Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen opiskelee amk:ssa?

Vierailija
26.03.2017 |

Katselin vähän tilastoja ja huomasin, että ammatti""""""""""""""""""""korkeaan"""""""""""""""""" on huomattavasti helpompi päästä kuin oikeaan yliopistoon. Onko ammatti""""""""korkeassa""""""" opiskelevat heikompaa ainesta?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikompi aines menee suoraan ammattisurkeaan hakemaan helpon tutkintotodistuksen, että voi nostaa työmarkkinatukea

Vierailija
2/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoon menee ne, jotka haluaa tutkia asioita ja näperrellä. Ammattikorkeeseen menee ne jotka haluaa tehdä asioita ja toteuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen amk:ssa liiketalouden ope. Opiskejoissa on porukkaa laidasta laitaan. On myös äärettömän lahjakkaita ja fiksuja. Jos yhteinen nimittäjä pitää etsiä, niin se on konkreettisuus. He ovat ihmisiä, jotka tykkäävät tehdä asioita, filosofinen puoli ei kiinnosta.

Olen parinkin hr-ihmisen kuullut sanoneen, että palkkaavat mieluummin tradenomin kuin kauppatieteilijän. Koska tradenomi todennäköisemmin käärii hihat ja tekee, jälkimmäinen pohtii.

Vierailija
4/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeaan on vaikea päästä tietyille aloille, joissakin ei ole edes pääsykoetta vaan haastattelija päättää sovellutko kouluun.

Vierailija
5/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahne.

Vierailija
6/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikompi aines menee suoraan ammattisurkeaan hakemaan helpon tutkintotodistuksen, että voi nostaa työmarkkinatukea

Itse tein näin. Hain kouluun, johon pääsee pakosti sisään jos iq on yli 95 ja valmistumisesta lähtien (yli 10 vuotta) olen sylkenyt kattoon kotona paria karenssipajakuukautta lukuunottamatta. Onneksi Suomessa tällainen on mahdollista. Olisi hirveää asua esim. Jenkeissä, kun pitäisi tehdä jotain.

Vierailija
7/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoon menee ne, jotka haluaa tutkia asioita ja näperrellä. Ammattikorkeeseen menee ne jotka haluaa tehdä asioita ja toteuttaa.

Yliopistoon menee motivoitunutta, rehellistä ja ahkeraa porukkaa. He työllistyvät asiantuntijatehtäviin. Amk:sta tulee ulos osaamatonta roskasakkia, joka työllistyy (huonosti) rasvanäppihommiin. Voit elää denialismissa jos haluat :^)

Vierailija
8/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen teknillisessä yliopistossa ja olen viettänyt jonkun verran aikaa amklaisten kanssa bileissä ja muissa tapahtumissa. He ovat vähän tyhmempiä ja rumempia kuin yliopistolaiset mutta kai ne osaa rassata ruuveja ja vaihtaa renkaita

Vierailija
9/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin, minä hain (ja pääsin) ammattikorkeaan opiskelemaan unelma-alaani, jolle ei oikein muuta kautta työllisty. Olisin päässyt myös toiseen hakuvaihtoehtooni yliopistoon, mutta linja ei tuntunut omalta, joten valitsin AMK:n ja olen ollut erittäin tyytyväinen valintaani.

Vierailija
10/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen AMKissa insinööriksi eikä se mitään helppoa ole ollut. Helposti pääsi sisään mutta porukkaa on vuosien aikana karissut kyydistä lähes puolet.

Vierailija
11/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä yliopistossa että ammattikorkeassa on aloja, jotka ovat turhaa hömppää ja joihin pääsee myös heikommilla lahjoilla ja mikä tärkeintä: aloja, jotka eivät työllistä, vaikka olisit kuinka älykäs. Se siitä debatista siis.

Vierailija
12/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellainen ihminen joka haluaa töihin sellaiselle alalle mihin AMK:saa opiskellaan tietysti!

