Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen opiskelee amk:ssa?

Vierailija
26.03.2017 |

Katselin vähän tilastoja ja huomasin, että ammatti""""""""""""""""""""korkeaan"""""""""""""""""" on huomattavasti helpompi päästä kuin oikeaan yliopistoon. Onko ammatti""""""""korkeassa""""""" opiskelevat heikompaa ainesta?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastavalmistunut voi olla asiantuntija, jos ei ole alan vankkaa työkokemusta, oli ala tai koulutuspohja mikä tahansa. Mikä yleensä on asiantuntija? Konsultti? Suunnittelija? Sihteeri? Atk-asiantuntijoiksikin on eräässä entisessä työpaikassani ylennetty kaikki entiset mikrotukihenkilöt. 

Vierailija
22/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikompi aines menee suoraan ammattisurkeaan hakemaan helpon tutkintotodistuksen, että voi nostaa työmarkkinatukea

Eiköhän amiksesta saisi vähän helpommalla todistuksen kuin ammattikorkeasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään AMK:ssa voi olla hyvinkin fiksuja ja akateemisesti lahjakkaita opiskelijoita. Ongelmia tämä aiheuttaa opettajille, jotka usein tietävät asioista vähemmän kuin opiskelijansa.

Vierailija
24/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, en tiiä. Minä olen opiskellut amk:ssa ja nykyään lääkiksessä. Vaikea itse sanoa millainen olen mutta mielestäni ihan tavallista ainesta.

Vierailija
25/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ensin ammattikorkean ja jatkoin siitä yliopistoon. Nyt olen tohtorikoulutettavana. Meillä kaikilla on omat reittimme.

Vierailija
26/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään AMK:ssa voi olla hyvinkin fiksuja ja akateemisesti lahjakkaita opiskelijoita. Ongelmia tämä aiheuttaa opettajille, jotka usein tietävät asioista vähemmän kuin opiskelijansa.

Ei se aiheuta ongelmia. Opet ovat nykyään fasilitaattoreita. Opiskelija itse joutuu kaivamasn tiedon, vaikka opettaja tietäisikin.

Itse olen ope. Kun luokassa on 40 minua vanhempaa ihmistä on selvää, että heillä on yhteensä satoja työvuosia ja yhteensä enemmän tietotaitoa kuin minulla. Ei se haittaa. Minun tehtävä on olla pedagogi.

Vierailija
27/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompi päästä,mutta opinnot ovat myös paljon käytännön läheisempiä,joten itse valitsin amk:n tkk:n sijasta. Ehkä noita korkeakouluja vieläkin arvostetaan enemmän työmarkkinoilla,mutta en kadu valintaani.

Vierailija
28/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätin opiskella itseni koodariksi amk:ssa, koska pidin sitä käytännönläheisempänä paikkana. Pidin myös insinöörin työllistymismahdollisuuksia parempina. Itse valmistuin insinööriksi 5 vuotta sitten ja olne ollut oman alan töissä 7 vuotta.

En ole päiväököön katunut valintaani. Pari kaveria valmistui yliopistosta tietojenkäsittelytieteestä noin 10 vuotta sitten. Ovat olleet noin 2-4 vuotta koulutustaan vastaavassa hommassa koko tuosta ajasta. Ovat välillä sanoneet yliopistoa virheeksi. Toki on mulla monia yliopistosta valmistuneita kavereita, jotka ovat ihan oikeasti oman alansa duuneissa, mutta ovat lähinnä lääkäreitä ja opettajia.

Vierailija
29/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ällän ylioppilas ja opiskelen sairaanhoitajaksi.Eli haluamaani ammattiin.Käytännön harjoittelujaksot ovat vahvistaneet tunnetta ,että olen juuri haluamallani alalla.Amk:n opettajilta odottaisin enemmän!

Vierailija
30/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin ero AMK:n ja yliopiston välillä on mielestäni opetuksen taso. Yliopistolla oli paljon loistavia opettajia (toki oli huonojakin, mutta melko harvassa). AMK:ssa taas suurin osa opettajista on tylsämielisiä, sovinnaisia lampaita, ja omalle kohdalle on sattunut vain muutama fiksumpi opettaja/luennoitsija. Älykkyyden puute näkyy siis lähinnä henkilökunnassa.

Vierailija
31/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ällän ylioppilas ja opiskelen sairaanhoitajaksi.Eli haluamaani ammattiin.Käytännön harjoittelujaksot ovat vahvistaneet tunnetta ,että olen juuri haluamallani alalla.Amk:n opettajilta odottaisin enemmän!

Löitkö pääsi ne ällät kirjoitettuasi? Tän täytyy olla provo.

Vierailija
32/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin selkeän ammatin, ja siksi valitsin AMK:n. Enkä ole katunut. Tutkintoni työllistää hyvin ja olihan se lyhyempikin kuin yliopistotutkinto. 22-vuotiaana valmistuin ja pääsin tienaamaan.

Vierailija
33/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Luin siellä ensin tradenomiksi ja sen jälkeen ekonomiksi.

Vierailija
34/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helpompi päästä,mutta opinnot ovat myös paljon käytännön läheisempiä,joten itse valitsin amk:n tkk:n sijasta. Ehkä noita korkeakouluja vieläkin arvostetaan enemmän työmarkkinoilla,mutta en kadu valintaani.

Höpö höpö. Ei todellakaan ole millään lailla käytännönläheisttä. Materiaalitekniikassa hitsattiin kaasulla ja migillä ja sen lisäksi tehtiin pari harjoitustyötä hydrauliikkaohjUksista. Ei muuta.

Vierailija
35/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoon menee ne, jotka haluaa tutkia asioita ja näperrellä. Ammattikorkeeseen menee ne jotka haluaa tehdä asioita ja toteuttaa.

Yliopistoon menee motivoitunutta, rehellistä ja ahkeraa porukkaa. He työllistyvät asiantuntijatehtäviin. Amk:sta tulee ulos osaamatonta roskasakkia, joka työllistyy (huonosti) rasvanäppihommiin. Voit elää denialismissa jos haluat :^)

Tunnen AMK-pohjaisen myyntijohtajan, parikin erilaista asiantuntijaa, useamman menestyneen yrittäjän, ADn ja monia muita, joita en nyt rasvanäppihommiksi menisi sanomaan. Voisiko olla, että olet omassa kuplassasi pikkuisen liian syvällä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi