Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAkuisten keskiviikko

22.03.2006 |

1. RV

2. Oireet

3. Muut kuulumiset, kuten ultra

4. Pää-perämitta suhteessa viikkoihin

5. Niskaturvotus

1. 11+3

2. Luulin päässeeni pahoinvoinnista, shitberries, eilen taas etoi. Lisäksi on hieman rinta-aristusta ja melkoinen väsymys.

3. NP-ultra oli siis maanantaina, kaikki ok. Neuvola on ensi viikolla.

4. 45 mm / 11+1

5. 0.9mm

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Rv 11+3

2. Väsymys se ei lopu..ehkä sitten ensi viikolla kun tämä ensimmäinen kolmannes loppuu, toivossa on hyvä elää. Pahoinvointia vain silloin kun tulee liian monta tuntia väliin ruokailussa.

3. Ajattelinpa tänään lähteä shoppailemaan kun on vihdoinkin vapaa päivä ja vein pojankin hoitoon eli pääsen aivan yksin...ihanaaa, maha alkaa jo sen verran pullottaa että ' ' vanhat' ' housut alkaa olla jo epämukavat. Meillä np-ultra vasta maanantaina joten pitääpä jaksaa sinne asti odotella..jännittää jo nyt ihan hirveesti.

Aurinkoista päivää kaikille masukeille :)

Vierailija
2/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös väsymystä edelleen ja joskus pientä päänsärkyä..kuvotus helpottaa, onneksi.

Np-ultra vasta viikolla 12+4, joten sinne saakka pitää jaksaa odotella. Alkuraskauden ultrassa viikolla 8+1 molemmat sikiöt vastasivat hyvin raskausviikkoja (21mm molemmat). ja nyt odotellaan, että pääsee kurkkaamaan kuinka pikkuiset voi.

Ihanan aurinkoista päivää kaikille lokakuisille!!!

-Mandisofia 10+3-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime perjantaina alkuraskauden ultrassa toisen kerran, kun ensimmäisellä kerralla ei sydämmen sykkeitä vielä näkynyt. Perjantaina sitten varmistui se, mitä itse ajattelinkin, eli mennään tavallaan viikkoa myöhäisemmässä, mitä r-viikot antaisivat ymmärtää. Tästä syystä siis eka ultra ei vielä sydämen lyöntejä näyttänyt. Iso kivi vierähti sydämmeltä, kun kaikki oli ok! RV perjantaina 7+6 - 8, joten nyt noin 8+5.

Koko raskaus on ollut edelliseen (epäonnisesti päättyneeseen...) verrattuna hyvinkin oireeton. Lähinnä pahoinvoinnin osalta nyt on helpompaa. Rinnat ovat arat, jatkuva nälkä on ja jos on kolme tuntia syömättä, niin päähän alkaa koskea. Nukkua voi huomattavasti enemmän mitä normaalisti. Muuten olo on aivan mainio!

Viime perjantaina siis kävin ultrassa ja np-ultra on 10.4. Np-ultra jännittää paljon, koska edellisessä raskaudessa siellä ei tullut hyviä uutisia... Toivotaan kuitenkin, että kaikki on nyt hyvin!

Hyvillä mielin uuteen päivään!

Vierailija
4/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen edelleen ihan fiiliksissä eilisen np-ultran takia. Oli niin ihana kuulla, että vaavilla on kaikki hyvin. Toivottavasti kaikki muutkin lokamasut saa yhtä hyviä uutisia :)

Mua pikkuisen arveluttaa seuraava ultra eli se rakenneultra kun meillä kunta tarjoaa vain yhden seulonnan eli yleensä veriseerumiseulan+ultran viikolla 16. No, me mentiin yksityiselle np-ultraan kun sehän on paljon luotettavampi kuin tuo veriseerumi yksinään. No nyt sitten terkka sanoi, ettei mun kannata mennä tuohon ultraan ollenkaan vaan kunta tarjoaa tilalle " niin sanotun rakenneultran" sitten siinä viikolla 20. Mua jäi kyllä häiritsemään tuo ns.rakenneultra, etenkin kun lisäsi siihen, että laitteet heillä on vanhoja ja lääkäri yleislääkäri, joten varsinaista erikoiskoulutusta heillä ei rakenneultran tekoon ole. Mennäkkö sitten yksityiselle vielä tohonkin ultraan vai luottaa kunnalliseen? Ärsyttää, että ei voi sanoa, että onko se rakenneultra vai ei... Ylimääräistä rahaa meillä ei ole vielä kolmanteenkin yksityiseen ultraan. Täytyy miettiä asiaa.

