Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Issiashermo jumissa, mikä auttaa?

Vierailija
25.03.2017 |

Alhaalla vasemmalla sietämätön kipu.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa kävely, ihan vaikka vaan hidas laahustaminen sisällä, mutta liikkeessä pitää pysyä. 

Vierailija
2/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelylenkki auttaa. Samoin kyykyssä istuminen. Missään nimessä älä jää makoilemaan, vaan ota särkylääkettä sen verran, että pääset kävelylle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta. Selkäliiton sivuilla hyviä selkäjumppaohjeita.

Vierailija
4/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osta jumppapallo!

Vierailija
5/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa lämpötyyny. Ja pientä liikettä pitää olla, ja venyttelyä, muuten jumittaa kokonaan.

Lattialle polvien päälle istumaan ja päätä kohti polvia.

Vierailija
6/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttely ja kevyt liikunta saattaa auttaa. Itsellä on kyllä niitäkin päiviä, ettei se kävely mitään auta. Kipu vaan pahenee ja leviää laajemmalle,lopulta jalka alkaa pettää alta. Vältä istumista,vaikka tuskin siihen pystytkään.

Vierailija
7/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propolis voi auttaa alkoholiin uutettuna. Ulkoisesti.

Vierailija
8/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttä kävelyä. Istuminen ja makoilu pahentaa vaivaa. Youtubessa on myös paljon videoita, joissa ohjeistetaan pieniä liikkeitä ja venytyksiä, jotka auttaa. Muistaa vain tehdä oman voinnin mukaan, kipua ei saa tuntua liikkeitä tehdessä.

Mut kävely on paras ratkaisu, se auttaa parantamaan selän verenkiertoa, lämmittää lihaksia ja näin ollen helpottaa lihasjumia. Voi sitoa vielä jonkin villahuivin alaselän ympärille edistämään lämmöntuottoa.

Maanantaina myös soittoa fysioterapeutille, sieltä saa vielä henkilökohtaista neuvoa liikkeiden suhteen. Ja vaikka olen lääkkeitä vastaan, niin lihasrelaxantit auttoivat alussa parhaiten nukkumisen suhteen.

Vierailija
9/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi koiraa joten kävelen kyllä joka helkutin päivä, satoi tai paistoi. En tiedä mistä tää nyt ärtyi, olen siivoillut, kykkinyt ja kumarrellut ja nostellut ja ravannut eestaas ympäri taloa. Varmaankin sitten siitä.

Ap

Vierailija
10/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin liikunta. Aivan liian moni koittaa parantaa selkäänsä levolla ja hieronnalla, kun liikunta on ainoa pitkäaikainen apu. 

Vierailija
11/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttaa lämpötyyny. Ja pientä liikettä pitää olla, ja venyttelyä, muuten jumittaa kokonaan.

Lattialle polvien päälle istumaan ja päätä kohti polvia.

Siis istumaan jalkojen päälle :) ja taivutusta hitaasti eteen. Selkäsärkyyn ainakin auttaa. Ja selkää alkaa särkeä, kun joutuu könkkäsemään kipeän iskiasjalan kanssa lenkaten.

Vierailija
12/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa sitten vaikka pari-kolme kertaa kuntosalilla ylläpitämään selän kuntoa. Ei tarvitse olla mitään rehkimistä, vaan selän kuntoa ylläpitävää. Siellä on ammattilaisia, jotka osaavat neuvoa oikeaoppisessa kuntosalitreenissä.

Vierailija
13/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,7ltr auttaa minulla, merkillä ei väliä oltava kuiten väh35tilavuus prosenttista

Vierailija
14/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaankin liikunta. Aivan liian moni koittaa parantaa selkäänsä levolla ja hieronnalla, kun liikunta on ainoa pitkäaikainen apu. 

Jos särkylääkkeitä ei voi käyttää(raskaus) ja kipu on niin paha että jalat lähtevät alta,ei liikuntaa kamalasti voi harrastaa. Itsellä kyllä kipu ei pahene makoilusta,vaan istumisesta tai ylenpalttisesta riuhtomisesta. Siis jos kävelen pitkän lenkin,siivoan ym.

Vierailija
15/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa sitten vaikka pari-kolme kertaa kuntosalilla ylläpitämään selän kuntoa. Ei tarvitse olla mitään rehkimistä, vaan selän kuntoa ylläpitävää. Siellä on ammattilaisia, jotka osaavat neuvoa oikeaoppisessa kuntosalitreenissä.

Loukkasin selän tapaturmassa ja minulla on kyllä jumppaohjeet. Silti näköjään se voi mennä jumiin.

Ap

Vierailija
16/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi koiraa joten kävelen kyllä joka helkutin päivä, satoi tai paistoi. En tiedä mistä tää nyt ärtyi, olen siivoillut, kykkinyt ja kumarrellut ja nostellut ja ravannut eestaas ympäri taloa. Varmaankin sitten siitä.

Ap

Nykiminen koiria ulkoiluttaessa saattaa vaan pahentaa issiasta, varsinkin jos lihakset on ihan kylmät. Ja väärin nostetut/kannetut tavarat pahentaa kanssa vaivaa. Oletko muistanut ergonomisen siivousasennon? Ja on hyvä pitää pikku taukoja tekemisestä tai vaihtaa toisella tavalla kehoa kuormittavaan liikkeeseen.

Vierailija
17/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukkasin selän tapaturmassa ja minulla on kyllä jumppaohjeet. Silti näköjään se voi mennä jumiin.

Ap

En halua vittuilla, mutta jumppaohjeiden omistaminen ei tarkoita vielä yhtään mitään. Niitä liikkeitä pitäisi joka päivä tehdäkkin. Ja hyvä jos teet, sit pitää mennä takas fyssarille ja kertoa että ei auta. Sinä tiedät totuuden, joten mulle se on se ja sama valehteletko täällä vai puhutko totta.

Vierailija
18/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En halua vittuilla, mutta jumppaohjeiden omistaminen ei tarkoita vielä yhtään mitään. Niitä liikkeitä pitäisi joka päivä tehdäkkin. Ja hyvä jos teet, sit pitää mennä takas fyssarille ja kertoa että ei auta. Sinä tiedät totuuden, joten mulle se on se ja sama valehteletko täällä vai puhutko totta.

Se vammakohta on yläselässä. Nyt jumittaa alhaalta.

Ap

Vierailija
19/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nykiminen koiria ulkoiluttaessa saattaa vaan pahentaa issiasta, varsinkin jos lihakset on ihan kylmät. Ja väärin nostetut/kannetut tavarat pahentaa kanssa vaivaa. Oletko muistanut ergonomisen siivousasennon? Ja on hyvä pitää pikku taukoja tekemisestä tai vaihtaa toisella tavalla kehoa kuormittavaan liikkeeseen.

No nää on pieniä ja vanhoja. Ei siis mitään 50 kilon nuoria vetojuhtia.😂

Ilmeisesti jotain tein siinä siivotessa väärin. Mitään raskasta en nostellut, mutta konttailin pyyhkimässä kaappeåien alahyllyjä ja lajittelin vaatteita lattialta jne.

Ap

Vierailija
20/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos särkylääkkeitä ei voi käyttää(raskaus) ja kipu on niin paha että jalat lähtevät alta,ei liikuntaa kamalasti voi harrastaa. Itsellä kyllä kipu ei pahene makoilusta,vaan istumisesta tai ylenpalttisesta riuhtomisesta. Siis jos kävelen pitkän lenkin,siivoan ym.

Harrastetaan sen puitteissa kuin voidaan, mutta harrastetaan joka tapauksessa. Siksihän ne jalat lähtee alta, kun ei olla liikuttu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi