Mitä teidän 12 - 14 -vuotiaat lapset/nuoret tekee SISÄLLÄ silloin kun eivät ole koneella/kännykällä/tabletilla?
Pienempänä oli Legot, vesivärit, muovailuvaha, sotilasleikit, kotileikit, piirtäminen, sun muut. Mutta ne ei enää innosta. Mitäs muiden tämän ikäiset tekee sisällä ollessaan?
Kommentit (12)
Pelaa lautapelejä sisarusten kanssa. Monopolia, Carcassonea, Scrabblea.
Lukee kirjoja, pelaa lautapelejä, tekee käsitöitä, piirtää, juttelee kavereiden kanssa, leipoo, jumppaa...
Paneskelee naapurin setämiehen kanssa.
Lukee kirjoja, rakentelee legoilla, leikittää pikkusiskoaan ja pakotettuna imuroi, tyhjentää astianpesukoneen..
Seurustelee minun kanssa. Auttaa kotitöissä... Katsotaan yhdessä TV:tä... aika harvoin tosin.
13-vuotias poikani lukee kirjoja ja pelaa lautapelejä. Hän rakentelee yhä legoista kaupunkeja ja kulkuneuvoja, vaikkei tunnustakaan sitä enää kavereilleen. 🙂
Kiitos vinkeistä!
Meillä meinaa mennä sisällä olo ihan täysin kännykällä oloksi tällä hetkellä, ehdotanpa jotain yllä olevista.
t. ap (-05 pojan äiti)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä!
Meillä meinaa mennä sisällä olo ihan täysin kännykällä oloksi tällä hetkellä, ehdotanpa jotain yllä olevista.
t. ap (-05 pojan äiti)
Parin vuoden päästä seiskan kotitaloudessa on jo kodin siivous- ja ruoanlaittotehtäviä. Mitäs jos vähän etukäteen opettaisit lastasi vaikka laittamaan perheelle aterian? Opettaisit miten vessa pestään?
Soittaa tosi paljon ja puuhailee Rubikin kuution kanssa.
Lukee läksyjä, tietokirjoja. Soittaa rumpuja, kokkailee. Tykkää katsoa mun kanssa telkkaria. Kavereiden kanssa touhuaa kaikenlaista. Auttaa isää ulkohommissa. Kesällä pitää pikkuveljestä huolta ja heillä on lista kotitöistä , jotka pitää olla valmiina kun tulen kotio töistä. Pelaa jalkapalloa.
Lukee kirjoja, joita hakee itse kirjastosta.