Mukavaa päivää kaikille ja peukkuja ultraan meneville,

S-I Lumikukka 12+1

Vierailija
5/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentelu jatkuu... Äsken tuli ylös ihan yllättäen, hyvä ettei näppikselle lentänyt :/ ! Rinnanpäät on kipeät, ovat olleet ihan alusta saakka. Tämä onkin uusi oire verrattuna aiempiin raskauksiin, tytöstä oli kyllä viikkoa ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa rinnat TOSI kipeät, mutta se meni sitten ohi. Jos veikkaisin kumpiko on tulossa, sanoisin tyttö... Ajattelin uskaltautua kysäisemään sitä rakenneultrassa sitten, jos sinne asti päästään.

Np-ultra on ennen pääsiäistä, sitä ennen on lääkärineuvola. Toivottavasti sydänäänet silloin kuuluu (rv 12+3). Tuohon on siis vielä melkein kaksi viikkoa.

Hei, tiedättekö onko kellään äitiysvaatemallistossa sellaisia underthebelly-alushousuja? Aiemmissa raskauksissa niitä ostin kahdet, enkä nyt löytänyt. Kesällä olisivat vaan paljon mukavemmat, kuin ne mahan päälle tulevat mallit.

Aurinkoista keskiviikkoa!

himppu rv 10+4

Vierailija
6/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinulle sanottiin viimeksi np-ultrassa?

Vierailija
7/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. h11+6

2. Oireina edelleen väsymys, kuvotus, rintojen arkuus ja turvotus. Olenkin miettinyt, että onko teillä muilla turvotus jo hävinnyt? Mulla maha sen kokoinen, että yksi on jo arvannut raskauden... Yhdet tavalliset farkut mahtuu puristaen jalkaan, muuten käytän omia kuminauhaviritelmiä/äitiyshousuja. Kaikki paidat nousee lähelle napaa, tosi kaunis näky;/

3. np-ultra ens ma. Saatan tässä töissä taas käydä vielä sitä ennen kurkkimassa, että uskallan pe lähteä äidin kanssa vauvanvaateostoksille. Se tulee muualtapäin Suomea, joten harvoin nähdään ja tilaisuus pitäisi mummonkin saada käyttää hyväksi:) oireiden puolesta kyllä uskon, että Kirppu hengissä on, mutta ed. km pistää varovaiseksi...

Vierailija
8/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä väsymys on ottanut taas ylivallan ja yli yhdeksään valvominen tuntuu mahdottomalta tehtävältä. Yöt nukun kuin tukki, yleensä kyllä kerran herään vessaan tuossa 2-3 aikaan, mutta uni tulee sitten samantien uudestaan.

Rinnat on uudestaan alkanut aristamaan ja tänään ei meinannut aamupala maistua lainkaan.

Meillä siis se eka ultra vasta 5.4. ja sitä odotan kuin kuuta nousevaa. Ihan hyvinhän voi olla nyt esim. tuulimuna, monella tutulla se on todettu vasta np-ultrassa. Mutta, jotenkin kuitenkin tuntuu, että kyllä sieltä varmaan se pikkupikkuvaavi löytyy. Toivotaan ainakin.

Mammahousuista: KYLLÄ on jo käytössä. Yhdet tavalliset, kuminauhavyötäroiset menee vielä, mutta muita en haaveilekaan jalkaan. Kahdet mammahousut on hankittuna ja postissa odottaa kahdet lisää, kunhan pääsen hakemaan ne.

Sitten eilen oli ollut puhetta nuiden ultrien ajankohdasta. Minulla on tuo np-ultra vkolla 11+4 ja täällä meillä se tehdään vkolla 12-13. Sitten lisäksi kaupunki tarjoaa rakenneultran, joka on vkolla 18-20. Muita ei sitten olekaan, jos kaikki menee hyvin.

Meinaatteko muut kysyä ultrassa (sitten myöhemmin siis) sukupuolta? Me ollaan kysytty aina ennen, mutta nyt jotenkin tekis mieli pitää salaisuus syntymään saakka. Toisaalta, meidän vauvanvaatevalikoima on todella vaaleanpunavoittoista, eli jos sitten oliski poika tulossa, niin ois kiva varautua etukäteen. Vaikka, ä-pakkauksen otan ja varmaan sitä vaatetta saa taas lahjaksikin.. No, pitää miettiä vielä asiaa. Jotenkin mulla on vahvasti tyttötunne. Esikoisesta ja kakkosesta mun tunne piti paikkansa, mutta kolmosesta meni pieleen. Olin NIIIN varma pojasta, mutta tyttöhän sieltä syntyi :) No, sen näkee sitten lokakuussa.

Juu, pikaisesti piti kirjoittaa ja tekstiä tuliki taas näin paljon..

Mianni 9+4

Vierailija
9/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla taida olla oikein edes mitään sanottavaa :) Mutta eipä tässä muutakaan tekemistä ole kun kirjoitella jotain.

NP-ULTRAAN ei mulla ole vielä aikaa, kun tosiaan vasta maanantaina varasin neuvolan, ja onhan viikkojakin niin vähän. Meillä on 8.-9.4. esikoisen 1-vuotissynttärit, olisi ollut kiva ehtiä sitä ennen (tuolloin on viikkoja vissiin just vähän vajaa 12) mutta taitaa mennä yli. Tuolloin on ajateltu kertoa ystäville ja sukulaisille tästä kakkosesta.

Nytkin olen kyllä jo vähän TIPUTELLUT TIETOA, lähinnä sellaisille " ulkopuolisille" ystäville, jotka on kyselleet tulevaisuudensuunnitelmia tai joiden kanssa on joutunut menoja perumaan pahoinvoinnin takia. Ulkopuolisilla tarkoitan siis sellaisia, jotka ei tunne muita meidän sukulaisia tai ystäviä eli joilta juttu ei kierrä.

Suvulle on kielletty molempia vanhempia kertomasta, saa sitten nähdä onko kielto pitänyt... Kun näet esikoisesta kerrottiin, saatiin sitten tietää että moni oli tiennyt jo etukäteen. Silloin nauratti, mutta nyt vähän harmittaa! :/ Olisin itse halunnut saada ensionnittelut. Toivottavasti sitten tästä.

).( - Paha olo jatkuu. Vetämätön olo, nukkuisin mielelläni enemmänkin mutta ei oikein uni tule. Ruoka ei maistu päiväsaikaan millään, iltaisin vähän helpottaa. Itkettää vähän väliä, syystä tai ilman. Kohtu on alkanut tuntua, esikoisestakin alkoi juuri 10:nnellä viikolla, eli se on hienoinen helpotus.

TURVOTUSTA on jonkun verran iltaisin varsinkin, mutta ei kyllä näkyväksi asti ainakaan omasta mielestä. Onneksi :) Mutta muistan kyllä, että vaihto mammahousuihin näyttää turvotuksen ihan heti " vauvamahana" .

Yök miten huono olo... saas nähdä kuinka tästä päivästä selvitään.

Hyvää keskiviikkoa kaikille!

Coe rv 9+2

Vierailija
10/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUKUPUOLEN KYSYMISESTÄ piti sanomani, että mä aluksi ajattelin että ei ehkä kysyttäisi. Mutta kuitenkin mulla on tosi vahva halu, että lapsella olisi nimi heti syntyessä. Tuntuu, että tunnen lapsen paremmin jo etukäteen kun tiedän hänen sukupuolensa ja sitä myöten nimensä. En siis haluaisi lähteä arpomaan että onko se nyt Mikki vai Minna sitten...

Eli me varmaankin käydään yksityisellä kysymässä. Vai onko HUS:N KÄYTÄNTÖ muuttunut? Kättärillä viimeksi käydessä sanottiin ettei kerrota, eikä viitsitty sitten kysyäkään. Sillon käytiin 3D-ultrassa, nyt en tiedä riittääkö rahat (tuolloin tuleva mummu antoi sen joululahjaksi).

Coe

Vierailija
11/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV 11+3

Oireet: Voin oikeastaan oikein hyvin. Iskiaskipuja satunnaisesti, samoin selkäkipuja ja kohdun venymiskipuja...Ei pahoinvointia, Ei väsymystä-itse asiassa päinvastoin-aamulla herään aikasemmin kuin ennen ja yölläkin heräsin ja hetken pyöriskelin sängyssä:)

Pissihätä vaivaa tuon tuosta ja viime yönä taas käytiin 2 kertaa veskissä. Rinnat täydet ja nännit tummuvat, verisuonet pukkaa pinnalle. Masu pyöreenä...Hmmm....Siinäpä niitä:)

Muuta: eilen sain sen hirveän närästyskohtauksen jälkeen kauhean siivouspuuskan ja siivosin koko talon paremmin kuin aikoihin ja että tuli hyvä olo :) Saunaan tekee muuten mieli lähes päivittäin. Iltaisin uni tulee silmään lähes heti, kun sänkyyn hyppää. Yleensä olen saanut pyöriskellä siellä tovin, ennen kuin saan unen päästä kiinni eli HYVÄ näin.

Tänään tarvisi mennä taas töihin iltavuoroon ja sitten ois kaks aamuvuoroa ja viikonloppu VAPAA, ihanaaa :)) Nää on harvinaista herkkua meikäläiselle meinaan!

Eilisessä pinossa joku kyseli onko työnantajalle jo kerrottu niin mä en ole vaan meinaan tosiaan ens maanantain np-ultran jälkeen kertoa. Reaktiosta en ole ihan varma sillä tiedän jättäväni työnantajan tavallaan " pulaan" jäämällä äippälomalle, mutta EVVK-tää on maailman tärkein juttu, millään mulla ei ole väliä :) Mielestäni työnantajan tulisi olla iloinen, mut katotaan kuinka käy. En anna sen kuitenkaan lannistaa mielipiteellään.

Nyt jatkan aamupalan syömistä :)

Ihanaa keskiviikkopäivää kaikille!!

Toivottelee: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 11+3

Vierailija
12/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen piti vielä vastaamani, että halutaanko tietää vauvan sukupuoli. Kyllä me halutaan, mutta sen tiedon tarvisi olla sitten aika lailla varma.....

Olen miettinyt sitä 4 D ultraa....eikö siinä sen voi nähdä varmemmin? Siis emme me tietenkään sen sukupuolen takia sinne 4D:hen menisi, mutta kuiteskin...

Vierailija
13/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tiesithän että et saa vauvalle vakuutusta jos verikoetta ei ole otettu? Ainakin joissakin yhtiössä se on yksi vaatimus vakuutukselle.

Jos et ollut aikeissakaan ottaa jo raskausaikana vakuutusta niin sitten ei mitään hätää :)

Minä ainakin haluaisin tietää sukupuolen jo raskausaikana. Menee kuitenkin jonkin aikaa sisäistää se asia että kumpi tulee. Viimeksi vauva ei suostunut näyttämään sukupuoltaan, saatiin tietää vasta pari päivää ennen synnytystä kumpi sieltä oli tulossa :)

Kaikki näyttää toivovan tyttöä paitsi minä (mieheni, appivanhemmat, omat vanhempani jne....). Toisaalta kyllä ihan sama kumpi tulee, poika vaan olisi helpompi ja varusteet olisi jo valmiina isoveikalta ;)

Eilen oli puhetta rasvauksesta ja raskausarvista:

Vimeksi rasvasin joka päivä. Tulos: tuhansia arpia, jopa sentin paksuisia ja kymmeniä senttejä pitkiä :(

Nyt en aio rasvata kun hukkaan menee sekin vaivannäkö.

lupus rv 12+3

Vierailija
14/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas. Vastailen noihin kyssäreihin:

Sukupuolen kysymisestä... Me päätettiin, ettei tällä kertaa kysytä sitä ollenkaan. Viimeksi kysyttiin, eikä kerrottu muille kumpi on tulossa. Se oli kyllä tosi rasittavaa kun koko ajan joku oli arvailemassa ja utelemassa. Halusin kovasti tyttöä ja nyt kun sellainen on, niin voisin mielelläni ottaa vielä toisen :) Ihan taloudellisistakin syistä, koska kaikki kalliit kengät ja ulkohaalarit menisi kakkoselle esikoisen jäljiltä. Ne on kyllä niin tyttömäisiä, että pojalle niitä en pue tai ainakaan mies ei suostuisi. Mutta oikeasti ei ole sukupuolella väliä ja halutaan jättää yllätys synnärille.

Rasvauksesta... viime raskaudessa rasvasin ahkeraan masua ja rintoja, mutta raskausarpia tuli. Tosin aika vähän ja vasta ihan lopussa. Nyt niitä ei juurikaan näy. Rasvaan taaskin, ihan jo sen takia, että vatsan alue on taas tuntunut kuivalta ja kutisevalta.

Ja vielä rintojen valmistamisesta imetykseen... Kannattaa ehdottamasti hieroa niitä vaikka jollain karhealla pyyhkeellä, tai jotenkin totuttaa niitä kun se imetys sattuu aluksi niin hitosti kun nännit on niin arat. Tämän aion tehdä tällä kertaa viime kerrasta viisastuneena.

Olikohan muuta? Ei tule mieleen. Palaillaan,

S-I

Vierailija
15/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, pahoinvointi tuntuu väistyneen!!! On se kyllä ihmeellistä, miten paljon voikaan olla virkeämpi, kun ei pahoinvointi paina koko aikaa. Ehdin jo sanoa miehelle, että jos tätä pahoinvointia vielä jatkuu kauan niin meille ei sitten edes toivota kolmatta lasta.. Kauhea mitä sitä päästääkään suustaan..

Mamma-alkkareista: Lindexin matalavyötäröisiä alushousuja saa myös mammamallisena. Mutta ne on kyllä kalliimpia kuin tavalliset ja mun mielestä tavalliset matalat menee yhtä hyvin. Ostinkin itselle koon isompia ja ihanasti istuu :o)

Me ei esikoisesta kysytty sukupuolta vaikka käytiinkin 4D ultrassa. Mulla oli kaikki mahdolliset poika oireet ja poikahan sieltä tuli :o) Nyt tämä raskaus on kaikinpuolin ollut erilainen ja nyt taas jännätään synnykseen asti, että kumpi tulee!

Meillä on np-ultraan vielä 2 viikoa aikaa. Ja heti seuraavana päivänä on neuvola. Multa jää lääkärineuvola välistä, kun terkkari oli sitä mieltä, että turha siellä on käydä, kun kävin yksityisellä alkuraskauden ultrassa..

Mutta mukavaa päivänjatkoa,

Goblin rv 10+4

Vierailija
16/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko tulla vilkaseen kun oon täällä laitoksen kirjastolla käymässä niin pikanen Moikka teille kaikille! :)

Huono olo täälläkin jatkuu. Siis huonompana melkein kun ennen... Eilen esim. liedelle jäänyt karjalanpaisti aiheutti sellasta yökötystä et piti oottaa et mies tuli iltavuorosta kotiin ni hän sai sit korjata sen pois. Tai koirillehan se sit meni. :P

Tänään pitäis suunnistaa pääkaupunkiseudulle äitin kanssa. Jännittää ihan sikana miten menee kun mulla toi pahoinvointi, päänsärky ja väsymys painaa eniten just illalla... No, käsveskassa on voileipäkeksejä et mutustelen niitä sit jos auttais. :o

Kun oikein mitään ei tee mieli niin siitä onki seurannu se et oon alkupainosta laihtunu puol kiloo kun ekas neuvolassa oli tullu jo 800g lisää... No, eiköhän tuo " korjaannu" pian. ;)

Mulla on ultra vasta toukokuun tokalla viikolla!!!!! Että sinne asti olis sinniteltävä.. :P Tosin JOS ens viikol lääkärissä on sydänäänissä jotain " häikkää" (eli ei kuulu tms, mikä olis IHAN KAMALAA) niin sit kyl mennään yksityiselle. Tosin luulis et ne laittaa sieltä jo lähetteen sitte..?

No, koska kuitenkin oireet jatkuu niin uskon ja toivon parasta! :)

Aurinkoista päivänjatkoa lokamasuille!

Pupu&masu 11+5

Vierailija
17/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 8+4 kävin viime perjantaina neuvolassa, ja siellä selvisi nuo viikot. Laskettu aika on 28.10

2. Väsymys on ihan hirvittävä. Eilen lähdin ulos kävelylle piristyäkseni, mutta meinasin kaatua kun väsytti niin paljon. Meidän puolitoistavuotias kakkonen on ollut sairaana, kaksi yötä meni melkein valvoessa ja viime yönäkin hän heräsi vähäksi aikaa itkemään.

Väsymys pahentaa pahoinvointia, tänään on taas yököttänyt vähän kaikki.

Välillä on tullut voimakasta selkä- ja vatsakipua, mutta se on mennyt aika pian ohi.

Kävin hierojalla ja sanoin hänelle vahingossa että olen 8:lla kuulla raskaana. Hänellä jäi suu auki :) Tavalliset housut mahtuu vielä, itseasiassa paremmin kuin ennen, koska maha on pienentynyt pahoinvoinnin takia.

3. Ultrasta ei ole vielä tietoa, olen kuitenkin menossa np-ultraan.

Esikoista odottaessa rakenneultrassa oli kätilöiden koulutus meneillään, ja tutkimus kesti melkein puolituntia, mikä ei kyllä minua haitannut. Ylilääkäri sitten sanoi kun kysyin että näkyykö sukupuoli tässä vaiheessa että " Katotaampas se sinulle nyt, kun olet siinä niin kärsivällisestä maannut" . Se oli tyttö, ja olin toivonut poikaa, ja niin kamalalta kuin ehkä kuulostaakin, niin olin vähän pettynyt.

Eniten kyllä siksi, että anoppi ennusti että tulee tyttö, enkä halunnut hänen olevan oikeassa ;) Olempa lapsellinen.

Kuitenkin, oli mukava saada tietää sukupuoli jo siinä vaiheessa, niin ehdin tottua ajatukseen tytöstä. Olen kyllä ollut tyttööni ihan tyytyväinen ;)

Toisen lapsen kohdalla, joka myös on tyttö, kätilö taisi luulla, että toivomme poikaa koska meillä oli jo tyttö. Hän sanoi että katsokaa itse, mutta ei suostunut vahvistamaan kun sanoin että taitaa toinenkin olla tyttö.

aurinkoista päivää, jos vaikka itsekin menisin vähän saamaan aurinkoa

t: Ovaja

Vierailija
18/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisin mielin heitä huutelen = )

Kävin äsken tokassa neuvolassa ja ensimmäinen lääkärintarkastuskin oli samaan syssyyn. Hemppari oli hyvä, 145 eli se ei selitä väsymystä. Mutta taitaa sen väsymyksen selittää se ihana sydämensyke joka kuului =) Neuvolantäti koitti ensin kuunnella, kun pyysin, mutta ei saanut kuulemaan. Sanoi että tosi harvinaista että näin aikaisin kuuluukaan. Ihmettelin vähän kun koneesta ei kuulunut mitään muuta kuin tasainen suhina. Edellisissä raskauksissa kone on pitänyt vaikka minkälaisia turahteluja. No, ajattelin sitten että perjantainahan se selviää ultrassa, että onko siellä mahassa mitään, että enköhän malta odottaa sinne asti. Menin sitten naapurihuoneeseen lääkärin tarkastettavaksi, niin lääkäri toi saman koneen että kuunnellaan sydänäänet. sanoin sitten varovasti, että ei kuulunut äaken kun kokeiltiin. Lääkäritäti sanoi kokeilevansa kuitenkin. Laittoi koneen päälle ja härkin mahaan kiinni, niin kuului vain sama suhina. Sanoi heti että kone ei toimi, virta loppu.. Haki johdon, pisti seinään ja sieltä se kuului, ihana puksutus =) Ja en tiedä kuvittelinko, mutta kun lääkäri painoi sen härkin vatsaani, tunsin mahassa pienen tömähdyksen, kohdussa siis, ihan kuin vauva olisi tölväissyt takaisin, kun painoi aika kovasti sillä laitteella. Kuvittelin kai, mutta toisaalta en välttämättä. Esikoisen liikkeet alkoivat tuntumaan 15-16 viikoilla, ja seuraavan 14-15 eli jospa tuo todelinen liike oli. En tiedä. mutta kivasti se sydän sytkytti = )

Siitä verikokeesta. Meillä on Tapiola vakuutusyhtiönä, molempien lasten vakuutukset on siellä ja otettu jo ennen syntymää. Esikoisella tehtiin se verikoe np-ultran yhteydessä, kakkosella ei, ja silti molemmille saatiin vakuutukset. Mutta kuulin edellisessä neuvolassa, että kerran kun ne on otettu, ei toiste tarvitse. Jäin vähän tuota pohtimaan, että miten liene on. Eikö olekaan sikiökohtainen juttu vaan äitikohtainen?

Aurinkoista päivänjatkoa!

Hinpu 11+4

Vierailija
19/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin ehdin mukaan! Olen käyny silloin tällöin lukemassa pinon, mutta muuta en sitten ole ehtinytkään:(

Rv:t tällä hetkellä siis tasan 10. Maha on jo sen kokoinen, että töissä ovat sen heti arvanneet, myös ne joita ei ihan päivittäin nää. Ja juttu on tietty kulkenu sitten niille, joita en nää;) Samapa tuo, olis tylsää yrittää piilotella masua, kun ei se kuitenkaan enää onnistu... paitsi vaihtamalla tyyliä täysin, ja se kävis vähän kalliiks...

Pahoinvointi on hieman hellittäny, nukun nykyisin jopa yöt(!!!!!) ilman yökötystä! Se on jo kuulkaas VAU se!!! Ja paras lievittäjä oli inkivääri, tuoreena murskattuna esim hedelmäsalaatin joukkoon. En tiedä oliko sen tulos, mutta paha olo loppui siihen. Siis öisin. Päivällä pitää edelleen syödä ku hevonen ja just yhelle kaverille sanoinkin, että se on ihan bullshittiä, ettei energiantarve muka lisäänny. Mistä tää nälkä muka muuten tulis, ja kun se ei ole mikään mieliteko vaan järjetön NÄLKÄ!!! ;)

Mammahousuissa siis kuljen, niissä Lindexin haalareissa siis, ja toiset on farkut, joissa on todella matala lantio. Mutta ne ei ole töissä niin kivat, ku joutuu koko ajan pyllistelemään ja kumartelemaan, eikä koulussa nykyisin meiltä opettajilta saa vilahtaa senttiäkään paljasta ihoa.... Mahdoton tehtävä! Ehkä raskaana olevat opet saa tämän anteeks....;)

Nyt taas hakemaan typy hoidosta. Saan taas varmaan kuulla, ettei pimpula ole nukkunut unia... :( Nukkuis ny vielä, että mäkin sitten saisin....... Itsekäs äiti täällä...

Ai niin meen np-ultraan 12.4. ja ehkä haluan tietää sukuopuolen tällä kertaa. Yhdyn niihin mielipiteisiin, joissa todettiin olevan ehkä helpompaa " tutustua" tulokkaaseen, kun on jo tiedossa kumpaa sorttia sieltä tulee. Muttaen ole vielä päättäny. Ja miehen sana tietty vaikuttaa kanssa...

Moikkis!

Vierailija
20/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä välillä jaksaa pinoutua, ahkerasti kyllä olen käynyt lukemassa.

Tulin just lääkärinneuvolasta ja löytyihän sieltä syke (161-173), kohtu on aivan tuossa navan alapuolella. Lääkäri etti sitä ekaks paljon alempaa. Kyyneleethän siinä tuli, kun sykkeen kuuli;))

Maanantaina olis np-ultra, kyllä sekin vaan jännittää..

Oireita ovat pahoinvointi, aamut alkaa oksentamisella ja jos vaan maha pääsee tyhjäks niin kyllä löytää ittensä vessasta. Väsyttää edelleen ja joko paleltaa tai on kuuma. Yöllä saa ravata ainakin pari kertaa vessassa ja voi kamala, että rinnat ovat kipeet varsinkin, kun yöllä nousee sängystä.

Maanantaisen ultran jälkeen ajattelin kertoo lapsille vauvasta, saa nähä mikä on reaktio... Nuorimmaiselta (6v) olen välillä ohi mennen kysellyt, et oisko kiva jos olis pikkusisko tai veli niin vastaus on ollut jyrkkä ei. Eiköhän ne kerkee ajatukseen tottua ja luulisin, et tuo esikoinen (11v) on sitten ainakin innokas apulainen.

Onko kellään tullut raskauden myötä sellasta hajamielisyyttä, unohtelee ihan tyhmiä juttuja? Itte esim. yks ilta menin silmälasit päässä suihkuun ja sit hiukset kasteltuani rupesin ihmettelee, et jotenkin oudolta tuntuu.. Ja muitakin tilanteita on ollut.

Mutta näin eteenpäin, maanantaista ultraa odotellen...taisi olla joillain muillakin samana päivänä kyseinen meno??

Aurinkoisin terveisin

myttynen rv 11+5