Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äidit ostaa lapsille... ei isät

Vierailija
24.03.2017 |

Havahduin ainaisessa rahapulassa huomaamaan, että olen ainakin viimeiset pari vuotta hommannut lapsille kaiken. Saan toki lapsilisät tilille mutta mies, kolmen lapsen isä ei kuluta ikinä euroakaan lasten hankintoihin. Käy toki ruokakaupassa, ostaa synttärilahjoja sieltä jos on kaverisynttärit tulossa.
Onko monessa perheessä näin?
Nyt kyllä havahduin siihen ja aletaan säästään lapsilisät tilille ja maksetaan puoliksi hankinnat niinkuin muutkin kodin laskut.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla voit tehdä laskelman äitiyslomien aikaisesta ansionmenetyksestä, puolet kuuluu miehen korvattavaksi sulle.

Mistä tuon keksit?

Meillä kun vaimo halusi lapsen niin keskusteltiin siitä, kuka maksaa mitä. Sanoin, että en lasta halua, joten en suostu korvaamaan naiselle niitä kuluja, joita lapsen hankkimisesta syntyy. Lapsen kuluista tietenkin olen valmis maksamaan 50%, mutta tämäkin koskee vain peruskuluja, ei mitään kymmentä erikuosista merkkihaalaria vuodessa.

En ole mikään pankki, joka kustantaa kaiken.

Et halunnut lasta mutta hommasit nyt kuitenkin :D voi luoja...

Vierailija
42/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin menee meilläkin. Minä maksan lasten vaatteet, harrastukset, lääkkeet, synttärilahjat, polkupyörät, luistimet, sukset jne. Maksan myös 100% ruuista ja oman osuuteni asuntolainasta ja vastikkeesta ja omat laskuni. Mies maksaa lainaa, vastiketta, sähkön, veden ja netin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla voit tehdä laskelman äitiyslomien aikaisesta ansionmenetyksestä, puolet kuuluu miehen korvattavaksi sulle.

Mistä tuon keksit?

Meillä kun vaimo halusi lapsen niin keskusteltiin siitä, kuka maksaa mitä. Sanoin, että en lasta halua, joten en suostu korvaamaan naiselle niitä kuluja, joita lapsen hankkimisesta syntyy. Lapsen kuluista tietenkin olen valmis maksamaan 50%, mutta tämäkin koskee vain peruskuluja, ei mitään kymmentä erikuosista merkkihaalaria vuodessa.

Kuka sanoi et tuo kirjoittaja on hommannut lapsen?

Vierailija
44/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiinhan saa menemään just niin paljon rahaa kuin haluaa. Ostosriippuvaisen taivas, kaiken voi aina perustella lapsen parhaalla. Itselläni kiehahtaa aina, kun kuulen sanan "jälleenmyyntiarvo".

T. Mutsi minäkin.

Totta, MUTTA niille lapsille on kuitenkin ostettava ehjiä ja sopivia vaatteita parin kuukauden välein. Kirpparilta tekee välillä hyviä löytöjä, mutta eivät nekään ilmaisia silti ole.

Mikään ei ole ilmaista, mutta tuon jälleenmyyntiarvon metsästys kyllä tulee kalliiksi. Ensinnäkin pitää ostaa merkkiä, joka on jo valmiiksi hinnoissaan, ja sitten vaatteelle pitää tulla niin vähän käyttökertoja, että sen kunto säilyy hyvänä. Vauvoilla ja pikkulapsilla se vielä on mahdollista, mutta kun aletaan puhua yli 4-vuotiaista pojista ja ulkovaatteista, kaikki tulee käyttöön.

Itse kierrätän perheen sisällä, joten on pakko ostaa laatua. Nappiostos on sellainen, joka sopii kolmelle omalle lapselle ja kestää vielä viimeiselläkin.

Vierailija
45/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on muuten se, miksi eroisät sitten kauhistelee "kohtuuttomia elareita", kun niillä ei ole mitään käsitystä, mitä lapsi tarvitsee.

Kyllä niillä saattaa olla. Vertaavat nykyisiä lattemammoja äitiinsä ja omaan lapsuuteen ja ihmettelevät miten mikään ei riitä.

Juu, ihmisen muistikuvat lapsuudenperheen rahankäytöstä onkin oiva mittari vertailuun.

Vierailija
46/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan, lyön kuitit miehelle ja hän maksaa minulle puolet takaisin. Paitsi pikkujutut maksan kokonaan.

En halua että mies ostaa lasten vaatteet tai tarvikkeet ominpäin. Olen niistä tarkka, miehelle taas kelpaa mitä minä valitsen.

Näin se varmaan on useissa perheissä. Nainen jyrää ja ottaa rahat. Jos isä maksaa, isän täytyy saada kans päättää.

Vierailija
47/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten rahankäyttö nyt on muutenkin täysin holtitonta. Miehet ovat viisaampia.

Vierailija
48/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän lasten isä maksaa. Uhkailee jatkuvasti hylkäävänsä lapset kokonaan ja en ole vienyt elatusasiaa oikeuteen koska siitä tulisi kamala riita. Lasten etu nähdä joskus isääkin edes se pari hassua kertaa vuodessa. Uuden naisensa toiselle miehelle tehdylle lapselle ostelee kaikenlaista ja vaihtoi tosiaan perhettä lennossa.

Vierailija
49/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma usein on se, et naisille kelpaa kulujen puolitus mut päätösvallasta ei luovuta. Mä en kertakaikkiaan ymmärrä näitä materialistiäitejä, joille tärkeintä on ottaa söpöjä kuvia someen jossain lasten muotireleissä...

Vierailija
50/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan, lyön kuitit miehelle ja hän maksaa minulle puolet takaisin. Paitsi pikkujutut maksan kokonaan.

En halua että mies ostaa lasten vaatteet tai tarvikkeet ominpäin. Olen niistä tarkka, miehelle taas kelpaa mitä minä valitsen.

Näin se varmaan on useissa perheissä. Nainen jyrää ja ottaa rahat. Jos isä maksaa, isän täytyy saada kans päättää.

Isä saisi päättää kyllä kuosit, Muttakun lapsi tarvii talvihaalarin, ostaa isä vuorettoman välikausihaalari kun "se oli paljon halvempi!" paleleeko lapsi siinä koko talven voi ostaako äiti sitten sen talvihaalarin?

Vierailija
51/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän lasten isä maksaa. Uhkailee jatkuvasti hylkäävänsä lapset kokonaan ja en ole vienyt elatusasiaa oikeuteen koska siitä tulisi kamala riita. Lasten etu nähdä joskus isääkin edes se pari hassua kertaa vuodessa. Uuden naisensa toiselle miehelle tehdylle lapselle ostelee kaikenlaista ja vaihtoi tosiaan perhettä lennossa.

Sori mut en usko et tässä on koko totuus.

Vierailija
52/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuon keksit?

En hommannut, koska vaimo ymmärsi, että en aio kustantaa hänen elämistään sillä perusteella, että hänen biologinen kellonsa tikitti. Perhe on yhteinen yritys eikä siinä sooloilla toisen kustannuksella. Jos nainen haluaa lapsen, niin hän hyväksyy elämän realiteetit. Tai sitten hankkii niin tyhmä miehen, että perhe sijoittaa mieluummin johonkin haalareihin kuin rahastoihin ja osakkeisiin.

Vierailija
53/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuon keksit?

En hommannut, koska vaimo ymmärsi, että en aio kustantaa hänen elämistään sillä perusteella, että hänen biologinen kellonsa tikitti. Perhe on yhteinen yritys eikä siinä sooloilla toisen kustannuksella. Jos nainen haluaa lapsen, niin hän hyväksyy elämän realiteetit. Tai sitten hankkii niin tyhmä miehen, että perhe sijoittaa mieluummin johonkin haalareihin kuin rahastoihin ja osakkeisiin.

Niin tietysti jos on työtön ja varaton vaimo. Meillä on rahaa pistää osakkeisiin, sekä ostaa ne haalarit ja muut lapsen tavarat :)

Vierailija
54/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mut en usko et tässä on koko totuus.

Riitainen ero niin tässä ollaan. Mies narsistinen pettäjä-jättäjä ja uusi akkansa törkeä myös.

Akka tekee kaikenlaista että välit katkeaisi kokonaan. En siihen suostu koska lapset tarvitsee isää.

Vierailija
55/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, käynyt töissä ja äitiyslomalla :D Tosin maksanut asuntolainan pois mikä selittää miksi on vähän rahaa käytössä.

Ja nyt jäämässä hoitovapaalle, ensimmäistä kertaa ilman omia tuloja.

Öö-kommentoija bongattu!

Vierailija
56/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa on ne miehet, joita lasten talvivaatteet kiinnostaa niin paljon, että he vertailevat haalareiden materiaaleja, kosteudenkestävyyttä ja lämmönpitävyyttä. Saati, että tehtäisiin hintavertailuja ja kytättäisiin alennusmyyntejä. Meilläkin mies olisi mennyt ensimmäiseen lastenvaatteita myyvään kauppaan ja ostanut ensimmäiset näkemänsä haalarit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi