Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirppareiden hinnat

Vierailija
26.03.2017 |

Onko kukaan huomannut miten törkeitä hintoja ihmiset pyytelee tavaroista? On likasia, hajonneita, kuluneita tavaroita ja pyydetään ihan törkeitä hintoja, joskus miltei uuden veroisia hintoja. Sitten on nämä arabia astiat, niistäkin vaikka on kulumaa ja särkymää pyydetään vähintään se 25e+. Sitten valitetaan, kun ihmiset ei osta niitä kirppistavaroita.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää että tietyllä alueella oleva suosittu lastenvaatekirppis kerää lähinnä samat vakikävijät, jotka hyökkäävät kuin hyeenat uuden myyjän pöytään. Monet äidit asuvat kirpparin vieressä ja käyvät katsastamassa pöydät päivittäin. Kirppari on auki vain klo 17 saakka ja viikonloppuisin klo 14 asti. Tämä estää ainakin pääkaupunkiseuden toisella puolella asuvien autottomien ihmisten säännöllisen vierailun kirpparille sekä myöskin oman myyntipöydän siistin ylläpidon.

Kaikista ärsyttävintä on lupausten pettäminen, kun on sovittu tietty aika ks kirppiksellä. Toin kerran taksilla yhdelle toiselle myyjälle hänen pyytämänsä lauku, taksilla joo, koska en olisi muuten saanut lastenhoitajaa niin lyhyellä varoitusajalla! Tämä kirppismyyjä alkoi sitten vielä tinkaamaan ja kysymään vaihtaisinko merkkilaukkuni johonkin hänen myymäänsä gollegepaitaan merkkiä Esprit. Juu en myynyt laukkuani. :D Samantyylisiä paitoja myyn itse kolmella eurolla, joten ei ollut verrannollinen tähän laukkuun.

Lisäksi järjetön hehkutus Rodineista, Gugguista, Pomp De Luxeista, Nosh:eista ärsyttää. Niitä myydään jopa hintalaput vielä vaatteissa kiinni. En tiedä mistä nämä vaatteet ovat peräisin, kun ne eivät ole kenenkään päällä olleet. Onko ne ostettu Virosta? Ovatko myyjät merkkien jälleenmyyjiä joilla on kirpparilta vuokrattu myyntipaikka? Vaatteita myydään kaupan eikä kirpparin hinnoilla.

Me&i, Metsola, Polarn o. Pyret ovat myynnissä usein hieman käytettynä, hyväkuntoisina ja kohtuuhinnoilla.

Sitten sellaiset merkit kuten Dkny, Ralph Lauren, Burberry, Elle loistavat poissaolollaan tai niistä ei makseta hintaa mikä niille kuuluisi.

Marimekko ja Ratia ovat myös nousussa. Fidan hinnoittelussa tämän huomaa jo selvänä hinnannousuna. Lastenvaatefriikit eivät vain vielä ole messissä.

Gap, Carters yms ovat myös jotenkin maailmalla suositumpia kuin Suomessa. Adidas, Umbro ja värikkäät sporttivaatteet ovat nousussa.

Milloin lastenvaatekirppisten kävijät bongaavat uudet ilmiöt?

Vierailija
22/88 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää että tietyllä alueella oleva suosittu lastenvaatekirppis kerää lähinnä samat vakikävijät, jotka hyökkäävät kuin hyeenat uuden myyjän pöytään. Monet äidit asuvat kirpparin vieressä ja käyvät katsastamassa pöydät päivittäin. Kirppari on auki vain klo 17 saakka ja viikonloppuisin klo 14 asti. Tämä estää ainakin pääkaupunkiseuden toisella puolella asuvien autottomien ihmisten säännöllisen vierailun kirpparille sekä myöskin oman myyntipöydän siistin ylläpidon.

Kaikista ärsyttävintä on lupausten pettäminen, kun on sovittu tietty aika ks kirppiksellä. Toin kerran taksilla yhdelle toiselle myyjälle hänen pyytämänsä lauku, taksilla joo, koska en olisi muuten saanut lastenhoitajaa niin lyhyellä varoitusajalla! Tämä kirppismyyjä alkoi sitten vielä tinkaamaan ja kysymään vaihtaisinko merkkilaukkuni johonkin hänen myymäänsä gollegepaitaan merkkiä Esprit. Juu en myynyt laukkuani. :D Samantyylisiä paitoja myyn itse kolmella eurolla, joten ei ollut verrannollinen tähän laukkuun.

Lisäksi järjetön hehkutus Rodineista, Gugguista, Pomp De Luxeista, Nosh:eista ärsyttää. Niitä myydään jopa hintalaput vielä vaatteissa kiinni. En tiedä mistä nämä vaatteet ovat peräisin, kun ne eivät ole kenenkään päällä olleet. Onko ne ostettu Virosta? Ovatko myyjät merkkien jälleenmyyjiä joilla on kirpparilta vuokrattu myyntipaikka? Vaatteita myydään kaupan eikä kirpparin hinnoilla.

Me&i, Metsola, Polarn o. Pyret ovat myynnissä usein hieman käytettynä, hyväkuntoisina ja kohtuuhinnoilla.

Sitten sellaiset merkit kuten Dkny, Ralph Lauren, Burberry, Elle loistavat poissaolollaan tai niistä ei makseta hintaa mikä niille kuuluisi.

Marimekko ja Ratia ovat myös nousussa. Fidan hinnoittelussa tämän huomaa jo selvänä hinnannousuna. Lastenvaatefriikit eivät vain vielä ole messissä.

Gap, Carters yms ovat myös jotenkin maailmalla suositumpia kuin Suomessa. Adidas, Umbro ja värikkäät sporttivaatteet ovat nousussa.

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä sinua tässä varsinaisesti ärsyttää? Se, että hyeenat ostavat kirpputorilta kaiken, vai? Eikö se ole vain myyjälle hyvä asia. Vai että nämä vakikävijät sotkevat siellä?

Minä käyn nyt äitiyslomalla noin kerran viikossa katsastamassa lähikirpparit, joista yksi on lastenvaatekirppis. Eipä ole käynyt mielessä että tämä on jonkun mielestä harmillista. En kylläkoe olevani hyeenakaan.

Vierailija
24/88 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tämä purnaus ei ihan auennut.

Ei kai kirpputorilla kukaan kulje hehkuttamassa vaatemerkkejä? Ärsyttääkö sinua että niitä on myynnissä siellä vai niiden sekopäisen kalliit hinnat? Kyllä joka kirpputorilla on muutakin tavaraa. Lappupaitojen todennäköisin selitys on että lastenvaatepäissään on osteltu liikaa tavaraa joita ei sitten ole muistanut edes ottaa käyttöön, ei piratismi.

Kyllä ainakin pk-seudulla Ralph Laurenia ja kumppaneita näkee myynnissä myös, mutta ne eivät tosiaan ole kovin haluttua tavaraa. (OT, miksi sinusta on turhanpäiväistä vääryyttä hehkuttaa esim. Noshia mutta on vääryys että kukaan ei hihku DKNYn perään? Brändi kuin brändi.) 

Fida ei ainakaan viime vuosina ole ollut se varsinainen trendsetteri, mutta ehkä tilanne muttuu.

Vierailija
25/88 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tunnearvosta sen verran, että itse vien välillä kirppikselle muiden lastenvaatteiden joukossa myös sellaisia vaatteita, joilla on minulle tunnearvoa. Näiden kohdalla saatan laittaa hinnan aika reippaasti ylöspäin, koska se ei varsinaisesti harmita minua jos vaate jääkin myymättä. Sitten jos meneekin kaupaksi, niin ei sekään harmita niin, koska sain siitä hyvän hinnan. Toki näitä tunnearvon mukaan hinnoiteltuja vaatteita on vain pieni osa koko pöydän vaatteista.

Vierailija
26/88 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä jokainen omista tavaroitaan pyytää ihan mitä haluaa, joutuu kyllä sitten raahamaan kaiken takaisin kotiin kun ei mene kaupaksi. Mä teen kyllä usein ihan hyviäkin löytöjä kirppareilta. Samoin tori.fi:sta. Ei niitä ylihinnoteltuja tosiaan oo pakko ostaa kyllä halvemmallakin löytyy kelpo tavaraa. Mä ymmärrän kyllä myös ettei ihmiset halua myydä oikeasti arvokkaita tavaroita ihan pilkkahintaan. Jotkut ei vaan ymmärrä että vaikka itse on ostaessaan maksanut vaikka jostain merkkivaatteesta kalliin hinnan niin ei se vaan enää monen vuoden päästä oo juuri minkään arvoinen vaikka kuinka olis se merkki siinä. Kannattaa miettiä hinnotellessa mitä itse olis kyseisestä tavarasta valmis maksamaan. Mutta tosiaan jokainen saa tehdä omilla tavaroillaan mitä haluaa.

Vierailija
27/88 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tietoisia, että kirpparipöydan pitäminen maksaa rahaa? Jos raahaa tavaroitaan kirpputorille saakka, haluaa yleensä edes omansa takaisin. Kaivarin kanuunassa pöytävuokra on 59e/6pv, eli pitäisi myydä liki 60 yhden euron tavaraa alle viikossa, vain ettei jäisi miinukselle. Myynnistä ei ole takeita. 

Tavarat pitää pestä, lajitella, hinnoitella, laputtaa, kuljettaa, panna esille ja käydä siivoamassa pöytää päivittäin. Jos tämän lisäksi menettää tavaransa, maksaa pöytävuokraa eikä saa euroakaan takaisin, mahtaa vituttaa. Helpompi heittää Uffin laatikkoon. Uffissa ne tietysti maksaa melkein uuden verran, koska ne pitää taas pestä, lajitella, hinnoitella, kuljettaa ja panna esille.

Vierailija
28/88 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, mullakin sama harmaakauppias -laumojen kokemus. Samat, tietyt tyypit päivystivät paikallisen kirpputorin oven suussa. Jo kaukaa he näkivät uuden "uhrin" eli uuden kirppismyyjän. He syöksyivät tutkimaan tavaroita kuin hyeenalauma. Minunkin tavarakassieni ympärillä pyöri penkomassa parhaimmillaan viisi, kuusi iäkkäämpää naista sekä eräs nuori mies. En ehtinyt laittaa kamoja esille, kun ne hävisivät kasseista ja laatikoista. Eräskin naisihminen otti päällimmäisen tavaran kävellessäni pöytäni ääreen....

Nopeimmat nappasivat kivoimmat esineet, yleensä astiat ja sisustusesineet.  Eräs nuorehko mies, joka hävisi "nopeimmat voittaa" kilpailun, kumartui puoleeni kuiskaamaan: "paljonko tuo kynttilänjalka olisi maksanut, harmi kun en ehtinyt.."

Mitään muuta selitystä tälle kirppishaukkojen harmaalle taloudelle en keksi, että he haalivat halvalla hyvää tavaraa - ja hinnoittelevat kaiken uudelleen toisella kirpputorilla....

Ja nämä samat tyypit pyörivät vuodesta toiseen samoilla kirppiksillä.

Mutta eikö tässä tilanteessa jompi kumpi ole arvioinut hinnan pahasti väärin. Ei trokarikaan voi tavarasta kauheita pyytää, koska kirpputorilla eivät isot rahat kertakaikkiaan liiku, vaan pöytään jäävät siloin löydöt seisomaan. Jos taas itse myit tavarasi niin halvalla että joku sillä helposti nettoaa niin miksi? Miksi et itse laittanut tavaralle suoraan sitä helppoa menekkihintaa?

En minäkään trokareita arvosta, mutta minusta on vähän turha napista sen jälkeen kun tavarasta on saanut hinnan jonka halusikin. Mitä se oikeastaan sinua enää vaivaa mitä uusi omistaja tavaralle tekee? (Vaikka sitten myy naapuripöydässä voitolla.) 

Vierailija
29/88 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparien kaksi vikaa.

Kyllä on roina hinnoissaan! Ihan kuin käyttö ei alentaisikaan kaman hintaa...

Hyeenat, jotka ostaa tavarat itselleen halvalla ja myy kalliilla.

Tosiaan tori.fi ja vaikka nettiauto, sama juttu.

Vierailija
30/88 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin maksaakin enempi jostain hyväkuntoisesta tavarasta, mutta kun en mistään sitä löydä. Popit ja Noshit pesty haaleiksi ja nukkaisiksi. Olen tullut siihen tulokseen, että täällä ei vaatteisiin panosteta, suurin osa ostaa halpiksia, jotka ei kirppiksille asti kestä. Ja nämä merkeillä koreilevat käyttävät vähät vaatteet puhki. Eikä kirppisvaate voi maksaa enempi kuin uusi alessa. Esim. juuri katsoin, kun joku myy Torissa Ticketin pukua 90 e. Alesta saa 70:llä.

Vierailija
31/88 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mullakin sama harmaakauppias -laumojen kokemus. Samat, tietyt tyypit päivystivät paikallisen kirpputorin oven suussa. Jo kaukaa he näkivät uuden "uhrin" eli uuden kirppismyyjän. He syöksyivät tutkimaan tavaroita kuin hyeenalauma. Minunkin tavarakassieni ympärillä pyöri penkomassa parhaimmillaan viisi, kuusi iäkkäämpää naista sekä eräs nuori mies. En ehtinyt laittaa kamoja esille, kun ne hävisivät kasseista ja laatikoista. Eräskin naisihminen otti päällimmäisen tavaran kävellessäni pöytäni ääreen....

Nopeimmat nappasivat kivoimmat esineet, yleensä astiat ja sisustusesineet.  Eräs nuorehko mies, joka hävisi "nopeimmat voittaa" kilpailun, kumartui puoleeni kuiskaamaan: "paljonko tuo kynttilänjalka olisi maksanut, harmi kun en ehtinyt.."

Mitään muuta selitystä tälle kirppishaukkojen harmaalle taloudelle en keksi, että he haalivat halvalla hyvää tavaraa - ja hinnoittelevat kaiken uudelleen toisella kirpputorilla....

Mutta eikö tässä tilanteessa jompi kumpi ole arvioinut hinnan pahasti väärin. Ei trokarikaan voi tavarasta kauheita pyytää, koska kirpputorilla eivät isot rahat kertakaikkiaan liiku, vaan pöytään jäävät siloin löydöt seisomaan. Jos taas itse myit tavarasi niin halvalla että joku sillä helposti nettoaa niin miksi? Miksi et itse laittanut tavaralle suoraan sitä helppoa menekkihintaa?

En minäkään trokareita arvosta, mutta minusta on vähän turha napista sen jälkeen kun tavarasta on saanut hinnan jonka halusikin. Mitä se oikeastaan sinua enää vaivaa mitä uusi omistaja tavaralle tekee? (Vaikka sitten myy naapuripöydässä voitolla.) 

Sinunlaisesi hyeenat tulevat aina puolustamaan röyhkeyttään. Kirppisten tai vaikka tori.fi:n idea ei vaan ole hyeenojen ruokkiminen.

Vierailija
32/88 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tulipa sopivaan saumaan tämä keskustelu. Hinnoittelen tässä juuri kirppistavaroita ja laitan kaikki max.3 eur. On mm. camelin farkkuja ja gapin farkkutakki kolmella eurolla. Lasten T-paitoja ja hellemekkoja 0,50-1€. Superfitin kengät 3€. Reimatecin toppahousut ( ok, ehkä pitäisi myydä syksyllä ) 2€. Kumma jos ei noilla hinnoilla mene...suurin osa ainakin. Vaatteet on siistejä ja silitettyjä.

Vierailija
33/88 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäsin, että jokainen joka kirpparilla myy vain omiaan, eikä kenenkään muu tavaroita laittaa hintoihin mukaan enemmän tai vähemmän tunnetta.  Vai onko olemassa jokin paikka, josta voisi tarkistaa käytettyjen tavaroiden ohjevähittäishinnat - maksimi hinnat? Mitä enemmän kiertää kirppareita tai vilkaisee vaikka Huutonetin tai Toi. fi -palvelimen tarjontaa niin voi hakea mallia. Ja kyllä -ainakin itselläni -vaikka tiedän tämän kuullostvavan jeesustelulta- kiusaa tai hämmentää jos joku on "liian halpa." - Tulee mieleeni, että onko kyseinen kirpparimyyjä myymässä varastettua, tai näpistämäänsä tavaraaa.

Mutta myös kaupasta ostettaessa uutta ja käyttämätöntä saattaa jonkun erittäin edullisen tuotteen kohdalla mielessäni kiertää kuvat siitä, kuinka joku on kyseisen tuotteen tehnyt luultavammin hyvin epäinhimillisissa ja vaihtoehdottomissa oloissa, jota ei voi täysin puollustella sillä, että toteuttamalla riistokapitalismia, niin tekijä oli mahdollisesti poissa muista ympärillä eläviltä vaaroilta ja tai näin hän onnistui saamaan edes sen promillen kymmenyksen verran tuloa, jolla saattoi osallistua perheensä elatukseen...  Tätäkö minun(kin) pitäisi tukea? 

Toisaalta vaikeaa on toisinaan hahmottaa, että mihin suurten ylikansallisten brändättyjen tuotteiden hinnat oikeasti perustuu; semminkin jos tai kun kyse on vain sarjatuotannossa syntyny objekti, jollaisia samanlaisia on vähintään kymmeniä. - Tuntuu toisinaan hullulta ajatella, että maksaako oikeasti vain merkistä, jolla kuvittelee, niin mitä? 

34/88 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tämä purnaus ei ihan auennut.

Ei kai kirpputorilla kukaan kulje hehkuttamassa vaatemerkkejä? Ärsyttääkö sinua että niitä on myynnissä siellä vai niiden sekopäisen kalliit hinnat? Kyllä joka kirpputorilla on muutakin tavaraa. Lappupaitojen todennäköisin selitys on että lastenvaatepäissään on osteltu liikaa tavaraa joita ei sitten ole muistanut edes ottaa käyttöön, ei piratismi.

Kyllä ainakin pk-seudulla Ralph Laurenia ja kumppaneita näkee myynnissä myös, mutta ne eivät tosiaan ole kovin haluttua tavaraa. (OT, miksi sinusta on turhanpäiväistä vääryyttä hehkuttaa esim. Noshia mutta on vääryys että kukaan ei hihku DKNYn perään? Brändi kuin brändi.) 

Fida ei ainakaan viime vuosina ole ollut se varsinainen trendsetteri, mutta ehkä tilanne muttuu.

Se mitä suomalaiset sopulit hihkuvat äitikerhossa vuonna 2015 ei välttämättä olekkaan enää cool kesällä 2017 ainakaan kauempana Euroopassa.

Eri muotitalojen näytöksissä on esiintynyt muutamia asioita. Tytöillä värikkäät mekot. Pojilla hyvin klassinen tyyli; paitapusero yhdistettynä farkkuihin tai farkkushortseihin. Farkkutakit muotia molemmilla. Värikkäät raidat paidoissa. Toisaalta myös pinkki, persikka, turkoosi tekee paluuta. Neuleet kuulemma myöskin.

Rodinimainen epämääräinen haalistunut yöpukuprintti ei ole minua koskaan viehättänyt, joten kesä 2017 vaikuttaa aika kivalta. Sellaiselta smart casual sekä myös retroa värikkyyttä ja vanhojen klassikoiden paluuta.

Vierailija
35/88 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kierrän ahkerasti kirppareilla ja olen huomannut että sellaisilla kirppareilla, joissa hinnoitteluapu kuuluu pöytävuokraan, on myös ihan kohtuulliset hinnat. Ehkä ihmiset vain ovat sokeita tavaroidensa jälleenmyyntiarvon suhteen.

Vierailija
36/88 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taas vähän päinvastaisia kokemuksua; kukaan ei maksa mistään mitään. Täällä on tosi aktiivinen ja laaja Roskalava -yhteisö fb:ssa ja siellä nimensä mukaisesti kaikki pitää olla ilmaista. Ja sitten porukka laittaa kaiken Roskalavalle -osa ihan oikeaa, vanhaa, kulunutta roskaa mutta myös Arabiaa, umpipuuhuolekaluja; polkupyöriä, urheiluvälineitä, kehyksiä, peilejä, viherkasveja, puutarhakalusteita jne. Ja sitten kukaan ei maksa kirpparilla enää euroakaan mistään.

Vierailija
37/88 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenellekään kelpaa toisten romu. Ihmiset arvostaa nykyään sitä, ettei ole mitään turhaa

Vierailija
38/88 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikset ja niiden suosio on käsittääkseni lamakauden ilmiö. Jos nyt hehkutettu nousukausi on, ja oikeasti ihmisten taloustilanne paranee/vakiintuu, niin veikkaan kirpputorien suosion laskevan.

Minua hävettää, jos käyn kirpputorilla. Mieluummin olen ilman jotain rättiä tai kamaa, jos en ole sitä pystynut ostamaan silloin kun tarvitsen. Olen köyhä, persaukinen - ja silti en ymmärrä kirpputoreja.

Kirpputoreilla on kamalaa. Haju ja nuhjuiset, käytetyt tavarat eivät ole hyväksi minulle. Ja itsetunnolleni.

Vierailija
39/88 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat kokemukset useamman kirppismyyntikerran jälkeen :( "Parasta oli kerran kun olin kirpparin pihalla vähän ennen kuin se avattiin.Vnhempi mieshenkilö (kirppishaukka) kiersi autoa tiiraillen näkyvillä olevia tavaroita! Useampaan kertaan olemme tyttäreni kanssa pitäneet kirpparipöytää ja oikean hinnoittelun vuoksi olemme saaneet 500-800€ 2 viikon pöy

Vierailija
40/88 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppishaukat ovat hyvä juttu. Tavaroista pääsee eroon, sitä vartenhan ne sinne viedään.

Free enterprise - periaate toimii ja kukoistaa kirppareilla. Ainoa, mikä kirppishaukkojen toiminnassa mättää, on etiketin eli käytöksen puute. Hätäilyä jonossa ;D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi