Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

nivelkivut palasivat, missä vika oikeen on??

Vierailija
25.03.2017 |

Aloitetaas nyt siitä, että viime vuoden keväällä muhun iski nivelkivut ihan joka ikiseen niveleen. Siis ihan tajuttomat kivut, ja mielestäni esimerkiksi sorminivelet olivat hieman turvoksissa, ja tämän lisäksi nivelet alkoivat naksua. Tosiaan kivut oli jatkuvia eikä esimerkiks liikkeessä tuntuvia, enkä pystynyt muutamiin kuukausiin juuri kun makaamaan. Oli myös alussa lievää kuumeilua, pahoinvointia jne infektio-oireilua. Myös kaulalta turposi imusolmukkeita, ne ultrattiin ja katsottiin olevan normaaleja imusolmukkeita. Siinä ne on edelleen muuttumattomana. Ramppasin lääkärillä ja kun verikokeet eikä muut tutkimukset kertoneet mitään, sanoivat että olen masentunut ja nivelkivut aiheutuvat siitä, ja antoivat masennuslääkereseptin matkaan. En mä nyt kuitenkaan niitä syönyt, koska tiedostan itsekin ettei oireet voi johtua siitä. Joo, pahoinvoinnit ja muut ehkä, mutta ei masennus turvota imusolmukkeita tai aiheuta noin voimakkaita ja lamaannuttavia nivelsärkyjä.

Noh, parin kuukauden päästä tästä tulin raskaaksi ja nivelsäryt katosivat kuin tuhka tuuleen! Lääkärissä sanoivat, että raskaus löystyttää niveliä ja kivut johtuivat varmaan siitä. Joopajoo, kun en ollut tuolloin vielä edes raskaana... Nyt vauva on kohta 5kk, ja tänä aamuna huomasin että niveliä taas särkee. Ei niin voimakkaasti kun tuolloin viime vuonna, mutta kuitenkin särkee melko voimakkaasti. Pelkään ihan älyttömästi jos ne kivut alkaa taas kunnolla, enkä pystyisi hoitamaan vauvaa. Pahoinvointiakin on ollut viime aikoina jonkun verran mutta neuvolassa sanoivat johtuvan ehkäpä imetyksestä, mutta kun siihen on liittynyt myös vatsakipuja, ylävatsalla ja oikealla puolella. Kuumeilua tai muuta ei oo esiintynyt.

Ja kyllä, mulla on ensi viikolla taas lääkäriaika. Mutta onko kenelläkään kokemuksia samanlaisista vaivoista? Oon suoraansanottuna ihan pirun kyllästynyt siihen että tutkita ei kunnolla ja kaikki leimataan vain psyykkiseksi...

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibromyalgia kävi myös mielessä.

Vierailija
22/37 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktiivinen artriitti. Kestää pari kuukautta. Tilaa edeltää jokin tulehdus missä tahansa elimistössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kilpparin vajaatoiminnassa nivelsärkyjä. Helpottivat lääkkeitten syönnin aloittamisen jälkeen, mutta paras apu on MSM-jauhe.

Vierailija
24/37 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulta tutkittu borrelioosia?

Onko eka lapsi? Mulle tuli raskauksien jälkeen pahoja kipuja sormiin, mikä ilmeisesti saattaa johtua jotenkin raskaudesta.

Menisin yksityiselle ja selittäisin huoleni ja pyytäisin tutkimaan kaiken mahdollisen. Tai terkkariin ja VAADI testejä.

Vierailija
25/37 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
26/37 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
27/37 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nivelkivut kun estrogeeni alhaalla. Kun raskaana tai e-pillerit niin ei mitään ongelmaa. Muulloin järkyttävät nivelkivut.

Vierailija
28/37 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi muutama kk sit selkäoireet. Alaselän kipu. Jaloista lähti voimat, yleisesti myös tuntuu että lihakset ois lähteny kokonaan koko kropasta. Väsyttää hirveästi. Lonkat kipuilee jatkuvasti, välillä myös polvet olleeet kipeät ja nyt niska kipeä. Selkärangassa välillä myös kosketusarka kohta. Mulla myös leukosyytit koholla. Muut arvot ok. Kuulemma sitten masennuslääkkeitä seuraavaksi. :/

Vierailija
29/37 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että olet huolestunut. 

Jos haluat ja jaksat niin yritä jättää kokonaan pois;

kahvi,

gluteiini,

maitotuotteet (juu, luin että oletkin sen jo tehnyt), 

liha,

syö ainoastaan rasvaisia kaloja ja niitäkin kohtuudella,

citrushedelmät pois,

kaikki lisätty sokeri  pois (tosi myrkkyä lihaksille ja nivelille).

Jopa sokerittoman, hiilihapollisen mineraaliveden kanssa kannattaa olla varovainen. 

Vierailija
30/37 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nivelkivut palasivat, missä vika oikeen on??

...nivelissä?

Vierailija
31/37 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kilpparin vajaatoiminnassa nivelsärkyjä. Helpottivat lääkkeitten syönnin aloittamisen jälkeen, mutta paras apu on MSM-jauhe.

Ai kamala! Aivan edesvastuutonta suositella MSM-jauhetta kenellekään. Myrkkyä. 

Vierailija
32/37 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
33/37 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosi.

Vaatii 6-8 viikon antibiootit.

Vierailija
34/37 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
35/37 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelkivut ja leikkaus kohta. Polvessa. Ei sutta poppakonstit.

Vierailija
36/37 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että olet huolestunut. 

Jos haluat ja jaksat niin yritä jättää kokonaan pois;

kahvi,

gluteiini,

maitotuotteet (juu, luin että oletkin sen jo tehnyt), 

liha,

syö ainoastaan rasvaisia kaloja ja niitäkin kohtuudella,

citrushedelmät pois,

kaikki lisätty sokeri  pois (tosi myrkkyä lihaksille ja nivelille).

Jopa sokerittoman, hiilihapollisen mineraaliveden kanssa kannattaa olla varovainen. 

Vierailija
37/37 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oireet samantyylisiä kuin ap:llä. Masennusta yrittivät tyrkyttää diagnoosiksi, mutta minkäs teet, kun olen erittäin positiivinen ja elämänmyönteinen, josta masentunutta ei saa millään! :D

Vaadin työterveydestä lisätutkimuksia, ja löytyihän sen syykin monien kokeiden ja lääkärikäyntien jälkeen - nivelpsoriasis. Minulle ei tepsiviä lääkkeitä ole oikein vielä löytynyt, mutta jo diagnoosin saaminen helpotti. Ei siis tarvitse enää taistella oman selväpäisyyden puolesta jokaisella lääkärikäynnillä. Mulla eniten helpottaa lämpimässä ilmastossa oleilu, joten yritän parhaillani saada reissutöitä Välimeren maista.

Tsemppiä ap:lle! Toivottavasti löydät lääkärin, joka ottaa haasteen vastaan ja selvittää sairautesi syyn.