Vierailija
13/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yliopistosta journalistiikan koulutusohjelmasta valmistunut toimittaja. Taannoin harjoittelussani radioasemalla yhtä aikaa harjoittelijana ollut ammattikorkeakoululainen joutui opastamaan minua läpi harjoittelun studiotekniikan ja äänityslaitteiden kanssa. Hävetti aivan vietävästi ja harmitti, että hän joutui harjoittelussaan käyttämään aikaansa minun ohjaamiseeni. Meillä ei käyty tuollaisia käytännön asioita läpi koskaan. Jälkeenpäin olen kuullut, että tuo harkkapaikka ottaa opiskelijoita mieluiten AMK:sta. Yliopisto-opiskelijoiden kohdalla varmistetaan erikseen, ovatko he hankkineet vapaa-ajallaan tarvittavaa teknistä osaamista.

Olisin kenties voinut lohduttautua sillä, että ainakin teen parempia juttuja, mutten edes tehnyt. Piru vie. :D

Yliopisto-opintoja glorifioidaan liikaa.

Vierailija
14/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelen amkissa. N46, bruttotulot 55 000 €/v.

Vierailija
15/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni pääsyvaatimukset on alan koulutus, joka on AMK-koulutus. En olisi pätevä työhöni, vaikka kuinka istuisin yliopiston luennoilla.

Vierailija
16/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan amk:ssa alaa, jonne pääsee sisään yksi kymmenestä hakijasta. Opetus on käytännönläheistä. Moni opiskelija hakee opintojen jälkeen yliopistoon täydentämään teoreettista tietoa. Fiksua porukkaa.

Vierailija
17/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen AMK:ssa ja meidän vuosiluokalla ainakin on porukkaa ihan laidasta laitaan. Paljon uudelleenkouluttautujia ja taustoista sen verran, että hyvin monella on yliopistotutkinto suoritettuna ja jossain yhteydessä paljastui sekin, että joukossamme on kuuden ällän ylioppilas ja useita laudaturin ylioppilaita. Toki koulutus on hyvin suosittu (eli sisään pääsee vähemmän kuin 10% hakijoista).

Vierailija
18/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat tietää ja osaa enemmän kuin lääkärit. Kirjaoppineisuus on yliarvostettua. Sama pätee kauppatieteilijöihin ja diplomi-insinööreihin... huuhaafilosofeja suoraan kortistoon!

Vierailija
19/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoon menee motivoitunutta, rehellistä ja ahkeraa porukkaa. He työllistyvät asiantuntijatehtäviin. Amk:sta tulee ulos osaamatonta roskasakkia, joka työllistyy (huonosti) rasvanäppihommiin. Voit elää denialismissa jos haluat :^)

Minusta on hassua, kun yliopisto-jumalat luulee nokittavansa muita, vaikka se toimeentulotuki tulee samasta kassasta muiden työttömien kanssa :D

Vierailija
20/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt kumpaankin opiskelemaan helposti ekalla yrittämällä. Lopetin yliopiston, koska ahdisti tulevaisuus. Halusin valmistua konkreettiseen ammattiin ja hyvin työllistävälle alalle. Tykkään siitä, että amkissa opinnot ovat käytännönläheisiä. En halua omistaa elämääni uralle enkä halua olla jatkuvasti nenä kiinni kirjassa. Ajatus siitä, että pitäis loppuelämä jatkuvasti kilpailla työpaikoista on todella ahdistavaa. Toistaiseksi olen hyvin tyytyväinen valintaani. Ihan senkin takia, että tykkään tästä alasta enemmän kuin siitä aiemmasta.

Olen itsenäinen, vähän introvertti, suopea ja lempeä muille. Tykkään olla kotona, hemmotella kissaani, katsella animea koneelta. Mulla on hyviä ystäviä, joita nään pari kertaa viikossa. Jutellaan henkeviä ja autetaan toisiamme. Toivon tulevalta elämältä sisäistä rauhaa ja tyytyväisyyttä itseensä.

Jos valitsee koulunsa sen perusteella, mihin on vaikeampi päästä ja mistä saa enemmän arvostusta, on jo väärällä polulla. Tee mieluummin sitä mistä tykkäät ja saat kiksejä :) Uskalla tehdä elämästä sinun näköisesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme