isoja eroja on näissä yhdistysten ja muiden kierrätyskeskusten hinnoittelupolitiikassa.

Esimerkiksi eräältä Spr:n kirpparilta olen ostanut kassikaupalla pienen lapsen vaatteita, kun parhaimmillaan on ollut 3kpl/1e. Toki halpismerkkejä ja pari hutiostostakin tullut, mutta 33 senttiä kappale ei päätä huimaa. Samalta kirppikseltä olen ostan myös kahviastiastoa, leipäveitsiä jne edullisesti.

Sen sijaan samalla Spr:n kirpparilla on huonekalut ja kodinkoneet ihan järjettömän hintaisia. Huonokuntoisia roinaa, josta pyydetään montaa kymppiä. Sen ainoan kerran kun olisi ollut hyväkuntoinen kirjahylly, pyydettiin siitä 120 e (!) eikä ollut edes mitään antiikkia. Ei siellä kyllä liikukaan ne tavarat juurikaan.

Toinen mesta Goodwill taas on päinvastainen: Sieltä olen tehnyt hyviä löytöjä tavaroiden suhteen. Esimerkiksi keittiön pöydän tuoleineen, kukkavaasia, verhoja jne. Vaihtuvuus on noissa aika hyvä.

Mutta siellä taas vaatteet on ylihinnoiteltuja. Joku nyppyyntynyt potkupuku, joka on kunnoltaan lähinnä lumppua, voi olla vaikka 4e. Aikuisten takit monta kymppiä. Jne.

Uffilta en oo ikinä löytänyt mitään, täysin ylihinnoiteltuja olleet pääasiassa kaikki.

Pelastusarmeijan kirpputorilta joskus tekee hyviä löytöjä, mutta silläkin osa tavarasta on hinnoiteltu yläkanttiin.

Vierailija
78/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on käsittää niitä ihmisiä, jotka maksavat kymmeniä euroja pöytävuokrasta ja vievät myyntiin silkkaa skeidaa.

Ei kai kukaan täysjärkinen voi kuvitella, että kukaan ostaisi 3 eurolla muodoltaan kulahtanutta HM:n perustylsää t-paitaa varustettuna parilla kestotahralla rinnuksissa ja pinta pilalle nyppyyntyneenä?

Vierailija
79/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on aina ällöttänyt nämä puoleksi käytetyt kosmetiikat kirppareilla ja olen ihmetellyt miksi niitä kukaan laittaa myyntiin, eihän kukaan sellaista voi ostaa. Kunnes eräs Venäjältä muuttanut tuttavani tuli onnessaan esittelemään kuinka oli ostanut kirpparilta puoleksi käytetyn huulipunan ihan vain parilla eurolla. Näköjään niitä sitten joku ostaa.. Tosin ällöttää mua edelleen :D

Vierailija
80/88 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien jopa vaatteita missä on lappuja kiinni, kenkiä joita on käytetty kerran pari, hyviä astioita ym oikeasti hyvää tavaraa. Ja joka kerta aina pistän alikanttiin hinnan. Oma mieskin on välillä aivan näreissään asiasta. Mutta jos itse olen ne omilla rahoilla ostanut, enkä koe tarpeelliseksi laitan eteen päin. Ikinä ei olisi pokkaa viedä roinaa tai hajonnutta tavaraa. Joskus ihan hävettää muiden puolesta mitä jotkut sinne vie! Pihakiviäkin 5€ kpl jotka on maalattu esim siiliksi.. voi elämä!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme