Työttömyyskorvauksen voi jatkossa menettää entistä helpommin
Työttömyys huipussaan, korkeimmillaan kuin koskaan aiemmin, niin työttömyyskorvauksen menetyksen helpottaminen tässä taloustilanteessa on erikoinen ratkaisu, halutaankin, että porukka kuolee nälkään ja jää ilman mitään turvaverkkoa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se työttömyyskorvauksen menettäminen ole ihan itse aiheutettu? Kerro esimerkki, jossa työtön menettää korvauksen, kun toimii sääntöjen mukaan.
Pitäiskö yritysten palkata töihin tai miten tämä ratkaistaan ?
Suomesssa kukaan ei kuole nälkään, vaikka tulisi se -50% leikkaus, silti jää melkein 300€/kk ruokarahaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomesssa kukaan ei kuole nälkään, vaikka tulisi se -50% leikkaus, silti jää melkein 300€/kk ruokarahaa.
Vahva on matikka. Taitaa olla ilmaiset vuokrat ja vastikkeetkin ihmisillä, lainoista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se työttömyyskorvauksen menettäminen ole ihan itse aiheutettu? Kerro esimerkki, jossa työtön menettää korvauksen, kun toimii sääntöjen mukaan.
No itse sain varoituksen ohjelmointivirheen vuoksi, kun ilmoitin aktiivisuudestani. Ilmoituksen tein mutta häikkää oli päivämäärien ohjelmoinnissa ja ilmeisesti ilmoitus ei mennyt läpi. Tuolloin sain varoituksen, nykyään tuosta taitaisi tulla suoraan karenssi. Karenssin aikana saa toki rahaa sosiaalitoimesta, mutta kyllä työkkäri rikkoo velvoitteitaan monella tavalla ruohonjuuritasolla ainakin minun paikkakunnallani. Ei heidän ole tarkoitus olla natsittavia kiusaajia vaan hoitaa virkavelvollisuutensa. Minun tehtäväni on hoitaa omani. Tuohon pestiin on otettu erittäin ongelmaisia tyyppejä. 3/4 heistä ei sovellu mihinkään virka-asemaan eivätkä ole riittävän asiallisia. Kaikenlaista sekoilua tuosta natsittamisesta henkkoht asioiden läpikäymiseen ja jopa kosketteluun te-toimiston virkailijan taholta. Miettikää sitä.
tämä on mennyt aivan järjettömäksi jo...
ja samaan aikaan kaikki suomalaisten rahat on kannettu rikkaille EU maille ja rikkaalle rahastavalle EU eliitille sekä Ukrainan hallinnolle; nyt olisi perittävä takaisin näitä valtavia summia nopeasti ja käytettävä ne suomalaisten hyväksi...
Kiitos kaikille Kokoomusta ja Perussuomalaisia äänestäneille, miltä meno vaikuttaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse sain varoituksen ohjelmointivirheen vuoksi, kun ilmoitin aktiivisuudestani. Ilmoituksen tein mutta häikkää oli päivämäärien ohjelmoinnissa ja ilmeisesti ilmoitus ei mennyt läpi. Tuolloin sain varoituksen, nykyään tuosta taitaisi tulla suoraan karenssi. Karenssin aikana saa toki rahaa sosiaalitoimesta, mutta kyllä työkkäri rikkoo velvoitteitaan monella tavalla ruohonjuuritasolla ainakin minun paikkakunnallani. Ei heidän ole tarkoitus olla natsittavia kiusaajia vaan hoitaa virkavelvollisuutensa. Minun tehtäväni on hoitaa omani. Tuohon pestiin on otettu erittäin ongelmaisia tyyppejä. 3/4 heistä ei sovellu mihinkään virka-asemaan eivätkä ole riittävän asiallisia. Kaikenlaista sekoilua tuosta natsittamisesta henkko
Jep jep!
Eiköhän ohjelmointirhe olisi koskenut kaikkia eikä vain sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse sain varoituksen ohjelmointivirheen vuoksi, kun ilmoitin aktiivisuudestani. Ilmoituksen tein mutta häikkää oli päivämäärien ohjelmoinnissa ja ilmeisesti ilmoitus ei mennyt läpi. Tuolloin sain varoituksen, nykyään tuosta taitaisi tulla suoraan karenssi. Karenssin aikana saa toki rahaa sosiaalitoimesta, mutta kyllä työkkäri rikkoo velvoitteitaan monella tavalla ruohonjuuritasolla ainakin minun paikkakunnallani. Ei heidän ole tarkoitus olla natsittavia kiusaajia vaan hoitaa virkavelvollisuutensa. Minun tehtäväni on hoitaa omani. Tuohon pestiin on otettu erittäin ongelmaisia tyyppejä. 3/4 heistä ei sovellu mihinkään virka-asemaan eivätkä ole riittävän asiallisia. Kaikenlaista sekoilua tuosta natsittamisesta henkko
Meidän kaupunki palkkaa aika paljon työkkäritöihin pätkätyöläisiä, eli työttömän tietoja ja asioita hyppyytetään ihmiseltä toiselle. Moni virkailijan kanssa sovittu asia ei siirrykään uudelle käsittelijälle. Sitten tuosta sakista vakituisissa viroissa olevat hakeutuvat helposti muualle töihin, eli sitäkin kautta tulee pahoja informaatiokatkoja virkailijoiden välillä.
Vierailija kirjoitti:
On tapauksia jossa virhe on tapahtunut työkkärin puolella ja sen korjaaminenhan ei tapahdu vielä viikossa eikä kahdessa
Joo ja kannattaa aina tarkastaa kaikki itse moneen kertaan. Mulla oli tiedoissa edellisen työkkärin tädin näppäilyvirhe, ja nyt kun vaihtui kunnille ja eri virkailijalle, uusi väitti minun laiminlyöneen velvollisuuteni vaikka olin kaikki ilmoittanut just eikä melkein oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahva on matikka. Taitaa olla ilmaiset vuokrat ja vastikkeetkin ihmisillä, lainoista puhumattakaan.
Leikkaus koskee ns. toimeentulotuen perusosaa ja sen päälle saa yhä asumisen tuet, lääkkeet jne. Lainoja se ei kata, mutta ei se ihan niin raju ole, kuin -50% näyttää lukuna. Poika lopetti koulun ja hän saa 240€ sekä vuokran ja asumisen laskut. Leikkaus kestää kunnes uusi opiskelu tai työ löytyy.
Eiköhän ohjelmointirhe olisi koskenut kaikkia eikä vain sinua.
Varmasti koskettaakin. Ja juuri tuollainen asenne eli negatiivinen, epäluottamuksellinen ja kiusaava on osa tuon virkaelimen ongelmaa. Vaikka olisi huonoja kokemuksia, niitä ei saa soveltaa seuraaviin asiakkaisiin. Jos ei kykene kohtelemaan asiakkaitaan neutraalin avoimesti niin sitten on itse väärässä työpaikassa.
Onneksi afrikkalaisia ja lähi-itäläisiä otetaan Eurooppaan koko ajan lisää. Heistä ei tingitä.
Karut leikkaukset vähentää työttömyyttä. Ensimmäisestä virheestä katkaistaan käsi ja toisesta pää. Vähenee se työttömyys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa työttömön vuokran, lainat on oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän maksa.
Hallituksen näköalattomuus yritetään korjata työttömiä kurittamalla. Hallituksen pitäisi ehdottomasti huolehtia siitä, että ammattiin opiskelleet pääsevät heti töihin. Jos he ovat työttömänä parikin vuotta, on opiskelu mennyt hukkaan. Niin nopeasti maailma muuttuu. Mitä sitten tehdään, kun nykyiset työlliset eläköityvät ja töihin tulossa on vain ihmisiä, joiden opinnoista on aikaa vuosikausia. Pääministeri keskittyy junaratansa kanssa leikkimisen ja valtiovarainministeri napsuttelee saksia ja haukkuu kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan maksa, vuokraan saa osittaista asumistukea.