Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äidit ostaa lapsille... ei isät

Vierailija
24.03.2017 |

Havahduin ainaisessa rahapulassa huomaamaan, että olen ainakin viimeiset pari vuotta hommannut lapsille kaiken. Saan toki lapsilisät tilille mutta mies, kolmen lapsen isä ei kuluta ikinä euroakaan lasten hankintoihin. Käy toki ruokakaupassa, ostaa synttärilahjoja sieltä jos on kaverisynttärit tulossa.
Onko monessa perheessä näin?
Nyt kyllä havahduin siihen ja aletaan säästään lapsilisät tilille ja maksetaan puoliksi hankinnat niinkuin muutkin kodin laskut.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isä osta koskaan edes polkupyöriä lapsille?

Miten sinulla on varaa kaikkeen yksin?...

Miehellä on varmaan säästötili, jota hän kartuttaa, kun sinä ylläpidät lapsia.

Sellainen on kuulemma yleistä.

Oman lapseni etäisäkin on saituri ja säästäjä.

Vierailija
2/56 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijän on maksettava!

Ei hän voi aina loisia sinun lompakollasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, käynyt töissä ja äitiyslomalla :D Tosin maksanut asuntolainan pois mikä selittää miksi on vähän rahaa käytössä.

Ja nyt jäämässä hoitovapaalle, ensimmäistä kertaa ilman omia tuloja.

Vierailija
4/56 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ostaa niin myös maksaa.

Vierailija
5/56 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla voit tehdä laskelman äitiyslomien aikaisesta ansionmenetyksestä, puolet kuuluu miehen korvattavaksi sulle.

Vierailija
6/56 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan kehtaa pyytää rahaaa, mulla on raskas mutta hyväpalkkainen työ.

On se pari polkupyörää ostanut, yleensä hommaan kaikkea käytettynä ja ennen lapsia omistin hevosia ne tuli paaljon lapsia kalliimmaksi :)-ap

7/56 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet loisinut vuosia kotona lasten kanssa. Kuka pakottaa ostamaan lapsille ylihintaisia lastenvaatteita ja muuta paskaa?

1. Kaikki äidit eivät ole vuosia kotona. Ja vaikka olisivatkin, niin lastenhoito ei ole loisimista.

2. Kerrotko, mistä saa niitä ilmaisia lastenvaatteita saa, jos niistä maksaminen on turhaa paskaa? Itse ostan lapsen vaatteet pääsääntöisesti kirppikseltä, vaan silti niistä jotain pitää maksaa.

Ja täsmätarpeet, kuten akuuttiin tarpeeseen tarvittavat jutut + pipot, hanskat, kuravaatteet yms. on aika pitkälti pitänyt uutena hankkia.

Vierailija
8/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat yhteisiä, joten lapsista koituvat kulutkin ovat yhteisiä. Simple. 

Vierailija
9/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä emäntä valitti ennen samaa. Sitten siirrettiin lapsilisät yhteiselle tilille.Minä, kun en purematta niele, että n.2400e/v ei saisi 2 lapselle ostettua vaatteita. Kas kummaa lapsilisistä rupesi jäämään rahaa säästöön.

Vierailija
10/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne lapsilisät tulee sinun tilille, niin eiköhän ne riitä. Mihin teillä menee 100€ kk per lapsi???

Meillä se menee nimittäin jo siihen ruokaan.

Vierailija
11/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen lapsilisät ovat 333, 51 euroa kuussa. Kyllä sillä aika pitkälle pärjää. 

Vierailija
12/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen taloustili, johon menee lapsilisä ja tietty prosenttiosuus molempien pslkoista. Sieltä ostetaan kaikki perheen yhteiset eli ruuat, lastenvaatteet, lomamatkat jne.

Vierailija
13/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat. Minä päätän vaatteet mitä lapselle ostetaan ja maksan ne yhteiseltä tililtä, jonne molempien palkat menee. Isommista ostoksista kuten polkupyöristä ymS. Lomamatkat maksetaan myös yhteisesti, vaikka matkustan usein myös lapsen kanssa kahdestaan. En ymmärrä erillisiä rahoja, jos on lapsia. Elämä menee joko hemmetin vaikeaksi jatkuvan pennin jakamisen kanssa tai sitten toinen kärsii ja maksaa enemmän.

Vierailija
14/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä emäntä valitti ennen samaa. Sitten siirrettiin lapsilisät yhteiselle tilille.Minä, kun en purematta niele, että n.2400e/v ei saisi 2 lapselle ostettua vaatteita. Kas kummaa lapsilisistä rupesi jäämään rahaa säästöön.

Sama homma, maksan kaikki lasten harrastukset "oheiskuluineen" ja ostan lähes kaikki kalliit vaatteet, sapuskareissuistakin kustannan joka toisen. Silti naisella ei rahat riitä vaikkka tienaa reilut kolme tonnia kuussa..

Vierailija
15/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on yhteiset rahat. Ei tarvitse säätää

Vierailija
16/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule urpo, se lapsilisä on tarkoitettu ylipäätään lapsen kuluihin joista vaatteet ovat vain murto-osa. Onneks en ole naimisissa kaltaisesi typeryksen kanssa.

Vierailija
17/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä tein hankinnat, mutta mies maksoi niistä puolet. Lasten ollessa pieniä tein paljon käsitöitä eli ompelin ja neuloin, mutta tarvikehankinnat maksoin itse, kun pidin niitä harrastusmenoina. Kilohinnalla myyty trikoo ja collegekangas oli halpaa, joten tein miehellekin t-paitoja ja collegepuseroita.

Lapsille pitää olla kunnolliset vaatteet, varsinkin talviulkoiluun. Itse palelin lapsena märissä kamppeissa enkä halunnut omille lapsille samaa.

Vierailija
18/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on yhteiset rahat. Ei tarvitse säätää

Toisen rahoilla loisivalle wt-sakille kelpaa yhteiset rahat.

Vierailija
19/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule urpo, se lapsilisä on tarkoitettu ylipäätään lapsen kuluihin joista vaatteet ovat vain murto-osa. Onneks en ole naimisissa kaltaisesi typeryksen kanssa.

Niinhän te latteäidit sanotte. Ennen se meni vain niin, että toinen maksoi kulut lapsilisistä ja minä omistani. Lapsillani on ja tulee aina olemaan kaikki tarvittava ja ruokaa on pöydässä enemmän kuin tarpeeksi. Kyse on kuitenkin periaatteesta.

Ps. En kaltaistasi wt-luuseria riesakseni ottaisi, vaikka olisit koko pallon viimeinen ämmä.

Vierailija
20/56 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu olevan elämä helpompaa kun on yhteiset rahat. Vain yksi tili jossa molempien tulot, siltä tililtä siirretään kyllä käyttötilille, jottei kaikki rahat ole pankkikorttien takana, jos ne kopioidaan/varastetaan.Ikinä koskaan ei oo viimeseen 15 vuoteen tarvinnut rahasta kinastella. Ei vaikka olin lasten kanssa kotona yhteensä 8vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme