Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä englannin kielen lausuntatapa kuulostaa sinun korvaasi miellyttävimmältä?

Vierailija
25.03.2017 |

Seurustelin aikoinaan Belfastista kotoisin olevan naisen kanssa ja sen jälkeen se on ollut minulle se emotionaalisesti mukavin. Skoteista pidän myös. Yleensäkin, mitä kauempana RP:sta, sitä parempi minun korvaani.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä brittienglanti on parasta ja juuri se, mitä yläluokka puhuu. Kaunista kuunneltavaa. Jenkkieaksentti kuulostaa lähes eri kieleltä, jotenkin arroganttia.

Vierailija
22/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittienglanti kuulostaa niin teennäiseltä, ylimieliseltä ja snobbailevalta. Amerikanenglanti sen sijaan on luontevaa ja rentoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani on tyttöystävä,kotoisin North Carolainasta. Vaikka itse puhun Hoono Englantia,niin hyvin on pärjätty.Brittien Englanti on niin jotenkin Kirjakieltä ja jäykkää,Kallistun kyllä Jenkkien puoleen.Työkaverini sanoi minulle, että puhun aussien englantia,hän on itse kotoisin Portugalista.Siis molemmilla "oma Englanti" en kyllä tiedä miten mun englantini olisi muka niin aussimaista,mutta pääasia, että olen pärjännyt niin töissä kuin vapaa-ajallanikin...

Vierailija
24/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geordie tietysti. Humoristin valinta.

Vierailija
25/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustien amerikkalaisten puhetapa on aika mielenkiintoinen.

Joiltakin julkkiksilta (eivät ole mustia) olen selvittänyt kotipaikan heidän puhumansa aksentin takia:

- Brooklyn, New York

- Flint, Michigan

- Cardiff, Wales

Vierailija
26/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisenglantilainen miellyttää eniten, Balfastin murre ottaa korvaan. No, ei Cirkinkaan niin ihanaa ole. En oikein tukkää australialaisesta, enkä edes eteläafrikkalisesta, jaa- a.

Vierailija
27/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti skottienglanti, tai sitten brittienkku yleensäkin. Unelmoin että löytäisin skottimiehen, että sitten kotona joku puhuisi mulle aina niin.

Aussienkusta taas en tykkää yhtään, jopa intialaisittain äännetty menee sen edelle.

Vierailija
28/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankero

Vierailija
29/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus brittiaksentti on mukavaa kuunneltavaa. Tykkään myös erityisesti skottien aksentista.

Vierailija
30/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aksentti, jolla mm. Benedict Cumberbatch ja Alan Rickman puhuu/puhui. RP ilmeisesti.

Vierailija
31/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti, australianenglanti. Luontevinta suomalaisena lausua jenkeittäin. Kuulostaa typerältä kun joku väkisin mogertaa brittienglantia, jos se ei tule luonnostaan.

Vierailija
32/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puoliksi kanadalainen, joten puhun jenkkimäistä enkkua, jotkut sanat (kuten vaikka sorry) äännetään erilailla kun jenkeissä, muuten periaatteessa sama. Mutta rakastan brittienkkua  yli kaiken <3 Suomi-englanti on ehkä pahinta mitä olen koskaan kuullut :D

Vierailija
33/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irlanti, australianenglanti. Luontevinta suomalaisena lausua jenkeittäin. Kuulostaa typerältä kun joku väkisin mogertaa brittienglantia, jos se ei tule luonnostaan.

Suomalainen ei kyllä osaa ääntää edes jenkkiläisittäin, tosin ei kyllä millään muullakaan kunnon aksentilla. Se on pätinglis suomeksi :)

Vierailija
34/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva puhuu oikeaa RP:tä, siis Oxbridgen aksenttia. Tosi moni kuvittelee osaavansa sitä, minua aina huvittaa kun suomalaisest selittävät puhuvansa brittiaksentilla, silti äännetään ihan normisanoja väärin. Briteistäkään sitä ei oikeasti osaa kuin pari prosenttia.

Vierailija
35/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aussienkku on ihanaa!

Vierailija
36/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sivistyneemmän britin, sen miellyttävämpi. Jeeves-tyylinen ja näin.

Vierailija
37/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlannin murteista Donegalin ja länsimurteet muutenkin, ehkei Kerryn murre kuitenkaan.

Vierailija
38/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään yläluokkaisesta brittienglannista. Se kuulostaa usein niin mukavan vaivattomalta.

Vierailija
39/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä maailman ihanimmalla miehellä on jenkkiaksentti, mutta brittiaksentti on kans tosi kuuma. Katoin just Outlanderia ja siinä Jamiella on niin ihana aksentti. Voisin kuunnella sitä monta tuntia vaikka hän puhuisi säästä. Tosin hän on kyllä skotti. 

Vierailija
40/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) jenkkiaksentti

2) irkkuaksentti