Mikä englannin kielen lausuntatapa kuulostaa sinun korvaasi miellyttävimmältä?
Seurustelin aikoinaan Belfastista kotoisin olevan naisen kanssa ja sen jälkeen se on ollut minulle se emotionaalisesti mukavin. Skoteista pidän myös. Yleensäkin, mitä kauempana RP:sta, sitä parempi minun korvaani.
Kommentit (56)
Skotti tai Irlannin etelä- ja länsirannikon aksentit. Dublin aksentillaan en tykkää yhtään.
Corkin kaupungissa puhuttu enkku taas on aika käsittämätöntä. Kesti 5 vuotta, ennenkuin ymmärsin sitä lähes täydellisesti, mutta koskaan en itse tule oppimaan sitä natiivin tasoisesti.
Olen asunut Irlannissa 21 vuotta.
Pidän kaikista aksenteista jos puhuja on asiallinen. Joitain skottiaksentteja on todella vaikeita ymmärtää mutta Edinburghin englanti on tosi kivan kuuloista.
Tuo RP, vaikken tiennyt termiä aikaisemmin. Mitä poshimpi, sen parempi. :)
Amerikanenglanti on helpointa ymmärtää. Myös standri brittienglanti kuulostaa mukavalta. Sen sijaan kaikki brittimurteet on mulle ihan hirveitä kuunnella, kun en ole tottunut siihen.
Vierailija kirjoitti:
Aukko sivistyksessä kirjoitti:
Mikä on RP
Received Pronunciation, se mitä kuningasperhe puhuu.
- 9
:DD Ei hyvää päivää...
Skotlannin. Rakastan Adam Sinclairin puhetta. Karkkia silmille ja korville kun hän on TV:ssä :D
Se kun Schwarzenegger puhuu englantia, ihan parasta Get tuuu tö zoppeeerr
Irkkuaksentti ja ehkä jokin kaakkois-englannin aksentti. Liian "posh" brittiaksentti ei säväytä mutta parhaimmat aksentit mielestäni kuitenkin britannian sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Intialaisittain lausuttu.
En mina ainakaan saa siita mitaan selvaa kun Stewart lausutaan "Satvart" ja gravy on "kareevi".
Sellainen peruslontoo, jota mm. Simon Cowell puhuu.
Miksi enklannissa pitää olla joku aksentti eikö sitä voi vaan puhua