Lue keskustelun säännöt.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Onko haittaa, jos nyppii karvoja rinnoista?
21.03.2006 |
Raskaushormonit ovat sekoittaneet karvojen kasvun ja mulla kasvaa yksittaisia mustia, paksuja karvoja rinnoissa. Onkohan olemassa jotain riskeja, jos nyppii karvoja pois? Pitaisiko nyppimisen jalkeen ihoa puhdistaa? Mitenhan tilanne muuttuu, kun lapsi syntyy ja alkaa imettamaan? Olisikohan jollakin kokemusta /tietoa asiasta?
Kommentit (2)
Nyppikää ihmeessä jos siltä tuntuu. Jos ihoon ilmestyy näppy nyppimisen jäljiltä sitä voi puhdistaa kasvovedellä tai miedolla desinfiointiaineella.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
se haitta saattaa olla, että nyppimisen seurauksena jotkut tollaset paksut yksittäiset karvat alkavat kasvaa ihon sisään päin.
Mulle on käynyt näin, kun olen nyppinyt rintojen välistä ja navan alta muutamia, mutta ei siitä sen suurempaa seurausta ole ollut: kun karva alkaa kasvaa sisään päin, tulee iholle punainen pieni näppylä ja karva saattaa kuultaa läpi. Tuollaisia olen sitten kevyesti puristanut niin että karvaa tulee esiin, ja sitten nyppään sen taas pois.
Joku on varmasti sitä mieltä, että ei ole terveellistä, mutta mä nypin silti. En kestä katsella sellaisia paksuja mustia karvoja, vaikkei niitä montaa olekaan. Kun ei kerran ole tullut mitään ihotulehdusta tms. niin jatkan toistaiseksi.